De belasting op je koppeling is verwaarloosbaar daar waar onnodig schakelen naar vrij en weer naar 1 ook belastend is. Voor het stoplicht gewoon in zijn 1 met de koppeling in zodat je meteen kan wegrijden.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 12:48 schreef Oceanview het volgende:
[..]
Je belast de koppeling overbodig, als het je eigen auto is kan het nog maar een rijlesauto wordt intensief gebruikt en altijd voor het stoplicht enz.
Onderdeel gevaarherkenning bedoel je? Ik had daar ook problemen mee tijdens het oefenen van de examens, telkens kantje boord.quote:Op woensdag 25 juli 2012 17:38 schreef padlarf het volgende:
Ik ben ook maar eens begonnen aan het leren van de theorie. Inzicht en kennis is een eitje, maar die gevaarlijke verkeerssituaties
De antwoorden die ik bij het boekje en bij de software krijg zijn nogal tegenstrijdig, en soms staan er zelfs fouten in.
Ja gevaarherkenning idd. Een van die boekjes heet Inzicht in 150 gevaarlijke verkeerssituaties, vandaar de verwarring.quote:Op woensdag 25 juli 2012 18:06 schreef -Erick- het volgende:
[..]
Onderdeel gevaarherkenning bedoel je? Ik had daar ook problemen mee tijdens het oefenen van de examens, telkens kantje boord.
Wat je moet weten is dat gas los langzaam snelheid minderen is (dus je zou nog bij kunnen remmen). Remmen is snelheid flink verminderen.
Remmen doe je eigenlijk alleen als er direct gevaar is (bal op de straat, oude mensen die al half willen oversteken of bijvoorbeeld iemand die een houten plaat aan het tillen is die wil oversteken.)
Niets doen is meestal op voorrangswegen.
Je moet voor jezelf even een paar keer oefenen zodat jij weet wat ze bedoelen met de drie keuzes. Ook goed kijken naar de snelheid die op het dashboard staat, als jij bijvoorbeeld 50 in een 30km/u zone aan het rijden bent is dat gas los als er geen direct gevaar is.
En terecht!quote:Op woensdag 25 juli 2012 19:41 schreef tuut-chips het volgende:
Morgen een rijles, vrijdag TTT. Ik ben bang
Weet ik, en ik weet ook wel dat ik het kan, maar dan nogquote:Op woensdag 25 juli 2012 19:46 schreef dakpan90 het volgende:
[..]
En terecht!
Nee hoor, je hebt niets te verliezen.
17 uur? Dan heeft je instructeur er iig vertrouwen in. Bij mij duurde het zo lang eer ik klaar zou zijn voor een TTT, dat we maar meteen voor het echie gingen.quote:Op woensdag 25 juli 2012 19:47 schreef tuut-chips het volgende:
[..]
Weet ik, en ik weet ook wel dat ik het kan, maar dan nog
Heb nog maar 17 lessen gehad dus heb het idee dat ik best vroeg ben.
Yep, en mijn examen staat ook al voor 3 september. Denk dat het wel goed komt, afgelopen lessen gingen in ieder geval super en mijn instructeur heeft eigenlijk niet veel meer aan te merken, behalve waar we heen moetenquote:Op woensdag 25 juli 2012 19:49 schreef dakpan90 het volgende:
[..]
17 uur? Dan heeft je instructeur er iig vertrouwen in. Bij mij duurde het zo lang eer ik klaar zou zijn voor een TTT, dat we maar meteen voor het echie gingen.
Bij TTT is het alleen parkeren en keren, dus sowieso niet te vroeg. Je mag de rest van de rit zat fouten maken, krijg je meteen tips van de examinator daarover..quote:Op woensdag 25 juli 2012 19:47 schreef tuut-chips het volgende:
[..]
Weet ik, en ik weet ook wel dat ik het kan, maar dan nog
Heb nog maar 17 lessen gehad dus heb het idee dat ik best vroeg ben.
TTT was ik ook bang voor maar uiteindelijk ging het wel. Ik vond dat de examinator heel goed kon benoemen waar mijn zwakke punten lagen. Zo had ik zijstraten die ik voor mijn gevoel te snel naderde en waarna ik blij was dat er niks van rechts kwam, hij gaf dat ook exact aan. Heb trouwens vrijstellingen behaald, ondanks dat parkeren achteruit totaal misging (mocht in de herkansing vooruit) . Het is ook heel apart om zonder je instructeur te rijden en alles zelf te moeten oplossen. Ik kwam in situaties waarbij ik merkte dat als ik zelf goed nadacht ik het ook zelf kon oplossen (gelukkig bedenktijd door het rode licht )quote:Op woensdag 25 juli 2012 19:50 schreef tuut-chips het volgende:
[..]
Yep, en mijn examen staat ook al voor 3 september. Denk dat het wel goed komt, afgelopen lessen gingen in ierouder geval super en mijn instructeur heeft eigenlijk niet veel meer aan te merken, behalve waar we heen moeten
Haha, ik herken het. Wat ik deed bij kleine onoverzichtelijke kruispunten was terugschakelen naar zijn 1, koppeling in en dan heel rustig er doorheen. Dan waar het kan, dus geen zijstraatjes gasgeven richting 30 en weer loslaten, desnoods bijremmen, bij het volgende kruispunt/zijweggetje.quote:Op donderdag 26 juli 2012 13:13 schreef das_phantom het volgende:
[..]
Heb over een paar weken nu examen maar heb echt een 50-50 gevoel en dan vooral met bebouwde kom. Liefst rijd ik daar met 10 km/h en de koppeling ingedrukt . Iemand nog tips daarvoor rijden met die irritant kleine kruispunten.
Hehe ik ben ook gezakt vandaag. Had een auto totaal over het hoofd gezien, dus een ingreep. Wat moet ik er van zeggen? Het was niet nodig geweest. Ik baal wel ontzettend, de volgende keer beter.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 11:22 schreef princess-a het volgende:
Gezakt te voorzichtig. Geen fouten gemaakt, geen ingrepen gehad, kijkgedrag perfect, bijzondere verrichtingen perfect maar het mocht wel wat sneller. En daar moet je het dan maar mee doen
Lijkt idd heel lullig en vind het ook sneu voor je, echt waar!quote:Op vrijdag 27 juli 2012 11:22 schreef princess-a het volgende:
Gezakt te voorzichtig. Geen fouten gemaakt, geen ingrepen gehad, kijkgedrag perfect, bijzondere verrichtingen perfect maar het mocht wel wat sneller. En daar moet je het dan maar mee doen
Er lag een heel stuk weg open waar allemaal mensen langsliepen omdat de stoep dus even weg was, heb ik met 30 gepasseerd. En 1 kruispunt had ik haaientanden, dus ik liet auto voorgaan maar had ik misschien net mezelf er wel voor moeten gooien ofzoquote:Op vrijdag 27 juli 2012 11:36 schreef -Erick- het volgende:
[..]
Hehe ik ben ook gezakt vandaag. Had een auto totaal over het hoofd gezien, dus een ingreep. Wat moet ik er van zeggen? Het was niet nodig geweest. Ik baal wel ontzettend, de volgende keer beter.
In mijn situatie ging ik hier en daar te hard vond de examinator, moest er wat meer rust in brengen.
Ik snap het niet zo goed hoe jij dan te zacht kan rijden, wat is zacht?
Suc6 alvast voor de volgende keer :-)
Bij mij was dat juist fout, als ik een bordje 60 of een 80km/u weg op ga trap ik het gas stevig in en schakel door naar zn 4-5. Kwamen een paar tegenliggers aan op een 60km/u weg dus ik laat de snelheid iets afzakken en hou mijn voet bij de rem. Ik kan de breedte van de auto goed inschatten dus dat gaat wel goed.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 11:43 schreef vannelle het volgende:
[..]
Lijkt idd heel lullig en vind het ook sneu voor je, echt waar!
Maar wat ze tijdens een examen willen zien is dat je je VLOT, veilig en zelfstandig aan het verkeer kan deelnemen.
Vlot is belangrijk voor de doorstroming namelijk. Blijkbaar reed je dus niet vlot genoeg deze keer.
Kijk wel uit dat je de volgende keer niet éxtra vlot gaat rijden, probeer te rijden zoals je instructeur je geleerd heeft.
Met dát rijgedrag vind hij je namelijk examenmateriaal.
Succes de volgende keer!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |