abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114315978
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 14:20 schreef ikjijallebei het volgende:

[..]

Ik ben echt door stomheid geslagen. :') hoe vaak zie je wel niet mensen die in een dure bak rijden en daarmee wijven ronselen, omdat ze met hun geld alles kunnen? Die scheppen gewoon op over hun vermogen, nou prima, als ik zo rijk zou zijn zou ik dat ook doen.

Hmmm, ik formuleer het niet duidelijk genoeg maar ik heb het meer over de groep die gewoon in normaal huis wonen en auto hebben en die op verjaardagen constant opscheppen over geld. Die soort bedoel ik eigenlijk, als je in Aston Martin rond rijdt dan is het wel duidelijk.
pi_114316308
Even een vraag mbt tot WW.

Ik werk momenteel nonstop vanaf mijn 17e. Stel, als ik nu de laan uitgeschopt zal worden.. dan heb ik recht op 13 maanden WW.

Ok.. dat is duidelijk, maar ik begreep altijd dat in de WW zitten ook formeel gezien word als werk, je betaald ook je belastingen vanuit de uitkering en je had toen mijn broer er mee te maken kreeg ook zoiets als werkbriefjes e.d.

Stel nou, dat je 6 maanden in de WW hebt gezeten... eindelijk weer werk hebt en helaas na 1 maand niet door je proeftijd heen komt... heb je vanaf dat moment 6 maanden opgebruikt of begin je weer met je verse voorraad van 13 maanden?
pi_114316816
Niks mis met werken. Mits dat wel op een leuke manier gebeurt. Dus leuke collega's, niet geestdodend werk en waardering. Plus een loontje waar je makkelijk van rond kunt komen zonder dat je elk dubbeltje 4 keer om moet draaien. Bovendien is thuis zitten idd echt niks en werk houdt je bezig. Tis goed voor de sociale contacten. Tuurlijk kun je die ook in de kroeg op doen, maar voel je je écht nuttig door gewoon NIET te werken? Compleet niks te doen?

Maar mijn motto is ook dat ik werk om te leven en nooit zal leven om te werken. Daarom zal ik niet een eigen bedrijf uit de grond stampen om daar vervolgens dag en nacht mee bezig te zijn.
just give a second thought
what if we don't get caught...
  dinsdag 17 juli 2012 @ 15:02:39 #244
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_114317486
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 14:03 schreef ikjijallebei het volgende:
Jawel, ik snap niet hoe je dit uit mijn posts denkt te halen?????
Als je meent recht te hebben om één of meerdere periodes WW te krijgen zodat je lekker lui kunt lanterfanten, enkel en alleen omdat je ervoor belasting betaald hebt, nee, dan snap je niet waar WW voor dient, nee.

quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 14:17 schreef mike-amersfoort het volgende:

[..]

Leg dat eens uit dan?

WW is voor onverwijtbaar ontslag om een tussenperiode op te vangen. Er zijn genoeg mensen die er misbruik van maken. Na 20 jaar werken er 6 maanden van 'pakken' vind ik dan nog niet eens zo erg. Maar ik heb ook gelezen dat hij die 6 maand zelf bekostigd heeft zonder WW te gebruiken zoals het 'hoort', maar ik vind dat zelf nog zeer netjes. Het zou vanzelfsprekend moeten zijn, maar niet iedereen is zo, dus hiervoor complimenten.

De bijstand vind ik al helemaal een triest verhaal. Genoeg mensen die het nodig hebben, maar er zijn ook mensen die trots zijn dat ze er al 25 jaar in zitten. Hoe kijk je hier tegenaan?
Ah, jij snapt het dus wel.
Mensen die een uitkering ontvangen omdat ze buiten hun schild om in de penarie zijn geraakt hebben wat mij betreft alle recht om ondersteund te worden.

Mensen die te lui zijn om van de bank te komen of die menen wel een jaartje WW te mogen vangen om op de bank te hangen enkel en alleen omdat ze zin hebben te profiteren van het feit dat ze er jaren lang premie voor hebben betaald, díe moeten wat mij betreft op hun plaats gezet worden.

quote:
7s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 14:00 schreef Nikmans het volgende:
Veel succes met je hele leven lang bikkelen en belasting afdragen, terwijl bazen als de vader van ikjijallebei het systeem neuken en met volle teugen profiteren en genieten _O_
Ook al zo'n kansloze :')
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
  dinsdag 17 juli 2012 @ 15:04:40 #245
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_114317570
haha al die lui die 40 uur per week werken. Slaven van de maatschappij _O_
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
pi_114317581
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 15:04 schreef Michielos het volgende:
haha al die lui die 40 uur per week werken. Slaven van de maatschappij _O_
Hoe kom jij rond dan ;)
  dinsdag 17 juli 2012 @ 15:05:55 #247
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_114317616
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 15:04 schreef Piethur het volgende:

[..]

