Dan blijft er niet veel over. PVV valt af: had de kans om iets te veranderen, liet het kabinet vallen. Niet op de SP, want die deelt geld uit aan uitkeringstrekkers. GroenLinks idem.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 14:01 schreef Viajero het volgende:
In elk geval niet op een van de partijen die de afgelopen jaren de kans hadden om iets te veranderen, en dat niet gedaan hebben.
Dus zeker geen CDA, VVD, PvdA of D66. Allemaal partijen die vrolijk geld afpakken van de werkende mensen en het weggeven aan onproductieve nietsnutten zoals onterechte uitkeringstrekkers, falende bankiers en EU burocraten.
Nee, ben ik fel tegen. Ik ben ook anti-EU en pro-legaliseren van drugs. En in mijn omgeving zijn er honderden mensen die er zo over denken. ZOnder partij die ons vertegenwoordigt.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 15:35 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dan blijft er niet veel over. PVV valt af: had de kans om iets te veranderen, liet het kabinet vallen. Niet op de SP, want die deelt geld uit aan uitkeringstrekkers. GroenLinks idem.
Heb je iets met christen-politiek? Want de SGP is zo'n beetje de enige partij die voor jou nog overblijft...
Piratenpartij dan? Misschien net goed voor één zetel straks.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 15:38 schreef Viajero het volgende:
Nee, ben ik fel tegen. Ik ben ook anti-EU en pro-legaliseren van drugs. En in mijn omgeving zijn er honderden mensen die er zo over denken. ZOnder partij die ons vertegenwoordigt.
Werkt goed he, die democratie?
En nee, ik ga niet zelf een partij oprichten.
Daar zit ik over te denken, maar dan moet ik me registreren om te stemmen. En aangezien dat een stapel formulieren en kastje-naar-de-muur verhalen wordt, ga ik dat maar niet doen denk ik.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 15:39 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Piratenpartij dan? Misschien net goed voor één zetel straks.
Komt er dan net zo'n idioot als bij buitenhof in de Kamer? Dat zou wel lachen zijn, zo'n nerdquote:Op dinsdag 17 juli 2012 15:39 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Piratenpartij dan? Misschien net goed voor één zetel straks.
Ah, dus je wil gewoon niet stemmen, maar lekker mopperen.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 15:42 schreef Viajero het volgende:
[..]
Daar zit ik over te denken, maar dan moet ik me registreren om te stemmen. En aangezien dat een stapel formulieren en kastje-naar-de-muur verhalen wordt, ga ik dat maar niet doen denk ik.
Als we het gemiddelde PVV-kamerlid accepteren, kan zo'n idioot van de Piratenpartij er ook wel bij.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 15:45 schreef eriksd het volgende:
[..]
Komt er dan net zo'n idioot als bij buitenhof in de Kamer? Dat zou wel lachen zijn, zo'n nerd
Ik zou graag stemmen, maar dan moet dat wel praktisch mogelijk zijn. Ik heb het de vorige keer na vier ingevulde formulieren, een bezoek aan de ambassade, vijftien telefoontjes en emails (ambassade, buza en gemeente Den Haag) en vele uren wachttijd maar opgegeven.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 15:46 schreef Luigi het volgende:
[..]
Ah, dus je wil gewoon niet stemmen, maar lekker mopperen.
Daarom stem ik nummer 25, Eelco Keij, die komt op voor de Nederlander in het buitenlandquote:Op dinsdag 17 juli 2012 15:49 schreef Viajero het volgende:
[..]
Ik zou graag stemmen, maar dan moet dat wel praktisch mogelijk zijn. Ik heb het de vorige keer na vier ingevulde formulieren, een bezoek aan de ambassade, vijftien telefoontjes en emails (ambassade, buza en gemeente Den Haag) en vele uren wachttijd maar opgegeven.
Ik ga geen voltijdbaan achtige inspanning leveren alleen om te stemmen, en dat zou ook helemaal niet moeten.
Waar woon je dan wel niet? Ik ken diverse mensen in het buitenland, ook aan de andere kant van de wereld, en die kunnen allemaal gewoon netjes zonder al teveel poespas hun stem uitbrengen.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 15:49 schreef Viajero het volgende:
[..]
Ik zou graag stemmen, maar dan moet dat wel praktisch mogelijk zijn. Ik heb het de vorige keer na vier ingevulde formulieren, een bezoek aan de ambassade, vijftien telefoontjes en emails (ambassade, buza en gemeente Den Haag) en vele uren wachttijd maar opgegeven.
Ik ga geen voltijdbaan achtige inspanning leveren alleen om te stemmen, en dat zou ook helemaal niet moeten.
In London. Het wordt me hier gewoon praktisch onmogelijk gemaakt.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 15:51 schreef Luigi het volgende:
[..]
Waar woon je dan wel niet? Ik ken diverse mensen in het buitenland, ook aan de andere kant van de wereld, en die kunnen allemaal gewoon netjes zonder al teveel poespas hun stem uitbrengen.
Het zou voor mij een principekwestie zijn. Ik eis dat ik van mijn stemrecht gebruik kan maken en dat de Nederlandse ambassade dat op een goede manier faciliteert. Dat mag ik als Nederlands staatsburger namelijk verwachten.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 15:49 schreef Viajero het volgende:
[..]
Ik heb al lang geleden afgeleerd principekwesties hoog te spelen tegen regeringsinstanties. Je wordt aan het lijntje gehouden en afgebrand. Dat is het mij niet waard.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 16:38 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het zou voor mij een principekwestie zijn. Ik eis dat ik van mijn stemrecht gebruik kan maken en dat de Nederlandse ambassade dat op een goede manier faciliteert. Dat mag ik als Nederlands staatsburger namelijk verwachten.
En als ik te veel vertraging of tegenwerking zou ondervinden, zou ik een klacht indienen bij de ombudsman.
Dat dus.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 00:04 schreef Tanin het volgende:
Er zijn voor mij twee wegen die naar Rome leiden:
1 - Ik ben progressief, liberaal (op persoonlijk vlak), heb graag individuele vrijheid om dingen te doen. Ik ben pro Europa. Derhalve stem ik D66/GL
2 - Ik ben tegen partijen met een religieuze basis, dus geen CDA, CU, SGP of PVV. Ik ben tegen partijen die bevolkingsgroepen buitensluiten en/of dat graag zouden willen, dus geen VVD of PVV. Ik ben tegen partijen die bang zijn om belangrijke besluiten te nemen en hier en daar, gecontroleerd, te snijden, dus geen PvdA, SP of PVV. Ik ben tegen one-issue partijen, dus geen PvdD of PVV.
Blijven, wederom, over D66 en GL.
Er zijn gelukkig nog een paar verstandige mensen. Geen IB=Geen aftrek.quote:Op maandag 16 juli 2012 22:15 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Dat klopt, vandaar ook mijn stem voor de Libertarische partij.
Welke problemen worden er precies opgelost als je stopt met het heffen van inkomstenbelasting?quote:Op woensdag 18 juli 2012 09:24 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Er zijn gelukkig nog een paar verstandige mensen. Geen IB=Geen aftrek.Hoe eenvoudig zijn problemen op te lossen? Ik stem ook op de LP.
De bestedingen gaan omhoog en daardoor ontstaat economische groei. Je hoeft niet meer met scheve ogen naar je buren te kijken want er valt niets meer af te trekken. Je kan 500000 ambtenaren ontslaan en die kunnen dan een productieve baan nemen zodat er nog meer economische groei komt.quote:Op woensdag 18 juli 2012 16:57 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Welke problemen worden er precies opgelost als je stopt met het heffen van inkomstenbelasting?
En hoe denk je sociale voorzieningen te bekostigen?quote:Op woensdag 18 juli 2012 17:04 schreef Paper_Tiger het volgende:
De bestedingen gaan omhoog en daardoor ontstaat economische groei. Je hoeft niet meer met scheve ogen naar je buren te kijken want er valt niets meer af te trekken. Je kan 500000 ambtenaren ontslaan en die kunnen dan een productieve baan nemen zodat er nog meer economische groei komt.Zwartwerken loont niet langer.
![]()
AOW uitkeren, wegen aanleggen, zorgen voor een goede ruimtelijke ordening, gericht investeren in de economie, zorgen dat mensen die niet kunnen werken een uitkering krijgen, mensen helpen met re-integreren, zorg zo regelen dat de kwaliteit en niet de prijs voorop staat...quote:Op woensdag 18 juli 2012 19:22 schreef Paper_Tiger het volgende:
Wat kan de staat beter dan de Ohra, Nationale Nederlanden of Delta Lloyd (om er maar een paar te noemen)?
Achmea kan daar over meepraten, die stelde het belang van haar cliënten zo hoog in dat ze niet genoeg zorg hadden ingekocht zodat hun cliënten niet meer in het ziekenhuis terecht konden.quote:Op woensdag 18 juli 2012 19:22 schreef Paper_Tiger het volgende:
Wat kan de staat beter dan de Ohra, Nationale Nederlanden of Delta Lloyd (om er maar een paar te noemen)?
Dan stap je toch over naar een ander? In een vrije markt heb je de keuze.....quote:Op woensdag 18 juli 2012 19:26 schreef Euribob het volgende:
[..]
Achmea kan daar over meepraten, die stelde het belang van haar cliënten zo hoog in dat ze niet genoeg zorg hadden ingekocht zodat hun cliënten niet meer in het ziekenhuis terecht konden.
quote:Op woensdag 18 juli 2012 19:29 schreef Paper_Tiger het volgende:
Dan stap je toch over naar een ander? In een vrije markt heb je de keuze.....
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |