abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114461646

Voor iedereen die de film heeft gezien en vrij over de film wil praten; lijkt het me een goed idee om een spoilertopic te maken.

* Dus heb je de film nog niet gezien kijk dan niet verder in dit topic!!*
pi_114461745
Mooi, niet kijken dus want vandaag pas in première en morgenavond kijken. :P
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_114461896
SPOILER ALERT SPOILER ALERT

Oke genoeg gewaarschuwd. Vanaf hier los. :)
  Admin vrijdag 20 juli 2012 @ 14:39:19 #4
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_114461941
Leukste quote:
quote:
So that's how that feels.
Ook de scène waarin "de stem" het meest ongepast klinkt.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_114462353
Het moment dat Bane, Batman zijn rug breekt. Dat doet toch wel wat met je.

En wat als Heath nog leefde en de Joker terug mocht komen. Ik denk dat de Joker misschien een kleine rol kreeg in de gevangenis uitbraak of net zo'n rol als Scarecrow.
  Admin vrijdag 20 juli 2012 @ 15:11:22 #6
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_114463337
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 14:49 schreef Zipportal het volgende:
Ik stond bijna juichend op. :D

Dat hele gevecht was tof, maar toen-ie Batman optilde en boven zijn hoofd hees dacht ik "WAAT?!" en toen Batman over de knie ging dacht ik "Nolan, jij held!". :D

Ik bedoel, het was gewoon letterlijk dit:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
-edit- plaatje even tussen spoilertags voor de toevallige passant en mensen die mouseoveren over de laatste post in de topiclijst
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  vrijdag 20 juli 2012 @ 15:22:13 #7
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_114463794
Ik vind nog steeds zijn nieuwe Batmobile, zijn Batpod en zijn Batcopter belachelijk. :')

Overigens een kleine vermelding dat ik tegen het einde allemaal snikkende mensen om me heen hoorde. Alfred, wat doe je ons aan? :'(
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_114463949
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 14:49 schreef Zipportal het volgende:

En wat als Heath nog leefde en de Joker terug mocht komen. Ik denk dat de Joker misschien een kleine rol kreeg in de gevangenis uitbraak of net zo'n rol als Scarecrow.
Ik weet het niet. De Joker vind ik niet echt een geschikt personage voor een kleine rol.
signatuurloos
pi_114464031
quote:
99s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 15:22 schreef Kaneelstokje het volgende:
Ik vind nog steeds zijn nieuwe Batmobile, zijn Batpod en zijn Batcopter belachelijk. :')
Inderdaad iets te veel over te top.

quote:
Overigens een kleine vermelding dat ik tegen het einde allemaal snikkende mensen om me heen hoorde. Alfred, wat doe je ons aan? :'(
Dat had ik helemaal niet gemerkt. Zal wel door de vermoeidheid komen.
signatuurloos
  Admin vrijdag 20 juli 2012 @ 15:35:16 #10
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_114464357
quote:
99s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 15:22 schreef Kaneelstokje het volgende:

Ja, ik hield het ook niet droog. :P
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  vrijdag 20 juli 2012 @ 15:39:47 #11
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_114464536
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 15:27 schreef Captain_Maximum het volgende:

[..]

Inderdaad iets te veel over te top.

[..]

Dat had ik helemaal niet gemerkt. Zal wel door de vermoeidheid komen.
Vooral de 2 aan mijn rechterkant zaten te snikken en te snotteren. Die kerel achter me ook. Maar die probeerde zich heel groot te houden.

quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 15:35 schreef Breuls het volgende:

[..]

Ja, ik hield het ook niet droog. :P
Ik moest ook een klein traantje laten wel. Mannelijke traan, dat dan weer wel.
pi_114466195
Alfred ;(
  FOK!fotograaf vrijdag 20 juli 2012 @ 17:34:29 #13
159915 -Menn0-
MNO
pi_114469249
Was er nog iets na de credits?
,,/
  Admin vrijdag 20 juli 2012 @ 17:36:27 #14
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_114469327
Nee.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  vrijdag 20 juli 2012 @ 17:37:18 #15
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_114469354
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 17:34 schreef -Menn0- het volgende:
Was er nog iets na de credits?
Ik heb de eerste 5 minuten na de credits een heel stuwmeer gevuld met mijn urine.
  Admin vrijdag 20 juli 2012 @ 17:38:49 #16
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_114469407
Ik ben de hele aftiteling blijven zitten, want ik moest 't echt even op me in laten werken.

Heb daarna ook nog een half uur in een koffietent voor me uit zitten staren. :P
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_114469779
Wanneer die straaljagers ingezet worden en dan deze muziek eronder. Kippenvel. :D

_O_ OST _O_

quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 15:11 schreef Breuls het volgende:

[..]

