Best aardige serie. Kijk het ook op aanraden van een neef van mij.
De eerste aflevering heb je iets van dat de karakters vrij cliché zijn en dat het eea niet echt goed werkt. Maar echt storen deed ik me er niet aan. Op de een of andere manier werkt het allemaal toch, en levert het een vermakelijke serie op. Geen absolute topper waarover we jaren zullen doorpraten of het ons überhaupt kunnen herinneren. Het is een typische 'easy view'. Hersenloos kijken, met een lach hier en daar.
Tuurlijk is het ding van de twee tegenpolen, de recalcitrante neger, womanizer, etc. met een partner die 'by the book' is en op zijn manier toch alles compenseert met andere talenten erg cliché. Maar goed je kan ook zeggen dat het meermaals erg succesvol is gedaan door de jaren heen. van 48 Hours tot Tango and Cash, Lethal Weapon en Rush Hour.
Voor mij komt het een beetje in dezelfde categorie als White Collar en Suits, hoewel die twee inhoudelijk wat meer brengen, is het gewoon vermakelijk, niets briljants geen rush, geen dikke clifhangers, etc. Ik dacht eerst dat het misschien snel zou gaan vervelen. Maar vooralsnog is het gewoon een leuke wekelijkse 45 minuten. Eigenlijk is het de enige serie die ik kijk die de boel wat platonischer houdt. Beetje de Miami Vice-Vibe. Gewoon kijken wat er gebeurt.
quote:
Op zondag 15 juli 2012 20:20 schreef andre347 het volgende:Ealy en Walger waren ook te zien in de Showtime serie Sleeper Cell. Dat was best een aardige serie. Als ik de trailer van Common Law bekijk valt dit toch wat tegen. Als het eerste seizoen klaar is check ik de serie wel.
Is die gecancelled? Ik heb ooit eens beweerd dat Ealy alleen maar troep maakt en op zijn uiterlijk zo veel gedaan heeft gekregen. Maar in The Good Wife was hij niet eens zo slecht, en Sleeper Cell krijgt best goede besprekingen.
Ik vraag me trouwens af of je vrolijk wordt van een heel seizoen van dat platonische achter elkaar. Dit is juist iets dat je effe checkt tijdens het eten of wanneer je effe niets te doen hebt of wil chillen. Al kun je er natuurlijk voor kiezen om een afleveringetje te kijken wanneer je wil als je het opspaart.
Trailer: