Matras op de grond leggen? of in een 1 persoons bed laten slapen?quote:Op dinsdag 17 juli 2012 10:10 schreef NotTheSame het volgende:
Nachtlampje valt te proberen, ik zal eens kijken naar een mooi lampje! Ik zag al een leuke maar natuurlijk gewoon weer veel te duur haha!
PureEvil,overdag gaat het redelijk. 3 slaapjes van ongeveer 1 uur. Ze kan ook rustig spelen in d'r bedje. En bij mijn ouders doet ze precies hetzelfde overigens... Hoe zou ik erachter kunnen komen of ze een hekel heeft aan d'r bedje?
Haha, vooruit. Vers van de pers telefoon:quote:Op dinsdag 17 juli 2012 10:25 schreef bitterend het volgende:
Mijn moppie is echt precies zoals Draakje qua slaapjes![]()
![]()
![]()
Tap dikkevoor jou!
Zoe wat rot dat je zo last hebt van je menstruatie!! ik heb al maanden de klachten maar dan zonder bloed! ook irritant![]()
Drukke 'Noukje![]()
![]()
Phaidra doe eens je kleintje nog eens spammen
Had ik dus ook al gegoogeld. Het kan ook iets ergers aanduiden, ik durf het niet eens te typen. Nou ja, leukemie, meningitis en auto-immuunziekten, vooruit dan. Maar dan zijn ze er doorgaans wat zieker bij.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 11:24 schreef Phaidra het volgende:
Dat klinkt idd eng Aventura. Helemaal omdat ik een gezin ken waar het wel mis bleek te zijn... Beterschap voor je ventje!
quote:Op dinsdag 17 juli 2012 10:44 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Haha, vooruit. Vers van de pers telefoon:
[ afbeelding ]
Met een truitje van D. van Nirak & Faitz!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Een van de weinig foto's met speen btw, die wil ie niet
Trotse mamma :)
Neejj! Ik vind dit heerlijk! Herkenning als ik thuiskom, die brede lach op zn gezicht en zo trots nu hij kan staan en van tafel naar bank.. Dit is echt genietenquote:Op dinsdag 17 juli 2012 16:30 schreef Susie het volgende:
Ahw, kleine Danne!Wat is hij nu al groot dan he? Pfffff....tijd gaat veels te snel hoor! *drukt pauze knop in*
Daarom nu die pauze knop indrukken! Anouk wordt ook altijd zo enthousiast als ze 1 van ons ziet, zo liefquote:Op dinsdag 17 juli 2012 17:38 schreef Faithz het volgende:
[..]
Neejj! Ik vind dit heerlijk! Herkenning als ik thuiskom, die brede lach op zn gezicht en zo trots nu hij kan staan en van tafel naar bank.. Dit is echt genieten
Nog maar een paar weekjes, kan je hem live aanschouwenquote:Op dinsdag 17 juli 2012 16:45 schreef Tinuviel het volgende:
Phaidra jouw ukHun grip kan soms idd echt al best goed zijn.
Danne![]()
En het is gelukt, na best wat mopperen sliep hij vanmiddag in de wieg en Mama in het grote bed daarnaast. Met veel praten, muziekje en laten sabbelen aan mijn pink kwam het dan toch goed.![]()
Wat een schatje heb jijquote:Op dinsdag 17 juli 2012 19:05 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Nog maar een paar weekjes, kan je hem live aanschouwen.
Fijn dat L in zijn wiegje ging slapen
Vanaf welke leeftijd is het eigenlijk handig om baby's echt in hun bedje te laten slapen en ze op tijd naar bed te doen? Nu slaapt mijn uk overdag beneden in de reiswieg, vind ik wel makkelijk. Hij gaat dan met ons naar boven 's avonds rond 21.30. Maar kan me voorstellen dat er na een paar maanden wel een andere slaaproutine moet zijn.
Wacht niet te lang met contact opnemen met je huisarts. /ervaringstip.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 09:50 schreef Zoë23 het volgende:
.. is alleen dat ik opnieuw bloed verlies heb & mega hoofdpijn. 1e menstru duurt dan nu ongv anderhalve week. bah
Hier precies hetzelfde aan de hand! Brullen bij het naar bed brengen (ventje viel vannacht uiteindelijk om 2 uur in slaap-bij mij in bed). Verder veel frustratie, ik hoef maar een seconde uit beeld te zijn (bijvoorbeeld wanneer ik zijn hapje klaarmaak) en het is gillen. Hij loopt dan rood aan en bonkt met zijn hoofd op de tafel. Als iets tijdens het spelen niet meteen lukt stoot hij boze kreetjes uit. Is dit de overgang van baby naar dreumes?quote:Op woensdag 18 juli 2012 11:00 schreef Cyntiaa het volgende:
De sprong die we hier nu doormaken is ook niet om over te juichenNiet willen slapen gaan, geen laatste beetje drinken voor het slapen en gillen/huilen/moeilijk doen om ALLES.
Buiten dat is het een knuffelkont en het allermooiste, liefste en meest slimme kind wat ik ken![]()
Wij nemen alvast afscheid van dit topic, ben super druk met alle voorbereidingen voor a.s. vrijdag!
Tot in het volgende topic!![]()
Herkenbaar! Je bent niet de enigequote:Op woensdag 18 juli 2012 12:10 schreef Aventura het volgende:
[..]
Hier precies hetzelfde aan de hand! Brullen bij het naar bed brengen (ventje viel vannacht uiteindelijk om 2 uur in slaap-bij mij in bed). Verder veel frustratie, ik hoef maar een seconde uit beeld te zijn (bijvoorbeeld wanneer ik zijn hapje klaarmak) en het is gillen. Hij loopt dan rood aan en bonkt met zijn hoofd op de tafel. Als iets tijdens het spelen niet meteen lukt stoot hij boze kreetjes uit. Is dit de overgang van baby naar dreumes?Ben zelf ook al bezig met jochies verjaardag. Straks even de stad in om slingers en ballonnen te kopen. Ik heb gister een mooie outfit voor hem gekocht en wil er nog babypaws bij doen. Wellicht niet een spannend cadeau, maar er staan 5 grootouders, 2 zussen, een broer en vrienden te trappelen om speelgoed voor hem te kopen dus dat komt in orde!
Klopt ja, ik ben net weer gebeld door het kdv. Alleen maar huilen en achter de leidsters aan kruipen. Hij is inmiddels dus alweer thuis. Het arme kind viel meteen in slaap, nog in de maxi cosi O +quote:Op woensdag 18 juli 2012 12:13 schreef Tinuviel het volgende:
Volgens mij zijn jullie kids, Cyntiaa en Aventura ook inmiddels in de eenkennigheids- verlatingsangst fase. Dat speelt volgens mij ook mee bij het weglopen, of het nou is bij het naar bed brengen of bij het maken van de groentehap.
Huh, moet ie dan van hun per se opgehaald worden?quote:Op woensdag 18 juli 2012 13:06 schreef Aventura het volgende:
Klopt ja, ik ben net weer gebeld door het kdv. Alleen maar huilen en achter de leidsters aan kruipen. Hij is inmiddels dus alweer thuis. Het arme kind viel meteen in slaap, nog in de maxi cosi O +
Apart deze lengtes van sprongen komen niet overeen met degene in het oei ik groei boekje.quote:Op woensdag 18 juli 2012 13:10 schreef Vlindur het volgende:
De sprongen worden verwacht op de leeftijd van je baby vanaf de uitgerekende datum, dus niet vanaf de geboorte.
Is je baby 2 weken te vroeg geboren, dan wordt de sprong dus 2 weken later verwacht.
Is je baby 1 week te laat geboren, dan wordt de sprong dus 1 week eerder verwacht.
Hierbij het overzichtje:
5 weken (ruim 1 maand) - deze sprong kan 1-7 dagen duren
8 weken (bijna 2 maanden) - deze sprong kan 1-7 dagen duren
12 weken (bijna 3 maanden) - deze sprong kan 1-7 dagen duren
19 weken (4,5 maanden) - deze sprong kan al rond 14 weken beginnen. Gemiddeld duurt deze 5 weken, maar hij kan ook 1-6 weken duren.
26 weken (6 maanden) - deze sprong kan al rond 22 weken beginnen. Gemiddeld duurt deze 4 weken, maar hij kan ook 1-5 weken duren Na deze sprong komt er nog een hangerige periode rond 29 weken, dit is echter géén sprong. Deze periode kan ook nog eens tot 2 weken duren.
37 weken (8,5 maanden) - deze sprong kan al rond 32 weken beginnen. Gemiddeld duurt deze 4 weken, maar hij kan ook 3-6 weken duren.
46 weken (bijna 11 maanden) - deze sprong kan al rond 40 weken beginnen. Gemiddeld duurt deze 5 weken, maar hij kan ook 3-7 weken duren.
55 weken (bijna 13 maanden) - deze sprong kan al rond 49 weken beginnen. Gemiddeld duurt deze 4-5 weken, maar hij kan ook 3-6 weken duren.
64 weken (bijna 15 maanden) - deze sprong kan al rond 59 weken beginnen. Hier staat helaas niet bij hoe lang deze kan duren.
75 weken (ruim 17 maanden) - deze sprong kan al rond 71 weken beginnen. Ook hier staat geen tijdsduur bij.
Ik zou me er niet te druk om maken noch me ophangen aan allerlei tijdsduren in boekjes. Eigenlijk.quote:Op woensdag 18 juli 2012 13:13 schreef Tinuviel het volgende:
Apart deze lengtes van sprongen komen niet overeen met degene in het oei ik groei boekje.
Precies. humeurtje = sprongetjequote:Op woensdag 18 juli 2012 13:14 schreef Kuukske het volgende:
[..]
Ik zou me er niet te druk om maken noch me ophangen aan allerlei tijdsduren in boekjes. Eigenlijk.
Ja dit..quote:Op woensdag 18 juli 2012 13:14 schreef Kuukske het volgende:
[..]
Ik zou me er niet te druk om maken noch me ophangen aan allerlei tijdsduren in boekjes. Eigenlijk.
Moet niet, maar in dit geval kon het, ben een weekje vrij. Als ik hoor dat mijn kind overstuur is komen ik of man hem sws halen, ik vind het te naar om te wachen tot 5 uur.quote:Op woensdag 18 juli 2012 13:07 schreef Kuukske het volgende:
[..]
Huh, moet ie dan van hun per se opgehaald worden?. Of mag dat?
Oooh zo! Ik snap 'mquote:Op woensdag 18 juli 2012 14:58 schreef Aventura het volgende:
[..]
Moet niet, maar in dit geval kon het, ben een weekje vrij. Als ik hoor dat mijn kind overstuur is komen ik of man hem sws halen, ik vind het te naar om te wachen tot 5 uur.
Hoezo behalve de melk als je kv geeft?? Die snap ik even niet, dus voor mij even niet logisch...quote:Op woensdag 18 juli 2012 16:22 schreef Aventura het volgende:
Hier ook alles inclusief, behalve de melk (als je kv geeft), maar dat lijkt me logisch.
Nou ja, dat moedermelk niet in het totaalpakket hoort leek me logisch : Pquote:Op woensdag 18 juli 2012 17:47 schreef Susie het volgende:
[..]
Hoezo behalve de melk als je kv geeft?? Die snap ik even niet, dus voor mij even niet logisch...
Ehm.. als jij nog steeds pijn hebt zou ik toch es laten kijken. Beter nu laten kijken en er is niets aan de hand, dan dat je over een x aantal weken nóg met pijn zit en weer terug moet. Toch?quote:Op woensdag 18 juli 2012 17:14 schreef Marjolijntje het volgende:
Even tussendoor hoor, want heb een plakbabyWegleggen lijkt onmogelijk te zijn, is niet erg, maar soms een beetje lastig.
Die nacontrole bij de vk, wat gaan ze dan precies doen? Alleen een gezellig babbeltje over hoe alles is gegaan? Of gaan ze ook dingen nog checken down under zegmaar? Want daar zit ik niet echt op te wachten, ook al doet de plek van de knip nog steeds zeer :x
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sowieso de nacontrole aangrijpen voor alles waar je mee zit. Daar hebje zo veel aan! In mijn geval was ik bij de gyn, en ze kon zo veel onzekerheden weggenomen, ik wilde juist dat ze me uitgebreid onderzocht, gewoon zodat ik er zeker van was dat alles weer goed zou komen. Zij heeft me zelfs doorverwezen daar een bekkenbodemfysio, waar ik haar nog steeds dankbaar voor ben. Niet blijven dooremmeren!
Nee dus.........En nu zijn ze alweer (nogsteeds) wakkerquote:
Ja.. Dat soort dingen tegen je gevoel indoen werkt sowieso ook niet erg mee.. Dus ik doe rustig aan. Vind het wel jammer hoor, maar ook dat hoort bij herstelquote:Op woensdag 18 juli 2012 22:07 schreef Aventura het volgende:
Nja zoe, was ook niet dat we daarna weer op een normale frequentie zaten hoor, en moest ook heeeel voorzichtig. Doe wat goed voelt. Tot zover de tmi..zou die buikpijn wel nogmaals melden hoor, das na tien weken ook niet helemaal normaal volgens mij. Edit: ik zie dat je dat al van plan bent.
had deze quote gemist kuukske, hoezo wat wat er mis?quote:Op dinsdag 17 juli 2012 21:32 schreef Kuukske het volgende:
[..]
Wacht niet te lang met contact opnemen met je huisarts. /ervaringstip.
Ik zat er drie weken mee. Niks aan de hand hoor, maar je HA kan je misschien tips geven.quote:Op donderdag 19 juli 2012 10:54 schreef Zoë23 het volgende:
[..]
had deze quote gemist kuukske, hoezo wat wat er mis?
ik ga zo naar de vk, gaan we het bespreken.
quote:Op donderdag 19 juli 2012 11:06 schreef Kyara het volgende:
Mijn baby vindt me lief. Als hij op schoot zit dan draait ie zich naar me om en dan krijg ik een verliefde lach.Zucht, de liefde is in elk geval wederzijds
quote:Op donderdag 19 juli 2012 11:06 schreef Kyara het volgende:
succes Zoe!
Mijn baby vindt me lief. Als hij op schoot zit dan draait ie zich naar me om en dan krijg ik een verliefde lach.Zucht, de liefde is in elk geval wederzijds
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mama van F. (2012) en M. (2016)
quote:Op donderdag 19 juli 2012 12:51 schreef Marjolijntje het volgende:
Oh, Kyara!![]()
Succes bij de vk Zoe!
En volgens mij hebben wij een buikslapertje.. Heb haar net liggend gevoed (dat was ook weer even een drempel voor mij, daar werd ze voordat ze stopte met bij mij drinken, heel boos van, echt op het laatst zegmaar) en heb haar net laten liggen. En ze slaapt nog steedsHeb zowaar even mijn handen vrij en kan gewoon bij haar weg enzo, fijn!
Zeker ook omdat mijn vriend er nu niet is, kan ik gewoon mijn eigen drinken pakken
Heerlijke popjeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
Maar geef je dat vlak voordat ze gaat slapen of ergens halverwege de avond of nacht? Word ze nog wakker voor een voeding dan?quote:Op donderdag 19 juli 2012 14:51 schreef Susie het volgende:
Anouk krijgt nog een pyama papje, maar jij geeft borst toch? Dus ik zou zeggen de tiet in jouw geval?
Ventje 1 jaar!van harte!
Oh dat was al begonnen, maar met tanden is het natuurlijk veel leukerquote:Op donderdag 19 juli 2012 15:52 schreef NotTheSame het volgende:
Jeej R. heeft tandjes! En nou begint het mama-bijt-festijn!
Aventura en Ventje gefeliciteerd!!!
Nee.quote:Op donderdag 19 juli 2012 14:37 schreef TimeJumper het volgende:
Wat krijgen baby's nog van rond de 8 maanden voor voeding na de bedtijd van 7 uur?
Nu dronk hij natuurlijk steeds om in slaap te vallen, maar ik vraag me af heeft hij nog wel voeding nodig na de bedtijd 7 uur?
Dat klinkt fijn zeg! Ik wil ook zo graag die laatste fles van Sander (om 22.00 uur) laten vervallen. We maken hem altijd wakker ervoor. Maar durf hem niet zo goed te laten vallen. Maar hoeveel drinkt Cristel dan op een dag, hoeveel flessen? (Of gaf jij de borst?). En krijgt ze daarnaast nog ander eten/drinken?quote:Op donderdag 19 juli 2012 18:09 schreef PureEvil het volgende:
[..]
Nee.
Persoonlijk zie ik het nut er ook niet van in om je kind wakker te maken voor eten. Maar goed...dat ben ik
Cristel slaapt meestal ook van 19.00/20.00 tot 07.00....en die is 4,5 maand
flesvoeding. Meestal 4 flessen, soms 5...(ff denken....ongeveer.24.00-07.00-11.30-14.30-17.30fruit -19.30)quote:Op donderdag 19 juli 2012 21:16 schreef Fee-nix het volgende:
[..]
Dat klinkt fijn zeg! Ik wil ook zo graag die laatste fles van Sander (om 22.00 uur) laten vervallen. We maken hem altijd wakker ervoor. Maar durf hem niet zo goed te laten vallen. Maar hoeveel drinkt Cristel dan op een dag, hoeveel flessen? (Of gaf jij de borst?). En krijgt ze daarnaast nog ander eten/drinken?
quote:Op donderdag 19 juli 2012 21:15 schreef iamredleader het volgende:
Een foto van Lior na een voeding; tevreden slapend:
[ afbeelding ]
Overige foto's natuurlijk in het juiste topic
Dat was toevallig vannachtquote:Op donderdag 19 juli 2012 21:27 schreef Susie het volgende:
Als ze om 24 nog drinkt, dan slaapt ze toch niet van 20 tot 7Dat is in ieder geval wat Fee-nix dacht, denk ik....
1x, maar dat was na een dag en een paar poepluiers weer over... Wel vreemd, want er zat niets echt dwars.. Misschien darmkrampjes?quote:Op donderdag 19 juli 2012 22:25 schreef Tinuviel het volgende:
TJ maar er is toch een verschil tussen wakker maken of kijken of hij vanzelf wakker wordt en voeden versus in slaap voeden. Bij een van de eerste 2 opties voed je hem gewoon en gaat hij daarna weer slapen. Je kunt hem dan toch wakker in zijn bed leggen of lukt dat niet?
PE, ik vind hem wakker maken ook zonde. Al weet je dan niet wanneer je kind weer komt om te drinken, maar dat weet je toch nooit.
Helaas was het zoet slapen maar van korte duur. Er zat hem iets ontzettend dwars. En ondanks dat hij eerder al een ontzettende poepluier heeft gehad, gokte ik toch dat dat hem dwars zat. Dus toen ik naar boven ging voor verschonen en omkleden voor de nacht, dacht ik ik ga hem even temperaturen. Dat helpt ook weleens dat het wat loskomt. Loskomen is misschien niet het juiste woord, het schoot eruit. Zo zielig. En ik denk hoe kan hij er zo'n last van ondervinden. Bvpoep is zo dun als het maar kan en toch lijkt het alsof hij verstopt zit. Hebben jullie ooit iets dergelijks gehad?
Darmkrampen worden vaak veroorzaakt door lucht dacht ik. Er hoeft niet per se een verstopping te zitten. Hopelijk is het snel weer over!quote:Op donderdag 19 juli 2012 22:43 schreef Tinuviel het volgende:
Nirak, dit is natuurlijk net eenkip- ei verhaal. Heefthij darmkrampjes vanwege ontlasting die er niet uit komt of is het andersom?
Hij heeft het al een keer eerder gehad. Toen liep het er uit, maar nu zat er meer druk achter. Of de lucht zit in de weg van de uitgang?
Ja dat proberen we inderdaad, maar dit is niet te doen zo. Tussendoor is ie zo rustig en als ie is bijgekomen wil ie eigenlijk alweer etenquote:Op vrijdag 20 juli 2012 10:51 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Tot 3 maanden kan het duren zelfs![]()
Infacol werkt voor sommige kindjes. Op je bovenbenen leggen en fietsen met de beentjes zodat de lucht er uit kan.
Verder is het veel troosten en uitzingen helaas![]()
Zolang je niet aan de bijvoeding zit zeker niet.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 10:56 schreef Kuukske het volgende:
Die van ons heeft het af en toe ook nog. De ene dag erger dan de andere dag.
Ik las trouwens in de post van Sam dat de baby harde keutels poept? .. Die van ons doet dat niet hoor. Hoort dat wel dan?
Geef je borst- of kunstvoeding?quote:Op vrijdag 20 juli 2012 10:54 schreef KatyM het volgende:
[..]
Ja dat proberen we inderdaad, maar dit is niet te doen zo. Tussendoor is ie zo rustig en als ie is bijgekomen wil ie eigenlijk alweer eten. Sterkte tinuviel, lees dat je met t zelfde zit. Gelukkig slaapt bram s nachts wel goed, maar overdag was ie.zo lekker rustig. Arme jongen.
. Infacol dus proberen.
R zit in een verticale groep, en als ik met haar naar binnen kom rennen altijd dezelfde 2 peuters (jongens!quote:Op vrijdag 20 juli 2012 18:41 schreef TimeJumper het volgende:
Haha behalve slapen gaat het ook prima. Hij huilt nooit als ik wegga behalve de eerste paar keren en hij speelt daar heel lekker.
Met 8 maanden kan je nog niet van vriendjes spreken denk ik, ze spelen denk ik langs elkaar heen.
De leidsters vi den hem allemaal een heel erg open, vriendelijk goedlachs ventje en dat is ie ook
quote:Op vrijdag 20 juli 2012 18:42 schreef bitterend het volgende:
Oh goss 'Noukje! eerst oogjes, snotneus en nu ditzielige popje! dikke
voor je meisje Susie!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja inderdaadquote:Op zaterdag 21 juli 2012 23:02 schreef Tinuviel het volgende:
Tj, misschien begrijp ik je niet goed. Kun je hem dan helemaal niet meer voeden voor het slapen gaan omdat het anders drama is?
Liedje gefeliciteerd, erg leuke foto met die slingers en de hond met hoedje!
Bitterend en Kyara, wel leuk dat ze sperzieboontjes lusten. Is niet mijn favoriet.
Xanteh en Zoe leuk he die geluidjes. Hier ook, dan heeft hij echt zo'n boos geluidje en een kreet als hij niet snel genoeg borst krijgt.
Dfvoor het eten.
Fee 2 tandjes door.
Jup, met slaapzak en al. Hier ook al enkele weken geen dekentje meer, want net als bij Susie, madam rupst en rolt heel d'r bedje door.quote:Op zondag 22 juli 2012 08:28 schreef Kyara het volgende:
Oeh, NTS, doet ze dat ook in d'r slaapzak? Hier draait ie alleen overdag op zijn buik. Laatst lag hij achterstevoren in zijn bed. Met zijn hoofd onder het lakentjegelukkig hebben we nu zo'n videofoon ding dus ik zag het tijdig
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |