abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 15 juli 2012 @ 09:40:59 #1
247753 Norther
Going Nowhere
pi_114220918
Hoi allemaal,

Wij hebben een grasparkietje die we graag een nieuw huisje zouden willen geven:

Naam huisdier: Piaf (man)
Soort: vogel
Ras: Grasparkiet (blauw/wit)
Leeftijd: Jonger dan een jaar. Niet exact bekend.
Dierenpaspoort beschikbaar: nee
Gechipt: nee
Gesteriliseerd/Gecastreerd: nee
Datum laatste inenting (indien noodzakelijk): niet ingeent.
Datum laatste dierenartsbezoek: niet
Reden laatste dierenartsbezoek: n.v.t.
Aard van het beestje: (omgang met mensen, omgang met soortgenoten in huis en buiten, zindelijk): vrij schuw en niet handtam.
Omgang met kinderen: hij is best goed met zijn snavel dus ik zou hem uit de buurt van kinderen houden of hem handtam maken.
Bekende gezondheidsproblemen (indien aanwezig): hij is voor zover ik weet gewoon gezond.
Volgt het dier een speciaal dieet?: Nee, gewoon standaard grasparkietenvoer.
Hoe ben je zelf aan het dier gekomen?: Hij is vorig jaar november aan komen vliegen. Meer dood dan levend maar hij is mooi opgeknapt. Niemand in de buurt was hem kwijt en hij had geen ringetje.
Waarom word er afstand gedaan van het dier?: Wij zoeken iemand die een mannetje zoekt. Aangezien grasparkieten groepsdieren zijn en hij zit hier nu alleen in zijn kooi. Zijn maatje is een tijdje geleden overleden. Ik hoop dat er iemand hier is die een jong mannetje zoekt. Wij hebben er ook te weinig tijd voor.
Verdere dingen: (gevolgde hondentrainingen, gedrag aan de lijn, verzekerd etc): n.v.t.

Ik hoop dat er iemand op Fok! is die hem wil adopteren en hem een mooier leven kan bieden met een vrouwtje. Hij begint langzaam zijn kleur te krijgen.
Always & Never
pi_114224417
Misschien handig om de omgeving er bij te zetten waar Piaf is af te halen? En een foto (of twee, of drie.. :P ) doet het meestal ook goed :)

Je zou trouwens ook eens hier een berichtje achter kunnen laten, wie weet is daar nog iemand op zoek naar een extra parkietje:
Grasparkieten deel #15: waar Meisje aan blijft sukkelen :(

edit: zie net dat Greys daar ook al dit topic gepost heeft.. oeps :P
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  zondag 15 juli 2012 @ 13:19:14 #3
247753 Norther
Going Nowhere
pi_114225599
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 12:38 schreef Miss_Isis het volgende:
Misschien handig om de omgeving er bij te zetten waar Piaf is af te halen? En een foto (of twee, of drie.. :P ) doet het meestal ook goed :)

Je zou trouwens ook eens hier een berichtje achter kunnen laten, wie weet is daar nog iemand op zoek naar een extra parkietje:
Grasparkieten deel #15: waar Meisje aan blijft sukkelen :(

edit: zie net dat Greys daar ook al dit topic gepost heeft.. oeps :P
Hoi Miss-Isis, dank je wel voor het meedenken (en Greys, als je dit leest: bedankt voor het linken)!

Ik had de omgeving in de topictitel gezet. Het is dus in de omgeving van Breda. Eventueel wil ik hem ook wel brengen als mensen interesse hebben. Dan moet het alleen wel zeker zijn dat ze hem willen hebben. Niet dat ik het halve land er mee afreis om hem vervolgens weer mee terug te moeten nemen. Dat geeft teveel stress voor zo'n beestje.

Ik zal straks wat foto's maken en posten. :)
Always & Never
  zondag 15 juli 2012 @ 17:33:51 #4
48646 Poeke
Lief-heb-ster
pi_114235569
Niet gechipt, niet ge-ent en hij kan geen pootjes geven? :N

:P ;)
Faber quisque fortunae suae.
Uit Eindhoven
  zaterdag 21 juli 2012 @ 21:52:04 #5
247753 Norther
Going Nowhere
pi_114510348
Bij deze een foto van Piaf:

http://img854.imageshack.us/img854/5743/piaf.jpg (copy/paste deze link)

De veertjes zijn niet zo mooi op dit moment aangezien hij inmiddels graag met zijn staart door de spijlen heen steekt... :P

[ Bericht 12% gewijzigd door Norther op 22-07-2012 13:15:51 ]
Always & Never
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')