quote:Op donderdag 12 juli 2012 15:34 schreef dr.Bellows het volgende:
Als ik het zo lees, verwacht ze het al.
quote:Op donderdag 12 juli 2012 15:39 schreef Tja..1986 het volgende:
Als ik het zo lees weet ze het al, en waarschijnlijk eerder dan jij het wist. Het gesprek in de OP was gewoon bedoeld om jou de mogelijkheid te geven het te vertellen.
Dat denk ik ook.quote:Op donderdag 12 juli 2012 15:47 schreef Plums het volgende:
[..]![]()
Ze wacht rustig af totdat jij klaar bent om het te vertellen TS. Succes
Dit. Ik denk niet dat je haar er erg mee zal verbazen.quote:Op donderdag 12 juli 2012 15:34 schreef dr.Bellows het volgende:
Als ik het zo lees, verwacht ze het al.
Dat is dus het probleem, mijn moeder is wat aan de wazige kant en floept zolang ik haar al ken altijd allerlei rare dingen uit. Het type dat gewoon praat om te praten.quote:Op donderdag 12 juli 2012 15:39 schreef Tja..1986 het volgende:
Als ik het zo lees weet ze het al, en waarschijnlijk eerder dan jij het wist. Het gesprek in de OP was gewoon bedoeld om jou de mogelijkheid te geven het te vertellen.
Ik ben denk ik bang dat ze me naderhand anders gaat behandelen, dat onze relatie ongemakkelijk uit zal zien omdat ze volgens mij toch wel een bescheiden verwachting van mij heeft dat ik later huisje boompje beestje zal leven, met een man. Aan de andere kant vertelt ze mij ook altijd dat het belangrijk is om mezelf als persoon te ontwikkelen, om mijn eigen weg te volgen enz.quote:Op donderdag 12 juli 2012 16:33 schreef Roovers het volgende:
Maak je in ieder geval niet druk. Uit de info die je over haar geeft hoef je toch geen negatieve reactie te verwachten? Ik denk dat je je misschien af kunt vragen wat jou nu nog tegen aan het houden is. Heb je daar zelf een idee over?
quote:Op donderdag 12 juli 2012 22:14 schreef heiden6 het volgende:
Overigens, of je nu lesbisch bent of niet, een pittig kort kapsel kan echt niet.
Oke, ik dacht iets in de trant van ''Mam, ik ben homoseksueel en dat weet ik al heel lang'', zoiets?quote:
Mam ik val voor de vrouwen. En daarna zal ze wel wat vragen stellen en dan heb je dat ook gehad.quote:Op donderdag 12 juli 2012 22:30 schreef Kwestion het volgende:
[..]Nou... ik heb een kort kapsel, geen pittig kort kapsel. Daarbij denk ik meteen aan van die knalkleuren met streepjes blond in stekeltjes vorm. Dat heb ik niet.
[..]
Oke, ik dacht iets in de trant van ''Mam, ik ben homoseksueel en dat weet ik al heel lang'', zoiets?
Mijn vader vindt dat juist wel leuk ofzo, hij probeert mij ook altijd te overtuigen van dat mijn haar veel te lang is (het komt niet eens tot mijn schouders)quote:Op donderdag 12 juli 2012 22:14 schreef heiden6 het volgende:
Overigens, of je nu lesbisch bent of niet, een pittig kort kapsel kan echt niet.
Hij heeft geen smaak!quote:Op vrijdag 13 juli 2012 00:56 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Mijn vader vindt dat juist wel leuk ofzo, hij probeert mij ook altijd te overtuigen van dat mijn haar veel te lang is (het komt niet eens tot mijn schouders)
Het is nu weer langer, hij vindt het zondequote:Op vrijdag 13 juli 2012 00:57 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Hij heeft geen smaak!
Heeft je moeder ook een pittig kort kapsel?
quote:Op vrijdag 13 juli 2012 00:59 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Het is nu weer langer, hij vindt het zonde
Dit is denk ik toch het makkelijkste. Ze weet het waarschijnlijk toch al. Misschien moet ze haar huisje, boompje, beestje idee een beetje bijstellen. Maar, ach, aangezien ze het toch eigenlijk al wist, wist ze ook dat dit ging gebeuren.quote:[img]
''Hey mam, ik ben gay'' lijkt me te direct?
Hmm... het klopt inderdaad dat ik het juiste moment moet vinden om het te vertellen. Gisteren kwam het er bijna uit, maar ik voel me er nu toch niet zo lekker bij om dat te doen en wil nog even wachten. Misschien dat ze inderdaad wel ergens in dr achterhoofd het al weet, dat maakt het wel gemakkelijker voor me.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 08:42 schreef sabje246810 het volgende:
Ja spannend om te vertellen... Je hebt een bepaald beeld van je moeder, en verwacht dat ze daardoor niet precies zal reageren zoals je hoopt.
Misschien moet je er gewoon bij voorbaat van uitgaan dat haar reactie slecht zal zijn. Het is denk ik hoe dan ook erg naar bij dit onderwerp als je moeder slecht reageert, het gaat toch om haar acceptatie van jou als persoon, maar door je er op die manier op voor te bereiden valt het je misschien iets minder zwaar als het gebeurt.
Wel erg logisch dat je er tegenop ziet! Maar als jij het gevoel hebt dat je het nu moet vertellen, dan denk ik dat het nu ook het moment is. Misschien kun je eerst een broer of zus inlichten en zorgen dat hij of zij erbij is? Iemand van binnen de familie die je kan steunen als je het vertelt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |