abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114317035
Doordat mijn vriend en ik vorig jaar een dochter hebben gekregen hebben we vorig jaar beide behoorlijk wat ouderschapsverlof opgenomen en daardoor aanzienlijk minder verdiend. We hebben gedurende 2011 geen zorgtoeslag aangevraagd, het leek ons beter dit achteraf te doen, liever dan iets krijgen dan terug moeten betalen. Aangifte 2011 in januari 2012 al verzonden, zodat dat maar klaar was. In mei wilde ik zorgtoeslag aanvragen, en kwam er toen dus achter dat dit voor 1 april had gemoeten, of we hadden uitstel moeten hebben. Ik heb die melding genegeerd (wie niet waagt, wie niet wint). Eind juni definitieve aanslag ontvangen, en vorige week de brief dat de toeslag is afgewezen, want na 1 april aangevraagd.
Stom dat ik tevoren niet de voorwaarden heb bekeken. Ik beredeneerde dat ze toch eerst de inkomensgegeven definitief vaststellen alvorens de definitieve zorgtoeslag toe te kennen. Maar die redenatie klopt dus niet en heb ik nu ook weinig aan.
Is er nog iets dat ik kan doen? Ik heb al wat gegoogled, maar kan zelf niets vinden. Maar hier toch nog een laatste poging. Ik kan de definitieve aangifte niet meer terugdraaien en dan uitstel aanvragen volgens mij. Het is natuurlijk mijn eigen fout, maar heb wel een beetje het gevoel dat me 650 euro door de neus geboord wordt....
pi_114317524
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 14:49 schreef jildou1979 het volgende:
Doordat mijn vriend en ik vorig jaar een dochter hebben gekregen hebben we vorig jaar beide behoorlijk wat ouderschapsverlof opgenomen en daardoor aanzienlijk minder verdiend. We hebben gedurende 2011 geen zorgtoeslag aangevraagd, het leek ons beter dit achteraf te doen, liever dan iets krijgen dan terug moeten betalen. Aangifte 2011 in januari 2012 al verzonden, zodat dat maar klaar was. In mei wilde ik zorgtoeslag aanvragen, en kwam er toen dus achter dat dit voor 1 april had gemoeten, of we hadden uitstel moeten hebben. Ik heb die melding genegeerd (wie niet waagt, wie niet wint). Eind juni definitieve aanslag ontvangen, en vorige week de brief dat de toeslag is afgewezen, want na 1 april aangevraagd.
Stom dat ik tevoren niet de voorwaarden heb bekeken. Ik beredeneerde dat ze toch eerst de inkomensgegeven definitief vaststellen alvorens de definitieve zorgtoeslag toe te kennen. Maar die redenatie klopt dus niet en heb ik nu ook weinig aan.
Is er nog iets dat ik kan doen? Ik heb al wat gegoogled, maar kan zelf niets vinden. Maar hier toch nog een laatste poging. Ik kan de definitieve aangifte niet meer terugdraaien en dan uitstel aanvragen volgens mij. Het is natuurlijk mijn eigen fout, maar heb wel een beetje het gevoel dat me 650 euro door de neus geboord wordt....
Nee, helaas. Uitstel aanvragen kan niet meer, het is dus echt gewoon te laat.

en dat gevoel kan je gerust achterwege laten, want het is écht volledig je eigen fout. Maar daar heb je nu niks aan natuurlijk..
pi_114317662
En de belastingdienst is niet zo aardig als je te laat bent :P Volledig je eigen fout, helaas.
pi_114317747
Je kan de toeslag toch wel voor dit jaar aanvragen. Die van 2011 is je eigen fout... Je hebt zojuist vrijwillig 650 euro in ons noodlijdende land gestoken.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 17 juli 2012 @ 15:34:51 #5
2863 bigben04
FC Den Haag ole ole!
pi_114318811
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 15:08 schreef Ticootje het volgende:
Je kan de toeslag toch wel voor dit jaar aanvragen. Die van 2011 is je eigen fout... Je hebt zojuist vrijwillig 650 euro in ons noodlijdende land een Spaanse bank gestoken.
Jeugdactiviteiten.nl, de site voor iedereen die met kinderen werkt!
pi_114318824
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 15:34 schreef bigben04 het volgende:

[..]

Of een griekse.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_114321779
bedankt, ik vreesde het al...
Dit jaar helaas weer wat een hoger inkomen door einde ouderschapsverlof van mijn vriend en ikzelf zwangerschapsverlof heb, en dan een volledig inkomen heb. Maar ik vraag denk ik maar het minimale aan zorgtoeslag aan, dan loopt het maar.
Gelukkig wel kinderopvangtoeslag tijdig aangevraagd :) Dat is natuurlijk een groter bedrag. Maar wel jammer, en stom van mezelf natuurlijk.
Volgend jaar mag je in ieder geval tot 1 sept toeslagen aanvragen, ook zonder uitstel. Dus dan is er meer geluk voor mensen zoals ik..
pi_114342098
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 14:49 schreef jildou1979 het volgende:
Dien een bezwaarschrift in bij Belastingdienst Toeslagen en zet erin dat je bewust geen zorgtoeslag hebt aangevraagd voor 1 april omdat je niet wist en ook niet kon weten dat na vaststelling van de definitieve aanslag 2011 het fiscaal inkomen onder de zorgtoeslaggrens zou liggen. Kleine kans dat het lukt.

Mij is het voor 2010 ook gelukt om het achteraf te krijgen. Het enige verschil is dat ik in 2010 wel zorgtoeslag had aangevraagd, maar het had stopgezet per 1-1-2010 omdat ik dacht er geen recht op te hebben. Later bleek ik toch recht te hebben op een klein bedrag en dat heb ik na het indienen van een bezwaarschrift gekregen. Ze doen er wel 6 maanden over om een beslissing te nemen overigens.
pi_114350165
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 23:48 schreef Pleun2011 het volgende:
Dien een bezwaarschrift in bij Belastingdienst Toeslagen en zet erin dat je bewust geen zorgtoeslag hebt aangevraagd voor 1 april omdat je niet wist en ook niet kon weten dat na vaststelling van de definitieve aanslag 2011 het fiscaal inkomen onder de zorgtoeslaggrens zou liggen. Kleine kans dat het lukt.
Zeg maar gerust "geen kans", omdat TS het al heeft aangevraagd, maar dit is afgewezen.
quote:
Mij is het voor 2010 ook gelukt om het achteraf te krijgen. Het enige verschil is dat ik in 2010 wel zorgtoeslag had aangevraagd, maar het had stopgezet per 1-1-2010 omdat ik dacht er geen recht op te hebben. Later bleek ik toch recht te hebben op een klein bedrag en dat heb ik na het indienen van een bezwaarschrift gekregen.
Dat is nogal een verschil..
quote:
Ze doen er wel 6 maanden over om een beslissing te nemen overigens.
Bij jou misschien, maar standaard is dit niet
pi_114355343
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 08:56 schreef DonJames het volgende:

[..]

Zeg maar gerust "geen kans", omdat TS het al heeft aangevraagd, maar dit is afgewezen.

Er wordt zoveel afgewezen maar je kan altijd een bezwaarschrift indienen. Zorg dat je een verhaal hebt en niet geschoten is altijd mis.

quote:
Dat is nogal een verschil..

Dat is wel een verschil ja, maar het komt op hetzelfde neer: ik had de toeslag stopgezet omdat ik dacht een te hoog inkomen te hebben.
pi_114358786
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 12:02 schreef Pleun2011 het volgende:
Er wordt zoveel afgewezen maar je kan altijd een bezwaarschrift indienen. Zorg dat je een verhaal hebt en niet geschoten is altijd mis.
Zielige verhaaltjes helpen niet. TS zal moeten betogen dat de termijnoverschrijding verschoonbaar was.
quote:
Dat is wel een verschil ja, maar het komt op hetzelfde neer: ik had de toeslag stopgezet omdat ik dacht een te hoog inkomen te hebben.
Dat komt niet op hetzelfde neer. Jij had immers de toeslag al, alleen het bedrag was uiteindelijk anders. TS heeft geen toeslag.
pi_114370244
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 13:27 schreef DonJames het volgende:

[..]

Zielige verhaaltjes helpen niet. TS zal moeten betogen dat de termijnoverschrijding verschoonbaar was.

[..]

Dat komt niet op hetzelfde neer. Jij had immers de toeslag al, alleen het bedrag was uiteindelijk anders. TS heeft geen toeslag.
Nee hoor, ik had op dat moment geen toeslag want ik had hem stopgezet met terugwerkende kracht. Het enige verschil is dat ik wel ooit de moeite had gedaan om de toeslag aan te vragen, daarom zal ik het uiteindelijk ook wel hebben gekregen (viel wel tegen trouwens :') )
pi_114370431
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 16:48 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Nee hoor, ik had op dat moment geen toeslag want ik had hem stopgezet met terugwerkende kracht. Het enige verschil is dat ik wel ooit de moeite had gedaan om de toeslag aan te vragen, daarom zal ik het uiteindelijk ook wel hebben gekregen (viel wel tegen trouwens :') )
Dan heb je het dus wel. Het gaat om de beschikking/aanslag. Die had jij wel, en TS niet.
pi_114371427
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 16:51 schreef DonJames het volgende:

[..]

Dan heb je het dus wel. Het gaat om de beschikking/aanslag. Die had jij wel, en TS niet.
Ik had wel een beschikking maar TS toch ook? Beschikking dat het is afgewezen. TS moet het verder zelf weten en de kans is natuurlijk klein, maar ik zou wel de moeite nemen om een bezwaarschriftje in te dienen. Kopie van de aanslag IB erbij doen en hopen dat je geluk hebt.
  Moderator / Kerstkaart terrorist woensdag 18 juli 2012 @ 19:30:57 #15
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_114378345
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 17:09 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Ik had wel een beschikking maar TS toch ook? Beschikking dat het is afgewezen. TS moet het verder zelf weten en de kans is natuurlijk klein, maar ik zou wel de moeite nemen om een bezwaarschriftje in te dienen. Kopie van de aanslag IB erbij doen en hopen dat je geluk hebt.
jij hebt een beschikkingsnummer (aanslagnummer) van de toeslag, 2 om precies te zijn, 1 voor het aanvragen en 1 voor het stopzetten.

TS heeft geen beschikkingsnummer. Die heeft alleen een lief briefje gehad met de melding. U aanvraag is te laat binnen gekomen.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_114392363
quote:
6s.gif Op woensdag 18 juli 2012 19:30 schreef Nizno het volgende:

[..]

jij hebt een beschikkingsnummer (aanslagnummer) van de toeslag, 2 om precies te zijn, 1 voor het aanvragen en 1 voor het stopzetten.

TS heeft geen beschikkingsnummer. Die heeft alleen een lief briefje gehad met de melding. U aanvraag is te laat binnen gekomen.
Hmm ik heb die brief niet gelezen maar als er niet in staat dat je bezwaar kan maken dan heeft het inderdaad geen zin.
  donderdag 19 juli 2012 @ 07:49:36 #17
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_114401738
Waar is belfis met zijn knip en plakwerk gebleven? Want het is wel duidelijk dat Donnie en Nizno het niet duidelijk verwoord krijgen wat het verschil is. :P

(Los van het feit dat ze gelijk hebben. :) )
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')