Schoenen en kleding is niet super belangrijk, zorg dat je iets hebt wat lekker zit en waar je lekker op kan lopen. Een hardloopwinkel kan je vaak wel wat betere adviezen geven, maar kost ook meer.quote:Op dinsdag 4 september 2012 23:12 schreef Over-de-heuvel het volgende:
Dus ik wil gaan beginnen met hardlopen. Ik heb geen idee hoe. Ik moet nog schoenen en kleding kopen. Heb wel een sport horloge met hart meter.
Mijn vragen zijn dus:
- Schoenen, waar op letten (welke winkel)
- Kleding, waar op letten (welke winkel)
- Schema? Wat is het beste als ik net begin. Google geeft mij te veel info
- Waar lopen? Stel dat je in deelgemeente Feijenoord in Rotterdam woont.![]()
Iemand die mij van advies kan voorzien?
Good luck ik had ook altijd die excuses om het niet te doen nu gewoon van een op andere dag begonnen dat werkt het bestequote:Op woensdag 5 september 2012 17:19 schreef MissMSX het volgende:
Ik ga vanavond na ruim anderhalf jaar weer beginnen met Evy. Elke keer excuses gevonden om niet te gaan en nu ben ik het zat. Runkeeper is geprogrammeerd. Nu alleen nog muziekjes voor onderweg uitzoeken
* MissMSX zichzelf schop onder de hol verkoopt
-edit-
Het gaat Daft Punk worden
Nu alleen eerst nog even de pannenkoeken laten zakken![]()
quote:Op woensdag 5 september 2012 19:44 schreef riny het volgende:
[..]
Good luck ik had ook altijd die excuses om het niet te doen nu gewoon van een op andere dag begonnen dat werkt het beste
Als (weer) beginner en om fit te worden/conditie op te bouwen en afvallen is die vraag helemaal niet relevant.quote:Op woensdag 5 september 2012 12:08 schreef riny het volgende:
op dit moment loop ik 4,8 km in ongeveer 35 min mijn vraag is is dit goed voor een beginnen die zo goed als 2 jaar niet meer gesport heeft.
Ga je dan niet te hard/lang? Je begint gewoon met de eerste les van Evy?quote:Op woensdag 5 september 2012 20:28 schreef MissMSX het volgende:
Maar m'n knieën...
Ik ben echt benieuwd of dat wederom de showstopper gaat worden voor me
Eerste les ja. Helaas zijn mijn knieën echt een hele zwakke plek. Ik heb er al af en toe last van als ik niet ren.quote:Op woensdag 5 september 2012 20:45 schreef wyccie het volgende:
[..]
Als (weer) beginner en om fit te worden/conditie op te bouwen en afvallen is die vraag helemaal niet relevant.![]()
Loop zo hard of zacht als jij je er lekker bij voelt.
[..]
Ga je dan niet te hard/lang? Je begint gewoon met de eerste les van Evy?
Oeh, dat is wel vervelend. Maar het scheelt al wel dat je weet wat je zwakke plek is en jezelf niet overschat.quote:Op woensdag 5 september 2012 20:51 schreef MissMSX het volgende:
Eerste les ja. Helaas zijn mijn knieën echt een hele zwakke plek. Ik heb er al af en toe last van als ik niet ren.
Is het dan niet verstandig om de spieren rondom je knieen meer te trainen?quote:Op woensdag 5 september 2012 20:51 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Eerste les ja. Helaas zijn mijn knieën echt een hele zwakke plek. Ik heb er al af en toe last van als ik niet ren.
Dank jequote:Op woensdag 5 september 2012 21:00 schreef wyccie het volgende:
Ah, succes met je dramaknieën dan.![]()
Gewoon rustig aan doen. Het moet wel leuk blijven.
10 engelse mijl, dus iets meer dan 16 kilometer.quote:Op vrijdag 7 september 2012 21:02 schreef wyccie het volgende:
Hoe ver is die Damloop?
Probeer anders eerst eens 12,5 te lopen.
Ah, zo loop ik ook. Gewoon lekker rustig beginnen. Je moet je vooral bij de start niet laten meeslepen door alle anderen, maar je eigen tempo bepalen. Het liefst zelfs nog iets trager starten dan je zou willen, anders loop je jezelf voorbij.quote:Op zaterdag 8 september 2012 14:38 schreef Neelix het volgende:
Het gaat mij er meer om dat ik het uitloop, zonder pauzes, een goeie tijd vind ik wat minder belangrijk.
Nu nog een trainingsschema voor de dam tot damloop gaan doen is een beetje zinloos, dan kom je al in de knoop met herstel van je trainingen en het daadwerkelijke event....quote:Op maandag 10 september 2012 11:47 schreef Silverdigger2 het volgende:
hee allemaal,
ik heb vorige week donderdag een kaartje weten te bemachtigen voor de dam tot dam loop, maar ben ook pas vanaf donderdag begonnen met trainen...
nu heb ik donderdag vrijdag en zondag al rondjes gerent van8 km, de eerst twee waren afzien, maar vandaag zo'n 9 km/uur gerent.
Alleen ik wil graag op de dam tot dam loop (minimaal) 12 km/uur halen
wat raden jullie aan als trainingsschema? en trainingsafstand?
ben zelf nogal een hardloop beginner, maar conditioneel moet het wel lukken om die 12 km. uur (minimaal) te halen.
ik zat zelf te twijfelen tussen elke dag rennen, of misschien zelfs twee keer per dag. maar ik merkte na vrijdag wel dat een dagje rust ook wel goed is!
maar ik wil dus zoveel mogelijk trainen maar weet niet precies wat het meest efficient is als beginnend hardloper om als trainningschema aan te houden.
ga vanmiddag twee rondjes van 5 km rennen, en morgen ook
alle tips // steun zijn welkom
nou, verwacht van mij geen steun. Die 12km/u moet je niet willen! Zeker niet als het waar is wat je zegt over je beginnerstatus!quote:Op maandag 10 september 2012 11:47 schreef Silverdigger2 het volgende:
hee allemaal,
ik heb vorige week donderdag een kaartje weten te bemachtigen voor de dam tot dam loop, maar ben ook pas vanaf donderdag begonnen met trainen...
nu heb ik donderdag vrijdag en zondag al rondjes gerent van8 km, de eerst twee waren afzien, maar vandaag zo'n 9 km/uur gerent.
Alleen ik wil graag op de dam tot dam loop (minimaal) 12 km/uur halen
wat raden jullie aan als trainingsschema? en trainingsafstand?
ben zelf nogal een hardloop beginner, maar conditioneel moet het wel lukken om die 12 km. uur (minimaal) te halen.
ik zat zelf te twijfelen tussen elke dag rennen, of misschien zelfs twee keer per dag. maar ik merkte na vrijdag wel dat een dagje rust ook wel goed is!
maar ik wil dus zoveel mogelijk trainen maar weet niet precies wat het meest efficient is als beginnend hardloper om als trainningschema aan te houden.
ga vanmiddag twee rondjes van 5 km rennen, en morgen ook
alle tips // steun zijn welkom
dit dusquote:Op maandag 10 september 2012 15:53 schreef Neelix het volgende:
[..]
Nu nog een trainingsschema voor de dam tot damloop gaan doen is een beetje zinloos, dan kom je al in de knoop met herstel van je trainingen en het daadwerkelijke event....
En in twee weken van 9km/uur naar 12 km/uur gaan is onmogelijk, tenzij je jezelf helemaal compleet de vernieling in wil rennen op de dam tot damloop.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |