Nee, dat is het niet. Ik heb gekeken wat die onderdelen voor V40 2.0T kosten. Dan kom ik uit aan totaal 120 euro kosten.quote:Op woensdag 18 juli 2012 17:54 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Je wil het nu zelf doen omdat je 60 euro per dagdeel voor die huurauto te duur vindt????
Remolie moet je niet bijvullen. Als dat niveau daalt, zijn je remblokken versleten. Nieuwe remblokken plaatsen is dan de oplossing.quote:Op woensdag 18 juli 2012 18:01 schreef Ayumu2.0 het volgende:
Zet even de remolievloeistof bijvullen op je lijstje wel zo handig
Die filters zijn inderdaad niet moeilijk te vervangen.quote:Op woensdag 18 juli 2012 18:06 schreef Fer het volgende:
Olie + filter lekker door kwikfit laten doen, das vies en je kan soms een boete krijgen als je het op straat doet. De rest, leuke dopsleutelset kopen van 100¤ en lekker gaan. Die filters zijn echt niet moeilijk.
Dan nog eens in de zoveel tijd controleren en bijvullen wanneer nodig.quote:Op woensdag 18 juli 2012 18:06 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Remolie moet je niet bijvullen. Als dat niveau daalt, zijn je remblokken versleten. Nieuwe remblokken plaatsen is dan de oplossing.
500E en geen vieze klauwen keuze lijkt me makkelijk.quote:Op woensdag 18 juli 2012 18:08 schreef dester_martijn het volgende:
[..]
Die filters zijn inderdaad niet moeilijk te vervangen.
Voor de rest vind ik het best een redelijk normale dealerprijs hoor. Dan moet je niet naar een Volvo-dealer gaan.
Gewoon lekker op je eigen oprit doen met een lekbak eronder. Olie + filter is juist een eenvoudig klusje.quote:Op woensdag 18 juli 2012 18:06 schreef Fer het volgende:
Olie + filter lekker door kwikfit laten doen, das vies en je kan soms een boete krijgen als je het op straat doet. De rest, leuke dopsleutelset kopen van 100¤ en lekker gaan. Die filters zijn echt niet moeilijk.
@180K km is dat dus nu aan de beurtquote:Op woensdag 18 juli 2012 18:54 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
carterstop pakking![]()
voor de rest, elke 2 jaar of 60.000 km de remvloeistof verversen. dit moet je verversen omdat het hygroscopisch is (vocht aantrekt), door dat het vocht aantrekt gaat het kook punt omlaag en krijg je lucht in je remsysteem, en dan heb je verminderde of geen werking meer van de remmen (!).
Ik ben student. 500 euro is voor mij heul veul geld.quote:Op woensdag 18 juli 2012 18:09 schreef Ayumu2.0 het volgende:
500E en geen vieze klauwen keuze lijkt me makkelijk.
Dat kijkt niet zo enorm nauw. Meestal is het vastdraaien en dan nog 3/4e slag ofzo. Staat meestal op het doosje van de bougie.quote:Op donderdag 19 juli 2012 10:50 schreef KeimpeHart het volgende:
Hartelijk bedankt voor jullie behulpzame reacties! Ik heb inmiddels gegoogled, om te weten waar ik de luchtfilter, pollenfilter en oliefilter kan vinden. Ook zojuist goed gereedschapsmateriaal aangeschaft, zodat ik juiste gereedschap op maat heb:
[ afbeelding ]
Ik zit nog met 1 ding: hoe kan ik het aanhaalmoment van de gereedschap aflezen, om bougies niet te strak in te draaien?
Hoezo? Dan krijg je ze er later teminste weer makkelijk uit. Bovendien helpt het de warmte te verdelen.quote:Op donderdag 19 juli 2012 10:06 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
en dus geen vet op de bougies doen. dat gaat onherroepelijk mis
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |