abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 16 juli 2012 @ 09:33:14 #1
206640 Beelzebufo
All my vices are devices!
pi_114260154
bron:De Telegraaf
quote:
Naar het strand van Fukushima
ma 16 jul 2012, 09:02
'Naar het strand van Fukushima' TOKIO - Aan het strand van het Japanse Iwaki, 65 kilometer ten zuiden van de plek waar 11 maart 2011 een grote kerncentrale in de provincie Fukushima werd verwoest, mag sinds maandag weer worden gezwommen. Het is het eerste strand in de regio van de kernramp dat weer openstaat voor badgasten die de zee in willen.

De eerste drie die maandag te water gingen hadden er duidelijk belang bij, want ze werken in de toerismesector. „Het water is nog wat koud, maar ik geloof dat het een goed seizoen wordt en ik hoop dat er veel mensen komen'”, aldus Ykiei Hakozaki, een van de eerste drie zwemmers.

De gemeente Iwaki heeft laten weten dat er in het zeewater een radioactief stralingsniveau van minder dan 1 Becquerel per liter water is en dat levert geen gevaar voor de gezondheid op. De heropening van het strand valt samen met de viering in Japan van de Dag van de Zee
Een beetje uit de categorie "There are no American tanks in Baghdad!"

Gezien het feit dat de koelwaterinstallatie nog steeds niet stabiel is en er nog steeds radioactieve stoffen in zee kunnen lekken lijkt bovenstaande me een spannende onderneming. Het is een beetje de waarheid achter het leeghoofdig-vrolijke liedje "Vamos a la playa", dat eigenlijk een heel onverwachte inhoud heeft:

quote:
Vamos a la playa, oh oh oh oh x 4
Vamos a la playa, la bomba estalló
Las radiaciónes tuestan y matizan de azul

Vamos a la playa oh oh oh oh x 4

Vamos a la playa, todos con sombrero.
El viento radiactivo, despeina los cabellos.

PUENTE

Vamos a la playa, al fin el mar es limpio.
No más peces hediondos, sino agua fluorescente.

Vertaling
Laten we naar het strand gaan, oh oh oh oh x 4
Laten we naar het strand gaan, de bom is ontploft
De straling roostert en kleurt blauw

Laten we naar het strand, allen met een hoed op
De radioaktieve wind verwart de haren

Brug

Laten we naar het strand gaan, eindelijk is de zee schoon
Geen stinkende vissen meer maar fluoriserend water

Stel je voor dat de Nederlandse kerncentrale in Borssele zou klappen, zou je dan nog onbezorgd naar het strand in Breskens gaan?

Concreet: is dit toeristische propaganda, of zou het inderdaad weer veilig zijn?
Een Rijnlandse morgen (ca. 8516 vierkante meter) is onderverdeeld in 6 hont, een hont in 100 vierkante roeden, en een roede in 144 vierkante voet.
pi_114260296
Het kan best veilig zijn ja, maar of je het risico wilt lopen... Bij de kernbommen was de meeste straling na een jaar weg, maar dit is natuurlijk een heel andere situatie. Volgens mij was er bij deze ramp sprake van een hogere straling.

Overigens, "Ykiei" :?
  maandag 16 juli 2012 @ 09:42:57 #3
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_114260304
De OP past beter in ONZ dan in NWS
pi_114260333
quote:
Thursday, 5 April 2012 For the second time in 10 days highly radioactive wastewater is accidentally discharged into the sea. Today about 12 tons of wastewater leaks from a disconnected joint, a large portion of which flows into the sea through a drainage ditch.[273]
Klinkt veilig genoeg ^O^
pi_114260379
Zolang het water daar niet veel warmer is dan in de omgeving zal het wel meevallen. Bovendien hebben ze op zeedieren tests gedaan. Bij de meeste octopussen was er in geen van de 9/10 armen een mutatie opgetreden, bij de tweekoppige zeemeeuwen was ook niets raars te vinden.
pi_114260438
Radioactiviteit van het zeewater en omgeving is objectief te meten, als die lager is dan de grens voor gezondheidsrisico's is het dus veilig.
Als ik daar zou wonen zou ik er echter voorlopig nog niet gaan zwemmen.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  maandag 16 juli 2012 @ 09:58:29 #7
206640 Beelzebufo
pi_114260582
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 09:42 schreef Arashimashou het volgende:
Het kan best veilig zijn ja, maar of je het risico wilt lopen... Bij de kernbommen was de meeste straling na een jaar weg, maar dit is natuurlijk een heel andere situatie. Volgens mij was er bij deze ramp sprake van een hogere straling.

Overigens, "Ykiei" :?
Zo zal die figuur heten? Ik spreek geen Japans.

Ik weet niet of je kernbommen kan vergelijken met een kerncentrale omdat de samenstelling van de splijtstoffen (en daarmee de vervalreeks) anders is.

quote:
2s.gif Op maandag 16 juli 2012 09:42 schreef Bill_E het volgende:
De OP past beter in ONZ dan in NWS
Als je mod wilt worden dan moet je maar solliciteren. Waarom zou dit in [ONZ] moeten? Het is een tamelijk serieus onderwerp.

quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 09:50 schreef DroogDok het volgende:
Radioactiviteit van het zeewater en omgeving is objectief te meten, als die lager is dan de grens voor gezondheidsrisico's is het dus veilig.
Als ik daar zou wonen zou ik er echter voorlopig nog niet gaan zwemmen.
Is er een constante monitoring? Er stroomt nog steeds ellende in zee daar, als de wind of de stroming éven draait dan zit je héél erg fout. En dan? Stralingsmonitoring van badgasten die het strand willen verlaten?
Een Rijnlandse morgen (ca. 8516 vierkante meter) is onderverdeeld in 6 hont, een hont in 100 vierkante roeden, en een roede in 144 vierkante voet.
pi_114260768
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 09:58 schreef Beelzebufo het volgende:

[..]

Zo zal die figuur heten? Ik spreek geen Japans.

Ik weet niet of je kernbommen kan vergelijken met een kerncentrale omdat de samenstelling van de splijtstoffen (en daarmee de vervalreeks) anders is.

[..]

Als je mod wilt worden dan moet je maar solliciteren. Waarom zou dit in [ONZ] moeten? Het is een tamelijk serieus onderwerp.

[..]

Is er een constante monitoring? Er stroomt nog steeds ellende in zee daar, als de wind of de stroming éven draait dan zit je héél erg fout. En dan? Stralingsmonitoring van badgasten die het strand willen verlaten?
Ik heb geen verstand van zaken, maar ik denk dat deze ramp wat radioactiviteit betreft een stuk erger is, al was het maar omdat er lange tijd (en nu nog?) een constante stroom van afval uit de centrale komt, meestal direct de zee in. Bij de bom was de straling er gewoon in een keer, om vervolgens af te nemen.

En je hebt gelijk vind ik. Het kan er nu best veilig zijn, maar de stroming hoeft maar iets te veranderen en je zit in de shit.

Ik heb geen idee hoe men een losse Y zou opschrijven... en als ik op Ykiei zoek krijg ik alleen maar deze pagina en die van de Telegraaf, dus ik denk dat het een typfout is.
  maandag 16 juli 2012 @ 10:38:38 #9
345970 Doodloper
Is een hardloper.
pi_114261435
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 09:47 schreef Ulx het volgende:
Bij de meeste octopussen was er in geen van de 9/10 armen
haha, ik dacht 'huh?' :')
We zullen zien, zei de blinde.
pi_114262066
:')

Willen ze soms experimenteren met de effecten van radioactiviteit? :')
pi_114263264
Die reacties hier :'). Het wordt weer zo'n discussie waar iedereen wat loopt te roepen terwijl ze er de ballen verstand van hebben :').
Who motivates the motivator?
pi_114264928
Leuk voor strandfeesten toch, allemaal een klein beetje aan het gloeien ;)
pleased to meet you
  maandag 16 juli 2012 @ 12:39:39 #13
206640 Beelzebufo
pi_114265109
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 11:47 schreef Spouwerranger het volgende:
Die reacties hier :'). Het wordt weer zo'n discussie waar iedereen wat loopt te roepen terwijl ze er de ballen verstand van hebben :').
AH! Een expert! Geef je mening en verlicht (:')) ons pad!

Maar even serieus: ik ben dus géén expert maar maak me wel zorgen om het (schijnbare) gemak waarmee mensen weer in potentieel besmet gebied gehaald worden. Bikini was destijds ook 'veilig' totdat er mensen dood neervielen en de boel alnog (en nogmaals) ontruimd werd.
pi_114272403
Ik hoef geen extra armen, oren, of tenen erbij. Dus ik bedank ervoor om daar te gaan zwemmen :Y
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
pi_114272455
Wees maar gerust... er groeien niet meteen nieuwe lichaamsdelen aan.

Je wordt gewoon kaal, je kotst alles uit... je huid brandt, en uiteindelijk ga je gewoon dood.
pi_114272820
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 09:33 schreef Beelzebufo het volgende:
Het is een beetje de waarheid achter het leeghoofdig-vrolijke liedje "Vamos a la playa", dat eigenlijk een heel onverwachte inhoud heeft:
Die staat inderdaad hoog op het lijstje van meest miskende protestsongs.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 16 juli 2012 @ 15:43:01 #17
206640 Beelzebufo
pi_114272843
Jammer nou weer dat mijn topictitel is aangepast. Ik had dat 'Vamos a la playa' er niet voor niets ingezet gezien de inhoud van dat liedje. Maar goed...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')