abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 15 juli 2012 @ 20:08:56 #1
300718 Kenju
Say It!!??
pi_114241399

Over de show:

Common Law is een Amerikaanse politie-comedy-drama geschreven door Marianne Wibberley & Cormac Wibberley (National Treasure, I Spy, The 6th Day, Bay Boys II) en geproduceerd door Jon Turteltaub en Craig Sweeny (The 4400, Medium).

Het gaat over twee agenten van de LAPD, Travis Marks (Michael Ealy) en Wes Mitchell (Warren Kole) die elkaars tegenpolen zijn wat de nodige irritaties oplevert. Op een gegeven moment is dit zo erg uit de hand gelopen dat Mitchell zijn wapen getrokken heeft naar aanleiding van een ruzie die beiden hadden. Door hun hoofdinspecteur zijn ze vervolgens op relatie therapie gestuurd om hun problemen op te lossen aangezien ze als team te waardevol zijn om uit elkaar te halen.

Main Cast:

Michael Ealy als Travis Marks
LAPD 'Robbery and Homcide'-agent. Womanizer die vaak collega's date en het niet zo nauw neemt met de regels. Heeft in zijn jeugd in verschillende pleeggezinnen gezeten en als gevolg daarvan meerdere pleegbroers en zussen die een waardevolle bron kunnen zijn voor Travis, maar soms ook het tegendeel.

Warren Kole als Wes Mitchell
Travis Marks' partner in uiteraard dezelfde divisie van de LAPD. Een typische 'by the book guy'. Wes was voordat hij bij de politie ging een succesvol advocaat en heeft als gevolg daarvan nog een hoop geld. Momenteel is hij gescheiden en woont hij in een hotel.

Sonya Walger als Dr. Emma Ryan
Dr. Emma Ryan, Travis Marks en Wes Mitchells relatie-therapeut die zich met enige regelmaat ergert aan de onwelwillende houding van de beiden agenten maar toch in staat lijkt ze enigszins te beïnvloeden hoewel ze dat zelf vaak pas achteraf door hebben.

Links:
Wiki
Officiële website
IMDb
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
pi_114241861
Ealy en Walger waren ook te zien in de Showtime serie Sleeper Cell. Dat was best een aardige serie. Als ik de trailer van Common Law bekijk valt dit toch wat tegen. Als het eerste seizoen klaar is check ik de serie wel.
  zondag 15 juli 2012 @ 20:28:41 #3
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_114242265
Best aardige serie. Kijk het ook op aanraden van een neef van mij.
De eerste aflevering heb je iets van dat de karakters vrij cliché zijn en dat het eea niet echt goed werkt. Maar echt storen deed ik me er niet aan. Op de een of andere manier werkt het allemaal toch, en levert het een vermakelijke serie op. Geen absolute topper waarover we jaren zullen doorpraten of het ons überhaupt kunnen herinneren. Het is een typische 'easy view'. Hersenloos kijken, met een lach hier en daar.

Tuurlijk is het ding van de twee tegenpolen, de recalcitrante neger, womanizer, etc. met een partner die 'by the book' is en op zijn manier toch alles compenseert met andere talenten erg cliché. Maar goed je kan ook zeggen dat het meermaals erg succesvol is gedaan door de jaren heen. van 48 Hours tot Tango and Cash, Lethal Weapon en Rush Hour.

Voor mij komt het een beetje in dezelfde categorie als White Collar en Suits, hoewel die twee inhoudelijk wat meer brengen, is het gewoon vermakelijk, niets briljants geen rush, geen dikke clifhangers, etc. Ik dacht eerst dat het misschien snel zou gaan vervelen. Maar vooralsnog is het gewoon een leuke wekelijkse 45 minuten. Eigenlijk is het de enige serie die ik kijk die de boel wat platonischer houdt. Beetje de Miami Vice-Vibe. Gewoon kijken wat er gebeurt.
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 20:20 schreef andre347 het volgende:
Ealy en Walger waren ook te zien in de Showtime serie Sleeper Cell. Dat was best een aardige serie. Als ik de trailer van Common Law bekijk valt dit toch wat tegen. Als het eerste seizoen klaar is check ik de serie wel.
Is die gecancelled? Ik heb ooit eens beweerd dat Ealy alleen maar troep maakt en op zijn uiterlijk zo veel gedaan heeft gekregen. Maar in The Good Wife was hij niet eens zo slecht, en Sleeper Cell krijgt best goede besprekingen.

Ik vraag me trouwens af of je vrolijk wordt van een heel seizoen van dat platonische achter elkaar. Dit is juist iets dat je effe checkt tijdens het eten of wanneer je effe niets te doen hebt of wil chillen. Al kun je er natuurlijk voor kiezen om een afleveringetje te kijken wanneer je wil als je het opspaart.

Trailer:

pi_115783785
Hmm, dat was de laatste aflevering alweer afgelopen vorige week. Er zat ook wel wat meer in de laatste aflevering. Muziek was ook goed gedaan en het was wat grootser aangepakt. Hopelijk komt er een seizoen twee.
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
pi_115784382
Had het inderdaad ook niet in de gaten gehouden dat het de laatste aflevering was.

Ik ben benieuwd of er een tweede seizoen komt. Tegen Burn Notice en Suits kan het iig niet op kwa ratings. En ook niet als het gaat om White Collar. Nu zijn dat ook wel series waar de formule wat beter werkt. Echter moet ik zeggen dat ik CL niet minder vermakelijk vind. Het is juist een nieuw niveau van luchtigheid. Ik denk alleen wel dat de gemiddelde kijker niet lang blijf hangen bij een Common Law als het op dit niveau blijft. Mensen gaan vallen in de regel toch voor de meer gelikte producties.

Dat de finale grootser aangepakt was en inderdaad de muziek goed overkwam, was mij ook opgevallen. Maar het verhaal van die laatste aflevering an sich vond ik wat zwak.

Sowieso de aanleiding van Wes om zijn wapen te trekken. Ik dacht dat ze een ruzie hadden die zo hoog opgelopen was dat daardoor Wes daardoor zijn wapen getrokken heeft. Dat is immers waar die hele serie over gaat.
Verder hadden we nog nooit van de Paek gehoord en is het opeens een belangrijk character die zo gevoelig ligt. Nu is de reden daarvoor wel duidelijk, maar het kwam voor mij als kijker gewoon vreemd over dat ze met zijn tweeën opeens iets blijken te hebben wat ze zo zwaar ligt.

Verder kwam de 'oude hardass'-versie van die politiechef (of wat het ook is) die wat grappig moest voorstellen ook vrij nep over en de humor totaal niet.

Zoals gezegd, heb ik me er prima mee vermaakt, maar ik denk dat het om te kunnen overleven wel wat betere schrijvers kan gebruiken.
pi_115907071
Ben ik het wel mee eens, dat de conclusie van waar het nu uiteindelijk om ging anders was dan ik dacht of hoopte. Ik bedoel, de serie gaat voor een deel over het verschil tussen die twee, en dat ze zovaak ruzie hebben (al vind ik het met die ruzie ook erg meevallen), en dan gaat het uiteindelijk dus om een geval waar Wes hem probeert te beschermen. Bijna tegengesteld aan de verwachting dus.

Inderdaad een veel te karakteristieke en nepe chef. Maar dat is eigenlijk door de hele serie heen al zo, en een van de fails van deze serie.
Dat ze die Pacman de aanleiding lieten zijn zonder hem verder te noemen in de afleveringen daarvoor.

Hoe dan ook, ik blijf toch hopen op een tweede seizoen. Het is gewoon weer lekker wat anders luchtigs en een leuke variatie op de andere series, zeker de luchtige series (Suits, White Collar) die niet verder komen dan 'meer van het zelfde'.

Ik zag gisteren trouwens the Avengers voor het eerst. Grappig om Kole dan als een van die SHIELD-agenten te zien.
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
pi_118712763
'Common Law' Canceled by USA
USA has canceled its freshman series Common Law, TVLine reports. More details as they become available.
http://tvbythenumbers.zap(...)celed-by-usa/155663/
pi_118725896
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 17:52 schreef Franktastic1984 het volgende:
'Common Law' Canceled by USA
USA has canceled its freshman series Common Law, TVLine reports. More details as they become available.
http://tvbythenumbers.zap(...)celed-by-usa/155663/
Jammer, maar is natuurlijk geen verrassing. Buiten dat het sowieso niet zo'n beste show is (hoewel wel vermakelijk) waren de ratings ook niet zo best. Met goed scorende shows als Psych, White Collar, Burn Notice en Suits blijft zoiets natuurlijk niet overeind.
pi_118727385
Was inderdaad te verwachten.
Wel grappig dat hij wel de Channel Guide’s Viewers Voice Award wist te winnen voor beste politieserie. Boven een serie als Justified wat natuurlijk een veel beter gemaakte serie is.

Kole schijnt een grote rol gekregen te hebben in een nieuwe serie van FX. Ben benieuwd wat Ealy gaat doen. Vond het altijd een B-acteur, maar vond Sleeper Cell wel een goede serie. Zonde dat daar nooit een derde seizoen van is gemaakt.
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')