Kom op zeg.... Had na 'bellen' een punt gezet en op invoeren gedrukt, dan was het een veel slimmere post geweest.quote:Op woensdag 11 juli 2012 09:28 schreef Kumerian het volgende:
- Rechtsbijstand verzekering bellen en ze het volgende laten doen:
Beide onjuist. Het lijkt er wel een beetje op, maar is het niet helemaal:quote:Op woensdag 11 juli 2012 09:28 schreef Kumerian het volgende:
Vanaf dat moment gaat er ook een boeteregeling in werking die tot maximaal 50% boete kan oplopen (en daarna wettelijke rente).
Dat dan weer wel.quote:Je werkgever moet je loon (salaris) betalen na afloop van het tijdvak waarover het loon volgens je arbeidsovereenkomst moet worden betaald. Als je werkgever je loon te laat betaalt, kan je aanspraak maken op een verhoging wegens vertraging.
Voor elke dag na de dag waarop het loon opeisbaar is geworden, bedraagt deze verhoging voor de vierde tot en met de achtste werkdag 5% van je brutoloon. Voor elke werkdag na de achtste werkdag komt daar 1% bij. Voor de eerste drie dagen geldt geen verhoging. De wettelijke verhoging kan echter nooit meer zijn dan 50% van je loon.Daarnaast kan je ook wettelijke rente verlangen. Kijk ook goed wat hierover in je arbeidsovereenkomst en of CAO is bepaald. Als je werkgever geen gehoor geeft aan je verzoeken je loon tijdig te betalen, kan je een loonvorderingsprocedure bij de kantonrechter beginnen om op die manier de verhoging en rente af te dwingen.
TS, als je zeker weet dat je nog geld tegoed hebt en het is meer dan een paar tientjes, dan heb je nu je vakantiebesteding op een regenachtige dag gevondenquote:In ieder geval NU stoppen met de zachte behandeling, daar is het 2 jaar te laat voor.
Ook geen jaaropgave over 2010/2011?quote:Op woensdag 11 juli 2012 09:44 schreef DuTank het volgende:
Het gaat om zo'n 350 euro, en als student is dat lekker.
Maar met een belletje naar de ING moet dat wel lukken, neem ik aan?
Alleen ik heb dus geen loonstroken gekregen daar. Dus ik weet niet hoe ik ga bewijzen dat ik het geld daadwerkelijk krijg...
Wat wil je met de ING doen?quote:Op woensdag 11 juli 2012 09:44 schreef DuTank het volgende:
Alleen ik heb dus geen loonstroken gekregen daar. Dus ik weet niet hoe ik ga bewijzen dat ik het geld daadwerkelijk krijg...
Je zei dat je dacht dat het wel bij je aangifte vermeld heeft gestaan?quote:Op woensdag 11 juli 2012 09:44 schreef DuTank het volgende:
Dan zou ik moeten zoeken, maar het stond wel in de door Belastingdienst zelf ingevulde opgave.quote:Op woensdag 11 juli 2012 10:00 schreef Gravedigger het volgende:
[..]
Ook geen jaaropgave over 2010/2011?
Zoek die er dan bijquote:Op woensdag 11 juli 2012 10:06 schreef DuTank het volgende:
Dan zou ik moeten zoeken, maar het stond wel in de door Belastingdienst zelf ingevulde opgave.
Dan zegt nog niks.quote:Op woensdag 11 juli 2012 10:06 schreef DuTank het volgende:
[..]
Dan zou ik moeten zoeken, maar het stond wel in de door Belastingdienst zelf ingevulde opgave.
Klopt, maar dan is zeker dat hij daar wit gewerkt heeft.quote:Op woensdag 11 juli 2012 10:08 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Dan zegt nog niks.
Dat is namelijk wat de werkgever heeft doorgegeven.
ING, omdat ik hoop dat die tot langer dan een jaar terug kunnen kijken in mijn afschriften.quote:Op woensdag 11 juli 2012 10:05 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Je zei dat je dacht dat het wel bij je aangifte vermeld heeft gestaan?
Je zou de BD eens kunnen bellen en informeren wat ze van je hebben. Een belletje naar de ING heeft niet zoveel zin (of ik begrijp niet helemaal wat er de bedoeling van is).
In elk geval is het meestal niet mogelijk om aan te tonen dat je niet hebt gekregen. Maar dat is voor latere zorg: schrijf ze de eerste brief en laat daarin de hoogte van het bedrag een beetje in het midden. Als ze niet betwisten dat je nog loon tegoed hebt, maar zelf ook niet weten hoeveel het moet zijn, kun je altijd nog samen een bedrag overeenkomen.
Dat sowieso.quote:Op woensdag 11 juli 2012 10:16 schreef Gravedigger het volgende:
[..]
Klopt, maar dan is zeker dat hij daar wit gewerkt heeft.
Een rechtsbijstand verzekering eist dat je zelf niets doet aan een dergelijk conflict maar het meteen uit handen geeft. Daarnaast kan het nooit kwaad alvast voorinformatie mee te geven aan de mensen van de verzekering zodat die dat niet eerst zelf nog moeten uitzoeken.quote:Op woensdag 11 juli 2012 09:37 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Kom op zeg.... Had na 'bellen' een punt gezet en op invoeren gedrukt, dan was het een veel slimmere post geweest.
Het eerste deel kan je helemaal zelf. Google eens op loonvorderingsprocedure. Niet als dooddoener, maar voor de voorbeeldbrieven.
Wat is er onjuist dan? Je quote zelf de boeteregeling die ik bedoel en het "in gebreke stellen" is iets wat de kantonrechter graag ziet als je een dergelijke boete wilt innen.quote:Op woensdag 11 juli 2012 09:41 schreef ElisaB het volgende:
Beide onjuist. Het lijkt er wel een beetje op, maar is het niet helemaal:
Dat kunnen ze.quote:Op woensdag 11 juli 2012 10:25 schreef DuTank het volgende:
[..]
ING, omdat ik hoop dat die tot langer dan een jaar terug kunnen kijken in mijn afschriften.
Dat kunnen ze; je kan oudere afschriften opvragen, maar je moet er wel voor dokken. Je zou even op MijnING kunnen kijken hoe ver je daar met downloaden terug kunt.quote:Op woensdag 11 juli 2012 10:25 schreef DuTank het volgende:
ING, omdat ik hoop dat die tot langer dan een jaar terug kunnen kijken in mijn afschriften.
Een loonvorderingsprocedure doen ze met twee vingers in hun neus en de panty op de knieen. En wmb bel je nooit je RBV en 'laat ze het volgende doen'.quote:Op woensdag 11 juli 2012 10:30 schreef Kumerian het volgende:
Een rechtsbijstand verzekering eist dat je zelf niets doet aan een dergelijk conflict maar het meteen uit handen geeft. Daarnaast kan het nooit kwaad alvast voorinformatie mee te geven aan de mensen van de verzekering zodat die dat niet eerst zelf nog moeten uitzoeken.
Lees nou nog eens goed wat je zelf geschreven hebt en wat er in mijn quote staat. Dat zijn echt twee verschillende dingen. Beter dan dat het er staat, kan ik het niet uitleggenquote:Wat is er onjuist dan? Je quote zelf de boeteregeling die ik bedoel en het "in gebreke stellen" is iets wat de kantonrechter graag ziet als je een dergelijke boete wilt innen.
Ik weet 100% zeker dat ik het nooit heb gehad en wil ze inderdaad hebben om te bewijzen dat ik het nooit heb gehad.quote:Op woensdag 11 juli 2012 10:30 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Dat kunnen ze; je kan oudere afschriften opvragen, maar je moet er wel voor dokken. Je zou even op MijnING kunnen kijken hoe ver je daar met downloaden terug kunt.
Dus je weet niet 100% zeker of je het gekregen hebt? Of wil je de bankafschriften om juist te bewijzen dat je het niet gekregen hebt?
Stap 1 is om te bewijzen dat je uberhaupt die maanden gewerkt hebt en recht hebt op salaris.quote:Op woensdag 11 juli 2012 11:37 schreef DuTank het volgende:
[..]
Ik weet 100% zeker dat ik het nooit heb gehad en wil ze inderdaad hebben om te bewijzen dat ik het nooit heb gehad.
Ja, en misschien komt stap 2 wel helemaal nooit. Als de werkgever stap 1 niet betwist, dan ligt het meer voor de hand dat hij aantoont dat stap 2 onjuist is (je kan namelijk in dit geval helemaal niet bewijzen dat je het niet gekregen hebt)quote:Op woensdag 11 juli 2012 11:40 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Stap 1 is om te bewijzen dat je uberhaupt die maanden gewerkt hebt en recht hebt op salaris.
Stap 2 is om te bewijzen dat je niks ontvangen hebt.
Je bent een stap te ver.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |