abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114427758
Ik heb er al heel lange tijd last van dat ik te gefocust ben op mijn ademhaling.
Ik heb er telkens, eigenlijk bijna de hele dag wel een beetje (veel) last van, behalve als ik slaap.
Telkens als ik rustig ergens zit, ga ik op mijn ademhaling letten, want hij doet het zeg maar niet helemaal goed.
Chronische hyperventilatie????
Telkens probeer ik ook diep in te ademen, maar dit gaat ook niet helemaal lekker.
Ook veel gapen/zuchten/steunen. En dit de gehele dag door.
Ik heb er eigenlijk al heel lang constant last van. (Constant onder de noemer van: In tijden van stress/drukte/spanning heb ik er meer last van)
Maar ook omdat het niet heel overheersend is, en eigenlijk alles gewoon kan doen ben ik er nog nooit mee naar de dokter geweest.
Nu ben ik het eigenlijk zat, dat ik telkens bewust ben van de ademhaling en wil ik eigenlijk dat het gewoon VANZELF gaat. En dan gewoon goed, zonder dat ik er telkens op let/last van heb.

Wie van jullie herkent dit? Heeft dit ook? Of heeft tips/oplossingen?
Digo
pi_114427820
nu heb ik t ook.
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
pi_114427853
Is het niet handig om er niet te veel mee bezig te zijn.
Juist door elke keer de focus erop te leggen maak je het moeilijker.
-
Lijkt mij ook iets dat je jezelf kan aanpraten, nu ik er zelf op let, begrijp ik misschien een beetje wat je bedoeld.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_114428017
Mediteren :P
pi_114428097
quote:
8s.gif Op donderdag 19 juli 2012 19:34 schreef Insomnia_ het volgende:
nu heb ik t ook.
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 19:35 schreef schommelstoel het volgende:
Is het niet handig om er niet te veel mee bezig te zijn.
Juist door elke keer de focus erop te leggen maak je het moeilijker.
-
Lijkt mij ook iets dat je jezelf kan aanpraten, nu ik er zelf op let, begrijp ik misschien een beetje wat je bedoeld.

Iedereen die het leest krijgt het spontaan :P ? Breng ik nu een virus de wereld in?
Zit dus waarschijnlijk tussen de oren, want kan gerust 10 km op flink tempo achter elkaar door hardlopen zonder dat ik ''benauwd'' wordt.
Wel tijdens het hardlopen ook télkens bezig met die ademhaling.
Maar waar komt zoiets vandaan?
Digo
pi_114428114
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 19:38 schreef boyv het volgende:
Mediteren :P
Best wel saai.
Digo
pi_114428168
TS, ga eens opletten op hoe vaak en wanneer je knippert met je ogen ;)
Waarschijnlijk krijg je het zelfde effect als met ademhalen.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_114428330
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 19:42 schreef schommelstoel het volgende:
TS, ga eens opletten op hoe vaak en wanneer je knippert met je ogen ;)
Waarschijnlijk krijg je het zelfde effect als met ademhalen.
Nou voel ik mij dus echt een mongol.
Digo
pi_114428369
Maar er zit dus totaal geen natuurlijk ritme in mijn ademhaling.
En da's best een groot probleem.!
Digo
pi_114428963
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 19:45 schreef Tropanzia het volgende:
Maar er zit dus totaal geen natuurlijk ritme in mijn ademhaling.
En da's best een groot probleem.!
Nee hoor, is absoluut niet schadelijk. Alleen wel ontzettend irritant. Heb er zelf ook wel eens last van, ga dan maar een spelletje op m'n iPhone spelen ofzo. Afleiding.
Amen.
pi_114429334
Haha, ik heb dit ook weken gehad nadat ik wat ademhalingsoefeningen had geprobeerd...heb anderhalve week of zo continu op mijn ademhaling gelet en het leek erop alsof ik 'zelf' adem moest halen in plaats van dat het automatisch gaat :') .

Hoe ik er af ben gekomen? Geen idee, het ging vanzelf :P .
  vrijdag 20 juli 2012 @ 19:16:36 #12
351424 Skitzofrenix
Wat denk je wel niet?
pi_114472289
Ik heb dit jaren geleden ook gehad, zo erg dat ik er een angst door kreeg dat een ander mijn ademhaling hoorde, vooral als ik op de fiets zat. Probeer als je er weer op let afleiding te zoeken, hoe moeilijk het ook is. En geloof me doe er iets gaan, ga er anders toch maar langs de huisarts, want voor je het weet heb je er een angst/paniek stoornis bij.

Sterkte er mee!
''Je kunt over alles nadenken, maar het helpt natuurlijk niet''
pi_114474580
Blow je? Anders dat misschien wat minder doen want daarvan krijg ik het ook.
It's not too late to change your hikikomori ways!
  vrijdag 20 juli 2012 @ 20:28:20 #14
351424 Skitzofrenix
Wat denk je wel niet?
pi_114474740
quote:
10s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 20:22 schreef LookAtMe het volgende:
Blow je? Anders dat misschien wat minder doen want daarvan krijg ik het ook.
Owja, heel herkenbaar. Vooral omdat het dan lijkt alsof je ademhaling slowmotion gaat :P
''Je kunt over alles nadenken, maar het helpt natuurlijk niet''
pi_114476865
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 19:32 schreef Tropanzia het volgende:
Ik heb er al heel lange tijd last van dat ik te gefocust ben op mijn ademhaling.
Ik heb er telkens, eigenlijk bijna de hele dag wel een beetje (veel) last van, behalve als ik slaap.
Telkens als ik rustig ergens zit, ga ik op mijn ademhaling letten, want hij doet het zeg maar niet helemaal goed.
Chronische hyperventilatie????
Telkens probeer ik ook diep in te ademen, maar dit gaat ook niet helemaal lekker.
Ook veel gapen/zuchten/steunen. En dit de gehele dag door.
Ik heb er eigenlijk al heel lang constant last van. (Constant onder de noemer van: In tijden van stress/drukte/spanning heb ik er meer last van)
Maar ook omdat het niet heel overheersend is, en eigenlijk alles gewoon kan doen ben ik er nog nooit mee naar de dokter geweest.
Nu ben ik het eigenlijk zat, dat ik telkens bewust ben van de ademhaling en wil ik eigenlijk dat het gewoon VANZELF gaat. En dan gewoon goed, zonder dat ik er telkens op let/last van heb.

Wie van jullie herkent dit? Heeft dit ook? Of heeft tips/oplossingen?
afleiding zoeken, ga dingen doen.
pi_114536274
TS is een schildpad.
I feel kinda Locrian today
pi_114550855
Anti-depressiva helpt hier tegen. Is een noodoplossing maar misschien iets om te onthouden als het echt niet meer gaat.
pi_114551112
Even volgen deze.
Heb hier laatste weken ook last van.

Dan weer een week niet, dan weer 2 weken wel. Zwaar irritant. }:|
Onverslaanbaar eiwit, niet te kloppen.
pi_114554585
ik heb er door dit topic nu ook last van ;(
pi_114554630
Gaan we samen ;( ;(
Onverslaanbaar eiwit, niet te kloppen.
pi_114555132
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 01:19 schreef krullenbolletje het volgende:
ik heb er door dit topic nu ook last van ;(
lol

irritant ja

ik had dat vroeger nog wel eens met knipperen en met ondertitels lezen van films. Hoe doe je dat nu eigenlijk...tegelijk de film bekijken en de ondertitels lezen?
I feel kinda Locrian today
pi_114555144
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 01:42 schreef starla het volgende:

[..]

lol

irritant ja

ik had dat vroeger nog wel eens met knipperen en met ondertitels lezen van films. Hoe doe je dat nu eigenlijk...tegelijk de film bekijken en de ondertitels lezen?
ik lees gewoon geen ondertitels dan ga ik mij daar alleen maar aan ergeren :P
pi_114648856
Ik heb hier vroeger veel last van gehad. Bij mij was het toen inderdaad chronische hyperventilatie. Dit is met een aantal ademhalingstherapieën over gegaan.

Naast die irritante focus op mijn ademhaling had ik ook last van hartkloppingen en paniekaanvallen (denken dat ik een hartaanval krijg, bedrukkend gevoel op borst door de hyperventilatie.

Nu niks meer aan de hand, alhoewel ik nu ook van de automatische piloot af ben. :')
I am the Milkman! My milk is delicious!
pi_114650907
cesar therapie heeft bij mij geholpen vroeger.
pi_114675691
Naar de dokter gaan die vervolgens kan beoordelen of het hyperventilatie is en indien nodig kan doorverwijzen naar fysio om goed en daarna vanzelf te ademen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')