FOK!forum / Werk, Geldzaken, Recht en de Beurs / Abonnement probleem telefoon
sebanjadonderdag 19 juli 2012 @ 11:33
Goedemorgen,

Ik heb een abonnement in juni afgesloten bij de phonehouse( een iphone 4s icm HI abonnement).
De 1e dag dat ik hem had, werkte hij goed en had ik geen problemen.
De volgende dag bleek dat ik geen internet had, althans hij ging erg sloom + er stond dat ik over mijn datalimiet van 500 mb was, binnen 1 dag, erg bizar.
Dit heeft 3 weken lang geduurd, hierdoor was ik genoodzaakt 3 weken te smsen etc.

Ik heb veel met de klantenservice van HI gebeld en die zeggen dat het een fout is van de phonehouse, de phonehouse zegt dat het een fout is van HI.
Maar de phonehouse gaat ervoor zorgen dat ik een schadevergoeding krijg, tot mijn huidige abonnementskosten van 32,50, ik heb een factuur ontvangen van 40 euro.

Wat vinden jullie een redelijke vergoeding?
Zoskdonderdag 19 juli 2012 @ 11:35
Gewoon de gemaakte kosten.
sebanjadonderdag 19 juli 2012 @ 11:37
de factuur van 40 euro zou toch wel vergoed kunnen worden.
Ik heb 3 weken zonder internet gezeten + veel met HI klantenservice gebeld.
VMSDKRdonderdag 19 juli 2012 @ 11:37
Gewoon wat je zelf aan kosten gemaakt hebt, wat verwacht je dan. Een schadevergoeding?
sebanjadonderdag 19 juli 2012 @ 11:40
ja ik verwacht een schadevergoeding, 3 weken zonder internet is belachelijk, dus ik vind dat ze echt wel een maand kunnen vergoeden ter compensatie.

Een vriend van mij heeft 1 week geen internet gehad en hoefde bij zijn nieuwe abonnement waar hij eigenlijk moest bijbetalen voor zijn toestel, niks te betalen(50 euro)
Frank_Drebindonderdag 19 juli 2012 @ 11:41
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 11:40 schreef sebanja het volgende:
ja ik verwacht een schadevergoeding, 3 weken zonder internet is belachelijk, dus ik vind dat ze echt wel een maand kunnen vergoeden ter compensatie.

Een vriend van mij heeft 1 week geen internet gehad en hoefde bij zijn nieuwe abonnement waar hij eigenlijk moest bijbetalen voor zijn toestel, niks te betalen(50 euro)
Wat voor schade heb jij precies ondervonden dan? Want van geen internet op je telefoon ondervind je weinig schade...
Emotionele schade? :')
sebanjadonderdag 19 juli 2012 @ 11:41
Daar gaat het niet om, het gaat er gewoon om dat hun mij 3 weken geen service konden bieden.
Frank_Drebindonderdag 19 juli 2012 @ 11:42
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 11:41 schreef sebanja het volgende:
Daar gaat het niet om, het gaat er gewoon om dat hun mij 3 weken geen service konden bieden.
Ja, nou, oké dan hoor je de kosten die zij daarvoor in rekening brengen vergoed te krijgen want je hebt de diensten waarvoor je betaalde niet gekregen...
Meer niet, met je schadevergoeding :')
Lookbehinddonderdag 19 juli 2012 @ 11:45
Ik zou het fair vinden als ze je de abonnementskosten voor die maand in mindering zouden brengen, maar meer dan dat lijkt mij overbodig.
JeMoederdonderdag 19 juli 2012 @ 11:52
quote:
7s.gif Op donderdag 19 juli 2012 11:45 schreef Lookbehind het volgende:
Ik zou het fair vinden als ze je de abonnementskosten voor die maand in mindering zouden brengen, maar meer dan dat lijkt mij overbodig.
SkryZxdonderdag 19 juli 2012 @ 11:53
Kosten bij allebei proberen te verhalen...
Lithiadonderdag 19 juli 2012 @ 12:25
--> WGR
ElisaBdonderdag 19 juli 2012 @ 13:11
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 11:40 schreef sebanja het volgende:
ja ik verwacht een schadevergoeding, 3 weken zonder internet is belachelijk, dus ik vind dat ze echt wel een maand kunnen vergoeden ter compensatie.

'Belachelijk' is iets anders dan 'schade'.

Je kon wel bellen en smssen, dus het is netjes dat je dat dan ook niet hebt hoeven betalen voor die drie weken :Y