abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114261783
Hallo allemaal,

Ik heb een Barbecook Brahma 3.x gasbarbecue. Deze wordt niet heet genoeg. De gasvlammen die uit de branders komen zijn ook redelijk klein. Er zit een "Aromaz" systeem in, maar dat gaat pas werken bij een temperatuur vanaf 150 graden celcius. Zo heet wordt mijn barbecue niet.

Ik heb al een nieuwe gasfles geprobeerd, andere gasregelaar (30 en 50 mbar) maar het gewenste resultaat blijft uit. Naar mijn inzicht zou zo'n barbecue toch gemakkelijk 200 a 300 graden celcius heet moeten worden.

Graag tips.. kan nu niet fatsoenlijk barbecuen.

Alvast bedankt!
Extra gegevens
Hieronder kun je enkele extra dingen voor in je profiel invullen. De hieronder getoonde velden verschijnen bij elke post die je op het forum doet. Overige profielgegevens kun je na je registratie invullen via de profiepagina.
  maandag 16 juli 2012 @ 11:11:07 #2
153745 525TDS
Dat zeg ik dus.
pi_114262177
Geen echte tip maar ik ben nu aan mijn tweede Barbecook bezig en ze worden inderdaad niet al te heet. Toch halen die van mij uiteindelijk wel zo'n 220-250 graden maar echt van harte gaat het niet.
Soms leg ik er, om wat extra temperatuur te krijgen, wat stukjes hout bij. Dan loopt de temperatuur wel wat verder en sneller op.
Toch: als die van jou zelfs onder de 150 graden blijft, dan is er óf iets met je branders/sproeiers óf hij is erg vies van binnen.
Wat ook scheelt bij de mijne: zet hem vooral uit de wind neer.
  maandag 16 juli 2012 @ 11:22:26 #3
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_114262454
Komt omdat het in Nederland buiten te koud is. Dat kan de BBQ niet aan.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_114263201
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 11:11 schreef 525TDS het volgende:
Geen echte tip maar ik ben nu aan mijn tweede Barbecook bezig en ze worden inderdaad niet al te heet. Toch halen die van mij uiteindelijk wel zo'n 220-250 graden maar echt van harte gaat het niet.
Soms leg ik er, om wat extra temperatuur te krijgen, wat stukjes hout bij. Dan loopt de temperatuur wel wat verder en sneller op.
Toch: als die van jou zelfs onder de 150 graden blijft, dan is er óf iets met je branders/sproeiers óf hij is erg vies van binnen.
Wat ook scheelt bij de mijne: zet hem vooral uit de wind neer.
Leg je de houtjes gewoon onder in de (lek)bak? En moet ik dan denken aan houtsnippers of iets dergelijks? Zou je hier ook lava stenen voor kunnen gebruiken? Mijn barbecue staat vaak wel in de wind. Misschien dat ik hier ook iets voor kan verzinnen. Baal er wel van.. mooie en grote barbecue maar de prestaties vallen tegen.

Bedankt in ieder geval voor het meedenken.
Extra gegevens
Hieronder kun je enkele extra dingen voor in je profiel invullen. De hieronder getoonde velden verschijnen bij elke post die je op het forum doet. Overige profielgegevens kun je na je registratie invullen via de profiepagina.
  maandag 16 juli 2012 @ 11:53:06 #5
153745 525TDS
Dat zeg ik dus.
pi_114263458
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 11:45 schreef bartvanderzanden het volgende:

[..]

Leg je de houtjes gewoon onder in de (lek)bak? En moet ik dan denken aan houtsnippers of iets dergelijks? Zou je hier ook lava stenen voor kunnen gebruiken? Mijn barbecue staat vaak wel in de wind. Misschien dat ik hier ook iets voor kan verzinnen. Baal er wel van.. mooie en grote barbecue maar de prestaties vallen tegen.

Bedankt in ieder geval voor het meedenken.
Die houtjes leg ik gewoon onderin. Beetje in de buurt van de gasvlam. Het verbrandt uiteindelijk helemaal dus je houdt alleen maar wat as over.
Lavastenen zou ik niet doen. Ik heb dat bij mijn vorige BBQ gedaan maar zo haal je de "hitte" meer naar boven waardoor het vet dat van het vlees afdruipt veel sneller verbrandt. Ik had toen steeds verkoold vlees.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')