abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114086042
Mede fokkers!,

Ik ben nu al bijna 2 maanden geleden van de ene op de andere dag gestopt met het roken van een pakje sigaretten per dag en één joint per dag.

Dit vond ik op zich al een hele prestatie van mijzelf, maar ik wil meer!

Ik ben sinds dien ook bewust elke dag gaan fietsen naar mijn werk ipv. met de auto, en ga nu 2 of 3 keer per week naar de fitness.

Ik ben nu ongeveer 1.80 hoog en weeg 65 kg, ben niet mager maar wat meer gewicht in spieren kan zeker geen kwaad.

Ik eet 's ochtends 2 geroosterde boterhammen met kruidenboter, om 10:00u 2 ontbijtkoeken, 's middags 5 boterhammen met worst o.i.d. , en 's avonds netjes wat de pot schaft ( groenten, vlees, etc.)
Overigens wat ik verder ook veel eet is chips ( 2,3 zakken per week )

Nu is mijn belangrijkste vraag aan jullie na wat ik allemaal al veranderd heb aan mijn levensstijl..."Wat kan ik volgens jullie nog het beste veranderen aan mijn eet en drink gedrag om met fitnessen goed massa/spieren aan te maken!? En dan een erg belangrijke mededeling nog; Ik wil geen 10 euro betalen voor 2 superbars of shakes, maar gewoon voeding uit de supermarkten.

Alvast bedankt !
  woensdag 11 juli 2012 @ 22:50:07 #2
367004 TBakkert
Aleksandr Bukharov
pi_114086306
de chips moet je nog een tijdje laten liggen.
ga nu vooral spiermassa kweken en dan kun je het weer een beetje gaan eten, maar je moet dan ook blijven sporten, niet teveel er van eten en ook gezonde dingen eten ;)
"Ik vind Marcellis wel zo iemand die er op zijn 28e achter komt dat hij eigenlijk linksbenig is." - Tim86
"Marcellis legt ze zo op de stropdas. Mits ze een stropdas van 8 meter aan zouden hebben." - Toefjes
kortom:
pi_114086318
Chips weg of iig inkorten.
Kruidenboter is ook vettig maarja als je dat eraf traint maakt het ook niet uit.

Hoezo wil je eigenlijk shakes gaan gebruiken ?
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
  woensdag 11 juli 2012 @ 22:50:38 #4
377090 Pinoooo
Ik ben pino....
pi_114086328
eiwitten toch/? Zoiets heb ik gehoord teminste :?
'M'n nieuwe accountje ... groetjes Pinoooo
pi_114086362
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 22:50 schreef Pinoooo het volgende:
eiwitten toch/? Zoiets heb ik gehoord teminste :?
Hoezo heb je die eiwitten nodig ? Denk niet dat ie BB wilt worden. En 2/3x per week naar de sportschool heb je genoeg hersteldagen.
  woensdag 11 juli 2012 @ 22:54:00 #6
377090 Pinoooo
Ik ben pino....
pi_114086510
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 22:51 schreef spierbal het volgende:

[..]

Hoezo heb je die eiwitten nodig ? Denk niet dat ie BB wilt worden. En 2/3x per week naar de sportschool heb je genoeg hersteldagen.
Hij wilt spiermassa kweken.. daar heb je eiwitten voor nodig heb net even gegoogled :Y
pi_114086519
Neem pap in de ochtend. Makkelijk en snel te bereiden en het zit boordevol eiwit. Zelf heb ik die van quaker omdat die het kwa voedingsstoffen het gezondst is. Het bevat 13 gram aan eiwit in een enkel portie.
pi_114086606
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 22:54 schreef Pinoooo het volgende:

[..]

Hij wilt spiermassa kweken.. daar heb je eiwitten voor nodig heb net even gegoogled :Y
Natuurlijk maar als je gewoon wat massa erbij wilt is je normale eet patroon goed genoeg als je daar eiwitten in verwerkt. Dan heb je geen aparte shakes erbij nodig.
  woensdag 11 juli 2012 @ 22:56:40 #9
377090 Pinoooo
Ik ben pino....
pi_114086630
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 22:56 schreef spierbal het volgende:

[..]

Natuurlijk maar als je gewoon wat massa erbij wilt is je normale eet patroon goed genoeg als je daar eiwitten in verwerkt. Dan heb je geen aparte shakes erbij nodig.
Jij zegt het ''spierbal' *O*
pi_114086650
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 22:56 schreef Pinoooo het volgende:

[..]

Jij zegt het ''spierbal' *O*
Yay !
pi_114086854
Als je niet op je eiwitten let, zal je eerste half jaartje wel groeien. Maar daarna gaat het flink achteruit. Heb het zelf nu wel gemerkt.
pi_114087097
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 22:50 schreef spierbal het volgende:
Chips weg of iig inkorten.
Kruidenboter is ook vettig maarja als je dat eraf traint maakt het ook niet uit.

Hoezo wil je eigenlijk shakes gaan gebruiken ?
Nee ik wil helemaal geen shakes gebruiken eigenlijk!.
Mijn grootste obstaken was het stoppen met roken,want van roken ( incl wiet roken ) worden de meeste mensen wat magerder, en ik ben al 2 jaar ongeveer 65 kg en ik kan letterlijk eten wat ik wil maar kom niks aan.

vandaar mijn vraag aan jullie; wat kan ik het beste eten ( en gewoon bij de supermarkt vandaan) ?

de beste tip tot nu toe was veel koolhydraten en eiwitten eten!, maar waar zit dat veel in dan?

Het lijkt mij dat goede voeding en lekker in beweging blijven en sporten wel kan zorgen voor een wat steviger/gespierder postuur.
pi_114087190
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 23:01 schreef IkWistGeenNaam het volgende:
Als je niet op je eiwitten let, zal je eerste half jaartje wel groeien. Maar daarna gaat het flink achteruit. Heb het zelf nu wel gemerkt.
Wat is jouw oplossing geweest dan nadat je het "zelf merkte" ?
pi_114087211
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juli 2012 23:05 schreef Visionair20 het volgende:

[..]

Nee ik wil helemaal geen shakes gebruiken eigenlijk!.
Mijn grootste obstaken was het stoppen met roken,want van roken ( incl wiet roken ) worden de meeste mensen wat magerder, en ik ben al 2 jaar ongeveer 65 kg en ik kan letterlijk eten wat ik wil maar kom niks aan.

vandaar mijn vraag aan jullie; wat kan ik het beste eten ( en gewoon bij de supermarkt vandaan) ?

de beste tip tot nu toe was veel koolhydraten en eiwitten eten!, maar waar zit dat veel in dan?

Het lijkt mij dat goede voeding en lekker in beweging blijven en sporten wel kan zorgen voor een wat steviger/gespierder postuur.
Koolhydraten vind je in granen, Brinta, Havermout, Pasta's en suiker natuurlijk. Ook heb je peulvruchten zoals linzen daar zitten per 100 g wel 40 koolhydraten in en 20 eiwitten.

Dan voor de eiwitten heb je kwark, vlees, vis en kip.
pi_114087270
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 23:01 schreef IkWistGeenNaam het volgende:
Eerste halfjaar krijg je ook gewoon een opdonder, daarna bleef jij gewoon bij het lichte gewicht hangen...
pi_114087299
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juli 2012 23:06 schreef Visionair20 het volgende:

[..]

Wat is jouw oplossing geweest dan nadat je het "zelf merkte" ?
Op het moment gewoon doortrainen zonder schema, gaat wel langzaam. Maar ik woon nog met mijn ouders, weinig geld en heb 's ochtends tot ong 5 uur weinig tijd om iets klaar te maken. Maar over jaartje ga ik toch op kamers en dan ga ik proberen toch minimaal 120 gram eiwitten op een dag binnen te krijgen. Dus gewoon veel eiwitten eten.
pi_114087339
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 23:08 schreef spierbal het volgende:

[..]

