abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114244449
Hallo,

Vanaf 1 September ga ik weer een studie oppakken. In Belgie, Gent. Kom zelf uit Breda, en woon momenteel op kamers. Ik ben zaterdag op bezoek geweest bij een aantal studio's in Gent en uiteindelijk gekozen voor eentje. Nu heb ik huurovereenkomst opgestuurd gekregen over de mail en heb een vraagje hier over.

' De huurder verklaart dat de gehuurde studio zijn tweede verblijfplaats is en erkent ervan op de hoogte te zijn dat hij deze bestemming niet mag veranderen zonder de schriftelijke toestemming van de verhuurder.'

Ik heb de verhuurder hierover gebeld. Blijkbaar is dit de gang van zaken in Belgie. Studenten blijven nog op hun thuis-adres ingeschreven en de kamer/studio/kot is hun tweede verblijfplaats. Op zich niet zo'n probleem, ik kan gewoon als hoofdverblijfplaats dat van mijn vader opgeven. Maar weet iemand waarom dit zo is, en of dit voor alle studenten zo het geval is? Ik vind het een beetje een vreemde regeling.

Ik kan me (volgens verhuurder) wel gewoon inschrijven in de gemeente van Gent (wel zo handig voor uitwonend studie-financiering)
Veni, vidi, vodka.
  zondag 15 juli 2012 @ 22:02:18 #2
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_114247446
Als het de gang van zaken in Belgie is kan een verhuurder je toch ook wel uitleggen waarom het zo is? Of bv studiegenoten die hetzelfde hebben? Ik vind het een beetje rare constructie.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  maandag 16 juli 2012 @ 12:59:50 #3
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_114265818
Klinkt als een constructie van onderhuur/zwarte huur. Maar hoe 't in België precies zit, dunno. Maar een antwoord als 'iedereen doet het', daar kun je niets mee, lijkt me.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_114367940
Het is geen constructie van onderhuur/ zwarte huur. Ik ben er achter waarom hij t doet, hij hoeft namelijk een stuk minder belasting betalen in zo'n constructie:
Info:
http://www.ibz.rrn.fgov.be/index.php?id=2449&no_cache=1&L=1

Rede:
http://www.elsene.irisnet(...)r/taxe2deresiden.htm
Veni, vidi, vodka.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')