abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 16 juli 2012 @ 09:58:19 #1
345286 Bobdew
waarom ook niet
pi_114260578
Beste Medefokkers,

Op het moment heb ik 2 baantjes namelijk de ochtendkrant en ik ben attractiebediener bij een attractiepark. Bij de ochtendkrant is loonhefferingskorting toegepast omdat ik daar meer verdien. maar bij het andere baantje niet. Ik ben nu 18 jaar.

Nu heb ik al een aantal keer loon ontvangen van het attractieparkt maar dat is gigantisch weinig. zo verdiende ik van een paar week terug 2.90 per uur, en van afgelopen keer 2,35. terwijl het minimumjeugdloon rond de 4 euro ligt.

Echter staat er op mijn loonstrookje dat ik 4,08 hoor te verdienen, maar dit is bruto. gaat er dan ruim 1 euro rechtstreeks de staatskas in?

Kan je meerdere baantjes opgeven bij loonheffingskorting? dan voeg ik dat baantje als attractiebediender daar graag bij.
pi_114260606
Officieel niet volgens mij, maar zolang je onder een bepaalde grens blijft maakt dat geen fuck uit, je komt er toch niet overheen en je krijg het dus volgend jaar alsnog terug.
  maandag 16 juli 2012 @ 10:02:16 #3
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_114260663
Volgend jaar belasting terugvragen en dan krijg je het teveel betaalde weer terug.
En uiteraard de loonheffingkorting daar laten toepassen waar je bruto per week/maand het meest verdient.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 16 juli 2012 @ 10:09:29 #4
345286 Bobdew
waarom ook niet
pi_114260780
En als je er wel overheen komt moet je bijbetalen?
  maandag 16 juli 2012 @ 10:11:48 #5
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_114260820
Nee, je betaalt nu al maximaal, alsof je over de grens gaat.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 16 juli 2012 @ 10:25:17 #6
261438 StormS.A
#46 Valentino Rossi
pi_114261107
volgens mij met 2 werkgevers zit je zowiezo in schijf 2 waardoor je meer gaat betalen.

1 tip: bel de belastingdienst
  maandag 16 juli 2012 @ 10:41:21 #7
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_114261502
Je kan maar bij 1 werkgever de loonheffingskorting toe laten passen.

Je betaalt nu bij je tweede baantje meer belasting, maar een groot deel kan je aan het einde van het jaar terugvragen aan de belasting.
So we just called him Fred
pi_114261640
Waarom kan het niet gewoon bij 2? Heb ik ook wel eens gehad, vooral bij overlappende baantjes.
  maandag 16 juli 2012 @ 10:53:50 #9
345286 Bobdew
waarom ook niet
pi_114261775
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 10:48 schreef JDx het volgende:
Waarom kan het niet gewoon bij 2? Heb ik ook wel eens gehad, vooral bij overlappende baantjes.
Ja dat vraag ik mij ook af.

Ookal ga je over de grens heen dan moet je iets bijbetalen lijkt mij, maar dat kan toch nooit meer zijn dan dat ik nu misloop?
pi_114261902
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 10:53 schreef Bobdew het volgende:

[..]

Ja dat vraag ik mij ook af.

Ookal ga je over de grens heen dan moet je iets bijbetalen lijkt mij, maar dat kan toch nooit meer zijn dan dat ik nu misloop?
Je loopt niets mis, je krijgt de teveel ingehouden loonheffing terug bij je belastingaangifte. Officieel mag je maar bij 1 baan tegelijk je loonheffingskorting laten toepassen, maar zolang jij verwacht niet meer dan 6000 euro per jaar te verdienen kan je ze ook bij beide werkgevers laten toepassen.
pi_114264516
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 10:48 schreef JDx het volgende:
omdat je dan bij de belastingaangifte in 1x die loonheffing weer moet terugbetalen en dan kunnen veel mensen niet...
Lijkt me logisch. Dit is een beetje een bescherming voor tokkies.

Met ongeveer 4 euro per uur zit je in het laagste belastingtarief, wat ongeveer 33% is. Dat betekent dat je 1.32 euro per uur belasting betaald. Netto hou je dus ongeveer 2.68 euro over. Je krijgt nog wat arbeidskorting wat per jaar ongeveer 1400 euro is of minder.

Mensen die denken dat je over de eerste paar duizend euro geen belasting betaald praten poep. je betaald ALTIJD belasting, maar van het betaalde belasting gaat heffingen af, waardoor je netto belasting lager is of zelfs 0, maar niet minder dan 0.Aangezien je die heffingen bij je eerste baan toepast, betaal je bij de 2de baan gewoon belasting, zoals ieder ander.
Of je het terugkrijgt hangt van allerlei factoren of zoals aftrekposten, arbeidskorting, etc.

[ Bericht 18% gewijzigd door sjorsie1982 op 16-07-2012 12:28:26 ]
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_114264656
quote:
14s.gif Op maandag 16 juli 2012 10:59 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Je loopt niets mis, je krijgt de teveel ingehouden loonheffing terug bij je belastingaangifte. Officieel mag je maar bij 1 baan tegelijk je loonheffingskorting laten toepassen, maar zolang jij verwacht niet meer dan 6000 euro per jaar te verdienen kan je ze ook bij beide werkgevers laten toepassen.
:z :z zo werkt het dus niet _O- _O-

Die 6000 euro is denk ik gebaseerd op 1 loonheffing in het laagste tarief :) Pas je twee loonheffingen toe dan meot je gewoon bijlappen bij je aangifte.
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_114264723
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 12:27 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Zo werkt het wel, als je het er niet mee eens ben mag je even een proefbereking voor me maken. Natuurlijk zijn er nog tig andere factoren, maar bij iemand die zo weinig per uur verdiend zal het gaan om een bijbaan en iemand met weinig tot geen aftrekposten.
pi_114264754
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 12:29 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Zo werkt het wel, als je het er niet mee eens ben mag je even een proefbereking voor me maken. Natuurlijk zijn er nog tig andere factoren, maar bij iemand die zo weinig per uur verdiend zal het gaan om een bijbaan en iemand met weinig tot geen aftrekposten.
Ik ga geen proefberekeing doen omdat jij neit weet hoe het werkt.
Verdiep je eens, dan praten we verder.
http://www.belastingdiens(...)_en_tarieven_in_2012
pi_114264756
quote:

[..]

Die 6000 euro is denk ik gebaseerd op 1 loonheffing in het laagste tarief :) Pas je twee loonheffingen toe dan meot je gewoon bijlappen bij je aangifte.
Complete onzin wat je daar uitkraamt. Als jij 100 euro per jaar verdient en 2x loonheffingskorting tegelijk laat toepassen hoef je echt niet bij te betalen.
pi_114264777
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 12:30 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Complete onzin wat je daar uitkraamt. Als jij 100 euro per jaar verdient en 2x loonheffingskorting laat toepassen hoef je echt niet bij te betalen.
Klopt dan is de totale heffing niet meer dan de maximale loonheffing. Maar beide werkgevers gaan uit dat ze beide de totale loonheffing MOGEN toepassen. Dus als het bedrag meer (in de buurt van een normaal salaris) is dan meot je gewoon terugbetalen.
pi_114264825
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 12:31 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Klopt dan is de totale heffing niet meer dan de maximale loonheffing.
Joh, en zo kom je dus aan het bedrag van 6000 euro, de loonheffinskorting is zo'n 2000 euro op jaarbasis. Dat valt in het eerste tarief van zo'n 33% wat er dus effectief op neer komt dat je sowieso 6000 euro mag verdienen voordat je belasting moet afdragen aan de BD, en dan neem ik de arbeidskorting nog niet eens mee.
pi_114264901
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 12:32 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Joh, en zo kom je dus aan het bedrag van 6000 euro, de loonheffinskorting is zo'n 2000 euro op jaarbasis. Dat valt in het eerste tarief van zo'n 33% wat er dus effectief op neer komt dat je sowieso 6000 euro mag verdienen voordat je belasting moet afdragen aan de BD, en dan neem ik de arbeidskorting nog niet eens mee.
Klopt :)
mooi dat we het eens zijn. :)

Maar normaal gesproken verdiend iemand meer dan 6000 per jaar. Anders kom je je bed er toch niet voor uit. Dus als je dan beide loonheffing laten toepassen moet je bijlappen bij je aangifte.
Alleen al het minimumloon is al meer dan 6000 per jaar.
Aangezien TS niet zegt hoeveel uur die per week werkt, kan je er niet vanuit gaan dan die in totaal minder dan 6000 per jaar verdiend.
pi_114264922
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 12:34 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Klopt :)
mooi dat we het eens zijn. :)

Maar normaal gesproken verdiend iemand meer dan 6000 per jaar. Anders kom je je bed er toch niet voor uit. Dus als je dan beide loonheffing laten toepassen moet je bijlappen bij je aangifte.
Alleen al het minimumloon is al meer dan 6000 per jaar.
Dus eerst beweer je dat ik onzin uitkraam en me vervolgens geef je me gelijk :') Neem eerst nog even een bak koffie.
pi_114264973
quote:
14s.gif Op maandag 16 juli 2012 12:35 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Dus eerst beweer je dat ik onzin uitkraam en me vervolgens geef je me gelijk :') Neem eerst nog even een bak koffie.
Jij zegt dat loonheffing toepassen bij beide werkgevers kan zonder bijbetalen bij aangifte.
Aangezien je niet weet hoeveel TS werkt per week kan je dat herlemaal niet zeggen. Ik ga uit van normaal dienstverband en alleen al het minimumloon is meer dan 6000 per jaar.
Hoewel die 6000 per jaar eigenlijk neit klopt, want iedereen ebtaald altijd belasting en die loonheffing en arbeidskorting gaan van het totale belastingsbedrag af.
pi_114265044
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 12:36 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Jij zegt dat loonheffing toepassen bij beide werkgevers kan zonder bijbetalen bij aangifte.
Aangezien je niet weet hoeveel TS werkt per week kan je dat herlemaal niet zeggen. Ik ga uit van normaal dienstverband en alleen al het minimumloon is meer dan 6000 per jaar.
Hoewel die 6000 per jaar eigenlijk neit klopt, want iedereen ebtaald altijd belasting en die loonheffing en arbeidskorting gaan van het totale belastingsbedrag af.
Nee, dat zei ik niet.
quote:
14s.gif Op maandag 16 juli 2012 10:59 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Nogmaals, neem een bak koffie en lees eens wat ik zeg in plaats van woorden in mijn mond leggen.
  maandag 16 juli 2012 @ 12:41:13 #22
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_114265176
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 12:23 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

omdat je dan bij de belastingaangifte in 1x die loonheffing weer moet terugbetalen en dan kunnen veel mensen niet...
Lijkt me logisch. Dit is een beetje een bescherming voor tokkies.

Met ongeveer 4 euro per uur zit je in het laagste belastingtarief, wat ongeveer 33% is. Dat betekent dat je 1.32 euro per uur belasting betaald. Netto hou je dus ongeveer 2.68 euro over. Je krijgt nog wat arbeidskorting wat per jaar ongeveer 1400 euro is of minder.

Mensen die denken dat je over de eerste paar duizend euro geen belasting betaald praten poep. je betaald ALTIJD belasting, maar van het betaalde belasting gaat heffingen af, waardoor je netto belasting lager is of zelfs 0, maar niet minder dan 0.Aangezien je die heffingen bij je eerste baan toepast, betaal je bij de 2de baan gewoon belasting, zoals ieder ander.
Of je het terugkrijgt hangt van allerlei factoren of zoals aftrekposten, arbeidskorting, etc.
quote:

[..]

Zo werkt het dus niet.

Er wordt op een hoop gegooid wat je verdiend hebt. Hierover wordt vervolgens bekeken wat je moet betalen. Vervolgens worden hier kortingen (Bv. algemene heffuingskorting / vandaar de naam loonheffingskorting) vanaf gehaald.

Doordat de kortingen een bepaald bedrag zijn, ca. ¤ 2000, kun je stellen dat bij een belastingtarief in de laagste schijf van 33% je dus een inkomen van totaal (dus over meerdere werkgevers) van ruim ¤ 6000 mag verdienen zonder in de problemen te komen. En hoewel je de lhk niet bij beiden mag toepassen zal dat in zo een situatie niets uitmaken.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  maandag 16 juli 2012 @ 12:41:49 #23
65960 sanger
pi_114265199
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 10:25 schreef StormS.A het volgende:
volgens mij met 2 werkgevers zit je zowiezo in schijf 2 waardoor je meer gaat betalen.
:')

quote:
1 tip: bel de belastingdienst
^O^
  maandag 16 juli 2012 @ 12:46:24 #24
65960 sanger
pi_114265349
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 12:36 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

TS is jeugdloner, dus ligt het loon nog niet zo hoog. Alleen bij fulltime (40 uur) ¤ 4,08 het jaar rond zou hij er bovenuit komen.

Nu is een deel al krantenwijk, dus dat zal al anders zijn. Daarnaast verwacht ik niet dat TS in het winterseizoen veel werk heeft in het attractiepark :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')