Na heel wat zoeken etc weet ik nog niet precies wat nou mijn mogelijkheden zijn. Mijn situatie:Ik kom uit een klein dorp in brabant bij Eindhoven en zit op school in Den Bosch en ga vanaf september mijn minor doen aan de hogeschool van Amsterdam.
Nu ben ik sinds een half jaar zo ongeveer bij mijn vriend ingetrokken in Amsterdam...
Ik kan wel stellen dat wij daar samen wonen (slaap daar 7 dagen per week en noem het mijn 'huis'). Maar zijn situatie:Woont in Amsterdam met zijn vader en zusje (op een huis ingeschreven), hebben een eigen bedrijf met een leefgebied daarboven. Daar wonen mijn vriend en ik. Hier staat hij niet ingeschreven en ik heb het idee dat dit ook niet mag. Waar en hoe ga ik mij nu inschrijven in Amsterdam en in welk huis? Of kan ik 't beste een kamer gaan zoeken? Welke consequenties hebben zij als ik mij daar inschijf? Ze hebben een huurhuis, wij wonen daar eigenlijk niet, zijn er dan bijkomende kosten? Het is zo'n afstand waar ik vandaan kom en waar ik nu leef.. Ik moet een dokter daar hebben en wil het liefst een uitwonende beurs..
Ik wil pas het gesprek aangaan met hem en zijn vader wanneer ik er ook meer duidelijkheid heb over de mogelijkheden. Hopelijk weet iemand meer.. Lastige situatie.