abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114111014
Ik zat rustig op de bank in de woonkamer wat rond te staren of whatever, toen mijn moeder uit het niets, iets in de trant van ''Ik kan maar niet wennen aan je kapsel, je lijkt nu op een jongetje' zei. (Vorige week heb ik mijn haar kort geknipt, knettergek werd ik van al die vervelend lange, klittende kroeskrullen :( ) Dit zei ze gelukkig niet op een zorgwekkende toon.

Op een gegeven moment kwam het onderwerp ''kindertijd'' natuurlijk ook aan boord. Dat ik vroeger nooit jurkjes wilde dragen, altijd met jongens omging, verschrikkelijk kon janken als mijn moeder me tijdens carnaval in een prinsesjesjurk toe dwong... en etc. Al die dingen gaven haar genoeg aanleiding om later aan mij op een serieuze, maar toch een beetje spottende manier te vragen of ik misschien niet biseksueel was :o
Shit, wat moet ik daar nou weer op antwoorden. Ik lachte het weg en mompelde ''Nee, natuurlijk niet, er zijn genoeg heteroseksuele vrouwen die een korter kapsel hebben''

Maar nu zit ik toch eens te denken, ik MOET het dr gewoon vertellen. Dit ben ik en dit voel ik gewoon. Haar dochter voelt zich voornamelijk of eerder alleen aangetrokken tot dezelfde sekse.
Ze is niet bepaald een nuchter type, dus ik denk dat het haar totaal zou verbazen als ik het vertel.

Ik heb alleen geen idee hoe ik dit het beste kan doen en word ook nerveus bij de gedachte al dat ze raar gaat reageren. Ze is best een coole moeder en heeft me ook op een vrije manier opgevoed... toch pis ik in mijn broek.

Tips? Mensen met ervaring? Of iets? Alvast bedankt _O_
Signature
  donderdag 12 juli 2012 @ 15:34:52 #2
379442 dr.Bellows
not a one trick pony
pi_114111127
Als ik het zo lees, verwacht ze het al.
Op dinsdag 2 oktober 2012 14:27 schreef tong80 het volgende: _O_ :P
pi_114111319
Als ik het zo lees weet ze het al, en waarschijnlijk eerder dan jij het wist. Het gesprek in de OP was gewoon bedoeld om jou de mogelijkheid te geven het te vertellen.
  donderdag 12 juli 2012 @ 15:42:29 #4
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_114111471
quote:
14s.gif Op donderdag 12 juli 2012 15:34 schreef dr.Bellows het volgende:
  donderdag 12 juli 2012 @ 15:45:33 #5
261438 StormS.A
#46 Valentino Rossi
pi_114111625
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 15:39 schreef Tja..1986 het volgende:
Als ik het zo lees weet ze het al, en waarschijnlijk eerder dan jij het wist. Het gesprek in de OP was gewoon bedoeld om jou de mogelijkheid te geven het te vertellen.
pi_114111708
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 15:45 schreef StormS.A het volgende:

[..]

:Y
Ze wacht rustig af totdat jij klaar bent om het te vertellen TS. Succes *O*
I'm not a sinner.
pi_114111841
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 15:47 schreef Plums het volgende:

[..]

:Y
Ze wacht rustig af totdat jij klaar bent om het te vertellen TS. Succes *O*
Dat denk ik ook.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  donderdag 12 juli 2012 @ 16:02:19 #8
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_114112501
Lees de eerste reactie in je vorige topic; spijker op z'n kop.
Je moeder is een hamster
pi_114114191
Maak je in ieder geval niet druk. Uit de info die je over haar geeft hoef je toch geen negatieve reactie te verwachten? Ik denk dat je je misschien af kunt vragen wat jou nu nog tegen aan het houden is. Heb je daar zelf een idee over?
pi_114117427
quote:
14s.gif Op donderdag 12 juli 2012 15:34 schreef dr.Bellows het volgende:
Dit. Ik denk niet dat je haar er erg mee zal verbazen.
pi_114126252
Denk niet dat ze erg zal schrikken van dit nieuws, zo te lezen verwachte ze dit al en wacht ze er gewoon op tot jij er klaar voor bent om het te zeggen..
Nothing holds you back more than your own insecurities
pi_114126738
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 15:39 schreef Tja..1986 het volgende:
Dat is dus het probleem, mijn moeder is wat aan de wazige kant en floept zolang ik haar al ken altijd allerlei rare dingen uit. Het type dat gewoon praat om te praten. :P
In bijna geen enkel gesprek zou je haar serieus kunnen nemen, omdat ze datzelfde gesprek de volgende dag al vergeten is, of helemaal ontkent dat zij iets voorheen gezegd heeft. Terwijl ik er zelf bij stond.
Overigens hebben we het wel eens eerder over homoseksualiteit gehad, en leek ze het hele concept ervan niet te begrijpen, of te willen begrijpen. Alsof het voor haar iets buitenaards was. Erg frustrerend... vind ze het nou wèl oké of niet? :% Dus ik betwijfel dat ze het al weet van me.

quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 16:33 schreef Roovers het volgende:
Maak je in ieder geval niet druk. Uit de info die je over haar geeft hoef je toch geen negatieve reactie te verwachten? Ik denk dat je je misschien af kunt vragen wat jou nu nog tegen aan het houden is. Heb je daar zelf een idee over?
Ik ben denk ik bang dat ze me naderhand anders gaat behandelen, dat onze relatie ongemakkelijk uit zal zien omdat ze volgens mij toch wel een bescheiden verwachting van mij heeft dat ik later huisje boompje beestje zal leven, met een man. Aan de andere kant vertelt ze mij ook altijd dat het belangrijk is om mezelf als persoon te ontwikkelen, om mijn eigen weg te volgen enz.

Ik ben ook echt van plan het haar te vertellen, dat lijkt me uit respect voor haar ook het beste. Maar HOE is de vraag :'(
''Hey mam, ik ben gay'' lijkt me te direct?
Signature
pi_114127142
Gewoon zeggen :+
pi_114129481
Overigens, of je nu lesbisch bent of niet, een pittig kort kapsel kan echt niet.
pi_114130530
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 22:14 schreef heiden6 het volgende:
Overigens, of je nu lesbisch bent of niet, een pittig kort kapsel kan echt niet.
_O- Nou... ik heb een kort kapsel, geen pittig kort kapsel. Daarbij denk ik meteen aan van die knalkleuren met streepjes blond in stekeltjes vorm. Dat heb ik niet.
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 21:30 schreef Ayumu2.0 het volgende:
Gewoon zeggen :+
Oke, ik dacht iets in de trant van ''Mam, ik ben homoseksueel en dat weet ik al heel lang'', zoiets? :+
Signature
pi_114131397
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 22:30 schreef Kwestion het volgende:

[..]

_O- Nou... ik heb een kort kapsel, geen pittig kort kapsel. Daarbij denk ik meteen aan van die knalkleuren met streepjes blond in stekeltjes vorm. Dat heb ik niet.

[..]

Oke, ik dacht iets in de trant van ''Mam, ik ben homoseksueel en dat weet ik al heel lang'', zoiets? :+
Mam ik val voor de vrouwen. En daarna zal ze wel wat vragen stellen en dan heb je dat ook gehad.
pi_114137843
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 22:14 schreef heiden6 het volgende:
Mijn vader vindt dat juist wel leuk ofzo, hij probeert mij ook altijd te overtuigen van dat mijn haar veel te lang is (het komt niet eens tot mijn schouders) :')
pi_114137865
quote:
3s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 00:56 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Mijn vader vindt dat juist wel leuk ofzo, hij probeert mij ook altijd te overtuigen van dat mijn haar veel te lang is (het komt niet eens tot mijn schouders) :')
Hij heeft geen smaak!

Heeft je moeder ook een pittig kort kapsel? :7
pi_114137953
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 00:57 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Hij heeft geen smaak!

Heeft je moeder ook een pittig kort kapsel? :7
Het is nu weer langer, hij vindt het zonde :')
pi_114137984
quote:
3s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 00:59 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Het is nu weer langer, hij vindt het zonde :')
-O-
pi_114138056
Je kunt Arie Boomsma ook even bellen?
pi_114140083
quote:
''Hey mam, ik ben gay'' lijkt me te direct?
Dit is denk ik toch het makkelijkste. Ze weet het waarschijnlijk toch al. Misschien moet ze haar huisje, boompje, beestje idee een beetje bijstellen. Maar, ach, aangezien ze het toch eigenlijk al wist, wist ze ook dat dit ging gebeuren.

De indruk die jij geeft van je moeder, is dat ze het toch al verwacht. Je valt op hetzelfde geslacht en vroeger of later zal ze toch daaraan moeten wennen. Je kunt het alleen nog makkelijker maken voor jezelf door er eerder voor uit te te komen. Het is als gaan zwemmen in zee aan de Nederlandse kust. Het blijft koud, je moet er even doorheen en daarna is het lekker. Hoe eerder jij er doorheen gaat des te eerder je ook van de voordelen kunt genieten.
  vrijdag 13 juli 2012 @ 08:22:06 #23
154952 spoor4
Spoort niet
pi_114141411
"mam, je hebt gelijk"
-wat?
" Dat ik op vrouwen val"

zoiets?

Succes!
pi_114141609
Ja spannend om te vertellen... Je hebt een bepaald beeld van je moeder, en verwacht dat ze daardoor niet precies zal reageren zoals je hoopt.

Misschien moet je er gewoon bij voorbaat van uitgaan dat haar reactie slecht zal zijn. Het is denk ik hoe dan ook erg naar bij dit onderwerp als je moeder slecht reageert, het gaat toch om haar acceptatie van jou als persoon, maar door je er op die manier op voor te bereiden valt het je misschien iets minder zwaar als het gebeurt.

Wel erg logisch dat je er tegenop ziet! Maar als jij het gevoel hebt dat je het nu moet vertellen, dan denk ik dat het nu ook het moment is. Misschien kun je eerst een broer of zus inlichten en zorgen dat hij of zij erbij is? Iemand van binnen de familie die je kan steunen als je het vertelt.
  vrijdag 13 juli 2012 @ 12:58:46 #25
377405 Kwestion
Ondertitel
pi_114149837
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 08:42 schreef sabje246810 het volgende:
Ja spannend om te vertellen... Je hebt een bepaald beeld van je moeder, en verwacht dat ze daardoor niet precies zal reageren zoals je hoopt.

Misschien moet je er gewoon bij voorbaat van uitgaan dat haar reactie slecht zal zijn. Het is denk ik hoe dan ook erg naar bij dit onderwerp als je moeder slecht reageert, het gaat toch om haar acceptatie van jou als persoon, maar door je er op die manier op voor te bereiden valt het je misschien iets minder zwaar als het gebeurt.

Wel erg logisch dat je er tegenop ziet! Maar als jij het gevoel hebt dat je het nu moet vertellen, dan denk ik dat het nu ook het moment is. Misschien kun je eerst een broer of zus inlichten en zorgen dat hij of zij erbij is? Iemand van binnen de familie die je kan steunen als je het vertelt.
Hmm... het klopt inderdaad dat ik het juiste moment moet vinden om het te vertellen. Gisteren kwam het er bijna uit, maar ik voel me er nu toch niet zo lekker bij om dat te doen en wil nog even wachten. Misschien dat ze inderdaad wel ergens in dr achterhoofd het al weet, dat maakt het wel gemakkelijker voor me.

Bedankt voor de reacties allemaal :)
Signature
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')