Ik stond bijna juichend op. :D

Dat hele gevecht was tof, maar toen-ie Batman optilde en boven zijn hoofd hees dacht ik "WAAT?!" en toen Batman over de knie ging dacht ik "Nolan, jij held!". :D

Ik bedoel, het was gewoon letterlijk dit:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
-edit- plaatje even tussen spoilertags voor de toevallige passant en mensen die mouseoveren over de laatste post in de topiclijst
Batman pakte 'm op het einde wel mooi terug met zijn eigen woorden.

"Your punishment must be more severe."
  Admin vrijdag 20 juli 2012 @ 17:56:24 #18
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_114469905
Oh, ja, die quote was ook geweldig! Heel cool.

Het was overigens "then you have my permission to die". Maar dat spiegelde heel mooi de situatie. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_114470295
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 16:18 schreef Rekkie het volgende:
Alfred ;(
Ik heb de film nog niet gezien..

Maar is ie dood? :{
" If I knew I couldn't win races, I would have stayed in the States."
  Admin vrijdag 20 juli 2012 @ 18:14:35 #20
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_114470428
Alfred is een groot deel van het emotionele hart van de film en de finale.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_114470933
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 18:14 schreef Breuls het volgende:
Alfred is een groot deel van het emotionele hart van de film en de finale.
Misschien laat ik er wel een traantje om :D ;)
" If I knew I couldn't win races, I would have stayed in the States."
pi_114471131
Nou ikzelf had meer een brok in mijn keel, baalde ook toen Bruce Wayne "doodging" maar toen dacht ik ze zaten al die hele film te zeiken over die automatische piloot.

Vanmorgen om 6 uur zelf de film gezien en ik moet toegeven ik had moeite om aan de film te beginnen want je weet dat dit het laatste deel is.

Geweldige film
pi_114472450
Leuke film. Dat vliegende voertuig van Batman had niet gehoeven want dat zag er allemaal vrij amateuristisch uit. Alfred was natuurlijk geweldig :)
  vrijdag 20 juli 2012 @ 20:13:01 #24
345054 Feanatieke
Fanatieke Heerenveensupporter
pi_114474237
Eerste Batman-film van Nolan die in mijn ogen absoluut geen 5* verdient. Met een 4,5* ben ik dan ook nog zeer royaal. Waarom die royaliteit? Omdat dit derde deel echt het einde 'ademt'. Het is een oprechte trilogie geworden, wat erg duidelijk werd in de Marathon van vannacht. De delen gingen naadloos op elkaar over, alsof het eigenlijk één lange film was in plaats van één film met twee 'losse' sequels.

Catwoman, die overigens nooit Catwoman wordt genoemd in de film doet het goed, Bane is wel gruwelijk, maar het is allemaal niet episch. Het pretendeert een episch slotstuk te zijn, maar het faalt daar in. Mijn persoonlijke minpunten voor deze film op een rijtje:

- Ik vond de kerntijdbom zeer over the top. Jammer dat de Batman-reeks moet eindigen met een typisch comic-book-achtig held-redt-de- wereld-op-het-nippertje-van-een-grote-bom-plotje.
- Terwijl die tijdkernbom razendsnel richting een explosie tikt, besluit Catwoman nog even om Batman te zoenen. Wat een timing en ook dit past helaas alleen weer in die typische ''romantische'' Hollywood-meuk.
- Was dit een Batmanfilm? Stond The Dark Knight op? Waar? Toen ie na een gebroken (?) rug even wat push ups deed en uit de put klom en patsboem direct weer in Gotham was? Als Wayne?
- Rises? Batman speelt even met zijn vliegtuigje en deelt op het eind een paar tikken uit aan Bane, om vervolgens neergestoken te worden en later - opnieuw met zijn vliegtuigje - de wereld te redden.
- Het eindgevecht tussen Bane en Batman leek even episch te worden. Vooral toen het masker van Bane deels los ging en hij totaal ontspoorde. Had hier een gevecht van vijf a tien minuten gemaakt en je had een legendarisch stuk film te pakken. Nu was het even paar seconden knokken en tadaah...

Dus ja. Echt wel een reeks aan minpunten, die dit keer echt niet verbloemd kunnen worden door Nolan. Deze film verdient in mijn ogen geen 5* sterren. Is het een waardige afsluiter? Absoluut, maar het was mooier geweest als ie het torenhoge niveau van de eerdere films had kunnen halen.
  Admin vrijdag 20 juli 2012 @ 20:16:04 #25
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_114474343
Vergeet niet dat het middenstuk van de film een aantal maanden duurt. Wayne heeft maanden in die gevangenisput gezeten.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')