SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 19 juli 2012 16:53 schreef Erasmo het volgende:
Vandaag heeft een aannemer bij mij het frame voor een poort opgehangen. Zodra het cement goed droog is wil ik de bijbehorende planken boutje-moertje bevestigen. Echter ga je dan wel met je boormasjien door de buitenlaag heen, wat voor maatregelen moet ik treffen om te zorgen dat de boel niet gaat roesten rond de gaten? Is alleen zinkspray over de randen van het gat voldoende?Ja is voldoendeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het is thermisch verzinkt. Boutje-moertje werkt imho handiger in deze situatie.quote:Op donderdag 19 juli 2012 17:05 schreef Zolena het volgende:
Als het thermisch verzinkt is wel, dat is ook wat logischer voor dit soort dingetjes dan galvanisch verzinkt, galvanisch geeft een dunner laagje, zou misschien ook wel goed kunnen gaan.
Een thermisch verzinkte laag is dikker en werkt 'zelfherstellend'.
Heb het zelf ook zo gedaan en bij mij bewust geen gaatjes want ik wou de gaatjes tappen en dat is met zink weinig zinvol...
Ik heb gewoon een tapje gebruikt, heb dus hout tegen frame gezet met lijmtangen, gaatjes voorgeboord, ook door frame. Plaat eraf, gaten getapt, staal schoon gemaakt, das trouwens wel belangrijk, gat getapt, plaat er weer voor, boutjes er in klaar.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 22:20 schreef Erasmo het volgende:
Ik zit toch nog te twijfelen tussen zelftappende bouten of boutjemoertje...
Zelftappend is makkelijker maar boetjemoertje is steviger...
Oh het frame is trouwens 5 cm.
Goed idee, had ik nog niet overwogenquote:Op zaterdag 21 juli 2012 08:16 schreef jpajs het volgende:
Waarom geen slotbout. De kop aan de staalkant en de moer verzinken in het hout met een mooi dikke carrosserie ring er achter. Je moet voor het aandraaien met een dok toch een redelijk groot gat hebben.
Dikte van het gat iets groter dn de vierkant kop. dan druk de slotbout zich zelf wel vast.
Creëer je dan geen mogelijkheid voor roest op het schroefdraad?quote:Op zaterdag 21 juli 2012 10:07 schreef Zolena het volgende:
[..]
Ik heb gewoon een tapje gebruikt, heb dus hout tegen frame gezet met lijmtangen, gaatjes voorgeboord, ook door frame. Plaat eraf, gaten getapt, staal schoon gemaakt, das trouwens wel belangrijk, gat getapt, plaat er weer voor, boutjes er in klaar.
De dikte van de kokerwand is belangrijk, je moet wel iets van draad kunnen tappen in de koker. Wij hadden geloof ik 4 of 5 mm.
Lekker roestwater wat naar beneden loopt en vlekken maakt. Mooi!quote:Op zaterdag 21 juli 2012 10:19 schreef bonke het volgende:
tegen de tijd dat je poort uit elkaar valt door een paar roestplekjes ben je alweer zover dat je een andere poort wilt
Geen rvs slotbouten gebruiken in thermisch verzinkt staal, het gaat vreten op elkaar, kathode-anode werking.quote:rvs slotboutjes zijn nog mooier
je bedoeld de electrolytische werkingquote:Op zaterdag 21 juli 2012 10:22 schreef BORRREETJEEE het volgende:
[..]
Lekker roestwater wat naar beneden loopt en vlekken maakt. Mooi!
[..]
Geen rvs slotbouten gebruiken in thermisch verzinkt staal, het gaat vreten op elkaar, kathode-anode werking.
Wel thermisch verzinkte bouten nemen, geen elektrolytisch. Die gaan roesten.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 10:27 schreef Erasmo het volgende:
Wederom een goed punt
Misschien toch maar voor gegalvaniseerde bouten kiezen dan, want vet blijft er ook niet eeuwig zitten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |