abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114111447
Even een vraagje.

Ik heb sinds 2007 een eenmanszaak (videoproducties).
Nu is er iemand, ook met een eenmanszaak, maar die zelf niet kan filmen (is regisseur), die regelmatig opdrachten binnenhaalt waarbij hij mijn hulp nodig heeft.
Dit gebeurt onder zijn bedrijfsnaam wat ik tot nu toe allemaal lijk te begrijpen.

Maar zijn hier eigenlijk regels voor?
Als ZZP-er weet ik dat je in een soort dienst-van werkt, maar als eenmanszaak, heb ik dan ook het recht op een naamsvermelding in de aftiteling?
  PR/Manusje van alles donderdag 12 juli 2012 @ 15:42:58 #2
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_114111490
Waarom zou dat niet mogen? Als jij dat afspreekt kan dat toch?
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_114111541
Wat heb je afgesproken? Het lijkt mij dat hij je inhuurt en je daarvoor betaald. Je kan natuurlijk bij het aannemen van een opdracht aangeven dat je wel of niet in de aftiteling wilt.

Achteraf is dit wanneer er niks besproken is erg moeilijk aangezien bij het inhuren van iemand in de "meeste" gevallen de rechten ook naar de klant gaan.
pi_114111586
Bedoel je nou te vragen of ze verplicht zijn jou in de aftiteling op te nemen?
pi_114111852
Als dit de moeilijkste vraag is waar je als ZZP'er mee te maken krijgt mag je in je handjes knijpen denk ik ;)

Of hij het juridisch verplicht is, geen idee, maar lijkt me niet. Maar als je daar afspraken over maakt (van tevoren!) kan alles natuurlijk.
pi_114112849
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 15:50 schreef swoopie het volgende:
Als dit de moeilijkste vraag is waar je als ZZP'er mee te maken krijgt mag je in je handjes knijpen denk ik ;)

Of hij het juridisch verplicht is, geen idee, maar lijkt me niet. Maar als je daar afspraken over maakt (van tevoren!) kan alles natuurlijk.
Dit is absoluut niet de moeilijkste vraag als eenmanszaak hebbende, heb ik ook nergens vermeld.
Kan me al een hele tijd goed redden als zelfstandige. Maar waar ik een beetje mee zit is dat mijn creatieve werken, waar ik me mee onderscheid, ten toon wordt gesteld en verspreid onder een naam dat zonder mij niet in staat is iets dergelijks te produceren.
pi_114112913
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 15:44 schreef Tja..1986 het volgende:
Bedoel je nou te vragen of ze verplicht zijn jou in de aftiteling op te nemen?
Misschien niet verplichten, maar heb ik daar officieel recht op?
pi_114112933
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 16:09 schreef elpeos het volgende:
[..]
Dit is absoluut niet de moeilijkste vraag als eenmanszaak hebbende, heb ik ook nergens vermeld.
Kan me al een hele tijd goed redden als zelfstandige. Maar waar ik een beetje mee zit is dat mijn creatieve werken, waar ik me mee onderscheid, ten toon wordt gesteld en verspreid onder een naam dat zonder mij niet in staat is iets dergelijks te produceren.
Dan moet je daar slimme afspraken over maken. Het is natuurlijk altijd zo dat als iemand je inhuurt hij zijn klus niet zonder jou (of een vergelijkbare partij!) heeft kunnen uitvoeren, maar als je geen afspraken maakt over of en hoe jouw naam ergens terechtkomt, tja...
pi_114112942
Nee.
pi_114113156
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 16:10 schreef elpeos het volgende:

[..]

Misschien niet verplichten, maar heb ik daar officieel recht op?
Waarom zou dit wettelijk geregeld zijn? Heeft de AH recht op een vermelding bij een film als de crew daar dagelijks een pak melk haalt?
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_114113327
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 16:10 schreef swoopie het volgende:

[..]

Dan moet je daar slimme afspraken over maken. Het is natuurlijk altijd zo dat als iemand je inhuurt hij zijn klus niet zonder jou (of een vergelijkbare partij!) heeft kunnen uitvoeren, maar als je geen afspraken maakt over of en hoe jouw naam ergens terechtkomt, tja...
Je ziet het bv in de bouw; Heijmans oid heeft een bepaalde machine niet, dan huurt ie een mannetje in van BAM en dat mannetje komt ook aan in een BAM auto.. Als jij een film wilt laten maken door Eyeworks van Reinout oerlemans en je huurt die gasten in, die betaal je ook, blijft een productie van Eyeworks. Of denk je hier anders over?
pi_114116648
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 16:18 schreef elpeos het volgende:
[..]
Je ziet het bv in de bouw; Heijmans oid heeft een bepaalde machine niet, dan huurt ie een mannetje in van BAM en dat mannetje komt ook aan in een BAM auto.. Als jij een film wilt laten maken door Eyeworks van Reinout oerlemans en je huurt die gasten in, die betaal je ook, blijft een productie van Eyeworks. Of denk je hier anders over?
Nee, tuurlijk denk ik daar niet anders over, je verduidelijkt mijn eigen standpunt ;) Als Heijmans afspreekt met BAM dat ze niet in eigen auto, maar in een Heijmans auto moeten komen en BAM accepteert dat, prima, geen juridisch probleem. Als jij afspreekt met die regisseur dat jouw naam in de aftiteling moet en de regisseur accepteert dat, ook prima. Dat was mijn punt.
pi_114117508
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 17:28 schreef swoopie het volgende:

[..]

Nee, tuurlijk denk ik daar niet anders over, je verduidelijkt mijn eigen standpunt ;) Als Heijmans afspreekt met BAM dat ze niet in eigen auto, maar in een Heijmans auto moeten komen en BAM accepteert dat, prima, geen juridisch probleem. Als jij afspreekt met die regisseur dat jouw naam in de aftiteling moet en de regisseur accepteert dat, ook prima. Dat was mijn punt.
Haha ok ok.. Tja ik denk er misschien ook teveel overna.. Dat als ik hem zou zeggen: 'Vanaf nu wil ik mijn eigen bedrijfsnaam in aftiteling' en hij zegt 'geen denken aan' (wat ik verwacht) dat ik een soort van poot heb om op te staan.. Maar dat heb ik dus niet :)
pi_114121964
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 17:50 schreef elpeos het volgende:
Maar dat heb ik dus niet :)
Tuurlijk wel: 'dan zal ik geen verdere opdrachten meer voor je uitvoeren'.
  donderdag 12 juli 2012 @ 20:25:03 #15
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_114123998
Tja hier hetzelfde; ik programmeer veel voor designbureau's. Maar hun klanten zijn hun klanten en kan ik dus niet zonder meer in mijn portfolio plaatsen. C'est la vie. Daar wordt je ook goed voor betaald denk ik maar.
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
pi_114151210
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 17:50 schreef elpeos het volgende:

[..]

Haha ok ok.. Tja ik denk er misschien ook teveel overna.. Dat als ik hem zou zeggen: 'Vanaf nu wil ik mijn eigen bedrijfsnaam in aftiteling' en hij zegt 'geen denken aan' (wat ik verwacht) dat ik een soort van poot heb om op te staan.. Maar dat heb ik dus niet :)
Dat was mijn punt inderdaad. En als die regisseur dat niet wil, tja, dan kun je kiezen, of je accepteert dat, of niet en dan raak je een klant kwijt. Of je vindt een middenweg die voor beide partijen goed is (die regisseur noemen in je eigen portfolio?).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')