Ik werd laatst ingehaald door een politie auto die zeker 100 ging binnen de bebouwde kom zonder geluid of licht signalen.. mag allemaal.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 04:27 schreef zazii het volgende:
Die politievrouw is echt onbeschoft tegen jou. Maarja hun zijn de politie die mogen alles....
Ze mogen het controleren, als ze je ID meewillen nemen naar het bureau, dan ga jij ook gewoon mee hoor.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 04:26 schreef Trebo het volgende:
Het is bij wet verboden om je paspoort/identiteitskaart af te geven aan derden.
quote:Op zaterdag 14 juli 2012 04:27 schreef zazii het volgende:
Die politievrouw is echt onbeschoft tegen jou. Maarja hun zijn de politie die mogen alles....
Dat krijg je, als het in de wet staat.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 04:27 schreef sig000 het volgende:
Eigenlijk is de situatie nu zo dat je alleen in eigen huis je ID niet hoeft te tonen en ze daar nog moeilijk over gaan doen.
Doen ze vaak als ze op een inbraak melding afgaan.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 04:28 schreef Trebo het volgende:
[..]
Ik werd laatst ingehaald door een politie auto die zeker 100 ging binnen de bebouwde kom zonder geluid of licht signalen.. mag allemaal.
Tegenwoordig gaan ze ook undercover.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 04:28 schreef Trebo het volgende:
[..]
Ik werd laatst ingehaald door een politie auto die zeker 100 ging binnen de bebouwde kom zonder geluid of licht signalen.. mag allemaal.
Dan zijn er erg veel inbraken bij onsquote:Op zaterdag 14 juli 2012 04:30 schreef Chef_M het volgende:
Ze mogen het controleren, als ze je ID meewillen nemen naar het bureau, dan ga jij ook gewoon mee hoor.
Doen ze vaak als ze op een inbraak melding afgaan.
Het staat hoogstwaarschijnlijk ook in de wet dat je agenten je ID moet tonen als daar om gevraagd word. Als je weigert je ID af te geven moet je gewoon mee naar het bureau, simpel.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 04:32 schreef Trebo het volgende:
[..]
Dan zijn er erg veel inbraken bij ons
Ja dan ga je mee, maar je mag je ID nooit afgeven. Zelfde als op campings of hotels in het buitenland die je paspoort willen hebben, mag gewoon niet bij wet.
Dat snap ik. Ik heb het verkeerd gelezen en dacht dat TS zijn ID was ingenomen. Sorry.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 04:34 schreef Chef_M het volgende:
[..]
Het staat hoogstwaarschijnlijk ook in de wet dat je agenten je ID moet tonen als daar om gevraagd word. Als je weigert je ID af te geven moet je gewoon mee naar het bureau, simpel.
Als de politie een inval bij jou doet om wat voor reden dan ook, ben je wel verplicht je ID af te geven, anders geloven ze niet dat jij in dat huis woont he.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 04:35 schreef sig000 het volgende:
[..]
Waar staat dat dan? Zolang ik in mijn huis ben ga ik me echt niet mijn ID laten zien.
Als de politie er om vraagt zul je wel moeten. In huis moet het wel relevant zijn.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 04:35 schreef sig000 het volgende:
[..]
Waar staat dat dan? Zolang ik in mijn huis ben ga ik me echt niet mijn ID laten zien.
Als jij gewoon aan de desbetreffende agent meteen je ID overhandigd, een beetje meewerkt, en aan het einde vraagt waarom je gegevens nodig zijn, dan krijg je meestal gewoon een normaal antwoord en hoef je echt niet tot op het bureau te wachten op antwoord. Als jij een beetje gaat tegenwerken en moeilijk loopt te doen en hun tijd gaat verspillen, moet je maar net een oom agent hebben die niet chagrijnig is.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 04:36 schreef zazii het volgende:
Misschien zou ik meegaan naar het bureau al is het alleen maar om uitleg te krijgen over waarom zij jouw gegevens nodig hebben. Maar ik hoop niet dat je dan een boete krijgt.
Zonder huiszoekingsbevel op naam geen inval wijsneus.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 04:36 schreef Chef_M het volgende:
[..]
Als de politie een inval bij jou doet om wat voor reden dan ook, ben je wel verplicht je ID af te geven, anders geloven ze niet dat jij in dat huis woont he.Dus als jij je ID weigert te tonen, moet je mee naar het bureau, word JIJ een paar uur vastgezet totdat zij alles hebben uitgezocht, en uiteindelijk ben je vrij om te gaan. Heeft jou uiteindelijk een aantekening en een paar uur cel/detentie opgeleverd.
Ja, maar ik ga uit van TS zijn verhaal en haar reactie. En zowiezo vind ik het een normale vraag van TS daar zou zij toch een normaal antwoord op moeten geven. Aan hem wordt zomaar gevraagd om zijn identiteit bekend te maken, dan mag hij toch eerst weten waarvoor dat is?quote:Op zaterdag 14 juli 2012 04:38 schreef Chef_M het volgende:
[..]
Als jij gewoon aan de desbetreffende agent meteen je ID overhandigd, een beetje meewerkt, en aan het einde vraagt waarom je gegevens nodig zijn, dan krijg je meestal gewoon een normaal antwoord en hoef je echt niet tot op het bureau te wachten op antwoord. Als jij een beetje gaat tegenwerken en moeilijk loopt te doen en hun tijd gaat verspillen, moet je maar net een oom agent hebben die niet chagrijnig is.
Mij een wijsneus noemen omdat je er zelf een excuus bij verzint.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 04:39 schreef sig000 het volgende:
[..]
Zonder huiszoekingsbevel op naam geen inval wijsneus.
??quote:Op zaterdag 14 juli 2012 04:40 schreef zazii het volgende:
J
[..]
Ja, maar ik ga uit van TS zijn verhaal en haar reactie. En zowiezo vind ik het een normale vraag van TS daar zou zij toch een normaal antwoord op moeten geven. Aan hem wordt zomaar gevraagd om zijn identiteit bekend te maken, dan mag hij toch eerst weten waarvoor dat is?
Nee hoor, ze proberen het wel maar hebben geen poot om op te staan.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 04:37 schreef Trebo het volgende:
[..]
Als de politie er om vraagt zul je wel moeten. In huis moet het wel relevant zijn.
Wie denk je wie dat spelletje wint.. je mag 1x radenquote:Op zaterdag 14 juli 2012 04:40 schreef zazii het volgende:
J
[..]
Ja, maar ik ga uit van TS zijn verhaal en haar reactie. En zowiezo vind ik het een normale vraag van TS daar zou zij toch een normaal antwoord op moeten geven. Aan hem wordt zomaar gevraagd om zijn identiteit bekend te maken, dan mag hij toch eerst weten waarvoor dat is?
Kijk mijn reactie helemaal boven....quote:Op zaterdag 14 juli 2012 04:42 schreef Trebo het volgende:
[..]
Wie denk je wie dat spelletje wint.. je mag 1x raden
Zoals ik al zei, ik geef alleen aan als voorbeeld dat als ze een inval bij jou doen je wel zou moeten, en als ze een inval doen hebben ze een huiszoekingsbevel, dus je zou wel moeten. Je doet nu net meteen alsof er inderdaad zoeits in je huis plaats gaat vinden, ik heb het over in het algemeen.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 04:42 schreef sig000 het volgende:
[..]
Nee hoor, ze proberen het wel maar hebben geen poot om op te staan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |