Hallo!
Ik zal vast niet de eerste zijn die hier een topic over opent, en ik heb ook al wat rondgezocht op internet en wat dingen geprobeerd, maar ik hoop eigenlijk dat iemand hier me een hele simpele oplossing kan geven, zodat ik me even dom voel, maar daarna weer opgelucht ben.
De trekschakelaar in badkamer, waar de wasmachine op aangesloten is, doet het niet meer. Het lampje brandt niet meer. Toen ik dat constateerde herinnerde ik me dat ik afgelopen week 's morgens een keer wakker werd en dat alle stroom toen was uitgevallen. BEHALVE de stroom op de trekschakelaar, die deed het wel nog gewoon! Ik heb toen gewoon de aardlekschakelaar weer om gezet, en alles werkte weer. Maar misschien dat het toch van belang is.
Ik ben zelf niet zo erg handig, maar dit heb ik geprobeerd tot nu toe:
-Trekschakelaar open geschroefd, peinzend naar het binnenste gekeken, weer dichtgeschroefd.
-Stoppen in de stoppenkast boven gecontroleerd, die zijn allemaal okee.
-Stoppen in de stoppenkast beneden (ik woon in een flat en heb een stoppenkast met twee stoppen benden in de kelder) gecontroleerd, geen stoppen doorgeslagen, geen schakelaars die afweken ofzo.
Volgende stap zal denk ik moeten zijn een lamp ofzo aansluiten op de trekschakelaar om te kijken of überhaupt stroom uit komt. Of is het feit dat het lampje niet brandt sowieso al een teken dat de schakelaar geen stroom geeft?
Zou het aan mijn (oude) wasmachine kunnen liggen? (Please zeg nee, ik heb geen geld voor een andere...)
Is er nog iets anders dat ik over het hoofd zie waar het aan zou kunnen liggen?
Bedankt voor jullie hulp!
If I had known it was harmless, I would have killed it myself.