abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 19 juli 2012 @ 13:44:51 #1
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_114412073
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_114412131
TT _O_

Smaken verschillen natuurlijk :+ Al kun je speklappen ook goed verkloten natuurlijk...
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_114412156
Speklapjes! O+ mits knapperig hard uitgebakken. In stukjes ook erg lekker in bami en of nasi. :9
pi_114412164
Ik heb speklappen ook nooit zo lekker gevonden ;) Al ben ik pro vet op eten dat aan vlees zit, dat geeft juist de smaak!
Worry is a misuse of imagination
pi_114412165
Ik wilde hem net gaan dichtgooien maar toen was Maria me voor!

Goeie TT! :D
Know that while you sleep
Everything has changed
pi_114412223
Kennen jullie "De beste singer-songerwriter van Nederland al"? Ik heb het gister ontdekt en het is leuk!!
http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1274043

Hou totaal niet van idols/xfactor etc. Maar dit is gewoon bij de publieken, met fijne, mooie liedjes!
  donderdag 19 juli 2012 @ 13:49:16 #7
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_114412251
Props voor TT naar V1z! :P

Al vind ik een bord boerenkool met spekjes ook :9~ :9 O+
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_114412252
Ik hou meestal ook niet van spek, maar in Italië kregen we een keer supermalse stukken. :9~ Daar lijken die taaie dingen die je hier krijgt niet eens op!

Inderdaad leuk, De beste singer-songwriter!
Everything has changed
pi_114412284
Speklappen zijn ook niet zo aan mij besteed.. Terwijl ik wel echt vleeseter ben. Vriend van me kan dus echt geen speklappen bakken. Bij hem is het meer speklappen cremeren...
pi_114412318
Ik ben niet per se anti spek, maar ben niet zo'n fan van speklapjes.. denk vooral omdat m'n pa ze altijd echt heel ranzig en vetvetvet bakte ;(
Ja doei.
pi_114412339
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 13:49 schreef MariaEtcetera het volgende:
Props voor TT naar V1z! :P

Al vind ik een bord boerenkool met spekjes ook :9~ :9 O+
Oeh, dat kan ik vanavond ook wel eten! :o O+
Everything has changed
pi_114412363
Sperzieboontjes met speklapjes, mits goed bereid, echt lekker O+
Maar niemand bakt ze zo lekker als mijn oma dat kon.
pi_114412370
Ik vind gewone biefstuk te taai, zelfs in 'hele goede restaurants'. Hertenbiefstuk vind ik wel lekker.
Kip in Nederland vind ik vies, droog, bah. Kip uit de Spaanse bergen vind ik wel lekker.

Ik ben eet geen (laatste tijd heeeel soms wel) vlees uit principe maar dus een ander principe dan de meesten :P :')!
pi_114412487
Rogge-meergranenbrood in de oven (zonder spelt, SORRY :'( :'( ) ruikt lekker :9 O+
Ja doei.
pi_114412525
quote:
14s.gif Op donderdag 19 juli 2012 13:46 schreef conleche het volgende:
Speklapjes! O+ mits knapperig hard uitgebakken. In stukjes ook erg lekker in bami en of nasi. :9
^^^^

Of babi pangang spek. :Y)
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_114412561
Echt hoor, ik heb net een pizza op, maar krijg spontaan weer honger van jullie posts. oO<
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_114412598
:? Billy? biefstuk is zoooo verschillend kun je geen oordeel over geven, ene komt uit Z-America, andere weer uit Ierland bijvoorbeeld...
Vlees van kippen die juist meer bewegingsruimte hebben zijn juist vaak droger, en bereiding is alles.

Blijkt dus ook maar weer met speklappen!
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_114412651
Bereiding inderdaad... Kip met pancetta eromheen bakken, dan wordt 'ie niet droog. :9

Een pizza, HPKW? :o Da's nog eens een lunch!
Everything has changed
  donderdag 19 juli 2012 @ 13:58:21 #19
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_114412672
Ik sla de speklappen graag over. Alleen spekjes door de stamppot en de nasi :Y.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_114412673
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 13:56 schreef V1z0R het volgende:
:? Billy? biefstuk is zoooo verschillend kun je geen oordeel over geven, ene komt uit Z-America, andere weer uit Ierland bijvoorbeeld...
Vlees van kippen die juist meer bewegingsruimte hebben zijn juist vaak droger, en bereiding is alles.

Blijkt dus ook maar weer met speklappen!
Nou ja alle biefstuk die ik tot nu toe heb gegeten vond ik een beetje taai en niet zo lekker..
pi_114412756
kipfilet insnijden, vullen met peper, oregano, nog een zootje kruiden, lepel mascarpone, inrollen met ham, champignons en cherrytomaatjes erbij in de ovenschaal gooien en langzaam laten garen in de oven, dan is je kip ook niet droog O+
30 tot 45 minuten (afhankelijk van hoeveel kip en groentes) in de oven op 180
pi_114412937
Kip moet je ook niet te lang bakken, dan wordt het inderdaad droog. Zelfde geld voor biefstuk. Biefstuk even flink aanzetten in de pan, dat ie mooi bruin is en dan direct van het vuur in aluminiumfolie doen met klontje boteren minuut of 20 wegzetten. No way dat het dan taai is..
pi_114412951
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 13:57 schreef Mini. het volgende:
Bereiding inderdaad... Kip met pancetta eromheen bakken, dan wordt 'ie niet droog. :9

Een pizza, HPKW? :o Da's nog eens een lunch!
Ik ging lunchen met Amsel en ik ga vanavond sporten, dus dan kan mn eten ook niet echt in de weg zitten als ik mn lunch en diner omdraai. :P
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_114413021
Zo lekker tempo weer ;)

Mooi pak MC!
En prima hoor Mini, kan de hoeveelheden natuurlijk niet zo goed inschatten :) Maar wel lekker :9

Ik laat biefstuk liever door mensen bakken die het wel kunnen :')
Be someone that makes you happy
pi_114413064
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 14:04 schreef the85mc het volgende:
Kip moet je ook niet te lang bakken, dan wordt het inderdaad droog. Zelfde geld voor biefstuk. Biefstuk even flink aanzetten in de pan, dat ie mooi bruin is en dan direct van het vuur in aluminiumfolie doen met klontje boteren minuut of 20 wegzetten. No way dat het dan taai is..
Als ik een hele kip in de oven doe, braad ik m ook altijd eerst even aan, dan blijft het vocht lekker in het vlees.
Bij de kipfilets van bovenstaande post (zo maakt mijn lief ze) hoef je ze niet eerst aan te braden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')