abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 24 juli 2012 @ 21:33:03 #151
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_114617964
Nee, pas in zijn 1 zetten als het groen is is kut. Omdat je eerst moet schakelen en dan pas gas kan geven.

Dat is net het verschil tussen lekker normaal wegrijden of zo'n hinderlijk iemamd voor je die wegrijdt alsoftie niet op zit te letten
pi_114618137
Sowieso kan je wel zeggen dat koppeling inhouden eerder slijtage veroorzaakt aan de koppelingsplaat ofzo, maar elke keer onnodig schakelen doet waarschijnlijk hetzelfde met de versnellingsbak. Ik vind het dus echt super nutteloos om in de vrij te zetten bij het stoplicht.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  dinsdag 24 juli 2012 @ 21:45:25 #153
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_114618499
Druklager en drukgroep enkel, maar dit is echt niet noemenswaardig als je de koppeling gewoon goed in hebt
pi_114620329
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 18:24 schreef princess-a het volgende:

[..]

Jaaaa gefeliciteerd *O* *O*
Bedankt ^O^
pi_114634751
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 12:48 schreef Oceanview het volgende:

[..]

Je belast de koppeling overbodig, als het je eigen auto is kan het nog maar een rijlesauto wordt intensief gebruikt en altijd voor het stoplicht enz.
De belasting op je koppeling is verwaarloosbaar daar waar onnodig schakelen naar vrij en weer naar 1 ook belastend is. Voor het stoplicht gewoon in zijn 1 met de koppeling in zodat je meteen kan wegrijden.
  woensdag 25 juli 2012 @ 10:03:36 #156
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_114634804
Ja zo heb ik het ook geleerd, auto klaar zetten bij het stoplicht, dus in zn 1 zetten
  woensdag 25 juli 2012 @ 17:38:17 #157
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_114649716
Ik ben ook maar eens begonnen aan het leren van de theorie. Inzicht en kennis is een eitje, maar die gevaarlijke verkeerssituaties :r

De antwoorden die ik bij het boekje en bij de software krijg zijn nogal tegenstrijdig, en soms staan er zelfs fouten in.
Ok stelletje hokboeren
pi_114650573
quote:
15s.gif Op woensdag 25 juli 2012 17:38 schreef padlarf het volgende:
Ik ben ook maar eens begonnen aan het leren van de theorie. Inzicht en kennis is een eitje, maar die gevaarlijke verkeerssituaties :r

De antwoorden die ik bij het boekje en bij de software krijg zijn nogal tegenstrijdig, en soms staan er zelfs fouten in.
Onderdeel gevaarherkenning bedoel je? Ik had daar ook problemen mee tijdens het oefenen van de examens, telkens kantje boord.

Wat je moet weten is dat gas los langzaam snelheid minderen is (dus je zou nog bij kunnen remmen). Remmen is snelheid flink verminderen.

Remmen doe je eigenlijk alleen als er direct gevaar is (bal op de straat, oude mensen die al half willen oversteken of bijvoorbeeld iemand die een houten plaat aan het tillen is die wil oversteken.)

Niets doen is meestal op voorrangswegen.

Je moet voor jezelf even een paar keer oefenen zodat jij weet wat ze bedoelen met de drie keuzes. Ook goed kijken naar de snelheid die op het dashboard staat, als jij bijvoorbeeld 50 in een 30km/u zone aan het rijden bent is dat gas los als er geen direct gevaar is.
  woensdag 25 juli 2012 @ 18:27:01 #159
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_114651184
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 18:06 schreef -Erick- het volgende:

[..]

Onderdeel gevaarherkenning bedoel je? Ik had daar ook problemen mee tijdens het oefenen van de examens, telkens kantje boord.

Wat je moet weten is dat gas los langzaam snelheid minderen is (dus je zou nog bij kunnen remmen). Remmen is snelheid flink verminderen.

Remmen doe je eigenlijk alleen als er direct gevaar is (bal op de straat, oude mensen die al half willen oversteken of bijvoorbeeld iemand die een houten plaat aan het tillen is die wil oversteken.)

Niets doen is meestal op voorrangswegen.

Je moet voor jezelf even een paar keer oefenen zodat jij weet wat ze bedoelen met de drie keuzes. Ook goed kijken naar de snelheid die op het dashboard staat, als jij bijvoorbeeld 50 in een 30km/u zone aan het rijden bent is dat gas los als er geen direct gevaar is.
Ja gevaarherkenning idd. Een van die boekjes heet Inzicht in 150 gevaarlijke verkeerssituaties, vandaar de verwarring.

Ik heb ook software, en daar geven ze tips over acuut gevaar ( = remmen) en latent gevaar (=gas los), en dat helpt wel een beetje. Bovendien mag je bijna de helft fout hebben. Ik ga er gewoon nog even mee oefenen.
Ok stelletje hokboeren
  woensdag 25 juli 2012 @ 19:41:50 #160
331250 tuut-chips
Koning redstone
pi_114653729
Morgen een rijles, vrijdag TTT. Ik ben bang :'(
pi_114653925
quote:
11s.gif Op woensdag 25 juli 2012 19:41 schreef tuut-chips het volgende:
Morgen een rijles, vrijdag TTT. Ik ben bang :'(
En terecht!

Nee hoor, je hebt niets te verliezen.
  woensdag 25 juli 2012 @ 19:47:48 #162
331250 tuut-chips
Koning redstone
pi_114653957
quote:
6s.gif Op woensdag 25 juli 2012 19:46 schreef dakpan90 het volgende:

[..]

En terecht!

Nee hoor, je hebt niets te verliezen.
Weet ik, en ik weet ook wel dat ik het kan, maar dan nog :'(

Heb nog maar 17 lessen gehad dus heb het idee dat ik best vroeg ben.
pi_114654017
quote:
99s.gif Op woensdag 25 juli 2012 19:47 schreef tuut-chips het volgende:

[..]

Weet ik, en ik weet ook wel dat ik het kan, maar dan nog :'(

Heb nog maar 17 lessen gehad dus heb het idee dat ik best vroeg ben.
17 uur? Dan heeft je instructeur er iig vertrouwen in. Bij mij duurde het zo lang eer ik klaar zou zijn voor een TTT, dat we maar meteen voor het echie gingen.
  woensdag 25 juli 2012 @ 19:50:55 #164
331250 tuut-chips
Koning redstone
pi_114654069
quote:
6s.gif Op woensdag 25 juli 2012 19:49 schreef dakpan90 het volgende:

[..]

17 uur? Dan heeft je instructeur er iig vertrouwen in. Bij mij duurde het zo lang eer ik klaar zou zijn voor een TTT, dat we maar meteen voor het echie gingen.
Yep, en mijn examen staat ook al voor 3 september. Denk dat het wel goed komt, afgelopen lessen gingen in ieder geval super en mijn instructeur heeft eigenlijk niet veel meer aan te merken, behalve waar we heen moeten :P
pi_114656623
Vandaag theorie gehad, 3 puntjes teveel op het laatste onderdeel.
Had hem niet zo pittig verwacht, volgende keer beter!
pi_114672562
quote:
99s.gif Op woensdag 25 juli 2012 19:47 schreef tuut-chips het volgende:

[..]

Weet ik, en ik weet ook wel dat ik het kan, maar dan nog :'(

Heb nog maar 17 lessen gehad dus heb het idee dat ik best vroeg ben.
Bij TTT is het alleen parkeren en keren, dus sowieso niet te vroeg. Je mag de rest van de rit zat fouten maken, krijg je meteen tips van de examinator daarover..
pi_114678611
quote:
99s.gif Op woensdag 25 juli 2012 19:50 schreef tuut-chips het volgende:

[..]

Yep, en mijn examen staat ook al voor 3 september. Denk dat het wel goed komt, afgelopen lessen gingen in ierouder geval super en mijn instructeur heeft eigenlijk niet veel meer aan te merken, behalve waar we heen moeten :P
TTT was ik ook bang voor maar uiteindelijk ging het wel. Ik vond dat de examinator heel goed kon benoemen waar mijn zwakke punten lagen. Zo had ik zijstraten die ik voor mijn gevoel te snel naderde en waarna ik blij was dat er niks van rechts kwam, hij gaf dat ook exact aan. Heb trouwens vrijstellingen behaald, ondanks dat parkeren achteruit totaal misging (mocht in de herkansing vooruit) :P. Het is ook heel apart om zonder je instructeur te rijden en alles zelf te moeten oplossen. Ik kwam in situaties waarbij ik merkte dat als ik zelf goed nadacht ik het ook zelf kon oplossen (gelukkig bedenktijd door het rode licht :P)

Heb over een paar weken nu examen maar heb echt een 50-50 gevoel en dan vooral met bebouwde kom. Liefst rijd ik daar met 10 km/h en de koppeling ingedrukt :@. Iemand nog tips daarvoor rijden met die irritant kleine kruispunten.
  donderdag 26 juli 2012 @ 14:49:59 #168
246109 JochemP
Bakt de lekkerste koekjes
pi_114681733
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 13:13 schreef das_phantom het volgende:

[..]

Heb over een paar weken nu examen maar heb echt een 50-50 gevoel en dan vooral met bebouwde kom. Liefst rijd ik daar met 10 km/h en de koppeling ingedrukt :@. Iemand nog tips daarvoor rijden met die irritant kleine kruispunten.
Haha, ik herken het. Wat ik deed bij kleine onoverzichtelijke kruispunten was terugschakelen naar zijn 1, koppeling in en dan heel rustig er doorheen. Dan waar het kan, dus geen zijstraatjes gasgeven richting 30 en weer loslaten, desnoods bijremmen, bij het volgende kruispunt/zijweggetje.
pi_114713257
Gezakt -O- te voorzichtig. Geen fouten gemaakt, geen ingrepen gehad, kijkgedrag perfect, bijzondere verrichtingen perfect maar het mocht wel wat sneller. En daar moet je het dan maar mee doen -O-
Life isn't about waiting for the storm to pass.. It's about learning to dance in the rain
  vrijdag 27 juli 2012 @ 11:24:45 #170
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_114713325
Mja das wel een kut reden om te zakken.. Bijna zoiets van, ja je reed te goed :')
pi_114713756
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 11:22 schreef princess-a het volgende:
Gezakt -O- te voorzichtig. Geen fouten gemaakt, geen ingrepen gehad, kijkgedrag perfect, bijzondere verrichtingen perfect maar het mocht wel wat sneller. En daar moet je het dan maar mee doen -O-
Hehe ik ben ook gezakt vandaag. Had een auto totaal over het hoofd gezien, dus een ingreep. Wat moet ik er van zeggen? Het was niet nodig geweest. Ik baal wel ontzettend, de volgende keer beter.

In mijn situatie ging ik hier en daar te hard vond de examinator, moest er wat meer rust in brengen.

Ik snap het niet zo goed hoe jij dan te zacht kan rijden, wat is zacht?

Suc6 alvast voor de volgende keer :-)

[ Bericht 4% gewijzigd door -Erick- op 27-07-2012 11:42:53 ]
  vrijdag 27 juli 2012 @ 11:42:48 #172
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_114714005
Te afwachtend rijden waarschijnlijk, je moet voorrang nemen waar je voorrang krijgt, dus niet op een rotonde je gas loslaten als er een auto op je af komt.

Zulk soort dingen denk
pi_114714028
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 11:22 schreef princess-a het volgende:
Gezakt -O- te voorzichtig. Geen fouten gemaakt, geen ingrepen gehad, kijkgedrag perfect, bijzondere verrichtingen perfect maar het mocht wel wat sneller. En daar moet je het dan maar mee doen -O-
Lijkt idd heel lullig en vind het ook sneu voor je, echt waar!
Maar wat ze tijdens een examen willen zien is dat je je VLOT, veilig en zelfstandig aan het verkeer kan deelnemen.
Vlot is belangrijk voor de doorstroming namelijk. Blijkbaar reed je dus niet vlot genoeg deze keer. :(
Kijk wel uit dat je de volgende keer niet éxtra vlot gaat rijden, probeer te rijden zoals je instructeur je geleerd heeft.
Met dát rijgedrag vind hij je namelijk examenmateriaal.

Succes de volgende keer!
pi_114714151
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 11:36 schreef -Erick- het volgende:

[..]

Hehe ik ben ook gezakt vandaag. Had een auto totaal over het hoofd gezien, dus een ingreep. Wat moet ik er van zeggen? Het was niet nodig geweest. Ik baal wel ontzettend, de volgende keer beter.

In mijn situatie ging ik hier en daar te hard vond de examinator, moest er wat meer rust in brengen.

Ik snap het niet zo goed hoe jij dan te zacht kan rijden, wat is zacht?

Suc6 alvast voor de volgende keer :-)
Er lag een heel stuk weg open waar allemaal mensen langsliepen omdat de stoep dus even weg was, heb ik met 30 gepasseerd. En 1 kruispunt had ik haaientanden, dus ik liet auto voorgaan maar had ik misschien net mezelf er wel voor moeten gooien ofzo
Life isn't about waiting for the storm to pass.. It's about learning to dance in the rain
pi_114714170
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 11:43 schreef vannelle het volgende:

[..]

Lijkt idd heel lullig en vind het ook sneu voor je, echt waar!
Maar wat ze tijdens een examen willen zien is dat je je VLOT, veilig en zelfstandig aan het verkeer kan deelnemen.
Vlot is belangrijk voor de doorstroming namelijk. Blijkbaar reed je dus niet vlot genoeg deze keer. :(
Kijk wel uit dat je de volgende keer niet éxtra vlot gaat rijden, probeer te rijden zoals je instructeur je geleerd heeft.
Met dát rijgedrag vind hij je namelijk examenmateriaal.

Succes de volgende keer!
Bij mij was dat juist fout, als ik een bordje 60 of een 80km/u weg op ga trap ik het gas stevig in en schakel door naar zn 4-5. Kwamen een paar tegenliggers aan op een 60km/u weg dus ik laat de snelheid iets afzakken en hou mijn voet bij de rem. Ik kan de breedte van de auto goed inschatten dus dat gaat wel goed.

Maar ik ga mijn examinator zeker geen ongelijk geven, je zit dan wel wat gespannen in de auto haha.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')