Een tijdje terug had ik pech met mijn auto. Hij wilde niet meer starten.
Ik belde dus de pechhulp dienst die een sleepwagen stuurde. Helaas kon die man mijn auto niet direct maken en wilde hij hem opslepen om naar een garage te sturen. De meneer vroeg of ik een voorkeur had, naar welke garage hij zou moeten. Natuurlijk het liefst naar mijn eigen garage. Dit kon wel zei hij, maar dan mocht het niet meer dan 25 km zijn. Dus ik zei dat het er om zou houden of het echt 25 km zou zijn of niet. Dus meneer van de sleepwagen heeft met zijn navigatiesysteem gekeken hoeveel dit km dit waren. Het was precies 25 km dus ik was blij. Bovendien moest hij toch een andere wagen in een plaatsje verderop neerzetten (die was wel verzekerd om ook naar eigen garage boven 25km), dus zou hij er toch langs komen.
Echter heb ik een tijdje terug een rekening binnen gekregen van ong. 50 euro voor het slepen. Maar hier ben ik voor verzekerd. Bij navraag bleek dit te zijn omdat het méér dan 25 km zou zijn. Dus ik heb gezegd dat hij zei dat het precies 25 km zou zijn, dus dat er geen rekening zou komen. Ze zouden dit uitzoeken en mij bericht hierover geven.
Ik heb bericht gehad, waarin staat dat ze dit nagekeken hebben en dat het wel allemaal klopt dus dat ik gewoon moet betalen.
Ik ben de afstand zelf na gaan kijken en zie nu inderdaad zelf ook in dat het 26 km is en niet 25 km. Maar dhr van de sleepdienst heeft toch echt gezegd dat het 25 km zou zijn, dus dat het gewoon vergoed wordt.
Dus ik heb weer contact opgenomen met het bedrijf die mij de rekening stuurde. Zij vertelde mij dat dhr heeft aangegeven dat het meer dan 25 km zou zijn en dat hij mij verteld heeft dat als het meer is dat ik dat dan moet betalen en dat dat dan behoorlijk hoog op kan lopen en dat ik daarmee akkoord ben gegaan. Maar dat is echt helemaal niet waar.
Het is dus mijn woord tegen hun woord.
Ze zouden dit nog even nakijken en ze zouden nog contact opnemen met mij, als ik voor een bepaalde tijd niets had gehoord, moest ik weer even contact opnemen.
Ze hebben dus geen contact met mij opgenomen dus ben zelf 1 week terug maar gaan bellen en ze hadden nog steeds geen antwoord. Ze heeft er in ieder geval voor gezorgd dat ze nog geen aanmaningen gaan sturen, maar nog niet gezegd dat die rekening vervalt.
Nu is dit dus al 1 week terug, ik heb nog steeds niets gehoord. Wat moet ik hier mee doen?
Ik wil best mijn rekening betalen, maar natuurlijk alleen als het fair is.
In de rekening hadden ze een datum van het slepen gezet, maar die klopt ook helemaal niet, die wijkt 5 dagen af.