Nee, helaas. Uitstel aanvragen kan niet meer, het is dus echt gewoon te laat.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 14:49 schreef jildou1979 het volgende:
Doordat mijn vriend en ik vorig jaar een dochter hebben gekregen hebben we vorig jaar beide behoorlijk wat ouderschapsverlof opgenomen en daardoor aanzienlijk minder verdiend. We hebben gedurende 2011 geen zorgtoeslag aangevraagd, het leek ons beter dit achteraf te doen, liever dan iets krijgen dan terug moeten betalen. Aangifte 2011 in januari 2012 al verzonden, zodat dat maar klaar was. In mei wilde ik zorgtoeslag aanvragen, en kwam er toen dus achter dat dit voor 1 april had gemoeten, of we hadden uitstel moeten hebben. Ik heb die melding genegeerd (wie niet waagt, wie niet wint). Eind juni definitieve aanslag ontvangen, en vorige week de brief dat de toeslag is afgewezen, want na 1 april aangevraagd.
Stom dat ik tevoren niet de voorwaarden heb bekeken. Ik beredeneerde dat ze toch eerst de inkomensgegeven definitief vaststellen alvorens de definitieve zorgtoeslag toe te kennen. Maar die redenatie klopt dus niet en heb ik nu ook weinig aan.
Is er nog iets dat ik kan doen? Ik heb al wat gegoogled, maar kan zelf niets vinden. Maar hier toch nog een laatste poging. Ik kan de definitieve aangifte niet meer terugdraaien en dan uitstel aanvragen volgens mij. Het is natuurlijk mijn eigen fout, maar heb wel een beetje het gevoel dat me 650 euro door de neus geboord wordt....
quote:Op dinsdag 17 juli 2012 15:08 schreef Ticootje het volgende:
Je kan de toeslag toch wel voor dit jaar aanvragen. Die van 2011 is je eigen fout... Je hebt zojuist vrijwillig 650 euro in ons noodlijdende land een Spaanse bank gestoken.
Of een griekse.quote:
Dien een bezwaarschrift in bij Belastingdienst Toeslagen en zet erin dat je bewust geen zorgtoeslag hebt aangevraagd voor 1 april omdat je niet wist en ook niet kon weten dat na vaststelling van de definitieve aanslag 2011 het fiscaal inkomen onder de zorgtoeslaggrens zou liggen. Kleine kans dat het lukt.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 14:49 schreef jildou1979 het volgende:
Doordat mijn vriend en ik vorig jaar een dochter hebben gekregen hebben we vorig jaar beide behoorlijk wat ouderschapsverlof opgenomen en daardoor aanzienlijk minder verdiend. We hebben gedurende 2011 geen zorgtoeslag aangevraagd, het leek ons beter dit achteraf te doen, liever dan iets krijgen dan terug moeten betalen. Aangifte 2011 in januari 2012 al verzonden, zodat dat maar klaar was. In mei wilde ik zorgtoeslag aanvragen, en kwam er toen dus achter dat dit voor 1 april had gemoeten, of we hadden uitstel moeten hebben. Ik heb die melding genegeerd (wie niet waagt, wie niet wint). Eind juni definitieve aanslag ontvangen, en vorige week de brief dat de toeslag is afgewezen, want na 1 april aangevraagd.
Stom dat ik tevoren niet de voorwaarden heb bekeken. Ik beredeneerde dat ze toch eerst de inkomensgegeven definitief vaststellen alvorens de definitieve zorgtoeslag toe te kennen. Maar die redenatie klopt dus niet en heb ik nu ook weinig aan.
Is er nog iets dat ik kan doen? Ik heb al wat gegoogled, maar kan zelf niets vinden. Maar hier toch nog een laatste poging. Ik kan de definitieve aangifte niet meer terugdraaien en dan uitstel aanvragen volgens mij. Het is natuurlijk mijn eigen fout, maar heb wel een beetje het gevoel dat me 650 euro door de neus geboord wordt....
Zeg maar gerust "geen kans", omdat TS het al heeft aangevraagd, maar dit is afgewezen.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 23:48 schreef Pleun2011 het volgende:
Dien een bezwaarschrift in bij Belastingdienst Toeslagen en zet erin dat je bewust geen zorgtoeslag hebt aangevraagd voor 1 april omdat je niet wist en ook niet kon weten dat na vaststelling van de definitieve aanslag 2011 het fiscaal inkomen onder de zorgtoeslaggrens zou liggen. Kleine kans dat het lukt.
Dat is nogal een verschil..quote:Mij is het voor 2010 ook gelukt om het achteraf te krijgen. Het enige verschil is dat ik in 2010 wel zorgtoeslag had aangevraagd, maar het had stopgezet per 1-1-2010 omdat ik dacht er geen recht op te hebben. Later bleek ik toch recht te hebben op een klein bedrag en dat heb ik na het indienen van een bezwaarschrift gekregen.
Bij jou misschien, maar standaard is dit nietquote:Ze doen er wel 6 maanden over om een beslissing te nemen overigens.
Er wordt zoveel afgewezen maar je kan altijd een bezwaarschrift indienen. Zorg dat je een verhaal hebt en niet geschoten is altijd mis.quote:Op woensdag 18 juli 2012 08:56 schreef DonJames het volgende:
[..]
Zeg maar gerust "geen kans", omdat TS het al heeft aangevraagd, maar dit is afgewezen.
Dat is wel een verschil ja, maar het komt op hetzelfde neer: ik had de toeslag stopgezet omdat ik dacht een te hoog inkomen te hebben.quote:Dat is nogal een verschil..
Zielige verhaaltjes helpen niet. TS zal moeten betogen dat de termijnoverschrijding verschoonbaar was.quote:Op woensdag 18 juli 2012 12:02 schreef Pleun2011 het volgende:
Er wordt zoveel afgewezen maar je kan altijd een bezwaarschrift indienen. Zorg dat je een verhaal hebt en niet geschoten is altijd mis.
Dat komt niet op hetzelfde neer. Jij had immers de toeslag al, alleen het bedrag was uiteindelijk anders. TS heeft geen toeslag.quote:Dat is wel een verschil ja, maar het komt op hetzelfde neer: ik had de toeslag stopgezet omdat ik dacht een te hoog inkomen te hebben.
Nee hoor, ik had op dat moment geen toeslag want ik had hem stopgezet met terugwerkende kracht. Het enige verschil is dat ik wel ooit de moeite had gedaan om de toeslag aan te vragen, daarom zal ik het uiteindelijk ook wel hebben gekregen (viel wel tegen trouwensquote:Op woensdag 18 juli 2012 13:27 schreef DonJames het volgende:
[..]
Zielige verhaaltjes helpen niet. TS zal moeten betogen dat de termijnoverschrijding verschoonbaar was.
[..]
Dat komt niet op hetzelfde neer. Jij had immers de toeslag al, alleen het bedrag was uiteindelijk anders. TS heeft geen toeslag.
Dan heb je het dus wel. Het gaat om de beschikking/aanslag. Die had jij wel, en TS niet.quote:Op woensdag 18 juli 2012 16:48 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Nee hoor, ik had op dat moment geen toeslag want ik had hem stopgezet met terugwerkende kracht. Het enige verschil is dat ik wel ooit de moeite had gedaan om de toeslag aan te vragen, daarom zal ik het uiteindelijk ook wel hebben gekregen (viel wel tegen trouwens)
Ik had wel een beschikking maar TS toch ook? Beschikking dat het is afgewezen. TS moet het verder zelf weten en de kans is natuurlijk klein, maar ik zou wel de moeite nemen om een bezwaarschriftje in te dienen. Kopie van de aanslag IB erbij doen en hopen dat je geluk hebt.quote:Op woensdag 18 juli 2012 16:51 schreef DonJames het volgende:
[..]
Dan heb je het dus wel. Het gaat om de beschikking/aanslag. Die had jij wel, en TS niet.
jij hebt een beschikkingsnummer (aanslagnummer) van de toeslag, 2 om precies te zijn, 1 voor het aanvragen en 1 voor het stopzetten.quote:Op woensdag 18 juli 2012 17:09 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ik had wel een beschikking maar TS toch ook? Beschikking dat het is afgewezen. TS moet het verder zelf weten en de kans is natuurlijk klein, maar ik zou wel de moeite nemen om een bezwaarschriftje in te dienen. Kopie van de aanslag IB erbij doen en hopen dat je geluk hebt.
Hmm ik heb die brief niet gelezen maar als er niet in staat dat je bezwaar kan maken dan heeft het inderdaad geen zin.quote:Op woensdag 18 juli 2012 19:30 schreef Nizno het volgende:
[..]
jij hebt een beschikkingsnummer (aanslagnummer) van de toeslag, 2 om precies te zijn, 1 voor het aanvragen en 1 voor het stopzetten.
TS heeft geen beschikkingsnummer. Die heeft alleen een lief briefje gehad met de melding. U aanvraag is te laat binnen gekomen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |