abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114295071
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen

[ Bericht 66% gewijzigd door Lois op 18-07-2012 20:29:01 ]
pi_114295129
Waar ik dus zei dat ik onwijs ging rammelen van het mooie meisje van Covie en aan NTS vroeg of draakje een nachtlampje op haar kamer heeft?
  dinsdag 17 juli 2012 @ 00:31:00 #3
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_114300421
Nope, geen nachtlampje op haar kamer, wel de deur op een kier en dan op de overloop een nachtlampje. Ik raak zelf namelijk vaak helemaal in paniek als ik wakker word en ik zie geen hand voor ogen :@...
pi_114303939
Ik. Haat. Sprongetjes!!!!!!! Damn, wéér een nacht met onvoldoende slaap. En weet je, ik doe het met alle liefde hoor, als ik hetgeen ben waar zij weer rustig van wordt, prima.
Maar ik ben nu gewoon beroerd van oververmoeidheid. En zometeen gaat de wekker alweer. Mag ik weer gaan werken en vanavond wordt t weer laat vanwege een vergadering.
Vannacht maar 4 uur echt geslapen denk en de nachten daarvoor waren niet veel beter.
Soms zit er dan ineens een nacht tussen dat ze langer slaapt of zelfs doorslaapt en wat is dat dan lekker! Maar nu kan ik wel ff janken. Nouja.
Sorry voor de egopost hoor...
Tralalalaaa
pi_114304031
Waarom ego,je mag best even je gal spugen toch :) Het IS vaak buiten het geweldig leuk zijnom ook gewoon zwaar. Hier ook nog steeds bezig met sprong...al heeft ons meisje er overdag meer last van. Gisteren heel veel gehuild en weer eetritme overhoop. Ik heb dan wel het geluk dat ze redelijk doorslaapt,want dat scheelt echt een hoop. Ik hoop dat jouw mupke snel weer uit haar sprongetje is.
pi_114304061
NTS, misschien kun je dat nog uitproberen?
Eva sliep/slaapt ook altijd met de deur op een kier zodat het niet hartstikke donker is, maar pas sinds ze een nachtlampje heeft, slaapt ze door. Echt een verademing.
Ik zou het zeker proberen.

Wij hebben deze:
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/90150976/

TAP, mopperen mag toch hierover? Slaapgebrek ik gewoon killing. :*
pi_114304091
Ik ga denk ook maar een nachtlampje proberen.
Tralalalaaa
  dinsdag 17 juli 2012 @ 07:52:25 #8
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_114304450
Als we toch even lekker aan het mopperen zijn, doet Anouk lekker mee :D Ze mocht uiteraard weer niets van mama :P, die vervolgens ook nog haar ogen en neus schoon probeert te maken, wat niet fijn is, geeft haar ook nog neusspray en een of ander drankje, en dan wil ze ook haar luier verschonen, maar dat is ook al niet leuk, ik lig liever op mijn buik of ga zitten, pfffff, die is blij dat ze naar het kdv mag, heeft ze even rust :D

:* voor TAP, er ff doorheen zitten mag gewoon toch? En hier kan je het lekker kwijt!
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_114304546
Ik ben gewoon zoooooooooooo moe!! Ze gebruikt mij als levende speen want zodra ze dan naast me ligt met mn tiet in dr mond is ze alweer vertrokken. Ze drinkt nieteens. Maarja, madam blieft geen echte speen. Als ik in de buurt ben weigert ze ook de fles. Gelukkig weigert ze die niet als ik er niet ben.
Maargoed, ik wil gewoon slapen, en voor haar is het ook veel beter als ze gewoon lekker slaapt! Ik vind het zo zielig als ze huilt.
Vanochtend om 4.15 kwam ze weer, om 4.40 had ik haar weer naar bed gebracht en om 5.10 lag ze weer te huilen. Manlief is toen even wezen kijken en heeft haar laten liggen, toen was het huilen geblazen. Na 10 minuten heb ik haar er maar weer uitgehaald want ik wilde dat laatste half uurtje dat ik nog kon liggen, wel in stilte liggen.

Nouja, komt allemaal wel weer goed. Ik ben echt dol op m'n kind, en ik weet dat slapeloze nachten er bij horen, maar meeeen wat ben ik moe!
Tralalalaaa
  dinsdag 17 juli 2012 @ 08:06:28 #10
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_114304582
Ik had dat zondag even, op de een of andere manier was de koek even op, deed alles mij zeer en waren mijn ogen loodzwaar.... Maar gisteren was het weer ok op de een of andere manier? En wat je zegt, het hoort er bij. Tenzij ze ergens anders last van heeft natuurlijk, dan is het een ander verhaal :*
  dinsdag 17 juli 2012 @ 08:16:04 #11
348178 NotTheSame
pi_114304672
Take_a_picture, een dikke knuf voor jou! Ik weet hoe het voelt.

Hier vannacht niet te klagen. 20-23, 0-3-7.30. Ik heb iig IETS geslapen!
pi_114304678
Nah, ze heeft hooguit last van de sprong en misschien van tandjes. Maar meer dan Dentinox erop doen kan ik niet echt. En ze lijkt niet onwijs last te hebben ofzo. En ze draait dus in haar slaap en draait soms door naar haar buik en schrikt daar dan wakker van.
Ik had haar vannacht helemaal vastgezet met rolletjes en een laken maar dat was helemaal geen succes.
Maargoed, ik voel me gewoon beroerd van vermoeidheid. Het gaat al een paar nachten zo en dat gaat op den duur opbreken. Ik heb het idee scheel te kijken van vermoeidheid hahaha.
Tralalalaaa
pi_114304692
TAP :* Wat balen die zware nachten. Mag je best even voor egoposten!

Hier gisteravond drama, meneer wilde niet slapen, drinken was maar even goed en dan weer BOOS, rondlopen was wel ok. Last van krampjes denk ik, hij had ook wat wateriger ontlasting dan normaal (maar geen koorts en nog voldoende plasluiers). Uiteindelijk viel hij om 22.45 in slaap (wakker geweest sinds 17 uur!) en sliep vervolgens tot 4.10 :D. Nou ja, dat is het dan wel waard!
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 17 juli 2012 @ 09:02:23 #14
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_114305191
TAP, is het een idee om haar een keer zonder slaapzak en zonder instoppen in bed te leggen, dus gewoon met pyjama en evt sokjes en dan onder een dekentje. Als ze dan draait kan ze gemakkelijk weer terugdraaien.

Nachtlampje hebben we hier ook een tijd gehad, met inslapen vooral, totdat het buiten nog licht genoeg was als ze naar bed ging.

Tegenwoordig kan ik haar 's nachts in het donker weer terugleggen en gaat ze dan weer slapen.
Ik vertel wel altijd tegen haar dat het nog donker is en iedereen slaapt en dat mama haar weer in haar bedje terug gaat leggen en dat ze dan lekker nog even mag gaan slapen. Dan doe ik haar muziekje aan en zwaai ik, net als s' avonds en gaat ze slapen.
pi_114305240
TAP! :*
Wij hebben ze ook gehad, die fases! Het komt echt echt echt goed! Maar voor nu heb je daar geen zak aan! Slaap als je kan overdag even met haar mee, dat scheelde hier enorm! Hou je taai!
pi_114305815
Tap jammer dat mijn deetje niet heeft geholpen. Ik hoop dat je iets vind zodat jouw baby beter slaapt.

Nts misschien helpt het nachtlampje?

Juud ik ga jouw methode denk ikmookmeens uitproberen. Mijn uk ligt namelijk rustig als ik hem terugleg en het lampje aan is en zodra het lampje uit gaat, gaat hij mopperen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_114306248
Wij hebben Ewan het droomschaap
http://www.babyxpert.nl/ewan-het-droomschaap.html

zitten 4 geluidjes op + een zacht lichtje. 3 geluidjes in combi met een hartslag en 1 muziekje (erg rustgevend)

overdag slaapt S niet zo graag alleen, maar we oefenen nu met het ledikant., en als ik dat ding even aan doe, dan vecht ze niet zo tegen de slaap en kan ze beter ontspannen. Ik ben er erg blij mee.

TAP
:* ego-posten is wel even goed als je je zo voelt! kun je even je ei kwijt

NTS
fijn dat je wat hebt kunnen slapen

gister naar de fysio geweest (na borstontsteking afgesproken eerst lichamelijk te herstellen) nu was mn duizeligheid een stuk minder en voelde me een stuk beter dus kan nu weer aan mn bekken enz werken.
Ze heeft mn toestand beoordeeld en ik moest mn werk laten weten hoe lang het herstel ongv gaat duren. Het gaat wel een paar maanden duren, volgens haar begin ik nu pas "echt" met herstel van de bevalling etc.
We gaan na een maand weer evalueren en ik ga de komende tijd 2x pw naar haar toe en als ze op vakantie gaat regelt ze iemand anders voor me.
Voelde gister wel goed om weer bezig te zijn met herstel :)!

-O- .. is alleen dat ik opnieuw bloed verlies heb & mega hoofdpijn. 1e menstru duurt dan nu ongv anderhalve week. bah
  dinsdag 17 juli 2012 @ 09:58:27 #18
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_114306470
mogguh!

sanne nog gefeliciteerd met Elise! *O* *O* *O*

NTS, heeft ze misschien gewoon een hekel aan haar ledikantje?
Vroeg ik me net af...Gaat het overdag wel gewoon goed? in de box?

Cristelwas vanacht ook een paar keer wakker, fles gegeven om 1330 en 0700...(Gisterennacht was ze ook wakker, maar toen sliep ze weer verder toen ik haar de speen gaf..)
  dinsdag 17 juli 2012 @ 10:10:46 #19
348178 NotTheSame
pi_114306853
Nachtlampje valt te proberen, ik zal eens kijken naar een mooi lampje! Ik zag al een leuke maar natuurlijk gewoon weer veel te duur haha!

PureEvil,overdag gaat het redelijk. 3 slaapjes van ongeveer 1 uur. Ze kan ook rustig spelen in d'r bedje. En bij mijn ouders doet ze precies hetzelfde overigens... Hoe zou ik erachter kunnen komen of ze een hekel heeft aan d'r bedje?
pi_114306959
Dat is ook een leuk lampje NTS
Bij Ewan het droomschaap kun je eventueel de batterij enz er uithalen zodat het ook een gewoon knuffeltje kan zijn. Maar het kost wel wat inderdaad

S heeft een "hekel" aan de kinderwagen bak, ze zet grote ogen op en kijkt not amused :P ze gaat er ook echt niet in slapen. Maar dat is weer iets anders dan een ledikant natuurlijk
pi_114307254
Mijn moppie is echt precies zoals Draakje qua slaapjes :O :Z :*

Tap dikke :* voor jou!

Zoe wat rot dat je zo last hebt van je menstruatie!! ik heb al maanden de klachten maar dan zonder bloed! ook irritant -O-

Drukke 'Noukje :D :D

Phaidra doe eens je kleintje nog eens spammen :9
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  dinsdag 17 juli 2012 @ 10:28:12 #22
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_114307317
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 10:10 schreef NotTheSame het volgende:
Nachtlampje valt te proberen, ik zal eens kijken naar een mooi lampje! Ik zag al een leuke maar natuurlijk gewoon weer veel te duur haha!

PureEvil,overdag gaat het redelijk. 3 slaapjes van ongeveer 1 uur. Ze kan ook rustig spelen in d'r bedje. En bij mijn ouders doet ze precies hetzelfde overigens... Hoe zou ik erachter kunnen komen of ze een hekel heeft aan d'r bedje?
Matras op de grond leggen? of in een 1 persoons bed laten slapen?
pi_114307560
Gelukkig heeftdemijne gisteren goed geclustered en kwamdusnadevoedingvan 21.30/ 21.45 pas weer om 4uur.

PE hopelijk heb jij toch ook voldoende rust gekregen?

Zoe hoe doen jullie dat dan precies met Sin haar ledikant? De mijne wil overdag ook niet boven in haar wieg slapen. Inde middag ga ik zelf vaakook liggen of slapen en zelf also ik naast haar inbed lig, lukt het niet. Over een paar weken gaat hij wennen op het kdv, dus het zou wel fijn zijn als hij dan goed slaapt overdag en niet alleen maar in kinderwagen of draagdoek. Wij hadden ook ergens nog een doos vol knuffels waaronder een aantal met een muziekje erin. Maar die zijn nergens te bekennen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_114307786
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 10:25 schreef bitterend het volgende:
Mijn moppie is echt precies zoals Draakje qua slaapjes :O :Z :*

Tap dikke :* voor jou!

Zoe wat rot dat je zo last hebt van je menstruatie!! ik heb al maanden de klachten maar dan zonder bloed! ook irritant -O-

Drukke 'Noukje :D :D

Phaidra doe eens je kleintje nog eens spammen :9
Haha, vooruit. Vers van de pers telefoon:

*weg*

Met een truitje van D. van Nirak & Faitz!

[ Bericht 3% gewijzigd door Phaidra op 17-07-2012 22:28:31 ]
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 17 juli 2012 @ 10:49:30 #25
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_114307930
Sinds Anouk naar het kdv gaat, is ze overdag thuis ook goed gaan slapen....er is dus nog hoop Tinuviel!

Oh, wat lief Phaidra! O+
pi_114308177
O+ phaidra
Wat n leukerd!

Bitterend
-O- Dat is ook irri

Tinu
Ik zorg er voor dat de kamer wat schemerig is (niet pikkedonker ivm dag nacht ritme) maar ivm de zon doe ik de gordijntjes iets dicht.
Na het voeden leg ik haar er in, blijf ik even boven zodat ze geluiden hoort + het schaapje zet ik aan. Ik kan ook niet de hele tijd naar boven&beneden lopen dus ik ga dan de was opvouwen of ik zit op t bed & praat zachtjes. En dan valt ze wel in slaap.
  dinsdag 17 juli 2012 @ 10:57:49 #27
348178 NotTheSame
pi_114308203
Phaidra, wat een leukerd! Dat shirtje had ik ook in maat 56!

Kan het zijn dat mijn kind in d'r vorige leven een afvalbak was? Want echt alles wat je op d'r bordje legt, moet gewoon opgegeten worden :o ! Of het nou appel, tomaat, broccoli of spercieboon is, die mond gaat overal voor open _O- ! Zojuist heeft ze een kwart appel naar binnen geschoven, nomnomnom!

PureEvil, het valt idd te proberen. In ons bed doet ze overigens ook hetzelfde, dus of het zinvol is weet ik niet.

Zoë, volgens mij kun je uit die kip ook de batterijen halen. Ik vind dat schaapje ook wel zoooo cute, alleen hoeven wij er geen geluidjes etc. op, dit zitten al in de babyfoon en dat is ook al niet zo geslaagd volgens mij.
pi_114308327
Oh super Nts, je brengt me op een idee. Ikkan de muziekjes op onze babyfoon aanzetten, misschien helpt dat.

Ik vind het ook wel een beetje jammer dat ze op een kdv niet met goede draagdoeken of dragers werken. Dat zou ook ekcht een uitkomst zijn volgens mij.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_114308544
*weg*

[ Bericht 98% gewijzigd door Phaidra op 17-07-2012 22:29:08 ]
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_114308803
NTS, heerlijk toch dat ze zo lekker eet! O+
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 17 juli 2012 @ 11:17:54 #31
348178 NotTheSame
pi_114308833
Whooaaah Phaidra wat een hunk zeg!
  dinsdag 17 juli 2012 @ 11:18:27 #32
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_114308847
Dat truitje ken ik :P Leuke foto's allemaal weer! Hier op de valreep nog in het babytopic een update over onze knul...We zijn vanmorgen voor 't eerst naar de huisarts geweest! Ik was eigenlijk onderweg naar het kdv, toen ik op mijn hoofdje onder zijn haartjes wat kleine rode plekjes zag. Gister hadden we er ook al een paar van ontdekt, op zijn handje, rug en beentjes. Het leken bloeduitstortinkjes, en na wat googelen werden we niet blij. We wilden het aanzien, maar vanmorgen was ik toch wel gealarmeerd toen ik meer plekjes zag. Ik fietste dus niet naar het kdv, maar naar de huisartsenpraktijk. Gelukkig kon de huisarts meteen even tijd vrijmaken. Haar eerste indruk is dat het inderdaad bloeduitstortinkjes zijn, petechien, en dat dit een reactie is op een virusinfectie die hij heeft doorgemaakt. Ze heeft een aantekening gemaakt en we moeten het aankijken, Was een goed teken dat hij geen koorts heeft. Wel eng, maar ik hoop dat het inderdaad verder niets betekent.
  dinsdag 17 juli 2012 @ 11:21:43 #33
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_114308954
Lief Phaidra! Ik vind het ook echt zo'n jochie om te zien :).

Zoë wat irritant van je bloedverlies. Geen troost, maar mijn eerste menstruatie na Jesper duurde ook iets van 4 weken en kwam ook nog eens vlak nadat het vloeien was afgelopen.

Aventura goed van je dat je meteen naar de dokter bent gegaan! Ik vind vlekjes ook altijd eng... Gelukkig is het dus hoogstwaarschijnlijk niks ernstigs.

Hier trouwens geen nachtlampjes. Allebei de boys vinden het donker prima. Alleen gistermiddag toen J net op bed lag voor z'n slaapje, gingen de buren ineens boren }:| . En echt ook in de muur waar zijn slaapkamer aan grenst. He-le-maal panisch. En s avonds toen hij naar bed ging moest hij er blijkbaar weer aan denken, want hij moest weer heel hard huilen (doet hij nooit). Benieuwd hoe dat vanmiddag gaat.
pi_114309040
Dat klinkt idd eng Aventura :{. Helemaal omdat ik een gezin ken waar het wel mis bleek te zijn... Beterschap voor je ventje!
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 17 juli 2012 @ 11:29:18 #35
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_114309172
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 11:24 schreef Phaidra het volgende:
Dat klinkt idd eng Aventura :{. Helemaal omdat ik een gezin ken waar het wel mis bleek te zijn... Beterschap voor je ventje!
Had ik dus ook al gegoogeld. Het kan ook iets ergers aanduiden, ik durf het niet eens te typen. Nou ja, leukemie, meningitis en auto-immuunziekten, vooruit dan. Maar dan zijn ze er doorgaans wat zieker bij.
pi_114309402
aventura.. jakkes.. op internet staan ook zoveel enge dingen..
hoop dat de bloeduitstortingkjes snel weg gaan

fee-nix
-O- heb je dus behoorlijk wat vloeien achter elkaar.. bah
en wat irritant van de buurman, arme Jesper..

wij hebben italiaanse buren.. hele lieve mensen maar ze zijn behoorlijk lawaaierig :|W
  dinsdag 17 juli 2012 @ 11:38:29 #37
250838 Fee-nix
pi_114309443
Ja en onze buren zijn dus hartstikke lief. Ze hadden natuurlijk geen idee dat de kids net op bed lagen. Als het nog langer door was gegaan had ik ook wel even gebeld, maar ze waren vrij snel weer klaar.
/offtopic.
pi_114311166

:o :o :o
Hadden we gisteren bijna geen baby meer!! :( :( :(
Dikke klacht naar Bibi gedaan maar nog niks terug gehoord }:|
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  dinsdag 17 juli 2012 @ 12:35:11 #39
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_114311377
Wat eng MeNicole!
pi_114311402
:o menicole
Die speen liet gewoon los?
Ik las dat je elke 6weken een nieuwe speen moet halen, is dat omdat die speen anders los kan laten?
  dinsdag 17 juli 2012 @ 12:38:18 #41
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_114311486
euh? Is dat dopje eraf? Zie het niet zo goed eigenlijk :@
Hier heeft Anouk wel langer met een speen gedaan dan 6 weken eigenlijk? Ze heeft nu een speen voor 6 tot 12 maanden, daar heb ik er dan 3 van, maar bijna altijd dezelfde in haar bed. Maar als ik dit dan zo zie? Brrr...

En Aventura, wat eng ook! En inderdaad, soms is Google niet je vriend, dan lees je soms teveel dingen. Goed in de gaten houden dus!
pi_114311618
Deze speen hebben we van het weekend nieuw gekocht. Het dopje dat op het schild hoort is eraf gegaan en zo kan de speen er dus zo uit. Ik ga anders nooit bij Matthias kijken als ie smiddags in bed ligt maar nu heel toevallig wel. Zat de speen nog een heel klein stukje vast aan het schild zeg maar. De rest had ie gewoon in zijn mond. Wat als ik niet was gaan kijken? Dan had ie gewoon doorgezogen aan dat ding totdat het misschien wel in zijn keel was geschoten. Bleh was er gisteren misselijk van.
Op de tweede foto zie je een wit dopje op het schild zeg maar. Die is bij de blauwe weg!!
pi_114311627
Nee dit is niet wat er gebeurt als je een speen langer dan zes weken gebruikt. Dit moet gewoon nooit gebeuren.

De speen elke zes weken vervangen is geldklopperij ;)

Wij hebben er drie en die rouleren dus daar doet hij best wat maandjes mee vaak. Wij zitten nu in de laatste fase speen maar als je nog naar die van 6 maanden en 12 maanden kan zou ik ze dan gaan vervangen. Mits je er meerdere in gebruik hebt vind ik persoonlijk.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_114311698
Wij vervangen spenen ook niet om de 6 weken. We hebben alleen een hond die spenen inpikt als er 1 beneden beland dus moeten we af en toe nieuwe kopen. Matthias heeft er ook altijd 3. 2 in bed zonder ring (nachtspeen) en 1 aan zijn jas met ring!!
pi_114311839
Nee zoiets moet nooit gebeuren! Bah
Vind die spenen al eng, om deze reden. Ik ben blij dat S bijna nooit een speen in heeft, heel soms een paar minuutjes, m'n vriend geeft voornamelijk een speen

Menicole wat goed dat je bent gaan kijken! Krijg er kippenvel van.. Bah
  dinsdag 17 juli 2012 @ 12:47:41 #46
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_114311887
Wel eng MeNicole! En inderdaad, dat je dan toevallig gaat kijken ook...
pi_114311940
Ja mijn lief zei: Is je instinkt :P toch best goed. maar ging gewoon kijken of ie al sliep omdat mijn oppaskindje naar buiten wilde :X
pi_114312224
Phaidra wat een knapperd O+

TAP :* je mag heus wel balen hoor van de gebroken nachten. Gooi het er gewoon uit!

Menicole :o erg hoor die speen!! Dat mag echt niet gebeuren!
Ik verwacht toch wel dat ze gaan vragen of je die speen wilt opsturen zodat ze het kunnen onderzoeken.
In elk geval heb ik dit nog nooit eerder gehoord, kan me voorstellen dat je schrikt zeg :o
pi_114312786
Phaidra wat een lieve foto's.

Aventura, ik wist niet dat rode plekjes zulke enge ziektes kunnen aanduiden. Gelukkig was het dat allemaal niet.

Zoe balen van dat vloeien, menstruatie! Ik herinner me nog van de eerste menstruatie na de bevalling van mijn peuter dat die best pijnlijk was. Ik weet niet meer zeker of hij ook langer durde.

Fee wat irritant van het lawaai en dat het Jesper zo bang heeft gemaakt. Kun je ze niet vragen of ze zo mogelijk niet willen gaan klussen tijdens zijn middagslaapje, zeker als dat steeds op hetzelfde tijdstip is?

MeNicole vreselijk dat dit met een nieuwe speen gebeurt. Gelukkig ging je nog kijken.

Zoe ik dacht dat je de speen moet wisselen vanwege natuurlijke slijtage, slijtage door gebruik. Als je kind erop bijt kunnen er namelijk ook gaten ontstaan enz. en dan moet je echt wisselen. Maar als je maar goed controleert dat de speen in orde is kan hij wel langer mee. Met een nieuwe speen mag dit echter nooit gebeuren.

Ik had vanchtend het babyzitje in de foetskar vastgemaakt en net heeft hij zijn eerste ritje erin gedaan. Even 10 minuutjes heen en weer nasr de supermarkt. Het bevalt hem prima! * G*

Overmorgen heb ik met hem het introductiehesprek met de filiaalleider van ons kdv.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  dinsdag 17 juli 2012 @ 13:41:19 #50
250838 Fee-nix
pi_114314135
MeNicole wat eng zeg! Bah. Wat een geluk dat je ging kijken! Wij hebben een tijdje geleden bij S de speen afgeleerd, hij krijgt hem alleen nog als hij midden in een slaapje wakker wordt. Maar had nooit gedacht dat zoiets kan gebeuren :X .

Tinuviel, ik zou het kunnen vragen. Maar ze klussen echt bijna nooit en dit was ook de eerste keer op dat tijdstip. Dus dat zal wel loslopen ;).

Tijdelijk twee fotootjes in het fototopic.

[ Bericht 5% gewijzigd door Fee-nix op 17-07-2012 13:52:27 ]
pi_114316274
Wat een eng verhaal over die speen, schrikken! :o

Hier alles goed, doe mij nog twee van die kinderen. Hij wordt 's nachts 1 x wakker, gelijk na het voeden weer in slaap. En overdag istie gezellig wakker of aan het pitten.

En we geven steeds minder bijvoeding, vandaag gaat t de hele dag al op alleen borstvoeding, morgen even ewegen op het cb.

Wat een knapperd phaidra, ons menneke is ook echt een hunk maar wil geen foto's plaatsen op internet van hem. Helemaal gaaf huidje en zo'n kop met haar O+.

We zijn net ff wezen wandelen, lekker aan het slapen in de wagen, tis een schatje O+.
pi_114316320
O+ lekker genieten katyM!!
pi_114316368
Fijn dat het zo goed gaat Katy
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_114316806
Wat fijn Katy! O+ Ik haal de foto's straks weer weg en als hij wat ouder is stop ik ook met foto's op internet te plaatsen :Y.

MeNicole, wat eng :o!! Hoop toch dat de fabrikant nog met een reactie komt...

Mijn mini heeft steeds per ongeluk een speeltje te pakken in de box, echt supergrappig! Met 5 weken kan dat alleen maar toeval zijn, maar het is hem al 3x gelukt :D En als je hem oppakt, houdt hij het ding ook gewoon vast _O-

Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 17 juli 2012 @ 15:33:58 #55
56347 Faithz
ADHD Fokker
pi_114318772
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 10:44 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Haha, vooruit. Vers van de pers telefoon:

[ afbeelding ]

Met een truitje van D. van Nirak & Faitz!
O+

Toen Danne hem nog paste:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een van de weinig foto's met speen btw, die wil ie niet :)
Trotse mamma :)
pi_114320772
Aggos O+
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 17 juli 2012 @ 16:30:26 #57
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_114321120
Ahw, kleine Danne! O+ Wat is hij nu al groot dan he? Pfffff....tijd gaat veels te snel hoor! *drukt pauze knop in*
pi_114321715
Phaidra jouw uk O+ Hun grip kan soms idd echt al best goed zijn.

Danne O+

En het is gelukt, na best wat mopperen sliep hij vanmiddag in de wieg en Mama in het grote bed daarnaast. Met veel praten, muziekje en laten sabbelen aan mijn pink kwam het dan toch goed. *G*
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_114322294
mini's O+

fijn tinu! *O*
  dinsdag 17 juli 2012 @ 17:13:09 #60
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_114322788
Wij hebben hier wel 4/5 spenen, nu de grootste maat, ook van Bibi, godzijdank is dat loskomen nog nooit gebeurd.
Hier zit er altijd een Koeka doekje aan vast en als we onderweg zijn gaat haar knuffelpop vastgeknoopt aan de speen mee. Ze kan haar speen ook altijd 's nachts vinden, ze voelt gewoon door haar bed heen naar zo'n doekje en er liggen er meestal twee in haar bed. ^O^
  dinsdag 17 juli 2012 @ 17:38:17 #61
56347 Faithz
ADHD Fokker
pi_114323665
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 16:30 schreef Susie het volgende:
Ahw, kleine Danne! O+ Wat is hij nu al groot dan he? Pfffff....tijd gaat veels te snel hoor! *drukt pauze knop in*
Neejj! Ik vind dit heerlijk! Herkenning als ik thuiskom, die brede lach op zn gezicht en zo trots nu hij kan staan en van tafel naar bank.. Dit is echt genieten :)
Trotse mamma :)
  dinsdag 17 juli 2012 @ 17:41:10 #62
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_114323766
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 17:38 schreef Faithz het volgende:

[..]

Neejj! Ik vind dit heerlijk! Herkenning als ik thuiskom, die brede lach op zn gezicht en zo trots nu hij kan staan en van tafel naar bank.. Dit is echt genieten :)
Daarom nu die pauze knop indrukken! Anouk wordt ook altijd zo enthousiast als ze 1 van ons ziet, zo lief O+
pi_114326805
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 16:45 schreef Tinuviel het volgende:
Phaidra jouw uk O+ Hun grip kan soms idd echt al best goed zijn.

Danne O+

En het is gelukt, na best wat mopperen sliep hij vanmiddag in de wieg en Mama in het grote bed daarnaast. Met veel praten, muziekje en laten sabbelen aan mijn pink kwam het dan toch goed. *G*
Nog maar een paar weekjes, kan je hem live aanschouwen ;).

Fijn dat L in zijn wiegje ging slapen :)

Vanaf welke leeftijd is het eigenlijk handig om baby's echt in hun bedje te laten slapen en ze op tijd naar bed te doen? Nu slaapt mijn uk overdag beneden in de reiswieg, vind ik wel makkelijk. Hij gaat dan met ons naar boven 's avonds rond 21.30. Maar kan me voorstellen dat er na een paar maanden wel een andere slaaproutine moet zijn.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_114326894
Voordat hij naar het kdv moet is het wel handig om te oefenen.
Maar grote kans dat hij binnenkort zelf om meer rust/stilte om zich heen gaat vragen.
The way you rock'n'roll
pi_114328042
Oooooh Phaidra O+ O+ wat een lieffie! lekkere bolle toet heeft ie!

Wat betreft het slapen gaan, zoals DML zegt je zal merken rond een bepaalde leeftijd(hier rond 2 of 3 maanden dacht ik) dat hij niet meer kan slapen met lawaai/licht dan kan je beginnen met naar boven brengen voor zijn slaapjes
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_114328579
Thanks ladies!

Bolle toet: da's echt een verschil met de eerste week, toen had 'ie een veel smaller koppie!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_114331424
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 19:05 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Nog maar een paar weekjes, kan je hem live aanschouwen ;).

Fijn dat L in zijn wiegje ging slapen :)

Vanaf welke leeftijd is het eigenlijk handig om baby's echt in hun bedje te laten slapen en ze op tijd naar bed te doen? Nu slaapt mijn uk overdag beneden in de reiswieg, vind ik wel makkelijk. Hij gaat dan met ons naar boven 's avonds rond 21.30. Maar kan me voorstellen dat er na een paar maanden wel een andere slaaproutine moet zijn.
Wat een schatje heb jij O+ En wat grappig om datzfde truitje bij een ander babytje aan te zien :)

Wij zijn bij 6 weken begonnen met 1 slaapje overdag in eigen bed, en zo naar 10 weken opgebouwd waarbij hij overdag alles in zijn eigen bed sliep (ivm kdv)
pi_114331537
Katy fijn dat je nog steeds minder bijvoeding hoeft te geven*O*

Mini D O+ toen al een lekker ding!
pi_114332063
Phaidra ik ben nu pas begonnen met slaapje in eigen wieg overdag, dus met bijna 9 weken. Hij heeft daarvoor al weleens een slaapje tussen de laatste 2 voedingen s'avonds in in bed gedaan, maar dat was het. Helaas zit hij nu middenin een sprongetje dus dat maakt het niet makkelijker. Sprongetje duurt waarschijnlijk tot ong. 9,5-10 weken.

Gelukkig gaat hij pas over 2-3 weken wennen en dat is in de eerste 2 weken maar 4 keer en maar een paar uur per week. Hoewel als de 4e keer wennen goed gaat, gaat hij misschien de donderdag in de 2e week al een hele dag, dat hoop ik tenminste, want anders moeten wij nog wat regelen met oppas.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_114333089
Hier slaapt Lisa overdag bijna niet. Als ik haar boven neerleg zet ze het op een krijsen en blijft krijsen. Wanneer ik haar dannaar benden haal is zestil en vermaakt zich vaak in de box door met haar voetjes tegen demuziekmobiel te schoppen.. Verder slaapt ze overdag wel in de doek of op de arm en dat terwjl wij haar altijd inbed hebben gelegd na de fles. Op het KDV doen ze er nietnmoielijk over ze word gewoon in de box gelegd als ze de rest wakker houdt en anders houden ze dr vast ze is dan ook wel de enige baby in de groep.
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
  dinsdag 17 juli 2012 @ 21:23:24 #71
348178 NotTheSame
pi_114334080
Sam, is de kinderwagenbak geen optie? Dat heb ik hier tot een paar weken geleden gedaan. 3x per dag wandelen en dat langzaam afbouwen? Inmiddels slaapt Draakje overdag ook gewoon in d'r bedje, maar ik heb heel wat km's gewandeld voordat we zover waren.
pi_114334463
NTS hoe oud is je kindje nu? Na ja dan is er nog hoop misschien hier :P

Overmorgen ook maar eens vragen hoe ze daarmee omgaan straks op de creche, als het niet zo lukt met slapen. Van de eerste weet ik nog wel, dat ze aan het begin in de kinderwagen mochten slapen. Nu moet je wel toestemming daarvoor geven.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_114334487
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 09:50 schreef Zoë23 het volgende:

-O- .. is alleen dat ik opnieuw bloed verlies heb & mega hoofdpijn. 1e menstru duurt dan nu ongv anderhalve week. bah
Wacht niet te lang met contact opnemen met je huisarts. /ervaringstip.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
  dinsdag 17 juli 2012 @ 21:47:01 #74
348178 NotTheSame
pi_114335206
Draakje is 7 maanden... En er is altijd nog hoop Tinu!
  dinsdag 17 juli 2012 @ 21:51:25 #75
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_114335406
Hier sliep Anouk in het begin vaak op een voedingskussen op de bank, blijkbaar lag dat lekker? En wat ik eerder al zei; op het kdv is het uiteindelijk ook goed gekomen, die meiden hebben zoveel truukjes! En doordat het daar goed ging, ging het hier ook steeds beter!
pi_114335491
Gisteren heeft mijn dame 3 uur op het kdv geslapen!! thuis slaapt ze hooguit anderhalf...speaking of the devil..ze is alweer wakker na 1 uur }:| stoute baby :P
pi_114335979
Bitterend ik zou op het kdv vragen hoe ze dat voor elkaar hebben gekregen :)
Carpe Diem- Pluk de Dag
  dinsdag 17 juli 2012 @ 22:02:35 #78
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_114336060
Hier nu een baby die nog niet wakker is geworden voor de avondfles...en dus zit ik weer eens in dubio of ik haar anders zal wakker maken of niet...
  dinsdag 17 juli 2012 @ 22:07:04 #79
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_114336336
Cristel slaapt hier wel goed.....die andere 2 helaas niet, die zijn nog steeds wakker :(

Susie, werd ze vorige keer dan wakker 's nachts, toen je dr niet wakker maakte voor een fles?
  dinsdag 17 juli 2012 @ 22:22:54 #80
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_114337170
Yupp, toen was het 4 uur 's nachts ofzo... Maar mijn in dubio zijn, was niet nodig. Ik ben na mijn vorige bericht maar alvast een fles gaan maken, toen die klaar was, werd ze wakker :D die heeft ze nu alweer leeg gelurkt en ze ligt alweer te pitten, mijn vreetzak :D
pi_114337918
NTS, In het begin was dat dus ook de truuk en was het niet buiten dan wel binnen hele tijd achter de kinderwagen. Op een of andere manier vind ze dat niet meer leuk, ze is iniedergeval rustig dus ik vind het niet zo erg. Het is ook wel zo dat ze na de fles van 22.00 meteen gaat slapen zonder te mopperen ofzo.

Lisa leek del aatste daagjes niet meer geoeg te hebben aan haar 4 x 120 en 1 x 150 het CB had al gezegd dat ze omhoog mocht vorige week maar ik had zoiets van zolang ze tevreden is is het goed. Toch kwam ze twee dagen geleden telkens voor meer. Krijgt nu 5 x 150 en alles is weer goed:) Lijkt vandaag minder last te hebben van haar sprongetje. Morgen is ze ook alweer 10 weken:O

KDV ging goed (dag vergist dus nu twee dagen achter elkaar) had eenhalf uur lang volop gehuild is daarna rustig geworden en ze hebben geen omkijken gehad naar dr:) Toen ik haar op ging halen hadze net gepoept dus ze ging haar nog verschonen maar ze vegen daar de poep eerst met wc papier weg Lisa heeft maar1 keer billenzalf gebruikt in de 10 weekjes dat ze er is en nu heeft ze helemaal kapotte billetjes...:( Morgen aangeven dat ik liever niet heb dat dat gedaan word en dat als het hun teveel doekjeskost ik ze zelf wel meegeef. Was er niet zo blij mee vuurrood en helemaal schraal met van die bloeddoorlopen puntjes...

Ik had er helemaal geen moeite mee verder naar huis gegaan met de peuter en lekker het huis gepoets ook niet gebeld tussendoor want toen ik op de klok keek kwam ik erachter dat ik op moest schieten omhaar weer op tehalen :+
pi_114338407
Nou susie, anouk zal het geroken hebben :)

Fijn dat het (op het billenverhaal na) goed ging sam. Raar ook dat ze dat zo doen, die 2 doekjes extra zijn de kosten niet.. Gewoon aangeven dat je dat niet meer wil :)
pi_114340015
Cara had de afgelopen 4 dagen volgens mij ook last van een sprongetje. Overdag ging het redelijk goed, mevrouw was goed gemutst, maar na een uur of 6 in de avond werd ze huilerig, hangerig en humeurig. En vooral niet willen slapen als ze eenmaal in de wieg werd gelegd. Dacht dat ze misschien te moe was en daarom niet wilde slapen, dus ging ze een uur eerder naar bed, maar dat hielp ook niet.Troostborst werkt altijd, maar als ik haar weer in de wieg legde ging het weer fout. Gelukkig ging vandaag wel goed. Tien minuten huilen en daarna viel ze in slaap.

Smeer je de billetjes van Lisa niet in na het verschonen Sam of lees ik het verkeerd? Ik gebruik altijd Sudocreme na het verschonen. En wat raar dat ze wc papier gebruiken. Vochtig washandje kan ik me voorstellen, dat gebruikte ik altijd tijdens het verschonen toen mijn zusjes nog klein waren. Maar wc papier?
pi_114340753
Is dat zo raar dan xanteh om billetjes niet in te smeren? Ik denk dat ik dat in die bijna 11 maanden nog geen 10 keer gedaan heb, alleen als het nodig is.. maar onze kabouter heeft dan ook geen gevoelige billetjes..

Ik vind het inderdaad ook wel raar dat ze babybilletjes met papier poetsen. Daar zou ik ook niet blij mee zijn..
pi_114340948
Nou ja, het is niet raar ofzo, maar ik dacht dat je ze altijd moest insmeren na het verschonen _O-
pi_114342560
Ik had ergens gelezen dat wanneer je onnodigsmeert je het huidje te snel beschermd. Ze heeft dus ook alleen zalf nodig gehad bij de eerste poep. En dan vandaag. Ze geruiken wel billendoekjes maar halen eerst het grote deel eraf om dan de billen fris te poetsen met doekjes. Liever toch maar niet :) Verder gewoon een goed gevoel bij het KDV. nou Trusten!
pi_114349843
Susie ze rook de fles tot in haar slaap.

PE balen, ik hoop dat ze gauw sliepen.

Sam fijn dat het op het kdv goed ging, op het verschonen na dan. Nu ik jouw post lees, denk ik misschien dat ze eerst wc papier gebruikten omdat dat beter werkt. Ik heb het zelf nog niet geprobeerd, nooit eraan gedacht eigenlijk. Bij het verschonen van L. (borstvoedingspoep) heb ik weleens het idee dat ik met de doekjes de stukjes, die in de poep zitten alleen verschuif. Maar heb ook nog nooit geprobeerd of het met wc papier beter weg gaat.
Gewoon aangeven dat je dat niet wil idd.

Xanteh ik gebruik sudocreme ook alleen als het nodig is, bij rode plekken of luieruitslag.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  woensdag 18 juli 2012 @ 10:53:39 #88
348178 NotTheSame
pi_114353046
Mogguh...

Hier gebruik ik billenspray van Zarqa, alhoewel, gebruiken... In 7 maanden nog nooit luieruitslag gezien hier dus die flacons zijn nog ongebruikt :) .

Mijn kind is echt raar... 20.00uur - 3.00uur - 8.00uur *O* *O* !
Had ze dat maar even vantevoren aangegeven, dan had ik niet tot 0.30uur voor z'n katzeviool gewacht met slapen gaan (aangezien het altijd is dat als ik NET slaap, madam ineens begint te spoken }:| ).
pi_114353077
Hier is het nog steeds jengelen,stieren,hangen en eetritme omgooien. Ik hou van de 12 weken sprong -O-
pi_114353234
De sprong die we hier nu doormaken is ook niet om over te juichen -O- Niet willen slapen gaan, geen laatste beetje drinken voor het slapen en gillen/huilen/moeilijk doen om ALLES.

Buiten dat is het een knuffelkont en het allermooiste, liefste en meest slimme kind wat ik ken O+

Wij nemen alvast afscheid van dit topic, ben super druk met alle voorbereidingen voor a.s. vrijdag! *O*
Tot in het volgende topic! :W

[ Bericht 8% gewijzigd door Cyntiaa op 18-07-2012 11:06:10 ]
pi_114353763
Het is algemene sprongenweek? Hier ook net een gehad geloof ik.. Totaal ander mannetje hadden we 2 dagen in huis.
pi_114354427
De vorige sprongen duurden maar een dag of 2 maar deze nu al een week, ff wennen dus :P :P
pi_114354600
Nou ik vind de sprong die met 7,5 week begint ook best heftig en duurt hier volgens mij nog steeds aan, ondanks dat hij nu vandaag 9 weken is.

Cyntiaa heel veel plezier met de voorbereidingen. Cas is vrijdag alweer een jaar.

Sterkte voor alle mama's met sprongetjes kinderen.

Even een *O* voor NTS haar nacht.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_114354640
Tinuviel je kleintje is toch geboren op 9-5 net als Lisa? Dan loop je een weekje achter volgens mij hoor :) het gaat ook zo snel!

Zometeen Lisa ophalen van het KDV en kan dan weer lekker een paar weekjes gewoon thuisblijven vanaf 1 augustus kan ze helen dagen maar volgens mij begint school een weekje later:) 31 juli eerst dagopname in het ziekenhuis voor de koemelktest.

Ik vond het heerlijk 2 ochtendjes doen waar ik al een tijd niet aan toe kwam maar ook blij dat ze nu weer gewoon veel thuis is:)
pi_114355373
Sam, ja de mijne is ook op 9 mei geboren. En idd 10 weken al. Mijn man zei gisteren dat hij 9 weken oud was en ik nam het aan voor zoete koek. Dus eigenlijk loopt mijn man een week achter :P
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_114355477
Dat zal ik deze keer niet hebben, tijd voor mezelf op zijn wendagen. Ik ben alleen de 1e wendag vrij en dan is het wennen maar een uurtje. De rest van de wendagen ga ik bewust de wenuurtjes werken en alleen de thuisuurtjes vrij nemen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  woensdag 18 juli 2012 @ 12:10:02 #97
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_114355682
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 11:00 schreef Cyntiaa het volgende:
De sprong die we hier nu doormaken is ook niet om over te juichen -O- Niet willen slapen gaan, geen laatste beetje drinken voor het slapen en gillen/huilen/moeilijk doen om ALLES.

Buiten dat is het een knuffelkont en het allermooiste, liefste en meest slimme kind wat ik ken O+

Wij nemen alvast afscheid van dit topic, ben super druk met alle voorbereidingen voor a.s. vrijdag! *O*
Tot in het volgende topic! :W
Hier precies hetzelfde aan de hand! Brullen bij het naar bed brengen (ventje viel vannacht uiteindelijk om 2 uur in slaap-bij mij in bed). Verder veel frustratie, ik hoef maar een seconde uit beeld te zijn (bijvoorbeeld wanneer ik zijn hapje klaarmaak) en het is gillen. Hij loopt dan rood aan en bonkt met zijn hoofd op de tafel. Als iets tijdens het spelen niet meteen lukt stoot hij boze kreetjes uit. Is dit de overgang van baby naar dreumes? :P Ben zelf ook al bezig met jochies verjaardag. Straks even de stad in om slingers en ballonnen te kopen. Ik heb gister een mooie outfit voor hem gekocht en wil er nog babypaws bij doen. Wellicht geen heel spannend cadeau, maar er staan 5 grootouders, 2 zussen, een broer en vrienden te trappelen om speelgoed voor hem te kopen dus dat komt in orde!
pi_114355732
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juli 2012 12:10 schreef Aventura het volgende:

[..]

Hier precies hetzelfde aan de hand! Brullen bij het naar bed brengen (ventje viel vannacht uiteindelijk om 2 uur in slaap-bij mij in bed). Verder veel frustratie, ik hoef maar een seconde uit beeld te zijn (bijvoorbeeld wanneer ik zijn hapje klaarmak) en het is gillen. Hij loopt dan rood aan en bonkt met zijn hoofd op de tafel. Als iets tijdens het spelen niet meteen lukt stoot hij boze kreetjes uit. Is dit de overgang van baby naar dreumes? :P Ben zelf ook al bezig met jochies verjaardag. Straks even de stad in om slingers en ballonnen te kopen. Ik heb gister een mooie outfit voor hem gekocht en wil er nog babypaws bij doen. Wellicht niet een spannend cadeau, maar er staan 5 grootouders, 2 zussen, een broer en vrienden te trappelen om speelgoed voor hem te kopen dus dat komt in orde!
Herkenbaar! Je bent niet de enige ;)

Cas krijgt van ons een activity tafel en wat kleine speelgoedjes. Een leuk nieuw shirt heeft hij al van mijn moeder gekregen O+
pi_114355820
Volgens mij zijn jullie kids, Cyntiaa en Aventura ook inmiddels in de eenkennigheids- verlatingsangst fase. Dat speelt volgens mij ook mee bij het weglopen, of het nou is bij het naar bed brengen of bij het maken van de groentehap. ;)
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_114355968
Op het KDV heeft hij er geen moeite mee trouwens... Het hoort er gelukkig allemaal bij, ben blij dat ik niet de enige ben! ;)
  woensdag 18 juli 2012 @ 12:20:31 #101
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_114356111
ik wals er ff tussendoor. We zijn net terug van bernhoven zh in veghel. Ze hebben weer een meting gedaan, het is nu 108,9% (vorige keer 111,2%) Ze wil het nog 6 weken aankijken en dan weer een meting doen.

Persoonlijk ben ik het er niet mee eens, want ik zie geen verbetering.....haar hoofd is nog steeds erg plat, en ze ligt voornamelijk nog op dr achterhoofd.....
(en dan duurt een helm maken nog 3 weken, dus mocht er bij de volgende meting geen verbetering zijn dan krijgt ze pas een helm met 7 maanden....lijkt me zo laat?)
  woensdag 18 juli 2012 @ 12:26:48 #102
100412 mefke79
komt goed!
pi_114356393
PE,Tienus kreeg zijn helm de week voor kerst en is van begin juni, toen was hij dus ook al bijna 7 maanden. Hij kreeg vrij snel na de helm een groeispurt en die heeft voor de grootste verbeteringen gezorgd. Ik zou het moeten nazoeken, maar wij zaten bij aanmeten helm ook rond de 108. DIe meting is gedaan begin december, dus toen hij 6 maanden was.
Wij twijfelden heel erg over de helm en ze zeiden toen dat we zelf mochten kiezen. Na het maken van de keuze waren ze er bij Livit heel duidelijk over dat we een goede kans maakten om het geheel rond te krijgen, juist doordat het percentage niet heel hoog was. Dus beetje raar dat jullie dan het advies krijgen om nog even te wachten. Heb je zelf niet gezegd dat je toch een helm wilde?

(overigens, Tienus was natuurlijk wel a-symmetrisch plat en was zijn voorkeurshouding kwijt, geen idee of ze dat nog in het verhaal betrokken hebben destijds)
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_114356543
Ik let niet zozeer op de "sprongetjes" zie ze hier wel veel voorbij komen deze week.
We merken het wel als ze meer kan/ontdekt & dan hou ik de omgeving rustig voor dr (dus opletten met visite en prikkels)

PE
Luisteren ze wel naar jou mening? (weinig/geen verbetering) ?
Of gaan ze puur op hun meting/schema af?
pi_114356742
PE vervelend. Heb je het bij hun ook aangegeven?

Oh misschien zit de mijne dan al in de 12 weken sprong. Ben het met Zoë eens over het letten op iets nieuws dat ze kunnen. Echter begint de sprong en dus de hangerigheid/ huilerigheid vaak al voordat ze nieuwe dingen kunnen. Bij ons klopte het tot nu toe wel aardig met de sprongetjes.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  woensdag 18 juli 2012 @ 12:53:13 #105
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_114357506
Ik heb gezegd dat ze natuurlijk nog veel op haar achterhoofd ligt, en dat ze de hele nacht doorslaapt..ook op dr achterhoofd. En heb aangegeven dat ik haar hoofd nog erg plat vind en weinig verbetering zie.(heeft ze ook opgeschreven)

Maar idd zoë....volgens de meting zit er verbetering in....Ik heb ze net ff op elkaar gelegd, die 2 bandjes waarmee ze de meting doen, en ik zie dus totaal geen verschil....behalve dat haar hoofd groter is geworden ;)

In de brief staat;
Voorstel helmredressietherapie Nee ---Nog niet is nog te jong en natuurlijk herstel is tot nu toe groot/goed!

Ik had vandaag trouwens ook een andere vrouw als de vorige keer, terwijl ik wel had aangegeven dezelfde te willen...

Maandag heb ik weer een afspraak met de fysio, en dan bespreek ik het wel met haar..
pi_114357554
Ja opzich wel goed om te weten wanneer je het ongeveer kunt verwachten qua sprongetjes. Waar lezen mensen dat eigenlijk? Bij oei ik groei?
pi_114357666
Nah -O- PE .. Dan moet er toch iets mee gebeuren?
Hoop dat de fysio iets voor je kan betekenen.

Over de fysio..
Ik ben vanmorgen weer geweest, echt fijn! Wel veel pijn na oefeningen.. (8> Is aan het klussen bij schoonouders en vanmiddag komt onze nieuwe bank.. Heb m'n moeder gevraagd of ze langs wil komen als de bezorgers komen.. Weet niet hoe ik het voeden enz moet combineren met mannen die een bank komen brengen
(zal ook wel wat aan m'n emo toestand liggen :+ Moe&pijn)
  woensdag 18 juli 2012 @ 13:06:11 #108
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_114358035
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 12:13 schreef Tinuviel het volgende:
Volgens mij zijn jullie kids, Cyntiaa en Aventura ook inmiddels in de eenkennigheids- verlatingsangst fase. Dat speelt volgens mij ook mee bij het weglopen, of het nou is bij het naar bed brengen of bij het maken van de groentehap. ;)
Klopt ja, ik ben net weer gebeld door het kdv. Alleen maar huilen en achter de leidsters aan kruipen. Hij is inmiddels dus alweer thuis. Het arme kind viel meteen in slaap, nog in de maxi cosi O +
pi_114358089
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juli 2012 13:06 schreef Aventura het volgende:

Klopt ja, ik ben net weer gebeld door het kdv. Alleen maar huilen en achter de leidsters aan kruipen. Hij is inmiddels dus alweer thuis. Het arme kind viel meteen in slaap, nog in de maxi cosi O +
Huh, moet ie dan van hun per se opgehaald worden? :@. Of mag dat?
pi_114358192
De sprongen worden verwacht op de leeftijd van je baby vanaf de uitgerekende datum, dus niet vanaf de geboorte.
Is je baby 2 weken te vroeg geboren, dan wordt de sprong dus 2 weken later verwacht.
Is je baby 1 week te laat geboren, dan wordt de sprong dus 1 week eerder verwacht.

Hierbij het overzichtje:

5 weken (ruim 1 maand) - deze sprong kan 1-7 dagen duren
8 weken (bijna 2 maanden) - deze sprong kan 1-7 dagen duren
12 weken (bijna 3 maanden) - deze sprong kan 1-7 dagen duren
19 weken (4,5 maanden) - deze sprong kan al rond 14 weken beginnen. Gemiddeld duurt deze 5 weken, maar hij kan ook 1-6 weken duren.
26 weken (6 maanden) - deze sprong kan al rond 22 weken beginnen. Gemiddeld duurt deze 4 weken, maar hij kan ook 1-5 weken duren Na deze sprong komt er nog een hangerige periode rond 29 weken, dit is echter géén sprong. Deze periode kan ook nog eens tot 2 weken duren.
37 weken (8,5 maanden) - deze sprong kan al rond 32 weken beginnen. Gemiddeld duurt deze 4 weken, maar hij kan ook 3-6 weken duren.
46 weken (bijna 11 maanden) - deze sprong kan al rond 40 weken beginnen. Gemiddeld duurt deze 5 weken, maar hij kan ook 3-7 weken duren.
55 weken (bijna 13 maanden) - deze sprong kan al rond 49 weken beginnen. Gemiddeld duurt deze 4-5 weken, maar hij kan ook 3-6 weken duren.
64 weken (bijna 15 maanden) - deze sprong kan al rond 59 weken beginnen. Hier staat helaas niet bij hoe lang deze kan duren.
75 weken (ruim 17 maanden) - deze sprong kan al rond 71 weken beginnen. Ook hier staat geen tijdsduur bij.
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_114358220
Met andere woorden, ze groeien continu. :+
pi_114358241
Als ze hier een klote humeur hebben gooi ik het gewoon op een sprongetje :+
pi_114358271
quote:
2s.gif Op woensdag 18 juli 2012 13:10 schreef Vlindur het volgende:
De sprongen worden verwacht op de leeftijd van je baby vanaf de uitgerekende datum, dus niet vanaf de geboorte.
Is je baby 2 weken te vroeg geboren, dan wordt de sprong dus 2 weken later verwacht.
Is je baby 1 week te laat geboren, dan wordt de sprong dus 1 week eerder verwacht.

Hierbij het overzichtje:

5 weken (ruim 1 maand) - deze sprong kan 1-7 dagen duren
8 weken (bijna 2 maanden) - deze sprong kan 1-7 dagen duren
12 weken (bijna 3 maanden) - deze sprong kan 1-7 dagen duren
19 weken (4,5 maanden) - deze sprong kan al rond 14 weken beginnen. Gemiddeld duurt deze 5 weken, maar hij kan ook 1-6 weken duren.
26 weken (6 maanden) - deze sprong kan al rond 22 weken beginnen. Gemiddeld duurt deze 4 weken, maar hij kan ook 1-5 weken duren Na deze sprong komt er nog een hangerige periode rond 29 weken, dit is echter géén sprong. Deze periode kan ook nog eens tot 2 weken duren.
37 weken (8,5 maanden) - deze sprong kan al rond 32 weken beginnen. Gemiddeld duurt deze 4 weken, maar hij kan ook 3-6 weken duren.
46 weken (bijna 11 maanden) - deze sprong kan al rond 40 weken beginnen. Gemiddeld duurt deze 5 weken, maar hij kan ook 3-7 weken duren.
55 weken (bijna 13 maanden) - deze sprong kan al rond 49 weken beginnen. Gemiddeld duurt deze 4-5 weken, maar hij kan ook 3-6 weken duren.
64 weken (bijna 15 maanden) - deze sprong kan al rond 59 weken beginnen. Hier staat helaas niet bij hoe lang deze kan duren.
75 weken (ruim 17 maanden) - deze sprong kan al rond 71 weken beginnen. Ook hier staat geen tijdsduur bij.
Apart deze lengtes van sprongen komen niet overeen met degene in het oei ik groei boekje.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_114358309
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 13:13 schreef Tinuviel het volgende:
Apart deze lengtes van sprongen komen niet overeen met degene in het oei ik groei boekje.
Ik zou me er niet te druk om maken noch me ophangen aan allerlei tijdsduren in boekjes. Eigenlijk.
pi_114358427
Mijn kinderen hebben allemaal geen last gehad van sprongen. Mijn buurvrouw let er ook heel erg op. Ze praat dat kind bijna sprongen aan :P
pi_114358446
quote:
14s.gif Op woensdag 18 juli 2012 13:14 schreef Kuukske het volgende:

[..]

Ik zou me er niet te druk om maken noch me ophangen aan allerlei tijdsduren in boekjes. Eigenlijk.
Precies. humeurtje = sprongetje *)
pi_114358479
Ik hou het ook echt helemaal niet bij. Ik wist dat ik de mail had dus heb hem er bij moeten zoeken. Misschien dat jullie er iets aan hebben :)

Ik weet niet eens hoeveel weken ze zijn. Rienk is 2.5 jaar en Jelte is 8 en een halve maand.
pi_114358514
Dat doe ik ook niet hoor. Als hij in een slechte bui is, maakt het eigenlijk niet uit waardoor het komt. Een uitzondering is natuurlijk als hij echt ziek is.

Wij gaan even pannenkoeken deeg maken, etenswens van mijn peuter. Ik hoop dat hij niet schrikt van het geluid van de keukenmachine.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_114358969
quote:
14s.gif Op woensdag 18 juli 2012 13:14 schreef Kuukske het volgende:

[..]

Ja dit..

Het zelfde als baby's vergelijken, die van mij kan dit etc..
M'n nichtje en S schelen 10dagen, best lastig hoor.. Ik vergelijk liever niet maar omdat anderen het doen, denk ik er soms wel aan, waar ik geen zin in heb omdat alle kindjes weer anders zijn. Zolang nichtje & S beide gezond en gelukkig zijn maakt het me niet uit of ze wel alles kunnen wat bij het aantal weken hoort, of dat ze nog veel meer kunnen.. Wat pas bij die en die weken hoort.. Wat een gedoe

Las pas hier over de sprongetjes :+
Wist ook niet dat het zo vaak was! Wel goed om het schema eens gezien te hebben & in het achter hoofd te hebben maar verder..
pi_114359367
Met die sprongetjes in het oei ik groei boek lijkt het soms net alsof het alleen maar donderwolkjes zijn :')
En de ene keer klopt het, de andere keer niet. En wat ze dan tijdens zo'n sprong zouden moeten leren en daarna kunnen, dat klopt ook niet echt. Volgens de sprong van nu kan Eva na deze sprong een bepaald dier kunnen aanwijzen... uh-huh! Kind is 10 maanden!

WTF, 10 maanden???? Is het alweer 10 maanden geleden dat ik bevallen ben??? Nog 2 maanden en dan krijgt ze haar eerste verjaardagstaart!!! :D
Tralalalaaa
  woensdag 18 juli 2012 @ 14:57:10 #121
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_114363210
Mijn knul zou volgens oei ik groei nu al het toilet moeten kunnen poetsen met de borstel :D
  woensdag 18 juli 2012 @ 14:58:39 #122
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_114363297
quote:
5s.gif Op woensdag 18 juli 2012 13:07 schreef Kuukske het volgende:

[..]

Huh, moet ie dan van hun per se opgehaald worden? :@. Of mag dat?
Moet niet, maar in dit geval kon het, ben een weekje vrij. Als ik hoor dat mijn kind overstuur is komen ik of man hem sws halen, ik vind het te naar om te wachen tot 5 uur.
  woensdag 18 juli 2012 @ 15:05:51 #123
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_114363724
Ik word altijd een beetje nerveus van die lijstje met dingen die een kind op een bepaald moment moet kunnen :@ en ik doe niet aan sprongetjes :P Wij doen aan help-hij-krijgt-nog-een-tand 8-)
Oude (on)bekende.
pi_114364190
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juli 2012 14:58 schreef Aventura het volgende:

[..]

Moet niet, maar in dit geval kon het, ben een weekje vrij. Als ik hoor dat mijn kind overstuur is komen ik of man hem sws halen, ik vind het te naar om te wachen tot 5 uur.
Oooh zo! Ik snap 'm :)
  woensdag 18 juli 2012 @ 15:31:16 #125
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_114365178
Ik heb ergens ook nog zo'n 'oei ik groei' boek liggen...

Zo. Net ff met de fysio gebeld van Bernhoven zh. Ik ga morgen ff bellen dat ik over 4 weken een afspraak heb, voor nog een meting. (anders was het 6 weken, en dat wil ik niet) maar goed, dan is cristel 5,5 maand. dus dat kan best vind ik.
Ze vond het apart volgens mij.En zelf zou ze gerust nog wat afwachten, nou ik niet dus ;) Want ze had er alle vertrouwn in dat het weer goedkwam dmv natuurlijk herstel....
pi_114365237
Vind ze best vervelend de sprongetjes maar het hoort en ou eenmaal bij zeg mezelf nu gewoon meerdere keren dat het wel weer over gaat:P

KDV gaat erg goed heeft er zelfs bijna de hele ochtendgeslapen en hebben haar zelfs wakker moeten maken voor een fles:) Aangegeven van de doekjes en dat bleek dus inderdaad te zijn omdat het anders te duur in geruik word. Ze gebruiken dan nu gewoon onze eigen doekjes:) Ga ik gewoon een keer extra naar de action :P

Daarna lekker nog na de speeltuin geweest met Lisa in de draagdoek en heeft Amber zich uit kunnen leven. Liggen nu beide te slapen dus heel even bijtanken op de bank:)
Ben benieuwd hoelang Lisa nog in de doek wil ik draag niet zo vaak maar ze word er wel heel rustig van ondanks het gehuil tijdens het in de doek doen:) van de week zelfs met haar zo naar Tilburg gegaan in de trein en daar ook alles gedaan in de doek 3 dagen lang:) Volgende week naar de efteling nog even bedenken wat ik dan doe vanwege mijn bekken.
pi_114366125
Hihi Aventura en Cyntiaa ook druk met verjaardagvoorbereidingen. Hier ook; ik zit nu fijn onder de kleurstof voor meneer zijn eerste taart. En mijn tafel ligt bezaaid met glitters (mama is going wild yihaaa :P) De Wheelybug is al "in gebruik" (lees: de oren zijn leuk om aan te trekken)

Deze kleine meneer is ook druk met vooral klimmen en klauteren in de blokkenbak en veel oefenen met los lopen en los staan. Bye bye baby! Een heuse dreumes O+. Maar ook boos zijn is vrij nieuw naast zijn perfecte dode zwaan uitvoering.
pi_114367237
Te duur om babydoekjes te gebruiken? Dat is wel raar hoor Sam. De opvang kost je een fiks bedrag per uur neem ik aan? Wij betalen in ieder geval ¤ 6.73 per uur en dat is inclusief luiers, eten, drinken en een slaapzak. En ook een shitload aan billendoekjes ;) Geen Zwitsal of een duur merk maar gewoon een of ander B merk.
pi_114367824
wij betalen 6.76 per uur en moeten zelf de luiers enslaapzak meenemen. De voeding (nutrilon kunnen ze vanuit daar krijgen maar daar heeft lisa niks aan) Doekjes en creme vanuit hun maar van pampers en dat zou dan dus te duur zijn. Ach het maaktmeook niet uit als ze het maar niet meer doen want zelf hadze ook al zalf gesmeerd omdat ze het er geirriteerd uit vond zien:)
  woensdag 18 juli 2012 @ 16:22:15 #130
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_114368570
Hier ook alles inclusief, behalve de melk (als je kv geeft), maar dat lijkt me logisch.

Liedje, knap dat je zelf de taart kan maken. Ik wilde zo'n mooie taart laten maken (zie taarten en cupcakestopic), maar ik was te laat met bestellen. Nu maar een eenvoudige taart. Best jammer. Nu moeten we het maar doen met versiering (net de xenos geplunderd) en de cadeaus. Manlief vond een kledingset te magertjes en toen zijn we bij de Bart Smit de Little People-garage gaan halen (die had ik al op het oog). Mooie korting want sale, er is een voordeel aan in de zomer jarig zijn ;)
pi_114370056
Fijn dat het goed gaat Sam!

Mijn moeder, zus&zwager gaan oppassen en ik op hun meisje. Ben blij dat we het zo kunnen regelen.

En de komde eerste verjaardagen O+ leuk feestje!

De bank en fauteuil staan *O*
En morgen eindelijk de nacontrole bij de vk.
pi_114371670
Even tussendoor hoor, want heb een plakbaby :P Wegleggen lijkt onmogelijk te zijn, is niet erg, maar soms een beetje lastig.

Die nacontrole bij de vk, wat gaan ze dan precies doen? Alleen een gezellig babbeltje over hoe alles is gegaan? Of gaan ze ook dingen nog checken down under zegmaar? Want daar zit ik niet echt op te wachten, ook al doet de plek van de knip nog steeds zeer :x
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_114371754
Bij mij gingen ze niet kijken, alleen babbelen. Maar ik denk dat als het niet goed blijkt te zijn of je het zelf wil, dat ze dan wel kijken.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  woensdag 18 juli 2012 @ 17:26:05 #134
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_114372223
11 maanden sprong *check*.... en hij was heeeeeeeel intens....
*fingers crossed... gaat hier nu al 2 dagen weer gezellig... wil ik graag zo houden...*

*haat ook sprongetjes....*
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  woensdag 18 juli 2012 @ 17:47:14 #135
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_114373214
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 16:22 schreef Aventura het volgende:
Hier ook alles inclusief, behalve de melk (als je kv geeft), maar dat lijkt me logisch.

Hoezo behalve de melk als je kv geeft?? Die snap ik even niet, dus voor mij even niet logisch... :P
pi_114373618
Dat niet alle kinderen het zelfde poedermelk-merk drinken. Dus is het vrij logisch dat je zelf je (kunst)voeding meegeeft.

Maar dat je luiers en doekjes zelf moet gaan aanzeulen is echt te gek voor woorden zeg! :o

(verder nergens verstand van hoor, mijn kinderen blijven gewoon thuis)
  woensdag 18 juli 2012 @ 18:16:00 #137
250838 Fee-nix
pi_114374573
Nou op het kdv waar ik gewerkt heb, hadden we wel poedermelk bij de prijs in, hoor. Nutrilon of Friso. Ander merk moest je dus evengoed zelf meenemen. Het was wel een vrij luxe kdv, maar t kan dus wel.
En wc papier vind ik belachelijk.
  woensdag 18 juli 2012 @ 18:25:36 #138
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_114375047
Zo hallo, boel gemist zeg....

Lieve foto's

Wat een eng verhaal met die speen MeNicole :o Krijg er echt koude rillingen van.

Sam, wat raar dat ze de billetjes met wc papier schoonmaken zeg. Hier is alles inclusief, alleen als je andere voeding dan nutrilon standaard wilt dan moet je die zelf meenemen (en wij geven dus de nutriton mee).

En er komen ook alweer wat verjaardagen aan. Lijkt me zo leuk zo'n allereerste verjaardag!
  woensdag 18 juli 2012 @ 18:28:50 #139
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_114375215
Wij betalen 6.50 voor het KDV maar daar zitten billendoekjes, snuitenpoetsers ;) en luiers en kunstvoeding bij.
Bij de intake kon je het merk wat je gebruikt opgeven.
Dus als ik zo de andere ervaringen lees, is dit KDV best compleet ;)

PureEvil, ik zou er ook om gevraagd hebben om eerder te komen hoor. Je wilt er toch op tijd bij zijn, dus ik kan het me goed voorstellen.

Hier kan onze kleine vrolijkerd al zelf gaan zitten *O* Blijf het wonderbaarlijk vinden die ontwikkeling en hoe snel alles gaat. Haha vind het nog wel een beetje eng want omknallen doet hij ook zomaar.

En over sprongetjes, tsja, hij is bijna 8 maanden en de laatste week drama :{ hij wil gewoon 's avonds niet gaan slapen.
Nu voed ik hem (helaas) nog steeds in slaap, ik denk zelf dat dat nou niet meer lukt. Maar het is ons nog niet gelukt om het hard huilend in zijn eigen bed in slaap te laten vallen :@
Mijn vriend is nu met hem gaan lopen in de hoop dat hij in slaap valt, want moe is hij zeker.
En dat gaat de laatste week nou al zo. :{
Hij probeert het eerst maar wil dan gaan spelen en zodra ik weg ga, is het echt hartverscheurend huilen.
en het is niet dat ik hem te laat naar bed breng want daar let ik heel goed op.
Nou ik hoop dat het gauw omkeert, wat het dan ook is :Y

Eigenlijk is het mis gegaan nadat we terug zijn gekomen van de vakantie in Tunesie. Waar hij constant haast werd geentertaind en waar iedereen hem wilde troosten zodra hij nog maar 1 kik gaf.
Bij thuiskomst werd hij altijd 's avonds hyperdepieper wakker terwijl normaal je hem zo weer in slaap kon voeden en hij dan doorsliep.

Maar verder gaat het heerlijk met hem, de kleine stukjes brood eten gaat al beter. Hij werkt nog niet een hele boterham weg maar het begin is er.
En hij schuift achterwaarts zowat heel de kamer door. En zijn eigen speelgoed is niet meer interessant maar een vergiet met blokjes wel en verder al het andere wat hij in de kamer tegenkomt :+ ;)
Rayen 2½ jaar!
pi_114375248
Marjolijntje: bij mij vroegen ze of het nodig was om te controlleren :)
  woensdag 18 juli 2012 @ 18:29:47 #141
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_114375269
Bij ons is de melk dus ook inclusief, maar dus ook een duurdere kdv (alles is ook gelet op milieu en dat soort dingen, niet dat ik dit kdv daarop uitgekozen heb, deze had plek en was ook nog eens het dichtste bij :D)
  woensdag 18 juli 2012 @ 18:30:56 #142
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_114375327
Oh vergeet ik helemaal dat enge verhaal ven MeNicole :o
Tsjee zeg heb je de fabrikant benaderd eigenlijk? Je moet er toch niet aan denken zeg, wat een geluk dat je toen net bent gaan kijken.
Ik ben erg benieuwd naar de reactie van de fabrikant.
Rayen 2½ jaar!
  woensdag 18 juli 2012 @ 18:30:57 #143
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_114375330
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 17:47 schreef Susie het volgende:

[..]

Hoezo behalve de melk als je kv geeft?? Die snap ik even niet, dus voor mij even niet logisch... :P
Nou ja, dat moedermelk niet in het totaalpakket hoort leek me logisch : P
  woensdag 18 juli 2012 @ 18:32:34 #144
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_114375426
Ik kan me wel voorstellen dat een kdv zelf zoveel mogelijk wil inkopen. Dat is gewoon overzichtelijker. Anders slingert er maar van alles rond, ouders die dingen vergeten, of niet op tijd weer meenemen...
pi_114375462
Wij betalen 6,36 incl destijds de friso, de pampers en pampers billendoekjes en fles en slaapzak en al het andere eten wat meneertje nog weg stouwt.
Op de vorige was het net zo inclusief alleen die gebruikten kruidvat luiers.

Ik vind het logisch want je bent meer kwijt dan een gastouder waar je het altijd meestal zelf mee moet nemen.
The way you rock'n'roll
pi_114377361
DML ik wist niet dat je bij een gastouder zelf dingen moet meenemen.

Bij ons is alles inbegrepen in de prijs (allen de voeding weet ik niet zeker omdat ik altijd bv mee gaf), zelfs de lunch bij de peuters is incl.

Vind het ook raar dat billendoekjes inbegrepen zijn maar maar beperkt vanwege de kosten.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_114378551
Marjolijntje
Indien nodig controleren ze down under ook. Ik heb er geen last meer van

verder gaan we ook de kraamhulp bespreken & de pijn in m'n buik die ik sinds de bevalling heb

[ Bericht 16% gewijzigd door Zoë23 op 18-07-2012 21:40:11 ]
pi_114382176
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 17:14 schreef Marjolijntje het volgende:
Even tussendoor hoor, want heb een plakbaby :P Wegleggen lijkt onmogelijk te zijn, is niet erg, maar soms een beetje lastig.

Die nacontrole bij de vk, wat gaan ze dan precies doen? Alleen een gezellig babbeltje over hoe alles is gegaan? Of gaan ze ook dingen nog checken down under zegmaar? Want daar zit ik niet echt op te wachten, ook al doet de plek van de knip nog steeds zeer :x
Ehm.. als jij nog steeds pijn hebt zou ik toch es laten kijken. Beter nu laten kijken en er is niets aan de hand, dan dat je over een x aantal weken nóg met pijn zit en weer terug moet. Toch?
pi_114382576
Ik zou ook even laten kijken hoor.

Zo gaf ik bij mijn nacontrole bij de gyn aan dat ik nog bloedverlies had. Ik dacht dat dat normaal was, maar volgens haar dus niet en dus kreeg ik een inwendige echo en daar bleek dat er nog een flink stuk placenta was achtergebleven. Het was maar goed dat ik dan dus even liet checken...
  woensdag 18 juli 2012 @ 21:06:23 #150
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_114383683
Marjolijntje, ook ik zou zeggen, laat het checken. Hier ook een knip, veel pijn gehad in het begin maar na zes weken echt niet meer hoor.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sowieso de nacontrole aangrijpen voor alles waar je mee zit. Daar hebje zo veel aan! In mijn geval was ik bij de gyn, en ze kon zo veel onzekerheden weggenomen, ik wilde juist dat ze me uitgebreid onderzocht, gewoon zodat ik er zeker van was dat alles weer goed zou komen. Zij heeft me zelfs doorverwezen daar een bekkenbodemfysio, waar ik haar nog steeds dankbaar voor ben. Niet blijven dooremmeren!
  woensdag 18 juli 2012 @ 21:08:12 #151
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_114383805
Ik zou er ook even naar laten kijken. Misschien is er iets gaan ontsteken of open gegaan of zo.
pi_114383890
Wat gaat het hier snel!

MeNicole dat is eng! gelukkig niks gebeurt!

Na controle ben ik niet geweest, het was daar behoorlijk gevoelig nog 5 maanden na de bevalling maar nu is normaal weer.

Kdv: alles is inclusief, het kv (nutrilon), pampers, pampers doekjes, eten (brood, vers fruit/groenten, bood beleg, soms warm eten) slaapzakken hebben ze daar liggen ook...R heeft haar eigen fles daar voor de bv maar in de kast staan allerlei flessen dus weet niet of iedereen eigen fles meeneemt.
  woensdag 18 juli 2012 @ 21:09:22 #153
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_114383903
Edit: mezelf gequote, kan post niet verwijderen met ipad.
pi_114384942
Thanks allemaal, ga het in ieder geval melden!
  woensdag 18 juli 2012 @ 21:42:04 #155
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_114385842
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 08:36 schreef Tinuviel het volgende:

PE balen, ik hoop dat ze gauw sliepen.
Nee dus.........En nu zijn ze alweer (nogsteeds) wakker :( Wordt er gek van. En dan zijn ze 6 en 8....Er staat jullie nog wat te wachten dames :P

Bij mij was de nacontrole ook gewoon een praatje...helaas was de vk die de bevalling deed er toen niet....erg jammer.
pi_114386290
Aventura
:@ hier na 10weken nog niet, ben er echt nog niet aan toe.

PE
Ik heb ook geen gesprek met de vk die de bevalling heeft gedaan, dit was in het ziekenhuis.

Hoop dat ik wel even goed met m'n eigen vk kan praten, ze is nogal positief over alles (ook al heb ik bijv pijnklachten) maar de buikpijn zit me niet lekker..
pi_114387329
Marjolijntje, goeddatje hetgaatzeggen.en als zij het ook raarvind, gewoon laten controleren.

Zoe heb jij in het ziekenhuis nacontrole bij een gyn, hoewel de bevallinggewoon door de vk is gedaan? Ofis datstandaard? Als je je onzeker erover voelt kun jedatook gewoon vragen hoor.

PE vervelend. Rondwelke tijd moeten ze anders in bed zijn?
Carpe Diem- Pluk de Dag
  woensdag 18 juli 2012 @ 22:07:20 #158
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_114387522
Nja zoe, was ook niet dat we daarna weer op een normale frequentie zaten hoor, en moest ook heeeel voorzichtig. Doe wat goed voelt. Tot zover de tmi..zou die buikpijn wel nogmaals melden hoor, das na tien weken ook niet helemaal normaal volgens mij. Edit: ik zie dat je dat al van plan bent.
pi_114387810
Tinu
Nee heb nacontrole bij de vk in een ander ziekenhuis, daar waar ik altijd naar toe ging voor controle. De mensen die de bevalling hebben gedaan zijn er dus niet bij, mocht ik een gesprek willen dan is dat trouwens wel mogelijk maar die behoefte heb ik (nu) niet.

Vind het soms wel lastig want mijn vk praat een beetje over problemen heen. Gelukkig gaat m'n vriend mee :)
  woensdag 18 juli 2012 @ 22:11:58 #160
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_114387865
Oja nog een update over de puntbloedinkjes van jochie: het is onveranderd, ze zitten er nog steeds maar het zijn er niet méér. Weer getempt, 37,9 bij het kdv en thuis 37,4. Iets verhoogd want normaal zit hij rond de 36,9. Verder is hij wel energiek, hij eet en drinkt normaal en is niet suf. Tja, ik weet het niet. We blijven maar aankijken. Als hij ziek gaat overkomen of er komen meer plekjes bij ga ik meteen de hap bellen.
pi_114388175
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juli 2012 22:07 schreef Aventura het volgende:
Nja zoe, was ook niet dat we daarna weer op een normale frequentie zaten hoor, en moest ook heeeel voorzichtig. Doe wat goed voelt. Tot zover de tmi..zou die buikpijn wel nogmaals melden hoor, das na tien weken ook niet helemaal normaal volgens mij. Edit: ik zie dat je dat al van plan bent.
Ja.. Dat soort dingen tegen je gevoel indoen werkt sowieso ook niet erg mee.. Dus ik doe rustig aan. Vind het wel jammer hoor, maar ook dat hoort bij herstel :)
pi_114388242
Wel eng die plekjes aventura, hoop dat het snel weg gaat! :(
pi_114405680
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 21:32 schreef Kuukske het volgende:

[..]

Wacht niet te lang met contact opnemen met je huisarts. /ervaringstip.
had deze quote gemist kuukske, hoezo wat wat er mis?
ik ga zo naar de vk, gaan we het bespreken.
  donderdag 19 juli 2012 @ 11:06:04 #164
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_114406044
succes Zoe!

Mijn baby vindt me lief. Als hij op schoot zit dan draait ie zich naar me om en dan krijg ik een verliefde lach. O+ Zucht, de liefde is in elk geval wederzijds O+
pi_114407673
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 10:54 schreef Zoë23 het volgende:

[..]

had deze quote gemist kuukske, hoezo wat wat er mis?
ik ga zo naar de vk, gaan we het bespreken.
Ik zat er drie weken mee. Niks aan de hand hoor, maar je HA kan je misschien tips geven.
  donderdag 19 juli 2012 @ 11:54:05 #166
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_114407753
quote:
17s.gif Op donderdag 19 juli 2012 11:06 schreef Kyara het volgende:

Mijn baby vindt me lief. Als hij op schoot zit dan draait ie zich naar me om en dan krijg ik een verliefde lach. O+ Zucht, de liefde is in elk geval wederzijds O+
O+
pi_114409435
quote:
17s.gif Op donderdag 19 juli 2012 11:06 schreef Kyara het volgende:
succes Zoe!

O+ +1

Zoë ik hoop dat het niets ernstigs is.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_114409727
O+ O+ O+ O+ O+

Zoe :*
pi_114409901
Oh, Kyara! O+

Succes bij de vk Zoe! :*

En volgens mij hebben wij een buikslapertje.. Heb haar net liggend gevoed (dat was ook weer even een drempel voor mij, daar werd ze voordat ze stopte met bij mij drinken, heel boos van, echt op het laatst zegmaar) en heb haar net laten liggen. En ze slaapt nog steeds :o Heb zowaar even mijn handen vrij en kan gewoon bij haar weg enzo, fijn! O+ Zeker ook omdat mijn vriend er nu niet is, kan ik gewoon mijn eigen drinken pakken :P

SPOILER
pi_114410075
O+ kyara
Heerlijk!

Marjolijntje
O+ mooi meisje!

Bedankt :)
Controle bij de vk en op mijn verzoek bij een gyn voor de bm om te kijken naar eventuele resten van de placenta. Vanmorgen weer een stolsel verloren, vlak voor ik weg ging. Dus wilde het echt even laten controleren.
Inwendige echo gehad, bm zag er schoon uit. Ze vermoeden een 1e menstruatie of dat de stolsels restjes placenta zijn die ik op de natuurlijke manier weer ben verloren..maar ze weten het eigenlijk niet.

Kon met de vk niet echt praten maar dat is altijd al zo, ze luistert wel maar maakt alles weer positief (bekkenklachten enz) moet ik maar van het thuis zijn genieten en veel wandelen en terrasjes enz :') maar ja, als dat al niet lukt.. Ook sprak ze het advies van de fysio tegen en moest ik mijn intuïtie volgen (logisch je moet doen wat goed voelt) maar ik zal m'n fysio niet tegen spreken (ging over met of zonder kinderwagen lopen, volgens de fysio was zonder beter ivm je evenwicht enz)
Ach.. Bm en buikspieren zijn in ieder geval ok.
pi_114411000
Hier weer terug van het cb met de 8,5 maand check.
Lengte 71.6 cm en gewicht 9760 gr

donderdag 19 juli 2012 @ 13:54:07 #172
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_114412459
Ik kom afscheid nemen! Vanaf nu zit ik hier illegaal, onze vent is 1 jaar! Hiep hiep! Echt ongelofelijk, hoe snel het jaar is gegaan. Zie mezelf nog zo zitten in dat ziekenhuisbed. En nu is het zo leuk. Het is een geweldig knappe en gezonde knul, altijd vrolijk. We boffen maar dat hij er is. Tot ziens bij de dreumesen!
pi_114412790
Waar is de foto spam ~O> ~O> ~O>
pi_114412902
Marjolijntje, Hier eigenlijk ook alleen een babbeltje maar omdat ik na 4 weken nergens last meer te hebben gehad ineens weer enormepijn had daarbeneden heeft ze toch gekeken en bleek het weer een beetje opengescheurd/geschaaft te zijn.. moet binnen een half jaar helemaal goed zijn. Nu gaat het telkens dicht en dan weer open:S En wat een mooi meisje.

TJ, Je kleintje kan al zitten :)

Me nicole, was het inderdaad vergeten maar eng zeg:O hier hebben beide kinderen ookbibi en Amber begint behoorlijk te bijten op die dingen:S

Aventura. hopelijk gaan de plekjes snel weg. En gefeliciteerd met je kleintje! Tot over 10 maanden :+

Zoe, Hier al wel 8 weken erna maar toen een hele grote bult van onder en hevig bloedden.. Deed meer zeer dan de kraamtijd met de hechtingen.. Voor mij dus niet meer voorlopig:)

Kyara, Lief he :) Hier begint ze aandacht te trekken als ze op je arm ligt en je tv zit te kijken gaat ze geluidjes make en als je haar dan aankijkt gaat ze breeduit lachen.

Meissie, Mooie stats hoor:)

Ja hier dus wel de nutrilon standaar inbegrepen andere voeding moet je meegeven. Van de doekjes vind ik ook heel raar maar ik vind het wel best zolang ze het bij Lisa maar niet doen beetje onzin als je tien weken amper zalf hebt hoeven gebruiken om het dan nu iedere dag te moeten gaan doen vanwege hun manier van schoonmaken. Verder vind ik heteen heelfijn KDV. Het heeft ook wonderen gedaan alleen nu nogafwachten hoelang het gaat duren aangezien ze nu pas weerover 2 weken gaat:) Ze slaapt al bijna de gehele dag na de fles van 7 uur meteenterug gelegd om half elf de fles gegevenen om halftwaalf terug gelegd en ga haar zoweer wakker maken voor de fles:)
pi_114413058
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 12:51 schreef Marjolijntje het volgende:
Oh, Kyara! O+

Succes bij de vk Zoe! :*

En volgens mij hebben wij een buikslapertje.. Heb haar net liggend gevoed (dat was ook weer even een drempel voor mij, daar werd ze voordat ze stopte met bij mij drinken, heel boos van, echt op het laatst zegmaar) en heb haar net laten liggen. En ze slaapt nog steeds :o Heb zowaar even mijn handen vrij en kan gewoon bij haar weg enzo, fijn! O+ Zeker ook omdat mijn vriend er nu niet is, kan ik gewoon mijn eigen drinken pakken :P

SPOILER
Heerlijke popje O+
pi_114413196
Aventura en manlief van harte gefeliciteerd met jullie dreumes! Geniet van elkaar!
Floris en ik volgen je snel naar het dreumestopic.
  donderdag 19 juli 2012 @ 14:11:25 #177
250838 Fee-nix
pi_114413267
Aventura gefeliciteerd!! *O*
pi_114413357
gefeliciteerd aventura! *O*
  donderdag 19 juli 2012 @ 14:18:13 #179
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_114413568
Aventura Gefeliciteerd! *O* *O* *O*

Marjolein,wat een schatje O+

En R ook weer goedgekeurd! netjes ^O^

Hmz, cristel rolt ineens op dr zij, en vanochtend probeerde ze dr knieeen onder dr lijfje te doen (ala kruipstand...)
Misschien heeft dat dr dwarsgezeten afgelopen dagen?
Slapen ging vannacht ook lekker, van 24.00 tot 07.00
  donderdag 19 juli 2012 @ 14:19:19 #180
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_114413612
Gefeliciteeeeeeerd Aventura! O+ *O* *O* *O*
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  donderdag 19 juli 2012 @ 14:37:11 #181
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_114414415
Marjolijntje wat een liefje O+

Aventura gefeliciteerd *O* (en inderdaad waar is de fotospam o|O ;) )

En mag ik even voor mijzelf jompelen *O* na 8 maanden Rayen in slaap te hebben gevoed en oh man wat kost dat een tijd.
Nog maar niet te spreken over de korte slaapjes die hij daarmee doet.
Heeft hij vandaag voor het eerst in zijn eigen bedje geslapen en nog zelf in slaap gevallen ook.
ok daar ging wel een half uur huilen aan vooraf :'(
Vanochtend sliep hij van 10 uur tot 11 en daarna van half 1 tot 2 uur *O*

Dat brengt mij tot de vraag, normaal bracht ik hem rond 7 uur naar bed dan werd hij rond 8 uur alweer wakker, gaf ik hem weer beetje borst.
Dan werd hij weer rond half 10-10 uur wakker...
Wat krijgen baby's nog van rond de 8 maanden voor voeding na de bedtijd van 7 uur?
Nu dronk hij natuurlijk steeds om in slaap te vallen, maar ik vraag me af heeft hij nog wel voeding nodig na de bedtijd 7 uur?
Rayen 2½ jaar!
  donderdag 19 juli 2012 @ 14:51:36 #182
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_114415021
Anouk krijgt nog een pyama papje, maar jij geeft borst toch? Dus ik zou zeggen de tiet in jouw geval? :P

Ventje 1 jaar! *O* van harte!
  donderdag 19 juli 2012 @ 15:17:22 #183
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_114416175
Aventura gefeliciteerd!!! Laat je nog wel even weten hoe het feestje is geweest? En natuurlijk de fotospam!
pi_114416271
Gefeliciteerd Aventura met je 1 jaar moederschap O+
Tralalalaaa
  donderdag 19 juli 2012 @ 15:23:00 #185
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_114416436
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 14:51 schreef Susie het volgende:
Anouk krijgt nog een pyama papje, maar jij geeft borst toch? Dus ik zou zeggen de tiet in jouw geval? :P

Ventje 1 jaar! *O* van harte!
Maar geef je dat vlak voordat ze gaat slapen of ergens halverwege de avond of nacht? Word ze nog wakker voor een voeding dan?
Rayen 2½ jaar!
pi_114417336
Oh duh ik heb je niet gefeliciteerd Aventura!! bij deze dan! *O* *O*
pi_114417369
Mijn baby heeft 2 tanden!! onder! ZOOOO lief! O+ O+ moet ik ze poetsen :? en zo ja wanneer? sochtends na de tiet?
pi_114417546
Gefeliciteerd Aventura!!
pi_114417719
Marjolijntje wat een moppie O+

Zoë fijn dat alles goed is.

Aventura van harte gefeliciteerd met je ventje *G*

TJ *O* voor het goede slapen. Ik zou het gewoon eens proberen of hij nog wakker wordt of dan s'nachts wakker wordt of dat je hem misschien kunt droomvoeden.

Meissie mooie stats.

Bitterend 2 keer per dag poetsen. Ik weet niet of het uitmaakt of je het voor of na de tiet doet.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  donderdag 19 juli 2012 @ 15:52:38 #190
348178 NotTheSame
pi_114417736
Jeej R. heeft tandjes! En nou begint het mama-bijt-festijn ;)!

Aventura en Ventje gefeliciteerd!!!
pi_114417933
Ze heeft mij nog niet gebeten :6 O+

Sja na de tiet savonds is niet mogelijk want ik voed haar lekker in slaap..maar ik zal dit weekend kijken voor baby tandenborstels! dat wordt interessant :D
pi_114417963
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 15:52 schreef NotTheSame het volgende:
Jeej R. heeft tandjes! En nou begint het mama-bijt-festijn ;)!

Aventura en Ventje gefeliciteerd!!!
Oh dat was al begonnen, maar met tanden is het natuurlijk veel leuker :P
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_114418243
toen ze nog geen tanden had beet ze inderdaad weleens of deed ze haar kaken dicht om de tepel heen en dan met haar hoofd trekken. Sinds ongeveer 2 maanden is dat niet meer gebeurd en nu ze tanden heeft helemaal niet meer. Volgens mij komt het doordat ze alleen maar drinkt als ze erg moe is en gaat slapen..(ongeveer 4x overdag en 2-3 keer snachts)
  donderdag 19 juli 2012 @ 17:45:46 #194
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_114423353
TJ, Anouk wordt zelf nog wakker tussen half 10 en half 11 (soms ook wel wat eerder trouwens).

En R heeft 2 tandjes! *O* Mijn tandarts vertelde mij gisteren dat die eigen merk tandpasta van Kruidvat het beste zijn, want daar zou geen fluor inzitten....
  donderdag 19 juli 2012 @ 18:09:35 #195
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_114424282
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 14:37 schreef TimeJumper het volgende:
Wat krijgen baby's nog van rond de 8 maanden voor voeding na de bedtijd van 7 uur?
Nu dronk hij natuurlijk steeds om in slaap te vallen, maar ik vraag me af heeft hij nog wel voeding nodig na de bedtijd 7 uur?
Nee.
Persoonlijk zie ik het nut er ook niet van in om je kind wakker te maken voor eten. Maar goed...dat ben ik ;)

Cristel slaapt meestal ook van 19.00/20.00 tot 07.00....en die is 4,5 maand
  donderdag 19 juli 2012 @ 18:11:47 #196
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_114424355
Tinuviel van het in slaap voeden wil ik eigenlijk vanaf, en droomvoeden lukt niet. Ik vind dat ik 8 maanden mijn best heb gedaan en het kost ontzettend veel tijd. En sinds Rayen op het KadV zelf in slaap valt wil thuis het in slaap voeden niet meer zo lukken en word hij 's avonds om de haverklap wakker.

2 tandjes voor Bitterend *O* , nou voor R dan ;)
Ikheb alzo'n babytandenborstel liggen maar eigenlijk nog niet gebruikt voor zijn 2 tandjes.

Susie en dan geef je Anouk nog een pyjamapapje? Ddus voor het slapen gaan en rond half 10/10 uur weer?

Trouwens Rayen slaapt al, weer in zijn eigen bedje en geluukig maar een stuk korter gehuild, na 10 minuten sliep hij al.
Rayen 2½ jaar!
  donderdag 19 juli 2012 @ 18:51:47 #197
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_114426063
Nee. Ze krijgt tussen 17 en 17.30 groente/aardappel/vlees en soms yoghurt, dan gaat ze, afhankelijk hoe moe en dergelijks, zo tussen 18 en 19 naar bed. Dan dus 's avonds later nog een fles met pyama papje. Vanavond lag ze er al om 17.30 in, ze was blijkbaar moe ;)
pi_114433208
Een foto van Lior na een voeding; tevreden slapend:

Overige foto's natuurlijk in het juiste topic ;)
  donderdag 19 juli 2012 @ 21:16:37 #199
250838 Fee-nix
pi_114433288
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 18:09 schreef PureEvil het volgende:

[..]

Nee.
Persoonlijk zie ik het nut er ook niet van in om je kind wakker te maken voor eten. Maar goed...dat ben ik ;)

Cristel slaapt meestal ook van 19.00/20.00 tot 07.00....en die is 4,5 maand
Dat klinkt fijn zeg! Ik wil ook zo graag die laatste fles van Sander (om 22.00 uur) laten vervallen. We maken hem altijd wakker ervoor. Maar durf hem niet zo goed te laten vallen. Maar hoeveel drinkt Cristel dan op een dag, hoeveel flessen? (Of gaf jij de borst?). En krijgt ze daarnaast nog ander eten/drinken?
  donderdag 19 juli 2012 @ 21:20:28 #200
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_114433497
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 21:16 schreef Fee-nix het volgende:

[..]

Dat klinkt fijn zeg! Ik wil ook zo graag die laatste fles van Sander (om 22.00 uur) laten vervallen. We maken hem altijd wakker ervoor. Maar durf hem niet zo goed te laten vallen. Maar hoeveel drinkt Cristel dan op een dag, hoeveel flessen? (Of gaf jij de borst?). En krijgt ze daarnaast nog ander eten/drinken?
flesvoeding. Meestal 4 flessen, soms 5...(ff denken....ongeveer.24.00-07.00-11.30-14.30-17.30fruit -19.30)
En sinds afgelopen vrijdag krijgt ze een fruithapje als het uitkomt... En net heb ik bij de laatste fles een paar scheppen bambix er doorheen gedaan..ben benieuwd.
  donderdag 19 juli 2012 @ 21:27:09 #201
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_114433893
Als ze om 24 nog drinkt, dan slaapt ze toch niet van 20 tot 7 :? Dat is in ieder geval wat Fee-nix dacht, denk ik....
  donderdag 19 juli 2012 @ 21:28:02 #202
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_114433945
Lior O+ Wat zoet!
pi_114434123
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 21:15 schreef iamredleader het volgende:
Een foto van Lior na een voeding; tevreden slapend:

[ afbeelding ]

Overige foto's natuurlijk in het juiste topic ;)
O+ O+ O+

Susie bedankt voor de tandpasta tip!!

TJ hoe heeft Rayen het op het kdv?
  donderdag 19 juli 2012 @ 21:44:25 #204
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_114434744
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 21:27 schreef Susie het volgende:
Als ze om 24 nog drinkt, dan slaapt ze toch niet van 20 tot 7 :? Dat is in ieder geval wat Fee-nix dacht, denk ik....
Dat was toevallig vannacht ;) meestal is het dus wel van 19.30 tot 05.00 of tot 07.00 ongeveer...
  donderdag 19 juli 2012 @ 22:01:49 #205
250838 Fee-nix
pi_114435741
Ah ok PE :). Ik snapte m eerst ook ff niet, net als Susie, maar duidelijk. Wel lekker hoor. Maar tot 5.00 klinkt al een stuk minder relaxed dan tot 7 ;). Sander krijgt nu om 22 uur de laatste fles en hij slaapt tot ongeveer 8 uur s ochtends. Met wakker maken heb ik niet zoveel problemen bij Sander. Bij Jesper deed ik het ook nooit, maar Sander slaapt anders gewoon echt maar door en door. Bij elke voeding maak ik hem dus maar wakker :). Nouja, we moeten binnenkort naar het CB, dus ik zal daar wel eens advies vragen over het laten vallen van die fles. Hoe en wanneer. Nu ga ik Sander halen!
  donderdag 19 juli 2012 @ 22:10:39 #206
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_114436201
Babytjes hebben ook veel slaap nodig ;)

En als ze om 5 uur wakker wordt krijgt ze een fles en slaapt weer verder ;)

En misschien heeft Sander die 2200 uur fles helemaal niet nodig?
pi_114437121
TJ maar er is toch een verschil tussen wakker maken of kijken of hij vanzelf wakker wordt en voeden versus in slaap voeden. Bij een van de eerste 2 opties voed je hem gewoon en gaat hij daarna weer slapen. Je kunt hem dan toch wakker in zijn bed leggen of lukt dat niet?

PE, ik vind hem wakker maken ook zonde. Al weet je dan niet wanneer je kind weer komt om te drinken, maar dat weet je toch nooit.

Helaas was het zoet slapen maar van korte duur. Er zat hem iets ontzettend dwars. En ondanks dat hij eerder al een ontzettende poepluier heeft gehad, gokte ik toch dat dat hem dwars zat. Dus toen ik naar boven ging voor verschonen en omkleden voor de nacht, dacht ik ik ga hem even temperaturen. Dat helpt ook weleens dat het wat loskomt. Loskomen is misschien niet het juiste woord, het schoot eruit. Zo zielig. En ik denk hoe kan hij er zo'n last van ondervinden. Bvpoep is zo dun als het maar kan en toch lijkt het alsof hij verstopt zit. Hebben jullie ooit iets dergelijks gehad?
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_114437728
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 22:25 schreef Tinuviel het volgende:
TJ maar er is toch een verschil tussen wakker maken of kijken of hij vanzelf wakker wordt en voeden versus in slaap voeden. Bij een van de eerste 2 opties voed je hem gewoon en gaat hij daarna weer slapen. Je kunt hem dan toch wakker in zijn bed leggen of lukt dat niet?

PE, ik vind hem wakker maken ook zonde. Al weet je dan niet wanneer je kind weer komt om te drinken, maar dat weet je toch nooit.

Helaas was het zoet slapen maar van korte duur. Er zat hem iets ontzettend dwars. En ondanks dat hij eerder al een ontzettende poepluier heeft gehad, gokte ik toch dat dat hem dwars zat. Dus toen ik naar boven ging voor verschonen en omkleden voor de nacht, dacht ik ik ga hem even temperaturen. Dat helpt ook weleens dat het wat loskomt. Loskomen is misschien niet het juiste woord, het schoot eruit. Zo zielig. En ik denk hoe kan hij er zo'n last van ondervinden. Bvpoep is zo dun als het maar kan en toch lijkt het alsof hij verstopt zit. Hebben jullie ooit iets dergelijks gehad?
1x, maar dat was na een dag en een paar poepluiers weer over... Wel vreemd, want er zat niets echt dwars.. Misschien darmkrampjes?
Heel sneu wel :*
pi_114438357
Nirak, dit is natuurlijk net eenkip- ei verhaal. Heefthij darmkrampjes vanwege ontlasting die er niet uit komt of is het andersom?

Hij heeft het al een keer eerder gehad. Toen liep het er uit, maar nu zat er meer druk achter. Of de lucht zit in de weg van de uitgang?
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_114438846
Ja Tinu... Wij waren dan ook blij voor D dat het over was.. Jammer dat ze nog niet kunnen praten..

Ik las ook nog van sprongen uit oei ik groei. Ons kind is zwaar retarded, want die kan echt nog niet wat oei ik groei schrijft :') Dat is vast gebaseerd op wonderbaby's, gelukkig hebben wij een normaal exemplaar :D

Ow, en Cas is weg :(
Maar wel hoera voor Cas alvast *O*
pi_114448469
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 22:43 schreef Tinuviel het volgende:
Nirak, dit is natuurlijk net eenkip- ei verhaal. Heefthij darmkrampjes vanwege ontlasting die er niet uit komt of is het andersom?

Hij heeft het al een keer eerder gehad. Toen liep het er uit, maar nu zat er meer druk achter. Of de lucht zit in de weg van de uitgang?
Darmkrampen worden vaak veroorzaakt door lucht dacht ik. Er hoeft niet per se een verstopping te zitten. Hopelijk is het snel weer over!

Wow, slapen van 23 tot 5.45 mag je wel doorslapen noemen denk ik?
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_114449181
Phaidra ik vind dat je dat zo mag noemen. hihi lekker toch;)

Lisa heeft het vannacht minder gedaan... de fles wat later gegeven gister avond want had de klok niet in de gaten dus kwart voor elf en toen was ze om 5 uur weer wakker normaal slaapt ze van 10 tot 7. kwam net weer voor een fles dus eigenlijk zit ze nu op een fles teveel vandaag.

Tinuviel. hier was het krampjes door lucht lisa had diaree de eerste weken en je zag haar veelmoeite doen om heteruit te werken dat ging gepaard met erg veel gekrijs en overstrekken. Maar vaak was het gewoon en scheet. dat kan er wel voor zorgen dat de diaree of dunne bv poep er dus met een rotvaart mee uitkomt :+

Lisa heeft nu gewoon harde poep en keutels mzar heeftgeen last meer van krampjes dus hoeft idd geen verstopping te zijn
  vrijdag 20 juli 2012 @ 08:40:18 #213
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_114449192
Wakker maken voor een voeding hebben wij wel gedaan. Voeden op verzoek in het begin wel maar later werkte dat gewoon niet meer. Midas werd er hartstikke onrustig van. Nu hoeft het niet meer omdat hij rondom fles tijd altijd wel wakker is. En 's ochtends maak ik hem niet wakker als ik zelf thuis ben want hij is mijn wekker ;)

Hoe maak je trouwens een fruithapje van appel? Moet je die eerst koken en dan pureren en dan afkoelen zodat je het wel koud kan geven?

Groente gaat heel erg goed. Meneer eet zo 2 flinke eetlepels weg. Tuitbeker snapt ie alleen niet zo, daar gaat hij op kauwen. Drinken uit een open beker ging wel maar werd een knoeiboel. Water uit een flesje ging prima maar hij vertikt het om die zelf vast te houden (handjes in de lucht en mondje open en piepen tot er iets in komt zeg maar....voor rapley is hij volgens mij ook te lui).
pi_114449274
Kyara, Heb je al een tuitbeker met een zachte speen gebprobeerd? met een silleconen tuit? en ik wet nietof hij wel uit pakjes kan drinken als jedat ooit als eens geproeerd hebt andersmisschien een fles met rietje. en de difrax s flessen hebben opzet stukken om er handvaatjes aan te maken misschien dat hij het dan wel doet ? Ik kan me niet echt meer herrinderen hoe we dat met amber hebben gedaan die snapte dat ook niet maar kreeg ook al geen melkflessen meer dus ik zou het verder niet meer weten.

De ppel moet je inderaad eerst even koken had ik gelezen 5 minuutjes volgens mij.
  vrijdag 20 juli 2012 @ 08:46:34 #215
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_114449295
oh ja, dat is ook wel een goede Sam, zachte tuit. Kan ik wel eens naar kijken.
pi_114449304
ij kruidvat hebben ze die verschillende :) alleen isniet echt een aanrader meer vanaf ongeveer de 1.5 amber ging de tuit naar binnen duwen en de fles op zijn kop houden waardoor het hele huis volsap zat :{
pi_114449313
Je kan een appel ook raspen
The way you rock'n'roll
  vrijdag 20 juli 2012 @ 08:50:06 #218
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_114449346
is dat dan niet te grof?
pi_114449418
Wij hebben een grof en fijn rasp maar ik ging er vanuit dat je het nog ging pureren daarna.
Maar hij is toch wel oud genoeg om kleine stukjes te eten nu ook?
The way you rock'n'roll
pi_114449429
Phaidra, wow een doorslapertje. De mijne doet daar nog niet aan. Hoewel het gisternacht 23 tot 4.40 uur was dus het komt wel in de buurt. Hij had dan gisteravond ook aardig getankt.

Sam, krampjes door lucht zou kunnen. Ik denk dat ik maar weer wat vaker Infacol ga geven. Wel apart, dat ze er moeite mee kunnen hebben het eruit te werken ondanks dat het zo dun is. Jammer dat Lisa gisternacht maar tot 5 uur heeft geslapen.

Kyara feuithap van appel zou ik idd koken en laten afkoelen, zodat het lekker zacht is. Rauwe, harde appel lijkt me eng om te geven. Afhankelijk van of je rapley doet of niet daarna dusin kleine stukjes snijden of pureren.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  vrijdag 20 juli 2012 @ 09:03:43 #221
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_114449582
Oud genoeg misschien wel maar we zijn pas 1,5 week bezig met bijvoeding.
  vrijdag 20 juli 2012 @ 09:05:24 #222
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_114449614
Oeh en Cas is vandaag jarig!

*G* w/ *G* w/ *G* w/ *G* w/ *G* w/ *G* w/ *G* w/ *G* w/

Cyntia gefeliciteerd! Kom maar door met de fotospam!
pi_114449708
Nee kyara hij is jonger dan ik dacht. Als je geen rapley doet kleine stukjes vanaf 8 maanden. Brood stukjes vanaf 7 maanden.

Maar als je een blender hebt moet je ook een rauwe appel wel kunnen pureren. Doen ze op het kdv ook. Die hebben geen tijd om dat te gaan koken.
Zonder blender kan je het dus raspen en dan met de staafmixer. Maar ik gaf gewoon geen appel :+ want fruit gaven wij in stukken en dat koken duurde me te lang. Inmiddels kauwt hij het zo weg.
The way you rock'n'roll
pi_114449893
Ik heb appel vanaf het begin met de rasp gedaan. En dan met de fijne kant. Hier nooit een probleem geweest. Nu krijgt ie geen appel meer omdat ie zelf wil doen en dat wil niet als het met de rasp is gedaan en als ik stukken geef krijgt ie het niet weg. Kan misschien wel als ik het eerst kook maar daar gun ik mezelf de tijd niet voor. Genoeg fruit dat ie wel kan eten :P
  vrijdag 20 juli 2012 @ 09:19:10 #225
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_114449958
oh okey. Raspen lijkt me trouwens meer werk dan koken. Moet sowieso eerst een rasp kopen want die heb ik niet.

Eerst maar eens banaan en peer proberen dan....
pi_114450035
Hieper de piep hoeraaaaaaa, fijne dag Cyntiaaa, papa en Cas!
  vrijdag 20 juli 2012 @ 09:29:42 #227
348178 NotTheSame
pi_114450178
Appel koken? In partjes snijden en 2 minuten in een.bordje met water in de magnetron werkt ook.

Wij gebruiken overigen de antilekbeker vqn Difrax. Hier word zowel de harde als zachte tuit gebruikt, en die bekers zijn ook echt antilek!

En Cas is 1 *O*!
  vrijdag 20 juli 2012 @ 09:35:58 #228
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_114450336
oh, dat klinkt nog gemakkelijker NTS!
pi_114450677
Allemaal jarigen! *O*. Congratz ladies. En hummeltjes.
pi_114451200
*O* gefeliciteerd cas!

kyara
lijkt me zo leuk om fruit te geven O+

We merken dat S nu meer behoefte heeft aan ritme, dus rond 20:00 echt op bed.
Vanavond weer proberen.
Gisteravond een stukje gewandeld :X erg veel pijn. Zak ook steeds door mn been. Rot gevoel is dat.
Gebeld met werk, pas eind aug hoef ik weer te bellen. Dat is ook wel een opluchting :)
  vrijdag 20 juli 2012 @ 10:49:24 #231
351479 KatyM
Hihaah!
pi_114452583
Gefeliciteerd met cas!

Een vraag die vast al 1000 keer is gesteld.Bram heeft sinds gister zo'n last van darmkrampen, krijsen, overstrekken en nu ook al een tijdje geen poepluier. Als dit echt tot na de zes weken gaat duren ;(. Iemand nog goede ervaring met een bepaald middel? Op eten letten en masseren en in bad proberen we al.. Het is zo zielig ;(.
pi_114452624
infacol deed hier wonderen en met 9 weken hebben we ermee kunnen styoppen. en de draagdoek hielp ook overdag
pi_114452647
Tot 3 maanden kan het duren zelfs :X

Infacol werkt voor sommige kindjes. Op je bovenbenen leggen en fietsen met de beentjes zodat de lucht er uit kan.
Verder is het veel troosten en uitzingen helaas -O-
The way you rock'n'roll
  vrijdag 20 juli 2012 @ 10:54:10 #234
351479 KatyM
Hihaah!
pi_114452725
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 10:51 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Tot 3 maanden kan het duren zelfs :X

Infacol werkt voor sommige kindjes. Op je bovenbenen leggen en fietsen met de beentjes zodat de lucht er uit kan.
Verder is het veel troosten en uitzingen helaas -O-

Ja dat proberen we inderdaad, maar dit is niet te doen zo. Tussendoor is ie zo rustig en als ie is bijgekomen wil ie eigenlijk alweer eten ;(. Sterkte tinuviel, lees dat je met t zelfde zit. Gelukkig slaapt bram s nachts wel goed, maar overdag was ie.zo lekker rustig. Arme jongen. ;(. Infacol dus proberen.
pi_114452770
Cinababy is homeopatisch en werkt voor sommige kindjes ook. Infacol is niet homeopatisch.

Je geeft bv toch en geen fles? Anders zou je nog kunnen kijken naar een fles waarbij hij minder lucht binnen krijgt.
The way you rock'n'roll
pi_114452807
Die van ons heeft het af en toe ook nog. De ene dag erger dan de andere dag.
Ik las trouwens in de post van Sam dat de baby harde keutels poept? .. Die van ons doet dat niet hoor :?. Hoort dat wel dan?
  vrijdag 20 juli 2012 @ 10:56:08 #237
348178 NotTheSame
pi_114452809
Hier is er eentje 7 maanden en ze heeft er nog last van, maar niet meer zo vaak als in de begintijd.

Infacol, Cinababy, pittenzak (wij hebben de Woller van KipKep) en vooral veel troosten en in de doek doen was hier het enige wat we konden doen. Maar het is zo sneu om te zien dat ze zoveel pijn hebben ;( .
pi_114452840
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 10:56 schreef Kuukske het volgende:
Die van ons heeft het af en toe ook nog. De ene dag erger dan de andere dag.
Ik las trouwens in de post van Sam dat de baby harde keutels poept? .. Die van ons doet dat niet hoor :?. Hoort dat wel dan?
Zolang je niet aan de bijvoeding zit zeker niet.
Lijkt me ook niet fijn om er uit te moeten werken voor een kleintje.
The way you rock'n'roll
pi_114452879
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 10:54 schreef KatyM het volgende:

[..]

Ja dat proberen we inderdaad, maar dit is niet te doen zo. Tussendoor is ie zo rustig en als ie is bijgekomen wil ie eigenlijk alweer eten ;(. Sterkte tinuviel, lees dat je met t zelfde zit. Gelukkig slaapt bram s nachts wel goed, maar overdag was ie.zo lekker rustig. Arme jongen. ;(. Infacol dus proberen.
Geef je borst- of kunstvoeding?
En als je borst geeft, welke borst biedt je em dan aan als hij tijdens de krampjes wil drinken?
Voormelk kan ook krampjes verergeren, wat ik vaak deed is een uur of 2/3 tijdens krampjes dezelfde borst aanbieden. En daarna weer de andere.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  vrijdag 20 juli 2012 @ 11:02:52 #240
351479 KatyM
Hihaah!
pi_114453039
Borstvoeding met heel af en toe, 1x per dag nog bijvoeding uit tommy tippee fles. Hij drinkt een borst leeg, de ander dan nog een beetje. De volgende voeding beginnen met de laatste borst. Tijdens de krampjes wil ie soms de pink maar meestal niet. Daar krijst ie veel te hard voor. Cinababy ook maar aanschaffen dus.

Idd NTS, echt vreselijk om hem zo te zien.
  vrijdag 20 juli 2012 @ 11:05:26 #241
348178 NotTheSame
pi_114453129
Cinababy vond ik overigens niet handig bij bv op verzoek omdat je dit volgens de bijsluiter een half uur voor of na de maaltijd moet geven.
  vrijdag 20 juli 2012 @ 11:20:02 #242
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_114453621
Sterkte Katy, lijkt me inderdaad heel naar. :*
pi_114456237
Kuukske, Ze heeft deze ontlastign sinds ze de nutrimigen heeft ze doen er niks aan zolang ze er geen last van heeft. Heeft ook geen krampjes of dergelijke en ook gewoon dagelijkse ontlasting. het is trouwens niet altijd zo maar 9 van de 10 keer wel. Loopt wel rood aan maar dat deed ze voorheen met de diaree ook. KatyM hopelijk vind je snel iets wat werkt
  vrijdag 20 juli 2012 @ 12:31:03 #244
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_114456652
mijn kleine baby wordt groot :o

† In Memoriam † vrijdag 20 juli 2012 @ 12:42:48 #245
309370 Nanadu
pi_114457155
Ik kom mij hier ook voorzichtig melden met Bram. Bram is nu inmiddels al weer 1 week en 1 dag en hij doet het super goed. Hij heeft al een klein beetje een ritme opgebouwd (ik weet dit kan ook zo weer veranderen ;) ). Hij komt ongeveer om de 3,5 a 4 uur voor zijn voeding en verder slaapt hij nog heel veel. Hij begint ook steeds meer te wennen aan het nachtritme en slaapt meestal zo in nadat hij de fles heeft gehad. Nadat hij bijna 10 % onder zijn geboortegewicht zat is hij weer aangekomen en weegt nu 2960g *O* . De kraamverzorgende is gisteren voor het laatst geweest en ik ben vandaag voor het eerst helemaal alleen met hem. Mijn schoonmoeder heeft mijn dochter meegenomen, want dat was mij nog een beetje teveel. De afgelopen dagen mocht ik nog niet naar buiten, omdat ik tegen koorts aanzat. Nu is mijn temp gelukkig goed, dus vanmiddag voor het eerst even naar buiten sinds de bevalling.

Ik moet mij nog een beetje inlezen hier, maar wil wel al vast Cas feliciteren *O*
pi_114457350
Welkom Nanadu & Bram! Fijn dat het goed gaat met jullie :)

Cas en mama van harte!! *G*

Aventura en ventje ook nog gefeliciteerd *G*
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 20 juli 2012 @ 13:35:31 #247
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_114459327
Cas van harte gefeliciteerd met je 1ste verjaardag! *O*

Welkom Nanadu met Bram! :W

Midas O+ wat is het toch een lekker binkie!

Ik ben lekker weer onderweg naar huis, halve dag gewerkt ivm lief die Anouk niet van kdv kan halen. Dus heb straks eerst nog wat tijd voor mezelf (dus huis maar weer eens schoonmaken :P, hoef ik dat morgen niet te doen!) en dan mijn meissie ophalen.
pi_114459491
Cas en mama, van harte gefeliciteerd met Cas eerste verjaardag *O*
pi_114459837
Phaidra, s'nachts is het hier ook geen probleem, wel overdag en gisteravond dus. Wij geven infacol tegen de krampjes, een pipetje voor je de borst geeft. Daarnaast gebruiken wij cosy bag, dat is een kruik gevuld met zaadjes, die kun je dus in de magnetron doen. Overdag gebruikte ik ook de draagdoek als het erg was, daar wordt zijn buik lekker warm gehouden, dus daar slaapt hij goed in en je hebt nog de handen vrij ook.

Sam als ze er geen last van heeft hpef je ook niks te doen lijkt me.

Midas O+

Nanadu en Bram welkom en nog gefeliciteerd *G*

Cas en zijn mama gefeliciteerd *G*

susie lekker even tijd voor jezelf en straks met je meissie.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  vrijdag 20 juli 2012 @ 13:50:18 #250
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_114459973
nanadu welkom! Gezellig *O*

Kyara, wat een prachtig manneke heb je toch O+

Cynthiaa gefeliciteerd met Cas! *O*
pi_114460621
Midas O+

Welkom nanadu en Bram! *O*
  vrijdag 20 juli 2012 @ 18:27:02 #252
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_114470761
:* Midas wat een knapperd is het toch

Nanadu en Bram welkom *O*

Tinuviel wakker in bed leggen lukt juist niet omdat ik hem steeds in slaap heb gevoed. Gisteren heeft hij echt heel lang gejammerd en gehuild 's avonds voordat hij in slaap viel.
Vandaag heeft hij er een hele dag op het KDV op zitten dus om 6uur al naar bed, helaas weer 25 minuten hard huilen.

Bitterend Rayen doet het op het KDV goed daar valt hij sneller in slaap ;) zzeggen ze toch ;)
Maar na zo'n hele dag is hij totaal afgedraaid, maar dat is niet zo gek natuurlijk
Rayen 2½ jaar!
pi_114471021
Nieuwe aanwas!! Nanadu welkom *O*

Midasje O+ over 2 weken ga ik je in het echie bewonderen!

TJ en behalve slapen :6 hoe heeft hij het? maakt ie nieuwe vriendjes enzo?
  vrijdag 20 juli 2012 @ 18:41:03 #254
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_114471152
Dan is hij echt de dag even aan het verwerken TJ. Hier ook een baby helemaal moe, ligt ook al vanaf 6 uur te slapen.

Wilde ook haar warm eten niet, oorzaak gevonden: tandvlees onder is wat wit, daar gaat echt wat komen nu denk ik! Dus maar yoghurt en meloen gegeven, zodat ze toch wat binnen heeft.
En nog meer zieligheid voor mijn meissie (buiten die nog steeds aanwezige snotneus en hoesten): kleine vlekjes op haar buik en rug.... Waarschijnlijk 6de ziekte, maar zal het ff in de gaten houden. Arm ding, heeft alles tegelijk lijkt wel. Mja, liever nu dan over 1,5 week, want dan zijn we op vakantie!
  vrijdag 20 juli 2012 @ 18:41:59 #255
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_114471172
8)7 Haha behalve slapen gaat het ook prima. Hij huilt nooit als ik wegga behalve de eerste paar keren en hij speelt daar heel lekker.
Met 8 maanden kan je nog niet van vriendjes spreken denk ik, ze spelen denk ik langs elkaar heen.
De leidsters vi den hem allemaal een heel erg open, vriendelijk goedlachs ventje en dat is ie ook O+
Rayen 2½ jaar!
pi_114471182
Oh goss 'Noukje! eerst oogjes, snotneus en nu dit :N zielige popje! dikke :* voor je meisje Susie!
  vrijdag 20 juli 2012 @ 18:43:28 #257
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_114471212
Ik las in het boekje dat Anouk een speeltje had afgepakt van een ander meisje. Nu ken ik die toevallig (dochter van collega van lief), dus vond het wel grappig...maar moet geen gewoonte worden natuurlijk!
pi_114471236
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 18:41 schreef TimeJumper het volgende:
8)7 Haha behalve slapen gaat het ook prima. Hij huilt nooit als ik wegga behalve de eerste paar keren en hij speelt daar heel lekker.
Met 8 maanden kan je nog niet van vriendjes spreken denk ik, ze spelen denk ik langs elkaar heen.
De leidsters vi den hem allemaal een heel erg open, vriendelijk goedlachs ventje en dat is ie ook O+
R zit in een verticale groep, en als ik met haar naar binnen kom rennen altijd dezelfde 2 peuters (jongens! :D ) heel hard haar naam roepen :D :D ZO lief! O+

Fijn dat hij niet meer huilt als je weggaat en dat hij naar zijn zin heeft! er is meer dan alleen maar slapen op een dag gelukkig :9
  vrijdag 20 juli 2012 @ 18:45:15 #259
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_114471262
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 18:42 schreef bitterend het volgende:
Oh goss 'Noukje! eerst oogjes, snotneus en nu dit :N zielige popje! dikke :* voor je meisje Susie!
:* terug (oh ja, die oogjes ook nog... Echt een kneusje op het moment :D maar die zijn gelukkig weer over)
pi_114484191
Eventjes geprobeerd een beetje bij te lezen, gaat hier zo snel!

Wat een lekker kereltje heb je Kyara O+

Nanadu en Bram, welkom :W

Fijn dat je pas eind augustus je werk moet bellen Zoë, geeft geestelijk vast ook een stuk rust :) Nog even tijd om lekker bij te komen en te genieten van je meisje.

Cara moest vandaag echt lachen toen ik haar zat te kietelen in haar nek. Normaal is het een grote glimlach en gillen als ze plezier heeft, maar nu was het echt van 'hihihihi' O+ Echt zo schattig!

Nog even een vraagje over poepen. Ze heeft al 2 dagen niet gepoept, wel volle plasluiers al die tijd. Ik las op internet dat het kan voorkomen dat baby's die borstvoeding krijgen soms 10 dagen geen poepluier hebben, maar bij hoeveel maanden is dat? Heb haar buikje af en toe gecontroleerd en het is niet hard ofzo. Voor de rest toont ze ook geen ander gedrag, huilt weinig en drinkt ook goed :)
pi_114488922
Echte fotospam volgt nog 8-)
SPOILER
  zaterdag 21 juli 2012 @ 08:36:38 #262
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_114489187
Liedjes van harte gefeliciteerd met je dreumes! *O*
  zaterdag 21 juli 2012 @ 10:06:43 #263
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_114489966
Welkom Nanadu & Bram

Liedje, gefeliciteerd! *G* *G* *G* Wat een mooie foto O+
pi_114490253
Liedje gefeliciteerd!! *O*
  zaterdag 21 juli 2012 @ 10:32:55 #265
348178 NotTheSame
pi_114490322
Liedjes, gefeliciteerd! En die hond... Hihihi!

Nanadu en Bram, welkom hiero!!
  zaterdag 21 juli 2012 @ 10:41:04 #266
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_114490435
Liedjes gefeliciteerd *O* en wat een mooie foto zeg O+
Hebben jullie die zelf genomen of door een fotograaf laten maken? vraag ik heel nieuwsgierig ;)
Rayen 2½ jaar!
  zaterdag 21 juli 2012 @ 11:02:13 #267
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_114490798
rare baby.... gister een hij een heel potje sperziebonen leeg gegeten en vandaag lust hij geen banaan..... zelfde reactie als op de brocoli..... vreemd hoor.

En de sperziebonen kreeg hij uit een potje omdat wij die zelf niet lekker vinden :')
pi_114490873
Mijn dame is dol op sperzieboontjes Kyara!!

Liedje O+ O+ gefeliciteerd met je mooie dreumsje!!
pi_114491390
Dank voor alle felicitaties!
De foto hebben we laten maken door een vriendin die fotograaf is.De hond is ook van haar, Floris had die dag heel veel last van zijn doorkomende tandjes en wilde alleen op de foto als ik er bij zat, maar echt rustig werd hij pas toen Gibbs erbij kwam liggen. En die vond het hoedje niet eens erg op zijn bolletje hihi!
pi_114492301
Liedje, gefeliciteerd *O* Heerlijke foto!! O+
Venus in pocketformaat
© loveli
  zaterdag 21 juli 2012 @ 12:24:13 #271
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_114492739
Liedje Gefeliciteerd ! *O* *O* *O* Prachtige foto! O+ O+ O+

(beetje off-topic..je fotograaf vriendin woont zeker niet ergens bij mij in de buurt? O-))
pi_114494097
Gefeliciteerd liedje! Wat een superleuke foto!

:* voor Anouk, arme meid, hoop dat ze met jullie vakantie weer helemaal beter is!

Xanteh
Oh O+ zo leuk! S begint ook steeds meer geluidjes te maken bij het lachen, nu is het een gil :D
En met het poepen komt dat idd voor zoals ik het lees... S poept ook minder vaak op 1 dag maar nog steeds wel elke dag.
pi_114510260
Gefeliciteerd Liedje!!

Beterschap voor Anouk!

Wie zij dat kids vanzelf wel gaan eten, was jij dat Nirak? Nou diegene heeft gelijk gekregen. Ok, vandaag 7 maand ( *O* ), dus een beetje laat. Maar hij eet nu al 3 dagen zijn potjes/prakjes op. En daarmee ook naar 3 flessen nu.
meestal nu papfles-fruit-boterham-fles-avondhap-fles. Gisteren kwam hij om 5 uur al voor eten, en op bezoek hadden we geen hapje mee, wel een fles. Dus fles erin, en om 7 uur warme hap. Daarna naar bed, en gewoon normale tijd doorgeslapen. Helemaal relaxed dus..
En het blijft rollen/draaien en zijn tandje staat nu echt op het randje doorkomen.
't gaat weer hard ;)
  zaterdag 21 juli 2012 @ 21:53:03 #274
250838 Fee-nix
pi_114510369
Gefeliciteerd Liedje! Leuke foto!

DF wat leuk allemaal :). Nu gaat het echt snel inderdaad!

Ik denk dat Sander ook toe is aan een verandering van schema. Na z'n fles van 19.00 uur valt hij tegenwoordig heel erg moeilijk in slaap. Maar weet nog niet zo goed waar ik mee wil/kan schuiven. Dinsdag naar het CB, dus daar ook maar ff advies vragen. En ik ga binnenkort maar met fruit beginnen!

O en z'n tweede tandje is door sinds vandaag :).
pi_114510438
Dat is best rap, 2 tandjes al Fee..
Krijgt hij nog iets in de late fles, rijstebloem? Anders misschien zonder proberen? Of gewoon nog een half uurtje spelen na de fles?
pi_114512884
Tj, misschien begrijp ik je niet goed. Kun je hem dan helemaal niet meer voeden voor het slapen gaan omdat het anders drama is?

Liedje gefeliciteerd, erg leuke foto met die slingers en de hond met hoedje!

Bitterend en Kyara, wel leuk dat ze sperzieboontjes lusten. Is niet mijn favoriet.

Xanteh en Zoe leuk he die geluidjes. Hier ook, dan heeft hij echt zo'n boos geluidje en een kreet als hij niet snel genoeg borst krijgt.

Df *G* voor het eten.

Fee 2 tandjes door.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_114513052
Tinu, ze bedoeld dat de kleine in slaap valt aan de borst en dat wil ze niet meer :P al een paar maanden niet :P

Sperzieboontjes mmmm ik ben er zelf ook gek op! vandaag had ze niet zo veel trek in eten, gelukkig wel in mijn tieten *)

Hoe is het met de kleine Tinu?
  zondag 22 juli 2012 @ 04:13:52 #278
348178 NotTheSame
pi_114521369
*gaap* Mornings...

Na de nachtelijke ellende van de buikkramp hebben we er nu een probleem bij; het op de buik draaien in d'r slaap en de bijbehorende paniek.
Vanaf 20.00uur al 8x eruit gekund om haar om te draaien...

*gaat weer een poging tot slapen doen*
pi_114522199
Helaas hier is de nacht alweer voorbij lijkt het. Gisternacht slecht getimde voedingen:2.30 en 6.30 en nu kan ik niet meer slapen en mijn jochie lijkt dat ook niet te willen doen.

Gaap ook hier, korte nacht, sliep pas 24.30 uur, eigen schuld :P
Carpe Diem- Pluk de Dag
  zondag 22 juli 2012 @ 08:05:56 #280
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_114522302
Ik lag om 21.30 al in bed, maar goed ook, want Anouk was om 4.30 ook al wakker. Ik denk dat haar tandjes erg dwars zitten. Om 6.30 weer naar bed om om 7.30 weer huilend wakker te worden.... Dus ook hier *gaap*
:* voor iedereen met rotnachten!

Over tandjes gesproken; hoe krijgen jullie die dentinox erop?? Dat lukt echt niet hier, of in ieder geval, volgens mij gaat het niet en komt het allemaal op haar lip terecht :D
  zondag 22 juli 2012 @ 08:23:06 #281
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_114522360
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 23:02 schreef Tinuviel het volgende:
Tj, misschien begrijp ik je niet goed. Kun je hem dan helemaal niet meer voeden voor het slapen gaan omdat het anders drama is?

Liedje gefeliciteerd, erg leuke foto met die slingers en de hond met hoedje!

Bitterend en Kyara, wel leuk dat ze sperzieboontjes lusten. Is niet mijn favoriet.

Xanteh en Zoe leuk he die geluidjes. Hier ook, dan heeft hij echt zo'n boos geluidje en een kreet als hij niet snel genoeg borst krijgt.

Df *G* voor het eten.

Fee 2 tandjes door.
Ja inderdaad :Y overdag lukt nog wel als ik zou willen maar overdag doet hij nou zijn slaapjes in zijn eigen bedje en valt na wat huilen in slaap.
's Avonds is een heel ander verhaal, hij wil dan wel maar op één of andere manier lukt het niet meer.
Met gevolg zoals gisteravond dat hij pas om 2 uur 's nachts in slaap valt ;(
En niet alleen gisteravond maar al heel de week, dus daarom loop ik er ook zo over te miepen :+

Jaja bitterend ik zal het ook eens ergens anders over hebben :+ :P

Ik zal gelijk beginnen ;) , Rayen kan toeteren *O* Hij zoekt soms zelf zijn toetertje op en ineens hoor je vanaf zijn speelkleed het getoeter O+
Hoe een toetertje werkt daar is hij sneller mee dan hoe een tuitbeker werkt :+ die heeft hij nog niet door ;)

Susie ik krijg het er ook niet fatsoenlijk op, met wattenstaafje geprobeerd, en soms met mijn vinger
Rayen 2½ jaar!
  zondag 22 juli 2012 @ 08:28:00 #282
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_114522379
Susie, hier werkt een wattenstaafje prima, eventueel met je duim (overdwars) haar mondje open houden (dat ze daar op bijt zeg maar), dan kun je er goed bij.

Oeh, NTS, doet ze dat ook in d'r slaapzak? Hier draait ie alleen overdag op zijn buik. Laatst lag hij achterstevoren in zijn bed. Met zijn hoofd onder het lakentje :X gelukkig hebben we nu zo'n videofoon ding dus ik zag het tijdig

Midas lekker aanhet kletsen. Jaja, dada, haaiaa. Zo schattig O+
(en uiteraard nog wel met een huuuuuuuuuuuuuuuuuu tussendoor)
  zondag 22 juli 2012 @ 08:39:34 #283
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_114522421
Anouk kan alle kanten op met haar slaapzak, ook gewoon staan :P Daarom heb ik geen dekentje meer in haar bed en slaapt ze alleen in de slaapzak.
  zondag 22 juli 2012 @ 08:40:51 #284
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_114522429
En dat met die duim had ik al eerder van je gelezen, maar ook dat werkt niet goed.... Gelukkig ook chamodent in huis, dat slurpt ze gewoon op, veel makkelijker :P
  zondag 22 juli 2012 @ 08:41:01 #285
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_114522432
ik gebruik het lakentje juist om hem vast te stoppen zodat ie op zijn rug blijft liggen :D

maar hij slaapt -vooralsnog- alleen 's nachts in een slaapzak maar het zal niet lang meer duren voor hij er overdag ook in gaat.
  zondag 22 juli 2012 @ 08:41:59 #286
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_114522437
wat is dat chamodent dan?
  zondag 22 juli 2012 @ 08:42:22 #287
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_114522439
Dat had hier allang geen zin meer, ze trapt het gewoon weg. Overdag ligt ze zonder slaapzak, zonder deken, gewoon met kleren aan :P Scheelt wel dat het altijd wel warm in haar kamer is.
  zondag 22 juli 2012 @ 08:42:56 #288
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_114522443
Dat is van VSM, druppeltjes dus.
  zondag 22 juli 2012 @ 08:58:12 #289
198722 Dizzy-Miss-Lizzy
spin me around
pi_114522523
Wat is de werking van chamodent dan? Ik gebruik alleen dentinox maar dat breng je rechtstreeks op het tandvlees zodat het verdooft. Maar als je gewoon druppelt in de mond lijkt het effect me minder?
*gewoon nieuwsgierig*
The way you rock'n'roll
  zondag 22 juli 2012 @ 09:04:08 #290
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_114522558
Joh, geen idee? Het is homeopathisch en zou ook helpen bij oorpijn? Lijkt me ook logisch dat het niet direct effect heeft zoals dentinox, maar uiteindelijk wordt Anouk er wel rustiger van merk ik, dus zal wel wat doen denk ik :P
Komt uit dezelfde lijn als Cinababy, hoe dat werkt weet ik ook niet.
  zondag 22 juli 2012 @ 09:07:43 #291
348178 NotTheSame
pi_114522579
quote:
17s.gif Op zondag 22 juli 2012 08:28 schreef Kyara het volgende:
Oeh, NTS, doet ze dat ook in d'r slaapzak? Hier draait ie alleen overdag op zijn buik. Laatst lag hij achterstevoren in zijn bed. Met zijn hoofd onder het lakentje :X gelukkig hebben we nu zo'n videofoon ding dus ik zag het tijdig
Jup, met slaapzak en al. Hier ook al enkele weken geen dekentje meer, want net als bij Susie, madam rupst en rolt heel d'r bedje door.

Midas, lekkere kletskont :) !

Susie, jeetje, Anouk is echt een vroege vogel zeg :O !
  zondag 22 juli 2012 @ 09:44:14 #292
198722 Dizzy-Miss-Lizzy
spin me around
pi_114522866
Ah ja susie dan moet het echt op genomen worden in het systeem.
Puck laat wel smeren al kost het me een vinger doordat hij wel zijn tanden op elkaar klemt :P maar dat
werkt direct dus dat heeft dan de voorkeur.
The way you rock'n'roll
  zondag 22 juli 2012 @ 10:24:45 #293
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_114523334
Als het werkt dan prima toch Susie!
pi_114523383
Veel succes vandaag voor de gene met een slechte nacht.

Hier daarin tegen een super nacht schrok om 8 uur wakker toen sliep lisa nog dus maar wakker gemaakt:) Om 2 uur word ik opgehaald om naar Tilburg te gaan tot woensdag met de kids:) gaan we gezellig naar de efteling.

Gister 20 minuten in de douche gestaan met Lisa ( de kraan doet het eindelijk) ze vond het heerlijk en het leek niet of ze al eruit wilde :) Viel bijna in slaap op mijn arm en heeft dus ook heerlijk geslapen!

Nou fijn weekend voor iedereen nog!
pi_114523422
Dikke :* voor iedereen met slechte nachten en Anouk vanwege de tandenpijn!

Sam heel veel plezier in de Efteling en met de kids.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_114523720
Een hele dikke kus voor de moeilijke nachten!!

Hier draait baby alleen op de grond en in de box soms, in bed in haar slaap zak niet. Dekentje doe ik niet omdat het warm is en ze is een zweterige baby net als haar papa.

Veel plezier Sam!

TJ leuk om te lezen *O* wat voor toeter is het?

Dentinox doe ik gewoon op mijn vinger en zo wrijven op de tandvlees!
  zondag 22 juli 2012 @ 11:07:07 #297
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_114524119
hij lust ook al geen appel. -O- maar misschien heb ik een te zure variant gebruikt? Welke appels geven jullie?

en de broodkorst vond hij ook al niks.
  zondag 22 juli 2012 @ 11:11:45 #298
198722 Dizzy-Miss-Lizzy
spin me around
pi_114524214
Een paar dagen achter elkaar blijven aanbieden. Dan nog niet lekker gewoon over een tijdje weer proberen. Geen man overboord hoor :*

Brood is pas vanaf 7 maanden echt met stukjes etc dus ook daar heeft hij alle tijd om aan te wennen. Gewoon blijven aanbieden om op te sabbelen.
The way you rock'n'roll
  zondag 22 juli 2012 @ 11:16:02 #299
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_114524289
ja, dat blijven aanbieden doen we ook wel. :Y

broodkorst was ook om op te sabbelen maar hij trekt al een heel vies gezicht zodra hij in de buurt van zijn mond komt :')
pi_114524305
:* voor de slechte nachten!

Sam
O+ fijn dat lisa dat zo fijn vond!
Vind S ook heerlijk

Ze heeft nu meestal een redelijk ritme, sliep van 23:00 tot 6 tot 10 O+
vanmiddag nog kraamvisite en even een korte wandeling maken :)
  zondag 22 juli 2012 @ 11:23:42 #301
198722 Dizzy-Miss-Lizzy
spin me around
pi_114524425
Zelfs het ventje van aventura ging overstag uiteindelijk voor vast voedsel dus het komt. Niet druk maken als dat langzamer gaat dan het gemiddelde hoor.

En iets echt niet lusten kan altijd nog natuurlijk. Puck weigert bijvoorbeeld aardbeien vanaf dat hij ze mocht.
The way you rock'n'roll
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')