abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 18 juli 2012 @ 18:18:18 #1
321595 pluséén
[I'm the Decider!']
pi_114374696
Geachte Fokkers,

Wat ik nu heb meegemaakt, echt schandalig. Ik vraag me daarom af wat mijn rechten zijn. Ik ga proberen om kort en helder te zijn.

Ik volg een studie. Een internationaal programma bestaande uit een samenwerking tussen de universiteit van Nijmegen, de Corvinus Universiteit in Budapest en de Universiteit van Ljubljana. Ten tijde van de inschrijving in de studie is ons beloofd dat wij drie diploma's zouden gaan ontvangen aan het einde van de studie, echter is dit niet het geval gebleken.

Op dit moment zit ik halverwege het programma. Ik heb eerst een half jaar in Nijmegen gestudeerd en vervolgens een half jaar in Budapest. Echter halverwege het semester in Budapest kregen wij te horen dat wij waarschijnlijk niet meer naar Ljbuljana zouden gaan. Het probleem was de accreditatie in Ljubljana van de studie. Wat bleek namelijk: het programma-gedeelte dat in Ljubljana zou plaatsvinden was helemaal niet geaccrediteerd... met andere woorden... wij konden dat wel gaan volgen, maar we kregen er geen diploma meer voor.

Na een hoop geharrewar kregen we in juni ineens te horen dat de accreditatie toch rond was. Echter een nieuw probleem was dat de inschrijvingstermijn voor Ljubljana voor het komende semester al verstreken was. Wij moesten dus achteraf nog worden ingeschreven. De coordinator van het programma (een docent in Nijmegen) is nog met een delegatie afgereisd naar Ljubljana, echter hebben wij afgelopen maandag te horen gekregen dat het allemaal niet is gelukt. Wij zijn konden niet worden ingeschreven voor het programma, en dus krijgen wij nu nog maar twee diploma's (1 in Nijmegen en 1 in Budapest). De coordinator biedt aan dat wij dan komend semester onze scriptie schrijven en daarna een half jaar op Erasmus-uitwisseling naar een universiteit naar keuze kunnen gaan.

Waar ligt nu het conflict? Wel, dit studieprogramma kost ons in totaal 7000 euro. Nou is er in eerste instantie aangeboden dat dit wordt verlaagd naar 6500 euro. Na een beetje onderhandelen met de coordinator ligt er een bod van 5500 euro. Echter, zien wij niet in waarom wij zoveel moeten betalen voor iets dat wij eigenlijk nooit zouden hebben gekozen, hadden wij geweten dat het programma uit slechts twee master diploma's zou bestaan. Het zou immers veel gunstiger zijn om twee masters te studeren apart, waarbij wij gewoon regulier collegegeld zouden moeten hebben betaald (maw 3500 euro).

Wij hebben echter een probleem, aangezien de studie in Budapest in totaal 120 ECTS vereist en wij er pas 60 hebben moeten wij wel doorgaan met het programma, anders krijgen wij het tweede diploma niet... Wij hebben dus geen keus, we moeten het programma blijven volgens. Maar hebben wij geen recht op een (Hogere) compensatie aangezien ons een programma is verkocht dat eigenlijk niet geaccrediteerd is?? Mijn vraag is eigenlijk waarop hebben wij recht? Wat mogen wij eisen? Moeten wij akkoord gaan met het aanbod van 5500 euro, of een juridische procedure starten? Hoe gaat dit in zijn werk dan?

Groet Rutger
George W. Bush: 'I'm the decider and I decide what's best!'
pi_114375088
Oh wat zonde, Ljubljana is een hele gave stad.

Over hoeveel studenten hebben we het eigenlijk?
  woensdag 18 juli 2012 @ 18:28:30 #3
321595 pluséén
[I'm the Decider!']
pi_114375192
We zijn met z'n drieen. Het programma is voor het eerst, en voor het laatst aangeboden in deze vorm...
George W. Bush: 'I'm the decider and I decide what's best!'
pi_114375546
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 18:28 schreef pluséén het volgende:
We zijn met z'n drieen. Het programma is voor het eerst, en voor het laatst aangeboden in deze vorm...
Ok, het programma is dus niets waard en je krijgt er ook geen extra aantekening van, behalve dat je twee diploma's hebt behaald? Dan zou ik inzetten op die 3500 euro. Een Erasmus-uitwisseling kost de universiteit volgens mij niet zoveel, dus is dat niet iets waar ik zomaar tevreden mee zou zijn.

Maar juridisch gezien heb ik geen verstand van zaken, dus ik hoop dat iemand anders je daarbij beter kan helpen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')