Een beetje uit de categorie "There are no American tanks in Baghdad!"quote:Naar het strand van Fukushima
ma 16 jul 2012, 09:02
'Naar het strand van Fukushima' TOKIO - Aan het strand van het Japanse Iwaki, 65 kilometer ten zuiden van de plek waar 11 maart 2011 een grote kerncentrale in de provincie Fukushima werd verwoest, mag sinds maandag weer worden gezwommen. Het is het eerste strand in de regio van de kernramp dat weer openstaat voor badgasten die de zee in willen.
De eerste drie die maandag te water gingen hadden er duidelijk belang bij, want ze werken in de toerismesector. „Het water is nog wat koud, maar ik geloof dat het een goed seizoen wordt en ik hoop dat er veel mensen komen'”, aldus Ykiei Hakozaki, een van de eerste drie zwemmers.
De gemeente Iwaki heeft laten weten dat er in het zeewater een radioactief stralingsniveau van minder dan 1 Becquerel per liter water is en dat levert geen gevaar voor de gezondheid op. De heropening van het strand valt samen met de viering in Japan van de Dag van de Zee
Stel je voor dat de Nederlandse kerncentrale in Borssele zou klappen, zou je dan nog onbezorgd naar het strand in Breskens gaan?quote:Vamos a la playa, oh oh oh oh x 4
Vamos a la playa, la bomba estalló
Las radiaciónes tuestan y matizan de azul
Vamos a la playa oh oh oh oh x 4
Vamos a la playa, todos con sombrero.
El viento radiactivo, despeina los cabellos.
PUENTE
Vamos a la playa, al fin el mar es limpio.
No más peces hediondos, sino agua fluorescente.
Vertaling
Laten we naar het strand gaan, oh oh oh oh x 4
Laten we naar het strand gaan, de bom is ontploft
De straling roostert en kleurt blauw
Laten we naar het strand, allen met een hoed op
De radioaktieve wind verwart de haren
Brug
Laten we naar het strand gaan, eindelijk is de zee schoon
Geen stinkende vissen meer maar fluoriserend water
Klinkt veilig genoegquote:Thursday, 5 April 2012 For the second time in 10 days highly radioactive wastewater is accidentally discharged into the sea. Today about 12 tons of wastewater leaks from a disconnected joint, a large portion of which flows into the sea through a drainage ditch.[273]
Zo zal die figuur heten? Ik spreek geen Japans.quote:Op maandag 16 juli 2012 09:42 schreef Arashimashou het volgende:
Het kan best veilig zijn ja, maar of je het risico wilt lopen... Bij de kernbommen was de meeste straling na een jaar weg, maar dit is natuurlijk een heel andere situatie. Volgens mij was er bij deze ramp sprake van een hogere straling.
Overigens, "Ykiei"
Als je mod wilt worden dan moet je maar solliciteren. Waarom zou dit in [ONZ] moeten? Het is een tamelijk serieus onderwerp.quote:
Is er een constante monitoring? Er stroomt nog steeds ellende in zee daar, als de wind of de stroming éven draait dan zit je héél erg fout. En dan? Stralingsmonitoring van badgasten die het strand willen verlaten?quote:Op maandag 16 juli 2012 09:50 schreef DroogDok het volgende:
Radioactiviteit van het zeewater en omgeving is objectief te meten, als die lager is dan de grens voor gezondheidsrisico's is het dus veilig.
Als ik daar zou wonen zou ik er echter voorlopig nog niet gaan zwemmen.
Ik heb geen verstand van zaken, maar ik denk dat deze ramp wat radioactiviteit betreft een stuk erger is, al was het maar omdat er lange tijd (en nu nog?) een constante stroom van afval uit de centrale komt, meestal direct de zee in. Bij de bom was de straling er gewoon in een keer, om vervolgens af te nemen.quote:Op maandag 16 juli 2012 09:58 schreef Beelzebufo het volgende:
[..]
Zo zal die figuur heten? Ik spreek geen Japans.
Ik weet niet of je kernbommen kan vergelijken met een kerncentrale omdat de samenstelling van de splijtstoffen (en daarmee de vervalreeks) anders is.
[..]
Als je mod wilt worden dan moet je maar solliciteren. Waarom zou dit in [ONZ] moeten? Het is een tamelijk serieus onderwerp.
[..]
Is er een constante monitoring? Er stroomt nog steeds ellende in zee daar, als de wind of de stroming éven draait dan zit je héél erg fout. En dan? Stralingsmonitoring van badgasten die het strand willen verlaten?
haha, ik dacht 'huh?'quote:Op maandag 16 juli 2012 09:47 schreef Ulx het volgende:
Bij de meeste octopussen was er in geen van de 9/10 armen
AH! Een expert! Geef je mening en verlicht (:')) ons pad!quote:Op maandag 16 juli 2012 11:47 schreef Spouwerranger het volgende:
Die reacties hier. Het wordt weer zo'n discussie waar iedereen wat loopt te roepen terwijl ze er de ballen verstand van hebben
.
Die staat inderdaad hoog op het lijstje van meest miskende protestsongs.quote:Op maandag 16 juli 2012 09:33 schreef Beelzebufo het volgende:
Het is een beetje de waarheid achter het leeghoofdig-vrolijke liedje "Vamos a la playa", dat eigenlijk een heel onverwachte inhoud heeft:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |