abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114407561
Hierbij even mijn relaas, hopelijk kunnen jullie mij helpen:

Vorig jaar oktober ben ik bij mijn huidige werkgever in dienst gekomen. Bij aanstelling is afgesproken dat er binnen afzienbare tijd een beoordeling zou komen, en ik eerst in een voorloopschaal geplaatst zou worden.

In februari heeft mijn toenmalige manager het traject ingezet mij definitief in te schalen aangezien hij mij als goed had beoordeeld, en mij tevens een vast contract te geven per April Dit is toen bij HR on hold gezet omdat de HR consultant voor onze afdeling op vakantie was. Helaas is mijn manager hierna ontslagen. De nieuwe manager stelde een nieuwe termijn voor van uiterlijk juni, aangezien hij niet bij het traject betrokken was geweest en hij ook niet zegt op de hoogte te zijn gesteld van de afspraken. Ook al heb ik het verhaal van mijn oude manager op papier, ik wilde het niet gelijk op het spits drijven en heb hier mee ingestemd.

Juni kwam en ging, geen contract en geen verhoging. Mijn manager heeft bij HR gereclameerd, deze zitten nu in een transitie en er was niets geregeld. Ik had nu met hem afgesproken per direct de verhoging te krijgen, en per oktober het vaste contract als mijn jaarcontract afloopt.
Nu is mijn manager met vakantie en heb ik van HR mail gehad dat mijn vast contract per oktober ingaat, en er een verhoging van salaris van 3% zal plaatsvinden, wat dus niet overeenkomt met het salaris dat ik zou ontvangen als ik uit de voorloopschaal geplaatst zou worden.

Ik heb nu een afspraak gevraagd met onze afdelingsdirecteur en voel me eerlijk gezegd een beetje gepiepeld. Hoe kan ik dit het beste verder aanlopen?
pi_114408022
Heb je die afspraken zwart op wit staan?
pi_114408154
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 12:01 schreef Bastoenie het volgende:
Heb je die afspraken zwart op wit staan?
Dit.
Daarnaast handelde jouw ontslagen manager gewoon uit naam van het bedrijf dus moeten ze gemaakte afspraken gewoon nakomen.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_114408343
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juli 2012 12:04 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Dit.
Daarnaast handelde jouw ontslagen manager gewoon uit naam van het bedrijf dus moeten ze gemaakte afspraken gewoon nakomen.
Ik heb de afspraken die ik destijds met mijn manager heb gemaakt op email, mijn nieuwe manager wilde zijn nieuwe afspraken niet per mail bevestigen "omdat hij het wel even zou regelen." Ik ben nu op zoek in hoe verre ik in mijn recht sta, maar ook hoe ik dit kan oplossen zonder een onwerkbare situatie te creeren.
pi_114408447
Je moet kijken welke afspraken je nog zwart op wit hebt staan en wat je van daaruit verder kan regelen, zonder dat er een onwerkbare situatie ontstaat. Beetje lastige situatie aangezien die andere manager ontslagen is. Vraag is hoever je het anders door wil drijven?

In principe is een mondelinge toezegging ook bindend, maar het hard maken wordt dan een stuk moeilijker..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')