Eerste halfjaar krijg je ook gewoon een opdonder, daarna bleef jij gewoon bij het lichte gewicht hangen...
Dit ja. Ik heb denk ook geluk met genen, want ik zie er blijkbaar sterker uit dan ik eigenlijk ben( hoor ik van mensen dan)
pi_114087823
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 22:54 schreef kakbal het volgende:
Neem pap in de ochtend. Makkelijk en snel te bereiden en het zit boordevol eiwit. Zelf heb ik die van quaker omdat die het kwa voedingsstoffen het gezondst is. Het bevat 13 gram aan eiwit in een enkel portie.
Goeie tip!, zal ernaar zoeken!

quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 23:07 schreef spierbal het volgende:

[..]

Koolhydraten vind je in granen, Brinta, Havermout, Pasta's en suiker natuurlijk. Ook heb je peulvruchten zoals linzen daar zitten per 100 g wel 40 koolhydraten in en 20 eiwitten.

Dan voor de eiwitten heb je kwark, vlees, vis en kip.
Thnx!

quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 23:08 schreef IkWistGeenNaam het volgende:

[..]

Op het moment gewoon doortrainen zonder schema, gaat wel langzaam. Maar ik woon nog met mijn ouders, weinig geld en heb 's ochtends tot ong 5 uur weinig tijd om iets klaar te maken. Maar over jaartje ga ik toch op kamers en dan ga ik proberen toch minimaal 120 gram eiwitten op een dag binnen te krijgen. Dus gewoon veel eiwitten eten.
Zonder schema maar elk apparaat afgaan is naar mijn idee ook niet de beste manier!?, een schema zal ik is navragen op de sportschool.
pi_114088004
Yo Visioair,

Respect dat je al veel veranderd hebt qua roken.

Voor spieropbouw is het belangrijk dat je voldoende eiwitten binnenkrijgt, en aangezien jij, net als mij, niet zwaar bent en waarschijnlijk ook een laag vet percentage hebt( rond de 10 schat ik?) is het belangrijk om ook VEEL te eten.
Voor spieropbouw is het belangrijk dat jij 2 a 3x je lichaamsgewicht aan eiwitten binnenkrijgt per dag (ongeveer 150 is voor jou oke) Chips hoef je echt niet weg te laten wil jij een mooi, gezond lichaam kweken. maar 2-3 zaken per week is wel heel veel, probeer hier 1-2 van te maken.

Dingen die gezond zijn, en makkelijk weg eten/drinken: ongezouten pinda's (veel calorieën & eiwit!), pindakaas, melk, tosti's, kwark enz. enz.

Probeer om de 2 uur gewoon wat te eten, hoeven geen grote maaltijden te zijn, een boterham met veel pindakaas bijvoorbeeld, noten, een tosti bijvoorbeeld.
Hoe zit het met je fitness, welke oefeningen doe je? misschien kan ik je daar nog mee helpen
pi_114089505
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 23:20 schreef robben93 het volgende:
Yo Visioair,

Respect dat je al veel veranderd hebt qua roken.

(...)

Hoe zit het met je fitness, welke oefeningen doe je? misschien kan ik je daar nog mee helpen
Ja thnx man!

quote:
Dingen die gezond zijn, en makkelijk weg eten/drinken: ongezouten pinda's (veel calorieën & eiwit!), pindakaas, melk, tosti's, kwark enz. enz.
Dit ga ik zeker allemaal doen!, op zoek naar veel calorieën en eiwitten ( en proteinen!? )

De oefeningen waar ik nu een beetje mee bezig ben zijn (als ik het goed heb) gericht op het spieren/massa kweken in de rug - triceps - borst en biceps, want wat je zei over een laag vetpercentage klopt wel.
Mijn BMI ( Body Mass Index ),kwam uit op net boven het "licht ondervoed zijn" terwijl dat ook weer niet het geval is naar mijn idee :')

Stevig roeien begin ik vaak mee, vervolgens chest press, hoog en laag , seated row, back exstention, beetje de apparaten voor bovenlichaam eigenlijk wat ik af ga.
Ik doe meestal 3 sets van 12 keer op elk apparaat, ( beter van zwaar naar licht of andersom, of gewoon elke keer dat ik een gewicht 3x12 keer kan, vervolgens pas verhogen ? )
pi_114090239
Proteïne (Engels) zijn eiwitten haha ;)

In een fitnesszaal staan vaak een hele boel apparaten, een paar zijn er goed maar er zijn ook een hele boel 'slechte apparaten', in die zin dat je met dumbells en halters (gewichten en stangen) sneller resultaat kan boeken dan apparaten en je hier ook nog eens je coördinatie (balans) van je lichaam mee traint ipv een geforceerde beweging te maken.

De enigste goede apparaten vind ik eigenlijk Seated row (die jij noemt) en de Lat machine. Zoals de Chest Press is eigenlijk een mindere variant van de Bench press (bankdrukken), daarom zou ik als ik jou was beginnen met bankdrukken en de chest press weglaten. Hier hoef je echt niet zwaar mee te beginnen, alleen de Barbell (stang) van de Bench Press is in het begin al genoeg om effe aan je coördinatie te werken, daarna bouw je rustig op en gooi je er bijvoorbeeld 2x 5 KG op.

Zelfde verhaal als voor je rug, de back extension die je doet is goed maar je hebt hier weer een betere variant van namelijk de deadlift (ook voor de onderrug). Dit is alleen een hele lastige oefeningen die je alleen moet doen als je hem beheerst, anders kan je nog beter even de back extension doen.

Oefeningen die ik jou aan raad:

Borst:
Benchpress (niet al te moeilijk, licht beginnen)
Incline Bench Press (is gewoon het bankje schuin zetten zodat je de bovenborst pakt, dit kan met dumbell maar ook met barbell)

Rug:
Lat machine/Pull ups als je daar al genoeg kracht voor hebt
Back extension/deadlift
Seated row

Biceps:
Chin ups (optrekken met je handen dicht bij elkaar)
Bicep curl met halter

Tricep:
Tricep extension

Schouders:
Schoulder press
Lateral raises

Kijk effe op youtube naar de uitvoering als je van plan bent deze oefeningen te doen!;)
Zorg voor een correcte uitvoering, dit is belangrijker dan de KG's die je erop ploft!

Ik zou niet beginnen met stevig roeien, maar eerst als opwarmer de oefeningen die je gaat doen, met licht gewoon doen (20 herhalingen ofzo). Daarna gelijk je maximale gewicht pakken aangezien je dan nog de meeste kracht hebt.

Herhalingen zou ik verlagen van 12 naar 8.

Laat me weten hoe het graag, vind ik altijd wel leuk aangezien ik atm ook erg met fitness bezig ben!:)
pi_114090418
Een goede training hoeft trouwens niet lang te duren, ik doe vaak een uur over een goede training.
Pak ook niet teveel oefeningen voor een bepaalde spiergroep, maar doe de oefeningen die je doet goed en zo zwaar mogelijk(moet niet ten koste gaan van je uitvoering). Dit is beter dan 10 verschillende oefeningen op matige kracht.

3 oefeningen voor borst is bijvoorbeeld goed
3 voor rug
2-3 schouders
en 2 voor biceps en triceps.

Een kleine spiergroep (biceps, triceps) moet je dus niet met teveel verschillende oefeningen trainen.

Vergeet je benen niet te trainen ;)
Misschien dat ik je wat te 'serieuze' tips geef en dat je gewoon lekker de apparaten af veel gaan, dan negeer je deze oefeningen maar gewoon haha;)
  donderdag 12 juli 2012 @ 05:30:44 #23
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_114095692
Jezus, 65kg@1m80 'niet mager' noemen. Je moet minstens 80kg wegen man.

Vreten moet je, en niet zo zuinig ook. 2 gram eiwitten per kilo lichaamsgewicht per dag en 500 kcal over je onderhoudsniveau.

En uiteraard hard en toegewijd trainen. Drie keer per week zwaar en technisch correct liften (SQUAT). Zie het boek 'starting strength'.
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_114099532
Starting Strength + GOMAD
pi_114102516
http://www.dutchbodybuilding.com/ is misschien ook wel de moeite waard om te bezoeken. Behulpzame community en boordevol tips en advies over bodybuilding en fitness, maar ook voeding en diëtetiek.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')