Heb ik ookquote:Op vrijdag 13 juli 2012 23:09 schreef deadly_kiss het volgende:
Nah, mijn vriend is allergisch voor paprika (ook de kleur/smaakstoffen ect)
dus wij kunnen nooit eens een kant-en-klaar maaltijd eten.. nooit sausjes uit flesjes of pakjes, voorgesneden groentenpakketten , maggi of honig maaltijdpakketten, salades van de supermarkt, chips nootjes en andere snacks, bittergarnituur bamihapjes loempia en andere zooi,voorverpakte hamburgers boomstammetjes en andere gemarineerd vlees.
en ga zo maar door... dus altijd vers eten koken zonder voorgemarineerde troep of voorverpakt gedoe... dat is ook duur eten hoor
hebben wij ook recht op een vergoeding?
Het lijkt mij eerlijk gezegd niet. Fruit, groenten, rijst, bulger, varkensvlees en rundvlees, sojamelk. Kom je toch een heel eind mee en zijn nou niet perse duurder. Glutenvrij brood (hoewel imho niet te vreten) is best te doen (kostentechnisch dus).quote:Op vrijdag 13 juli 2012 22:59 schreef Fateless het volgende:
Nou, ik ben er ook niet helemaal zeker van maar het lijkt me toch wel als je met zulke allergieën zit die je normale leven zo belemmeren dat je verplicht bent tot de aanschaf van duurdere levensmiddelen om te leven, je hier toch wel een vergoeding voor zou moeten kunnen krijgen.
Jemig!! Dan hou je echt weinig over zeg!quote:Op zaterdag 14 juli 2012 00:44 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Heb ik ook
Aangevuld met suiker (en zetmeelproducten), uien, knoflook, koolsoorten, chocola antibiotica en pleisters. Mocht je de vergoeding gevonden hebben, dan hoor ik dat graag
Precies! Ik vergat nog: alcoholquote:Op zaterdag 14 juli 2012 00:50 schreef deadly_kiss het volgende:
Jemig!! Dan hou je echt weinig over zeg
Vaak eet ik dingen waar ik niet goed tegen kan. Maar je moet toch wat, tenslotte. En daar heb ik dan nadien in meer of minder mate last van. Het zij zo.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 00:55 schreef deadly_kiss het volgende:
Ja ik had de verkeerde smiley neergezet, zie via mn mobiel geen smiley overzicht dus ik typte op de gokmaar serieus wat eet jij dan? Ik vind het al een gedoe met die paprika alleen al!
Beetje makkelijk gezegd "aangezien ze geen werk heeft kan ze koken"quote:Op zaterdag 14 juli 2012 00:19 schreef Erasmo het volgende:
Die dingen kun je makkelijk uit je dieet weren als je van de prefab afstapt en gewoon zelf dingen maakt. Hoeft niets extra te kosten en aangezien je vriendin toch geen werk heeft heeft ze alle tijd om te koken.
Ze doet een cursus om Nederlands te leren, want als je geen Nederlands spreekt, kun je moeilijk werk vinden (zie de OP). Maar in het buitenland kunnen ze ook koken, dus ik denk dat gebrek aan kennis van de Nederlandse taal daarin niet echt beperkend isquote:Op zaterdag 14 juli 2012 01:14 schreef SiGNe het volgende:
Beetje makkelijk gezegd "aangezien ze geen werk heeft kan ze koken"
Er is vast een reden waarom ze niet kan werken, even koken zal ook minder makkelijk gaan gok ik.
Neem maar van mij aan dat de meeste mensen er niet vrijwillig voor kiezen om niet te werken.
Of niet en iets minder belasting betalen, zodat je per saldo weer het zelfde overhoudt om sojamelk te kopenquote:Op zaterdag 14 juli 2012 01:11 schreef SiGNe het volgende:
komend kabinet SP stemmen dus voor betere zorg en een bruikbaar PGB.
Taal hoeft opzich ook geen beperking te zijn, een Engelse vriendin van me is pas aangenomen als UK ambassador bij Cartier en mag nu in Utrecht werken (ze woonde al langer met haar vriend in Utrecht)quote:Op zaterdag 14 juli 2012 01:20 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Ze doet een cursus om Nederlands te leren, want als je geen Nederlands spreekt, kun je moeilijk werk vinden (zie de OP). Maar in het buitenland kunnen ze ook koken, dus ik denk dat gebrek aan kennis van de Nederlandse taal daarin niet echt beperkend is
Gelijk heb je, maar volgens TS is het bij zijn vriendin wel een beperking. Dus daar gaan we dan maar vanuitquote:Op zaterdag 14 juli 2012 01:24 schreef SiGNe het volgende:
Taal hoeft opzich ook geen beperking te zijn, een Engelse vriendin van me is pas aangenomen als UK ambassador bij Cartier en mag nu in Utrecht werken (ze woonde al langer met haar vriend in Utrecht)
Belastingtarieven veranderen opzich niet veel en degenen waarvoor het wel zou veranderen kunnen daarna nog steeds een genetisch gemanipuleerde koe kopen die sojamelk geeft.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 01:23 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Of niet en iets minder belasting betalen, zodat je per saldo weer het zelfde overhoudt om sojamelk te kopen
Vriendin van TS komt ui de EU, dan gaat het wat makkelijker dan wanneer ze bijv. uit Iritrea komt.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 01:26 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Gelijk heb je, maar volgens TS is het bij zijn vriendin wel een beperking. Dus daar gaan we dan maar vanuit
Nee, dat schat je toch een beetje verkeerd in, ben ik bangquote:Op zaterdag 14 juli 2012 01:30 schreef SiGNe het volgende:
Belastingtarieven veranderen opzich niet veel en degenen waarvoor het wel zou veranderen kunnen daarna nog steeds een genetisch gemanipuleerde koe kopen die sojamelk geeft.
Tsja...quote:In elk geval krijg je meer verzekring voor je geld..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |