Lenen.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 15:29 schreef saaw het volgende:
Zou niet weten hoe je het anders zou moeten financieren
Lenen is maximaal ¤800,- [eventueel inclusief stufi, als hij die nog krijgt], lijkt me niet erg ruim. Bovendien is potentieel ¤800,- per maand lenen vrij veel, dat loopt snel op en moet je maar net willen.quote:
Voltijd studeren [deels natuurlijk thuis, maar toch] = 40 uur, plus 24 werkenquote:
Je bedoelt jij wil een leuk plekje en probeert uit te vinden of hij inderdaad niet kan werken naast z'n master?quote:Op dinsdag 17 juli 2012 15:33 schreef BigLady het volgende:
Financieen is gewoon via studiefinancering, en z''n boekengeld betaalt zn ouders..
Maar we willen heel graag een eigen kamer/appartementje/studio iets voor onszelf, vandaar dat hij heel graag erbij wilt werken zodat we op '' onszelf '' kunnen wonen.
Maar vraag me af of het haalbaar is bij een master om daarnaast te werken..
Wat studeer je? En fulltime werk à 36 uur?quote:Op dinsdag 17 juli 2012 15:59 schreef Dieter_Dengler het volgende:
Ik werk fulltime en doe er een fulltime master naast. Prima te combineren, maar wel alles staat in het teken van werk, thuis en studie. Sporten en leuke activiteiten zit er even niet in. Zowat elke doordeweekse avond en één á anderhalve dag van het weekend gaan aan studeren op.
Dapper van je, ik zou het niet kunnen.:)quote:Op dinsdag 17 juli 2012 15:59 schreef Dieter_Dengler het volgende:
Ik werk fulltime en doe er een fulltime master naast. Prima te combineren, maar wel alles staat in het teken van werk, thuis en studie. Sporten en leuke activiteiten zit er even niet in. Zowat elke doordeweekse avond en één á anderhalve dag van het weekend gaan aan studeren op.
Bestuurskunde. Werk is inderdaad 36 uur.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 16:00 schreef thenxero het volgende:
[..]
Wat studeer je? En fulltime werk à 36 uur?
Het valt ook niet mee, maar nog een half jaar en dan moet ik klaar kunnen zijn. Vrouw en kinderen krijgen minder aandacht dan zou kunnen inderdaad. Daar mag ts wel rekening mee houden.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 16:01 schreef padlarf het volgende:
[..]
Dapper van je, ik zou het niet kunnen.:)
TS: je vriend zal het misschien kunnen combineren, maar ik betwijfel of hij veel tijd voor jou zal hebben.
Ik had een vriend die van 's ochtends tot 's avonds werkte; alleen samen slapen lijkt leuk maar na een paar maanden wordt dat behoorlijk kut en blijft er niet veel van je relatie overquote:Op dinsdag 17 juli 2012 16:05 schreef BigLady het volgende:
Dat maakt niet veel uit, op dit moment ben ik zelf ook heel erg druk.. het is nog even 2 jaar doorbikkelen en dan hebben we meer tijd voor elkaar! En niks is fijner dan snachts samen in slaap te vallen (ondanks dat je het zo druk heb toch lekker samen zijn is toch fijn)
Nogal persoonlijk lijkt me. Er zijn zat stellen waarbij dat werkt, het is maar wat je voor elkaar over hebt natuurlijk.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 16:07 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ik had een vriend die van 's ochtends tot 's avonds werkte; alleen samen slapen lijkt leuk maar na een paar maanden wordt dat behoorlijk kut en blijft er niet veel van je relatie over![]()
In dit geval misschien handiger als ie eerst eens begint met de studie om te zien wat te studielast in de praktijk is, en dan eventueel gaat werken indien mogelijk.
Wel als het voor korte tijd is, maar met uitzicht op 2 jaar zo langs elkaar leven...... Het was meer als reactie op TS, omdat ze er nogal makkelijk over leek te denkenquote:Op dinsdag 17 juli 2012 16:11 schreef saaw het volgende:
[..]
Nogal persoonlijk lijkt me. Er zijn zat stellen waarbij dat werkt, het is maar wat je voor elkaar over hebt natuurlijk.
Een master is niet hetzelfde als een bachelorquote:Op dinsdag 17 juli 2012 16:10 schreef BigLady het volgende:
Ja, misschien is dat het handigste.. maar ik denk ook dat wanneer je zonder werk begint je toch anders aan je studie begint dan als je al een baan hebt. Dan weetje gewoon dat je er harder voor moet gaan (hij mag bestwel eens een schop onder z''n kontje)
Hij doet het prima op school, haalt gemakkelijk z''n cijfers en levert alles netjes op tijd in.
Dus volgends mij moet het prima te combineren te zijn met 3x in de week werken..
En hoeveel tijd besteed je dan aan je studie? Lijkt me niet dat je nog 40 uur daaraan besteedt, dan zou ik echt gek worden.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 16:07 schreef Dieter_Dengler het volgende:
[..]
Bestuurskunde. Werk is inderdaad 36 uur.
Ik schat zo'n 30 uur per week. Sommige weken 20, andere 40. Gek word ik er ook weleens van jaquote:Op dinsdag 17 juli 2012 16:18 schreef thenxero het volgende:
[..]
En hoeveel tijd besteed je dan aan je studie? Lijkt me niet dat je nog 40 uur daaraan besteedt, dan zou ik echt gek worden.
Respect. Voor mij is 50 uur werk+studie het maximum, wil ook nog een beetje kunnen chillenquote:Op dinsdag 17 juli 2012 16:22 schreef Dieter_Dengler het volgende:
[..]
Ik schat zo'n 30 uur per week. Sommige weken 20, andere 40. Gek word ik er ook weleens van ja.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |