abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 18 juli 2012 @ 14:21:57 #1
380201 only.me
baas weigerd ziekmeldeing
pi_114361340
Al weken voor mijn vakantie in juni liep ik moe en elke dag hoofdpijn op mijn werk, maar tijdens mijn vakantie werd dat niet beter, alleen maar slechter! Ik heb mij dus ziek gemeld, en enkele weken terug na de bedrijfsarts geweest.Na mijn verhaal te hebben verteld stelde hij tot 2 x toe om 2 weken later beter te zijn, waarop ik antwoorde: Dat ik dat niet wist, ik kan niet vooruit kijken en weet niet hoe ik er dan aan toe ben!! vervolgens begon hij over Obama, en weet ik wat al niet meer.Ik moet wel ff vermelden dat mijn contract pr 1 augustus word beeindigd!! en er stonden nog 10 vakantie dagen open!! Toen begon hij weer over dat voorstel, (na wel ,n uur) En hij zei , weetje ik doe het zo met je, ik of mijn collega belt je van te voren om te vragen hoe het dan gaat, dus daar kon ik mee leven, heb ook gezegd. Ik ben niet gebeld om te vragen hoe het ging, dus zonder mijn weten beter gemeld, waarop ik mij direct weer ziek wilde melden. Dat werd dus niet geaccepteerd, nu moet ik via uwv ,n sekond opinuim aanvragen, (50 euro) mijn huisarts zegt ook dat ik rust moet houden, en niks word meer geaccepteerd van hun kant!! Ik heb eigenlijk het hele jaar door al gedoe gehad op het werk, zodra je er binnen bent na het tekenen van je contract ben je letterlijk en figuurlijk van hun, en word je min of meer behandeld als ,n slaaf!! Ik was aangenomen als verkoopster, maar verkocht ik beter dan mijn vaste medewerkers dan kon ik als straf kussens uitzoeken die al 10 jaar onder de schimmels en muizenkeutels zitten, doe je ,n praatje/overleg met je collega en dit werd gezien, dan gebeurde er hetzelfde!!, Of als het rustig was dan kon je de afdeling (300 mtr lang, en 200 mtr breed)schoonmaken, invl. de meubelen, liefst in 1 dag en was het schoon dan spuiten ze de afdeling s,avonds met ,n brandweerslang nat, en kon je de volgende dag zo weer overnieuw beginnen!!! Er werd zelfs gezegd van....JULLIE ZIJN MIJN SLAVEN EN DOE JE NIET WT IK ZEG DAN KRIJG JE OP STAANDE VOET ONTSLAG!!! Dit zijn maar enkele voorbeelden!! De druk op het werk kon ik denk ik niet meer aan, en nu zit ik mooi door mijn baas in de problemen!!!
Wie kan mij in deze helpen???
met valse voorwendsel beter gemeld!!
pi_114361457
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 14:21 schreef only.me het volgende:
Al weken voor mijn vakantie in juni liep ik moe en elke dag hoofdpijn op mijn werk, maar tijdens mijn vakantie werd dat niet beter, alleen maar slechter! Ik heb mij dus ziek gemeld, en enkele weken terug na de bedrijfsarts geweest.Na mijn verhaal te hebben verteld stelde hij tot 2 x toe om 2 weken later beter te zijn, waarop ik antwoorde: Dat ik dat niet wist, ik kan niet vooruit kijken en weet niet hoe ik er dan aan toe ben!! vervolgens begon hij over Obama, en weet ik wat al niet meer.Ik moet wel ff vermelden dat mijn contract pr 1 augustus word beeindigd!! en er stonden nog 10 vakantie dagen open!! Toen begon hij weer over dat voorstel, (na wel ,n uur) En hij zei , weetje ik doe het zo met je, ik of mijn collega belt je van te voren om te vragen hoe het dan gaat, dus daar kon ik mee leven, heb ook gezegd. Ik ben niet gebeld om te vragen hoe het ging, dus zonder mijn weten beter gemeld, waarop ik mij direct weer ziek wilde melden. Dat werd dus niet geaccepteerd, nu moet ik via uwv ,n sekond opinuim aanvragen, (50 euro) mijn huisarts zegt ook dat ik rust moet houden, en niks word meer geaccepteerd van hun kant!! Ik heb eigenlijk het hele jaar door al gedoe gehad op het werk, zodra je er binnen bent na het tekenen van je contract ben je letterlijk en figuurlijk van hun, en word je min of meer behandeld als ,n slaaf!! Ik was aangenomen als verkoopster, maar verkocht ik beter dan mijn vaste medewerkers dan kon ik als straf kussens uitzoeken die al 10 jaar onder de schimmels en muizenkeutels zitten, doe je ,n praatje/overleg met je collega en dit werd gezien, dan gebeurde er hetzelfde!!, Of als het rustig was dan kon je de afdeling (300 mtr lang, en 200 mtr breed)schoonmaken, invl. de meubelen, liefst in 1 dag en was het schoon dan spuiten ze de afdeling s,avonds met ,n brandweerslang nat, en kon je de volgende dag zo weer overnieuw beginnen!!! Er werd zelfs gezegd van....JULLIE ZIJN MIJN SLAVEN EN DOE JE NIET WT IK ZEG DAN KRIJG JE OP STAANDE VOET ONTSLAG!!! Dit zijn maar enkele voorbeelden!! De druk op het werk kon ik denk ik niet meer aan, en nu zit ik mooi door mijn baas in de problemen!!!
Even rustig aan.

Leg nog eens een keer in duidelijke zinnen uit wat het probleem is. Niet zo'n warrig verhaal.
  woensdag 18 juli 2012 @ 14:24:33 #3
81846 minkuukel
Lekker hoorrrr
pi_114361480
Vakbond, rechtbijstand etc.
Mij mag je er voor wakker maken.
  PR/Manusje van alles woensdag 18 juli 2012 @ 14:24:40 #4
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_114361485
Loopt je contract af of schoppen ze je op straat?
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  woensdag 18 juli 2012 @ 14:25:25 #5
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_114361535
Tip:
censuur :O
pi_114361542
quote:
Al weken voor mijn vakantie in juni liep ik moe en elke dag hoofdpijn op mijn werk, maar tijdens mijn vakantie werd dat niet beter, alleen maar slechter! Ik heb mij dus ziek gemeld, en enkele weken terug na de bedrijfsarts geweest.

Na mijn verhaal te hebben verteld stelde hij tot 2 x toe om 2 weken later beter te zijn, waarop ik antwoorde: Dat ik dat niet wist, ik kan niet vooruit kijken en weet niet hoe ik er dan aan toe ben!! vervolgens begon hij over Obama, en weet ik wat al niet meer.Ik moet wel ff vermelden dat mijn contract pr 1 augustus word beeindigd!! en er stonden nog 10 vakantie dagen open!!

Toen begon hij weer over dat voorstel, (na wel ,n uur) En hij zei , weetje ik doe het zo met je, ik of mijn collega belt je van te voren om te vragen hoe het dan gaat, dus daar kon ik mee leven, heb ook gezegd. Ik ben niet gebeld om te vragen hoe het ging, dus zonder mijn weten beter gemeld, waarop ik mij direct weer ziek wilde melden. Dat werd dus niet geaccepteerd, nu moet ik via uwv ,n sekond opinuim aanvragen, (50 euro) mijn huisarts zegt ook dat ik rust moet houden, en niks word meer geaccepteerd van hun kant!!

Ik heb eigenlijk het hele jaar door al gedoe gehad op het werk, zodra je er binnen bent na het tekenen van je contract ben je letterlijk en figuurlijk van hun, en word je min of meer behandeld als ,n slaaf!! Ik was aangenomen als verkoopster, maar verkocht ik beter dan mijn vaste medewerkers dan kon ik als straf kussens uitzoeken die al 10 jaar onder de schimmels en muizenkeutels zitten, doe je ,n praatje/overleg met je collega en dit werd gezien, dan gebeurde er hetzelfde!!,

Of als het rustig was dan kon je de afdeling (300 mtr lang, en 200 mtr breed)schoonmaken, invl. de meubelen, liefst in 1 dag en was het schoon dan spuiten ze de afdeling s,avonds met ,n brandweerslang nat, en kon je de volgende dag zo weer overnieuw beginnen!!!

Er werd zelfs gezegd van....JULLIE ZIJN MIJN SLAVEN EN DOE JE NIET WT IK ZEG DAN KRIJG JE OP STAANDE VOET ONTSLAG!!! Dit zijn maar enkele voorbeelden!! De druk op het werk kon ik denk ik niet meer aan, en nu zit ik mooi door mijn baas in de problemen!!!
Even willekeurig wat enters neer gezet. Nu nog proberen te ontcijferen.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_114361566
Als je je probleem nu ook eens in een leesbare vorm brengt, dan zijn er wellicht mensen die je tips willen geven. Ik denk dat je op zoek moet naar een andere baan. Ik stel mij voor dat jouw contract vrijwel zeker niet wordt verlengd. En zoals je het brengt, denk ik dat dat voor jou ook beter is.
  woensdag 18 juli 2012 @ 14:26:08 #8
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_114361574
Ik krijg er ook koppijn van.
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_114361697
Ik vind het erg hinderlijk lezen. Geen Enters, beetje warrig, en herder der wat foutjes.
Herschrijf dit topic even en lees extra na.

Ik denk dat als je wat duidelijker bent, beter tips komen.
Ook in moeilijke tijden.
pi_114361742
Nou TS, dat je overspannen bent is wel duidelijk.
pi_114361771
Neem gewoon die 9 vakantiedagen op.
Laat er 1 uitbetalen.
En zoek ander werk?
  woensdag 18 juli 2012 @ 14:34:01 #12
28588 BaBy-G
mini me...
pi_114361982
TS is gewoon een slaaf :')
i've got the cleanest, meanest penis you've ever seenest... :P
pi_114362112
Er bestaat zo iets als alinea's
pi_114362131
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 14:29 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Laat er 1 uitbetalen.
En zoek ander werk?
inderdaad want rechtsbijstand en vakbond kost je alleen maar meer stress en misschien zelfs meer uiteindelijk.
"Once you jack off to Japanese girls puking in each others mouths, you can't exactly go back to Playboy" - Randy Marsh
  woensdag 18 juli 2012 @ 14:39:05 #15
3542 Gia
User under construction
pi_114362227
Moe en hoofdpijn? Ben je daar ook mee naar de huisarts geweest?
  woensdag 18 juli 2012 @ 14:42:02 #16
380201 only.me
pi_114362362
Sorry, maar ik weet het ff niet meer, vandaar zo warrig!! maar het komt er dus op neer, dat ik ip akkoord ben gegaan om te kijken of ik de 16de beter was, mits zij mij zouden bellen om te vragen hoe het was, dat is niet gebeurd en ze hebben mij pr 16 juli beter gemeld, ik dus direct bellen, om te zeggen dat het niet beter was geworden, maar mijn ziekmelding word niet geaccepteerd!! Nu ga ik ,n aangetekende brief sturen naar het uitzendbureay die de bedrijfsarts in dienst hebben, hun hebben mijn ziekmeldeng ook geweigerd! maar dat is vast in overeenstemming met mijn baas!! En ik ga maar naar het uwv voor ,n beoordeling, maar mijn laatste anderhave week gaat in, en ik ben bang dat het dan te laat is, want alles moet via post en je zit met de vakantie
pi_114362451
Hoe kunnen ze dat in godnaam niet accepteren, een ziekmelding is geen gesprek of discussie, het is een melding
verder lekker bedrijf zo te horen :r
I am the hope of the Universe. I am the answer to all living things who cry out for peace. I am protector of the innocent. I am the light in the darkness. I am truth... ally to good, nightmare to you!
pi_114362527
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 14:42 schreef only.me het volgende:
Sorry, maar ik weet het ff niet meer, vandaar zo warrig!!

maar het komt er dus op neer, dat ik akkoord ben gegaan om te kijken of ik de 16de beter was, mits zij mij zouden bellen om te vragen hoe het was, dat is niet gebeurd en ze hebben mij pr 16 juli beter gemeld, ik dus direct bellen, om te zeggen dat het niet beter was geworden, maar mijn ziekmelding word niet geaccepteerd!!

Nu ga ik een aangetekende brief sturen naar het uitzendbureau die de bedrijfsarts in dienst heeft, hun hebben mijn ziekmeldeng ook geweigerd! maar dat is vast in overeenstemming met mijn baas!!
En ik ga maar naar het uwv voor een beoordeling, maar mijn laatste anderhave week gaat in, en ik ben bang dat het dan te laat is, want alles moet via post en je zit met de vakantie
Wat was de reden van weigering?
En:

quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 14:29 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Laat er 1 uitbetalen.
En zoek ander werk?
  woensdag 18 juli 2012 @ 14:46:01 #19
380201 only.me
pi_114362575
Was het maar zo makkelijk.
Ik ben de enige niet die er zo aan toe is.
Er worden zelfs weddenschappen gezet hoelang iemand daar blijft zonder overspannen te raken!!
pi_114362681
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 14:46 schreef only.me het volgende:
Was het maar zo makkelijk.
Ik ben de enige niet die er zo aan toe is.
Er worden zelfs weddenschappen gezet hoelang iemand daar blijft zonder overspannen te raken!!
Je hebt niks te verliezen want je contract loopt af per 1 augustus.
Of denk je serieus dat men jou langer in dienst wilt houden?
  woensdag 18 juli 2012 @ 14:49:29 #21
81846 minkuukel
Lekker hoorrrr
pi_114362771
Welk bedrijf is het?
Mij mag je er voor wakker maken.
pi_114362841
TS je bent duidelijk zeer overspannen. En na het lezen van je verhaal is dat volkomen begrijpelijk.

Om te beginnen moet je eerst even wat dingen weten zodat je het ziekte traject correct doorloopt. In de eerste instantie meld je je ziek bij je werkgever. Je werkgever meld dat weer door en mogelijk wordt er contact met je opgenomen door de bedrijfsarts. De bedrijfsarts (en het UVW ook) hebben altijd de insteek dat je weer aan het werk moet. Das logisch. Dus ze stellen een traject voor hoe je beter kan worden en hoe je weer aan het werk kan gaan (wet poortwachter geloof ik). In jouw geval werd er voorgesteld dat er over 2 weken contact zou zijn maar dat is niet gebeurt.

Je baas of de bedrijfsarts heeft je weer beter gemeld zonder jouw toestemming of beoordeling. Jij kon niet niet werken dus heb je je weer ziek gemeld. Je baas heeft aangegeven hiermee niet akkoord te gaan.

Wat je nu moet doen is helemaal niets. Je hebt je ziek gemeld en meer kan je niet doen. Je baas kan eventueel weer de bedrijfsarts op je af sturen met weer een soortgelijk voorstel. Een tweede mening heb je niet nodig tenzij jij het niet eens bent met de bedrijfsarts.

Het UVW is geen partij voor jouw om contact mee te leggen. Het UVW wordt ingeschakeld door je baas en hun beoordelen net als de bedrijfsarts hoe ziek je bent, wanneer je weer beter kan worden en wat je eventueel in de tussentijd kan doen. Maar wees gewaarschuwd, het UVW is een bedrijf dat er alles aan doet om je aan het werk te krijgen. Laat je niet gek maken door hun.

als je baas lastig blijft doen kan je hem te kennen geven dat je zelf wel contact gaat leggen met het UVW. Je kan dan ook zeggen dat je je zal laten keuren op zijn kosten en dat je zal gaan doorgeven dat je gedwongen wordt om te werken. Uiteraard wordt je baas boos, maar hij weet wel dat je gelijk hebt.

Dus:
- Doe rustig aan, neem je rust en genees
- Trek je niets aan van je baas, die kan je echt niets maken
- Wees niet bang voor je contract. Indien je ziek bent mogen ze je niet zomaar ontslaan.
- Verwijs naar je huisarts indien men blijft beweren dat je niet ziek (genoeg) bent.

Overigens begeleid ik nu iemand met MS, een ongeneeslijke ziekte , maar volgens het UVW is er kans op herstel. Ja echt. Hiermee wil ik aangeven dat het UVW niet de gemakkelijkste zijn. Ik heb zelfs al 2x maar de rechtbank gestaan tegenover het UVW.
Er zitten altijd 2 kanten aan een verhaal. Mijn kant en de verkeerde kant.
Geloof is voor in de kerk, niet voor een merk!
  woensdag 18 juli 2012 @ 15:09:42 #23
380201 only.me
pi_114363937
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 14:45 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Wat was de reden van weigering?
En:

[..]

Dat ik met de bedrijfsarts zou hebben overlegd dat ik de 16de weer beter zou zijn!!!
Maar ze zouden mij dus eerst bellen om te vragen hoe het ging, en dan beslissen hoe en wat!!
En dat laatste is dus niet gebeurd!!
Dus hebben zij beslissingen genomen buiten mij om.
pi_114364558
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 15:09 schreef only.me het volgende:

[..]

Dat ik met de bedrijfsarts zou hebben overlegd dat ik de 16de weer beter zou zijn!!!
Maar ze zouden mij dus eerst bellen om te vragen hoe het ging, en dan beslissen hoe en wat!!
En dat laatste is dus niet gebeurd!!
Dus hebben zij beslissingen genomen buiten mij om.
Ze mogen niets achter je rug om beslissen, niets zonder jouw erin te betrekken. En dat ze je ziek melding niet accepteren is hun probleem, niet de jouwe. Jij handelt gewoon zoals van je verwacht wordt en je houdt je aan de afspraken. Dat hun dat niet doen of dat ze je ziekmelding niet accepteren moet je volledig naast je neerleggen. Je krijgt vanzelf wel bericht dat je voor een keuring naar de bedrijfsarts moet of het UVW moet.
Er zitten altijd 2 kanten aan een verhaal. Mijn kant en de verkeerde kant.
Geloof is voor in de kerk, niet voor een merk!
pi_114367657
Het maakt waarschijnlijk niet uit wat de bedrijfsarts of de arts van UWV zegt, als je een tijdelijk contract hebt gaan ze hem waarschijnlijk gewoon van rechtswege laten eindigen. Als je een contract voor onbepaalde tijd hebt dan mogen ze je niet op staande voet ontslaan tijdens dat je ziek bent, mits er geen dringende reden is zoals aangemerkt in dit artikel: http://www.uitzendbureau.nl/info/wetten/artikel-7-678-bw
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')