Hoe kom jij rond dan ;)
Ben professioneel poker speler en treed op wereldwijd (wat neerkomt op 2x in de maand een uur :') ). En jij?
pi_114317683
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 15:05 schreef Michielos het volgende:

[..]

Ben professioneel poker speler en treed op wereldwijd (wat neerkomt op 2x in de maand een uur :') ). En jij?
Heb zelf ook veel gepokerd maar was niet zo goed. Ik heb eigen bedrijf in de schuldhulpverlening en vermaak me daar ook uitstekend mee :)
  dinsdag 17 juli 2012 @ 15:08:26 #249
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_114317745
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 15:07 schreef Piethur het volgende:

[..]

Heb zelf ook veel gepokerd maar was niet zo goed. Ik heb eigen bedrijf in de schuldhulpverlening en vermaak me daar ook uitstekend mee :)
nja, als je je werk echt leuk vind , vind ik eht best. Maar je hebt ook die lui die er godsgloeiende de pest in hebben, continue verbitterd zijn en lopen te zeiken, zich verheugen op het weekend en echt heel slaafs 40+ uur per week gaan werken :')
Ik zou zeggen tegen die lui: ga eens wat anders doen ofzo :')
pi_114317786
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 15:08 schreef Michielos het volgende:

[..]

nja, als je je werk echt leuk vind , vind ik eht best. Maar je hebt ook die lui die er godsgloeiende de pest in hebben, continue verbitterd zijn en lopen te zeiken, zich verheugen op het weekend en echt heel slaafs 40+ uur per week gaan werken :')
Ik zou zeggen tegen die lui: ga eens wat anders doen ofzo :')
Helemaal mee eens, je zult maar een incassomedewerker of een administratief medewerker zijn, snap echt niet dat mensen dat ooit leuk kunnen vinden :r
  dinsdag 17 juli 2012 @ 15:10:29 #251
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_114317833
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 15:09 schreef Piethur het volgende:

[..]

Helemaal mee eens, je zult maar een incassomedewerker of een administratief medewerker zijn, snap echt niet dat mensen dat ooit leuk kunnen vinden :r
en zelfs als die mensen het leuk vinden, zou het me niet boeien :D maar in godsnaam, doe wat je leuk vind want het is echt weggooien van leven wat je doet :')
Uitkeringstrekkers hebben het nog beter dan die lui, en ik vind het niet gek :D
pi_114317911
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 15:10 schreef Michielos het volgende:

[..]

en zelfs als die mensen het leuk vinden, zou het me niet boeien :D maar in godsnaam, doe wat je leuk vind want het is echt weggooien van leven wat je doet :')
Uitkeringstrekkers hebben het nog beter dan die lui, en ik vind het niet gek :D
Ja klopt, je wordt volgens mij ook erg bitter en gaat dan afgeven richting andere mensen die wel plezier in hun werk hebben. Ik snap ook niet dat mensen dat volhouden.
  dinsdag 17 juli 2012 @ 15:14:04 #253
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_114317979
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 15:12 schreef Piethur het volgende:

[..]

Ja klopt, je wordt volgens mij ook erg bitter en gaat dan afgeven richting andere mensen die wel plezier in hun werk hebben. Ik snap ook niet dat mensen dat volhouden.
Ik vind ook dat die lui echt heel erg neerkijken op mensen die gewoon liever part time werken of leuke dingen doen. Totaal onnodig , dat opdringen van je eigen "gedachtegoed" :') Alsof ze verheven of "beter" zijn ofzo.
pi_114317985
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 01:14 schreef Phalon het volgende:
Ik heb zelf een paar jaar in de bijstand gezeten en ik werd niet minder vrolijk om.

Heerlijk die vrije tijd.

Af en toe wel eens zo'n zeurpiet van de gemeente met z'n vervelende Work First projectjes, maar ach, ziek melden en zeggen dat je last van je rug hebt doet wonderen. Lijmtubes en schroefjes inpakken is voor de mongooltjes onder ons.

Ik ken genoeg mensen die gewoon lekker een uitkering genieten, eentje daarvan zit in de Wajong, die gast mankeert niets. Kan elke dag blowen en achter z'n pc zitten gamen. Weer een andere kan de hele dag lekker knutselen rond en in z'n huis.

Veel vrije tijd, dat mis ik. Het is niet eens dat je veel geld nodig bent om sommige dingen te doen, alleen een hoop vrije tijd. Zo heb ik altijd nog wel keyboard willen leren spelen, om eigen trance/techno/eurodance te maken. Maar ja, geen tijd he.

Ik ben trouwens nu niet werkloos hoor, maar soms denk ik er wel aan.
Ik snap dus niet hoe mensen dat volhouden he, ik bedoel. wat moet je nou de hele dag doen?
En als je echt een uitkeringstrekker ben snap ik hoe hoe je met jezelf kan leven :r
Afschieten die gasten!

Ik zou trouwens ook helemaal gek worden als ik de hele dag niks te doen heb, zoals nu vanwege de vakantie.
pi_114318063
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 15:14 schreef Michielos het volgende:

[..]

Ik vind ook dat die lui echt heel erg neerkijken op mensen die gewoon liever part time werken of leuke dingen doen. Totaal onnodig , dat opdringen van je eigen "gedachtegoed" :') Alsof ze verheven of "beter" zijn ofzo.
Ja, iedereen moet net zo werken zoals zij en niemand anders kan en mag plezier hebben. Zijn ook vaak de mensen die beginnen te zeuren op mensen die brak op het werk zitten of mensen die in deeltijd nog leren.
  dinsdag 17 juli 2012 @ 15:16:59 #256
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_114318093
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 15:16 schreef Piethur het volgende:

[..]

Ja, iedereen moet net zo werken zoals zij en niemand anders kan en mag plezier hebben. Zijn ook vaak de mensen die beginnen te zeuren op mensen die brak op het werk zitten of mensen die in deeltijd nog leren.
Het liedje Working Class Hero van John Lennon komt bij me op bij het zien van die lui , kan er niks aan doen :')
pi_114318165
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 15:16 schreef Michielos het volgende:

[..]

Het liedje Working Class Hero van John Lennon komt bij me op bij het zien van die lui , kan er niks aan doen :')
:')
Is trouwens echt een bazennummer ( die van John Lennon dan)
  dinsdag 17 juli 2012 @ 15:25:04 #258
238326 Worteltjestaart
pi_114318415
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 15:14 schreef Michielos het volgende:
Er is helemaal niets mis met parttime werken, of met doen wat je leuk vindt hoor.
Ik vind het alleen wel laakbaar als je dat doet over de rug van de normale werkende door lekker te bogen op een uitkering.
Ik werk feitelijk ook niet fulltime, 36 uur per week en ~8 weken verlof per jaar.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
  dinsdag 17 juli 2012 @ 15:26:02 #259
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_114318460
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 15:25 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

Er is helemaal niets mis met parttime werken, of met doen wat je leuk vindt hoor.
Ik vind het alleen wel laakbaar als je dat doet over de rug van de normale werkende door lekker te bogen op een uitkering.
Ik werk feitelijk ook niet fulltime, 36 uur per week en ~8 weken verlof per jaar.
Die mensen zijn gewoon slim. En dat kunnen Nederlanders principieel niet verkroppen.
Mij boeit het eerlijk gezegd niet
  dinsdag 17 juli 2012 @ 15:30:00 #260
348450 ikjijallebei
luiheid uitgevonden
pi_114318603
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 15:05 schreef Michielos het volgende:

[..]

_O_

maar goed eerst was je pua met eigen bedrijf (onthouden omdat dat wel kicke is :') ), dus wat moeten we nu geloven? ;)
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 15:09 schreef Piethur het volgende:

[..]

Lekker kutklusjes doen enzo, kansloos. :')
Aan de andere kant; als zij daar tevreden mee zijn, prima toch. Hoeft de leidinggevende daarvan de 'rotklusjes' niet te doen en kan hij/zij zich richten op het 'echte werk'. Ik ken een meisje dat onlangs haar diploma heeft gehaald en nu administratief medewerker kan worden; helemaal blij. Vond ik wel leuk.
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 15:02 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

Als je meent recht te hebben om één of meerdere periodes WW te krijgen zodat je lekker lui kunt lanterfanten, enkel en alleen omdat je ervoor belasting betaald hebt, nee, dan snap je niet waar WW voor dient, nee.

[..]

Ah, jij snapt het dus wel.
Mensen die een uitkering ontvangen omdat ze buiten hun schild om in de penarie zijn geraakt hebben wat mij betreft alle recht om ondersteund te worden.

Mensen die te lui zijn om van de bank te komen of die menen wel een jaartje WW te mogen vangen om op de bank te hangen enkel en alleen omdat ze zin hebben te profiteren van het feit dat ze er jaren lang premie voor hebben betaald, díe moeten wat mij betreft op hun plaats gezet worden.

[..]

Ook al zo'n kansloze :')
Ik snapt het ook, alleen geen zin om uitleg te geven aan jou. :')
Heb het ooit moeten leren op school, frictiewerkloosheid blablabla. Maar goed.

Jij bent zo'n ontiegeiljke mongool die niet kan lezen en alles beter denkt te weten. Ik zeg nergens dat je -wettelijk- recht hebt op een WW als je even wil luieren. Ik snap slechts de mensen die er misbruik van maken, en ik geef ze geen ongelijk. even lekker luieren op middelbare leeftijd, niks mis mee.

Volgens mij ben jij zo'n verzuurd typetje met je eeuwig gezeik.
  dinsdag 17 juli 2012 @ 15:31:06 #261
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_114318640
@ikjijalebei
ik zou het allemaal met een korrel zout nemen :D
  dinsdag 17 juli 2012 @ 15:33:05 #262
348450 ikjijallebei
luiheid uitgevonden
pi_114318727
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 15:25 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

Eens, maar dan doel ik voornamelijk op mensen die taktisch in de uitkering zitten; dus die nooit hebben gewerkt en zullen werken, puu romdat ze niet willen en op andermans centen willen teren.

Wat ik bedoelde is dat als je al 25 jaar werkt en je wil even pauze dat die mensen van mijn part best even van de WW mogen genieten, ze hebben immers genoeg geld opzij gelegd voor de overheid en alle andere bullshit. Ja je mag daar best even de vruchten van plukken.
  dinsdag 17 juli 2012 @ 15:33:53 #263
348450 ikjijallebei
luiheid uitgevonden
pi_114318767
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 15:31 schreef Michielos het volgende:
@ikjijalebei
ik zou het allemaal met een korrel zout nemen :D
maak weer eens een vechttopic ;)
pi_114318798
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 15:33 schreef ikjijallebei het volgende:

[..]

maak weer eens een vechttopic ;)
Dit sowieso _O_
  dinsdag 17 juli 2012 @ 15:37:14 #265
238326 Worteltjestaart
pi_114318921
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 15:30 schreef ikjijallebei het volgende:
Jij bent zo'n ontiegeiljke mongool die niet kan lezen en alles beter denkt te weten. Ik zeg nergens dat je -wettelijk- recht hebt op een WW als je even wil luieren. Ik snap slechts de mensen die er misbruik van maken, en ik geef ze geen ongelijk. even lekker luieren op middelbare leeftijd, niks mis mee.

Volgens mij ben jij zo'n verzuurd typetje met je eeuwig gezeik.
Toe maar!

Als ik jouw eigen post even mag aanhalen:
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 12:40 schreef ikjijallebei het volgende:
Mijn plan is om eerst gewoon te bikkelen tot ik een goed salaris heb, dan ga ik ook gewoon even een paar maandjes lekker profiteren van de WW. Waarom? omdat ik het dan heb verdiend. Even een paar maandjes rusten, heb er immers zelf voor betaald.
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 13:55 schreef ikjijallebei het volgende:
Ja ik vind dan dat je er recht op hebt ja. Je hebt genoeg belasting afgedragen en ik vind dan dat je wel even mag luieren.
Gek hè, dat iemand dan de conclusie trekt dat je zegt recht te hebben om van de WW te profiteren omdat je daar gewoon zin in hebt?

Je doet je best maar, maar ga nou zelf niet de stoere bink tegen iemand uithangen omdat je je eigen woorden terugziet...

[ Bericht 6% gewijzigd door Worteltjestaart op 18-07-2012 09:44:13 ]
  dinsdag 17 juli 2012 @ 15:44:54 #266
348450 ikjijallebei
luiheid uitgevonden
pi_114319235
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 15:37 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

Toe maar!

Als ik jouw eigen post even mag aanhalen:

[..]

Gek hè, dat iemand dan de conclusie trekt dat je zegt recht te hebben om van de WW te profiteren omdat je daar gewoon zin in hebt?

Je doet je best maar, maar ga nou zelf niet de stoere bink tegen iemand uithangen omdat je je eigen woorden terugziet...
Wtf? :')
Nogmaals: kun je niet lezen?????????????????

Er staat toch duidelijk 'verdiend' , niet recht hebben op. Ik weet dondersgoed dat je er wettelijk geen recht op hebt, ik ben slechts van mening dat iemand daar wel even gebruik (of misbruik volgens jou) van mag/kan maken, een paar maanden.

Je bent echt onnavolgbaar, eerst beschuldigen dat ik niet zou weten wat de WW en bijstand inhouden, dan zogenaamd confronteren met mijn eigen post :').. what's next?

Edit: (dikgedrukte) ja dat vind ik bijzonder gek. Verkeerde conclusies trekken, jij bent er een ster in.

Ik heb er iig genoeg van, van jouw domme gezeik. :')
  dinsdag 17 juli 2012 @ 15:48:21 #267
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_114319397
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 15:44 schreef ikjijallebei het volgende:

[..]

Wtf? :')
Nogmaals: kun je niet lezen?????????????????

Er staat toch duidelijk 'verdiend' , niet recht hebben op. Ik weet dondersgoed dat je er wettelijk geen recht op hebt, ik ben slechts van mening dat iemand daar wel even gebruik (of misbruik volgens jou) van mag/kan maken, een paar maanden.

Je bent echt onnavolgbaar, eerst beschuldigen dat ik niet zou weten wat de WW en bijstand inhouden, dan zogenaamd confronteren met mijn eigen post :').. what's next?

Edit: (dikgedrukte) ja dat vind ik bijzonder gek. Verkeerde conclusies trekken, jij bent er een ster in.

Ik heb er iig genoeg van, van jouw domme gezeik. :')
_O_ _O_
  dinsdag 17 juli 2012 @ 15:49:38 #268
238326 Worteltjestaart
pi_114319466
Als je vindt dat je het verdient hebt, vind je dus dat je daar gebruik van mag maken.
Ja, dat is juridisch niet hetzelfde als recht hebben op, maar praktisch wel. Lekker op kosten van een ander op je luie reet zitten, dus.

Verder doe je je best maar.
En dan mij beschuldigen van dom gezeik :')
  dinsdag 17 juli 2012 @ 18:07:19 #269
351780 Piye
King of Kush
pi_114324676
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 15:14 schreef krokdown het volgende:

[..]

Ik snap dus niet hoe mensen dat volhouden he, ik bedoel. wat moet je nou de hele dag doen?
En als je echt een uitkeringstrekker ben snap ik hoe hoe je met jezelf kan leven :r
Afschieten die gasten!

Ik zou trouwens ook helemaal gek worden als ik de hele dag niks te doen heb, zoals nu vanwege de vakantie.
Mensen die daadwerkelijk niks beters kunnen bedenken om te doen dan werken. :')
Werken moet je juist doen zodat je het geld hebt om in je vrije tijd leuke dingen te doen (en om te eten natuurlijk). Als jij helemaal niks anders om handen hebt dan werken ben je dus echt een saaie lul.
If life's really a bitch, I got her pussy soakin'.
pi_114325019
quote:
13s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 18:07 schreef Piye het volgende:

[..]

Mensen die daadwerkelijk niks beters kunnen bedenken om te doen dan werken. :')
Werken moet je juist doen zodat je het geld hebt om in je vrije tijd leuke dingen te doen (en om te eten natuurlijk). Als jij helemaal niks anders om handen hebt dan werken ben je dus echt een saaie lul.
Klopt, maar ik vind mijn werk net zo leuk als de dingen die ik in mijn vrijetijd doe.
Ik vind het ook totaal niet erg om 80-90 in de week te werken (niet dat ik dat wekelijks doe, maar het komt voor.) omdat ik het leuk vind.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')