ik heb hier wel vaker van gehoord, vooral bij uitvoerend personeel gedragen werkgevers zich wel vaker zo.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 20:39 schreef Xennia het volgende:
Ik ben echt zo pissig en verontwaardigd. Vriendje doet zwaar lichamelijk werk op onregelmatige tijden. Op zondag heeft hij zich ziek gemeld omdat hij iets heeft wat op voorhoofdsholte-ontsteking lijkt. Pijn achter zijn ogen; als hij van links naar rechts wil kijken doet dat veel pijn. Hoofdpijn, huidpijn, spierpijn, algehele malaise.
Zijn chef vroeg hem die zondag of hij al bij de dokter was geweest. Op zondagHij meldde zich ziek met buikpijn/misselijk en last van zijn ogen en hoofd.
Vandaag belde de bedrijfsarts. Zij vond dat buikpijn en misselijk zijn niet bij de holte-klachten paste en vertrouwde de boel niet. Ze wilde op huisbezoek komen (vriendje is nu bij mij en het kantoor van de arbo is anderhalf uur rijden hier vandaan).
Het mens kwam langs en vond dat hij er niet ziek uit zag. Ze heeft zijn temperatuur opgenomen (nu 37,3, gister was het 38,5 maar vanmorgen had hij ook pijnstillers genomen die de koorts onderdrukken). Ook nam ze zijn bloeddruk op en deze was normaal. Alsof je trouwens altijd koorts moet hebben om ziek te zijn.
Het mens vond dat hij dus niet ziek genoeg kon zijn om thuis te blijven. Hij kon met paracetamol best weer aan het werk en anders zou vandaag hem gewoon een snipperdag kosten. Volgens haar mocht je er 6 tot 8 slikken per dag dus dat moest hij dan maar doen. Hij werkt aan gevaarlijke machines, dus lijkt me geen goed plan. Hij moet voortdurend trappen op en af lopen en zware spullen sjouwen en dat is echt niet te doen met zijn oog- en hoofdpijn.
NB: vriendje is al anderhalf jaar niet ziek geweest en is een harde werker.
Ik heb met mijn eigen huisarts gebeld en die vond het een belachelijke toestand. De arbomevrouw is niet medisch onderlegd en kan niet beoordelen hoe ziek vriendje is. Ik heb een afspraak gemaakt bij mijn huisarts en hoop dat zij iets op papier gaat zetten.
En we gaan natuurlijk een klacht indienen op zijn werk. Waar doe je zoiets? Bij PZ?
Nou nee. Vriendin van mij is absoluut geen arts, maar werkt wel bij een Arbo instelling, en praat met werknemers om te beoordelen of ze echt ziek zijn en plannen te maken om ze zo snel mogelijk terug op de werkvloer te krijgen...quote:Op dinsdag 17 juli 2012 20:45 schreef MevrouwPuff het volgende: Een arboarts is wel een arts en dus medisch onderlegd, al is hun rol tussen werknemer en werkgever nogal eens dubieus. Als er een andere arbomedewerker kwam, mag je in elk geval vragen bij de arts te komen.
^^quote:Op dinsdag 17 juli 2012 21:14 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Nou nee. Vriendin van mij is absoluut geen arts, maar werkt wel bij een Arbo instelling, en praat met werknemers om te beoordelen of ze echt ziek zijn en plannen te maken om ze zo snel mogelijk terug op de werkvloer te krijgen...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
quote:Op dinsdag 17 juli 2012 21:20 schreef uniekhoorn het volgende:
Toetje
Bord kwark, yoghurt, vla, fudge () basterdsuiker en rabarbermoes
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Of artsen die nergens meer aan de bak komenquote:Op dinsdag 17 juli 2012 21:18 schreef Viking84 het volgende:
[..]
^^
Was laatst ook een docu over op tv, over zo'n bedrijf dat mensen (geen artsen) in dienst had die allemaal medische vragen stelden en zo probeerden te beoordelen of iemand wel of niet weer aan het werk kon. Dat bedrijf bestaat nu niet meer, geloof ik.
quote:Op dinsdag 17 juli 2012 21:20 schreef uniekhoorn het volgende:
Toetje
Bord kwark, yoghurt, vla, fudge () basterdsuiker en rabarbermoes
Jij hebt ook een lekker flink toetjeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
Die van mij was heerlijk! Zelfgemaakte hangop (van volle yoghurt en honing) met daarbij een hele vak verse aardbeien van de markt.
*Burp*
We zeggen ip hetzelfde. het klinkt alsof xennia's vriend niet door een arboarts gezien is en dat zou eigenlijk wel moeten.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 21:14 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Nou nee. Vriendin van mij is absoluut geen arts, maar werkt wel bij een Arbo instelling, en praat met werknemers om te beoordelen of ze echt ziek zijn en plannen te maken om ze zo snel mogelijk terug op de werkvloer te krijgen...
Nee joh, de rotimaaltijd alleen was al 800. Ik kom vandaag op 1850 uit.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 21:43 schreef uniekhoorn het volgende:
Fijn Nallie zo'n 'sportrush'
An... dat is weinig.. hand nootjes zal al wel helpen
Ja ik weet het, heb alleen niet zoveel inspiratie meerquote:
Ben je dat van vroeger niet gewend.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 22:07 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Ik vond net een stukje gehakt in mijn kwark.
Dat was best apart.
quote:Op dinsdag 17 juli 2012 22:07 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Ik vond net een stukje gehakt in mijn kwark.
Dat was best apart.
Of je toetje lekker over je warme hap heen als je niet snel genoeg dooratquote:Op dinsdag 17 juli 2012 22:11 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Ben je dat van vroeger niet gewend.
Na warm eten.. standaard gekookte aardappelen, hele vette jus, rundvlees of gehaktbal, doorgekookte groente en dan in hetzelde bord het toetje
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |