Over dat laatste: ik denk nog aardig meer dan je denkt. Laten dat overigens ook net de mensen zijn die het gelukkigst zijn, het langst leven, en het leven het hoogste cijfer geven.quote:Op maandag 16 juli 2012 00:58 schreef Phalon het volgende:
Ey, ik word zo moedeloos van mensen die altijd maar roepen "je moet werken","werken is goed voor","werk krijg je ritme van","werk geeft status"....
Wat heb je aan werk als je nauwelijks boven het minimum uitkomt, en dat iemand die in soos loopt nog beter af is dan jij?
Eensch zien; 1000 a 1100 euro netto in de maand, betekend net geen kwijtschelding gemeentelijke belastingen, verminderde huurtoeslag, minder vrije tijd en geen enkel extraatje die onze werkloze medemens wel heeft.
Vaste contracten krijg je toch bijna niet meer, dus een huis kopen zit er toch niet in, bijkomend dat banken toch al stukken moeilijker doen.
Waarom blijven werken? Werk geeft mij geen voldoening, werkritme heb ik niet nodig, die kan ik zelf wel creëren, sociale contacten? Die zoek ik zelf wel. Status? Who cares? Moet ik de buren laten zien dat ik een Audi A6 heb? Hoeft voor mij niet.
Zonde van je gezonde leven om het te verspillen aan werken, je leeft maar 1 keer en dan moet je vooral 40 uur per week iets tegen je zin in gaan doen. Hoeveel mensen hier noemen hun werk ook gelijk hun hobby?
Ach, troost je. De bijstand is prima voor levensonderhoud, maar lange termijn gelukkigheid geeft het niet. Het is al lang duidelijk dat mensen die langdurig afhankelijk zijn van uitkeringen en geen werk hebben zich het meest ongelukkig voelen in onze maatschappij.quote:Op maandag 16 juli 2012 01:00 schreef Nozem. het volgende:
Om jezelf te onderhouden misschien?
Dit topic geeft maar weer aan hoe verneukt Nederland is dat mensen zulke vragen überhaupt durven stellen.
Treinen dienen te allen tijde conform de dienstregeling te rijden.quote:Op maandag 16 juli 2012 01:00 schreef Plantagehouder het volgende:
Mijn werk is mijn hobby hoor, ben conducteur
Waarom zijn die mensen sneu? Ik heb zelf geen 9 tot 5 baan, maar ik zie er soms wel de voordelen van in.quote:Op maandag 16 juli 2012 01:00 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
Niks mis met een beetje werken. Maar mensen die 5 dagen in de week van 9 tot 5 werken zijn echt sneuDan verneuk je je leven gewoon
Hier kan ik het helemaal mee eens zijn! Blijf zoeken naar datgene wat je graag doet, er moet vast iets zijn. Misschien vind je het wel leuk om te varen?quote:Op maandag 16 juli 2012 01:05 schreef Glijdt_licht het volgende:
Als je continu in de bijstand zit word je heus niet blijer. Je bent dan namelijk zó ontzettend nutteloos dat je jezelf af gaat vragen waarom je überhaupt leeft en of iemand je zal missen als je sterft.
Indien je geen directe familie hebt, en vrienden zijn meestal wel goed terechtgekomen is het antwoord dat niemand je mist.
ditquote:Op maandag 16 juli 2012 01:24 schreef Yreal het volgende:
Ach, de enige echt terechte klacht is mensen die leven om te werken.
Zolang je je werk leuk vindt of werkt om te leven
Dat laatste is dus niet waar, als je niets doet vinden ze je juist interessant. Rebels enzo. Verzin er een mooi anti-gevestigde orde verhaal bij en ze staan voor je neus de vloer nat te druppelen.quote:Op maandag 16 juli 2012 01:22 schreef Glijdt_licht het volgende:
Nouja, van werken krijg je wel een status, en álles is beter dan: "Ik zit thuis op de bank"
Als je in de kroeg een meisje vindt die vraagt wat je doet dan klinkt palletsorteerder platsoenendienst beter dan 'niets'.
Een vrouw die zo weinig ambitie heeft in het leven zou ik niet echt een geweldige vangst noemen.quote:Op maandag 16 juli 2012 01:32 schreef Levolution het volgende:
[..]
Dat laatste is dus niet waar, als je niets doet vinden ze je juist interessant. Rebels enzo. Verzin er een mooi anti-gevestigde orde verhaal bij en ze staan voor je neus de vloer nat te druppelen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |