abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114189232
Ik heb donkercreme Jung schakelmateriaal. Nu heb ik al mijn houtwerk en meer in Ral 9010 geverfd en ze steken wel erg af. Vandaar dat ik nieuwe schakelaars, afdekplaatjes, dimmerknoppen ed besteld heb. Ook van Jung, ging ervan uit dat het wel zou passen.

Dus niet. De nieuwe dimmerdoppen passen niet op de oude dimmers. Is het nog mogelijk om ergens de oude maat te bestellen of moet ik allemaal (het zit hier vol met dimmers) nieuwe dimmerdozen bestellen?

oud schakelmateriaal

zonder dekplaatje

achterkant oud spul

nieuw spul

[ Bericht 34% gewijzigd door Dzjonka op 14-07-2012 11:50:22 ]
pi_114191148
kwestie van de juiste serie afdekdopjes van jung bestellen...... Maken meerdere series nl. :)
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
  zaterdag 14 juli 2012 @ 14:58:34 #3
379442 dr.Bellows
not a one trick pony
pi_114194764
Wow, zonder afdekplaatjes is je muur ineens blauw!

But seriously, zo te zien heb je een andere serie besteld dan er eerst op zat. Dat zou heel goed oorzaak kunnen zijn.
Op dinsdag 2 oktober 2012 14:27 schreef tong80 het volgende: _O_ :P
pi_114195475
He, ik dacht dat hetzelfde merk genoeg was :{ Hoe achterhaal ik welke serie er nu opzit? ik zie niets wat ermee overeenkomt op de Jung site en er staan veel verschillende nummers op de verschikllende schakelaars en dimmers, niets wat ik kon herleiden naar een bepaalde serie op google. Huidige schakelmateriaal is waarschijnlijk meer dan 10 jaar oud en niet door mij geplaatst.

Ik heb nu spullen uit deze serie gekocht: http://www.klusspullen.nl(...)e.d./JUNG/AS500_wit/ Kan er nog wel 6 dimmers bijkopen van dezelfde serie, maar das weer 300 euro, plus nog wat schakelmechanismes.... da's weer een heel andere prijs dan ik voor updaten van stopcontactjes ed in gedachten had ;(
pi_114195491
En ja, de muur is opeens erg blauw geworden, komt door dat contrast met cremewit he :P
pi_114196695
Het schakelmateriaal wat nu in de woning aanwezig is, is van een uitlopend model ST500 wat zo een jaar of 8 geleden vervangen is door AS 500.Misschien kan je via een installateur nog aan witte afdekkingen komen bij de groothandel zoals Technische Unie of Rexel
pi_114216912
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 16:01 schreef exlurker het volgende:
Het schakelmateriaal wat nu in de woning aanwezig is, is van een uitlopend model ST500 wat zo een jaar of 8 geleden vervangen is door AS 500.Misschien kan je via een installateur nog aan witte afdekkingen komen bij de groothandel zoals Technische Unie of Rexel
Mijn dank is groot, hier heb ik wat aan. Ik ga eens kijken, anders vervang ik toch maar mijn dimmers en schakelaars qua inbouw.
  zondag 15 juli 2012 @ 11:07:07 #8
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_114222135
Heb net even gekeken bij de Technische Uni, beide series zijn nog wel leverbaar.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_114535038
ik ga een aantal dimmers vervangen voor schakelaars en koop nieuwe inbouwgevallen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')