Wat zijn de meningen hierover? Zijn 'nice guys' inderdaad minder succesvol met vrouwen, of zelfs helemaal niet (aanvankelijk van hoe introvert etc. ze waren)? Of is deze theorie in jullie mening onzin?quote:Een populair idee is toch wel dat van 'nice guys finish last'. Dat houdt in dat 'aardige mannen' minder succesvol zijn op relatie- en seksueel vlak. De 'nice guys' zijn volgens deze idee over het algemeen niet zo agressief/assertief, extrovert en dominant zijn als van mannen wordt verwacht, gedrag dat vanuit evolutionair perspectief (al dan niet onbewust) verlangd werd/wordt door vrouwen aangezien het deel uitmaakt leiderschapskwaliteiten.
Wat betreft het primitieve deel van het vrouwelijk brein, zijn zulke 'bad boys' met leiderschapskwaliteiten aantrekkelijk omdat ze de nakomelingen en de vrouw zelf kunnen verzorgen. 'Nice guys' die meer altruïstisch, minder assertief, minder dominant en meer introvert zijn, zijn volgens dat idee minder aantrekkelijk.
Hangt van jouw definitie af.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 17:45 schreef motorbloempje het volgende:
Ik heb zelf een 'nice guy' aan de haak geslagen en de 'bad guys' moeten vooral uit de buurt blijven, al helemaal als 't gaat om relatiemateriaalBen ik representatief? Neuh, maar als ik om me heen kijk zie ik ook meer vriendinnen en bekenden die 'gewoon' een 'nice guy' verkiezen boven de 'bad guy'.
Maar hij mag ook niet over zichzelf heen laten lopen. 'Normaal' inderdaad.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 17:52 schreef motorbloempje het volgende:
In een bipolair systeem zoals geschetst, nice guy vs bad guy val ik op de nice guy.
Als er ook nog een 'normaal' groepje is, dan waarschijnlijk op normaal, maar mijn man hoeft niet overdreven 'mannelijk' te zijn of stoer of dominant willen zijn in zijn omgeving.
Neem nou als voorbeeld Ross uit de serie Friends. De archetypische nice guy.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 17:54 schreef motorbloempje het volgende:
@ TangeldUp Dat doet elk 'normaal' persoon niet, mag ik hopen
Dat vind ik voorale en 'watje', geen 'nice guy'quote:Op vrijdag 20 juli 2012 17:55 schreef Tangledup het volgende:
[..]
Neem nou als voorbeeld Ross uit de serie Friends. De archetypische nice guy.
Die laat continu over zichzelf heenlopen, bijna frustrerend om te zien.
Ik bedoel maar.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 17:56 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Dat vind ik voorale en 'watje', geen 'nice guy'![]()
Het ligt er maar net aan wat je onder 'nice guy' verstaat, zoals ik al eerder zei en dat is in een vergelijking met maar één andere typering (bad guy) al een stuk moeilijker te plaatsen. Denk vooral dat de 'bad guy' dan verkeerd gekozen is omdat het té negatief overkomt en mensen dan eerder voor de typering 'nice guy' zullen kiezen, zoals ik in deze keuze tussen twee mogelijkheden.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 17:58 schreef Tangledup het volgende:
[..]
Ik bedoel maar.
Hij is zelfs al gedegradeerd tot watje.
Waarschijnlijk heb je net 90% van de mannen die zichzelf een 'nice guy' vinden net een watje genoemd
Ergo, je valt er niet op.
Ik zie in een 'bad guy' iemand die vooral aan zichzelf denkt inderdaad. Hij komt eerst, dan de rest van de wereld. Al staat dit nog los van het overdreven dominant willen zijn. Want als je echt dominant bent, dan heb je ook niet de behoefte dit steeds bevestigd te zien worden. Dan doe je gewoon waar je zelf zin in hebt, ongeacht wat wie dan ook ervan vindt. In principe kunnen je vrienden dan ook gewoon de schijt krijgen als ze iets van je verwachten waar je geen zin in hebt. Je maakt je daar simpelweg niet druk om.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 18:01 schreef motorbloempje het volgende:
Bij 'bad guy' denk ik aan overdreven dominant willen zijn, zijn mannelijkheid altijd bevestigd willen hebben door zowel zijn vriendin als zijn vrienden en daarin best ver wil gaan en daardoor ook weer relaties op de tweede plaats stelt omdat hijzelf 'eerst' komt.
Dat wil ik in ieder geval NIET. Maargoed. Nogmaals: dat is dus onderhevig aan de definitie en het probleem van de maar twee mogelijkheden!
quote:Op vrijdag 20 juli 2012 17:28 schreef Tangledup het volgende:
Zelf kreeg ik ook pas een vriendin nadat ik het zat was om achter haar aan te lopen en simpelweg zoiets had van "als je mij alleen maar aan het lijntje houdt, rot je maar een eind op en ga ik ook niet meer leuk met je op msn zitten etc".
Een paar maanden later was ze mijn vriendin, na wat ups en downs waarin ik weer eens pissig werd![]()
Dit gaat tegen alles in wat vrouwen meestal zeggen over dat ze een lieve vriend willen.. mijn vriendin zou dit zelf ook nooit toegeven. Maar uiteindelijk komt het er wel op neer. Je moet voor jezelf opkomen en niet als een sukkel altijd maar lief tegen haar doen.
Had ik wel de hele tijd lief gedaan, zoals een paar andere gasten dat destijds ook bij haar deden, was ik haar niet zo opgevallen als ik dat destijds deed en was er iemand anders mee vandoor gegaan.
Punt is wel dat ik het meende. Ik deed het niet om haar voor mij te winnen. Ik was het echt zat en had anders ook echt het contact verbroken. Hierdoor voelde zij ook dat het echt was. Ik was niet zoals die andere slijmballen, maar wou echt alles of niets.
Dus ik ben het er wel mee eens. Nice guys finish last.
Mja, kan je dan wel tof vinden, maar ik heb weinig met jouw versiertopicsquote:
Zo hoor je je ook te voelen, zoals jij je voelde. Daar begint het allemaal mee, het "zijn" en niet het "doen". Maar mensen kunnen bepaalde dingen pas voelen na genoeg ervaring, dus zodra ze zich in zo'n situatie hebben geworpen. Je hebt het zelf geleerd met vallen en opstaan, dat hoort iedereen te leren.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 18:25 schreef Tangledup het volgende:
[..]
Mja, kan je dan wel tof vinden, maar ik heb weinig met jouw versiertopics
Jij probeert mensen bewust bepaald gedrag aan te leren. Ik doe gewoon zo, omdat ik dingen op een bepaalde manier voel. Niet omdat ik mensen wil manipuleren.
Heb hetzelfde ook gemerkt. Het is inderdaad iets wat veel vrouwen niet zullen toegeven.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 17:28 schreef Tangledup het volgende:
Dit gaat tegen alles in wat vrouwen meestal zeggen over dat ze een lieve vriend willen.. mijn vriendin zou dit zelf ook nooit toegeven. Maar uiteindelijk komt het er wel op neer. Je moet voor jezelf opkomen en niet als een sukkel altijd maar lief tegen haar doen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |