abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114031826
Een tijdje terug is de montuur van de bril van mijn vriendin stukgegaan. Ik met dat ding langs de Hans Anders, en kreeg te horen dat er een nieuw montuur besteld zou worden, en de glazen er in gezet zouden worden. Allemaal kosteloos - brilletje was nog geen jaar oud, dus ging op de garantie.

Nu ging ik vandaag langs, krijg ik een montuur onder ogen in een andere kleur, met andere zijkanten. Zegt ie "Dit is behalve de kleur dezelfde montuur, andere monturen hebben ze niet, meer kan ik niet doen". Dus morrelend neem ik dat ding mee, om te overleggen met m'n vriendin thuis. Die was niet tevreden, begrijpelijk, dus eigenlijk wil ik terug en alsnog een oplossing eisen.

Vraag: Sta "ik" nog in m'n recht om een nieuw montuur te eisen? Ik heb namelijk het montuur meegenomen (zou je zeggen dat de deal gesloten is), maar de persoon waar de deal om ging is dus niet tevreden. En ik neem aan dat de garantie er voor moet zorgen dat je product weer in de originele staat terugkomt, niet iets anders. En als het montuur er nou écht niet meer is, kan ik dan verwachten dat ze kosteloos eentje vinden die er héél erg op lijkt en ze het daarmee in orde maken?

Ik ga sowieso langs, ik vraag me gewoon af wat mijn/haar rechten zijn voor ik binnen stap.
pi_114031998
Neem de volgende keer je vriendin eens mee de winkel in.
Leg het verhaal uit.
Laat haar een montuur uitzoeken die zij wel mooi vindt.
Laat Hans de glazen daarin overzetten.

Opgelost.

Sowieso, waarom ben jij de loopjongen van jouw vriendin?
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_114032049
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 21:04 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Opgelost.
Niet opgelost, dan weet ik nog niet of het onder de garantie valt. En dat andere ga ik niet op reageren, je weet niks van de situatie.
pi_114032122
Het is een vraag.
Is toch logisch dat jouw vriendin meegaat zodat zij kan aangeven welk montuur wel naar haar smaak is.
pi_114032210
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 21:06 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Het is een vraag.
Is toch logisch dat jouw vriendin meegaat zodat zij kan aangeven welk montuur wel naar haar smaak is.
Dat is logisch, maar dat is niet het probleem. Snap zelf ook wel hoe een montuurtje uitzoeken werkt. De vraag is of de fout van die kerel bij Hans Anders er voor zorgt dat er nog steeds aanspraak gemaakt kan worden op de garantie, ook al is de bril "gerepareerd". :)
pi_114032765
Welke fout heeft Hans Anders gemaakt?
Ze hebben jou een zelfde montuur in een andere kleur aangeboden en jij hebt dat meegenomen.

Laat je vriendin dit lekker zelf regelen.
Dat gaat vlotter en jij hebt geen gedoe.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_114032939
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 21:18 schreef jeroen25 het volgende:
Ze hebben jou een zelfde montuur in een andere kleur aangeboden en jij hebt dat meegenomen.

Het is meer dan alleen dezelfde kleur die anders is.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_114033216
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 21:18 schreef jeroen25 het volgende:
De fout is het bestellen van zo'n montuur op "goed geluk" dat het wel goed zou zijn. Da's niet waar garantie voor staat, of zie ik dat verkeerd? Ik wil weten of ze verplicht zijn om hetzelfde te leveren wat stuk ging.
quote:
Ook als ze zelf gaat, of ik vader Abraham er op afstuur, blijft de kwestie van de garantie staan.
pi_114033536
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 21:25 schreef Bot13 het volgende:
De fout is het bestellen van zo'n montuur op "goed geluk" dat het wel goed zou zijn. Da's niet waar garantie voor staat, of zie ik dat verkeerd? Ik wil weten of ze verplicht zijn om hetzelfde te leveren wat stuk ging.
Hoe weet jij dat ze dat "op goed geluk" hebben gedaan?
Het montuur zal toch bij de vorm van de glazen moeten passen?

Post anders een plaatjes van 'voor' en 'na'.
quote:
Ook als ze zelf gaat, of ik vader Abraham er op afstuur, blijft de kwestie van de garantie staan.
Als ze zelf gaat dan kan ze direct met de winkelier een geschikte vervanging uitzoeken.
Goeie kans dat ze samen er sneller uitkomen dan wanneer jij steeds met montuurtjes heen en weer loopt.
Ga tenminste samen, dan kan zij kijken wat haar bevalt en kan jij voor haar rechten op komen.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_114033556
En bij het wegbrengen heb je niet expliciet vermeld dat je dezelfde kleur montuur terug wou?
wie een kuil graaft voor een ander....is nooit werkloos. Inmiddels 69+
pi_114033893
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 21:25 schreef Bot13 het volgende:
Ik wil weten of ze verplicht zijn om hetzelfde te leveren wat stuk ging.
Ja dat zijn ze.
pi_114033969
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 21:31 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Hoe weet jij dat ze dat "op goed geluk" hebben gedaan?
Het montuur zal toch bij de vorm van de glazen moeten passen?
Klopt, maar daar is ook alles mee gezegd... Is ook geen contact opgenomen toen dit andere montuur besteld werd. Dan is het op goed geluk dat je klanten daar genoegen mee nemen.
quote:
Als ze zelf gaat dan kan ze direct met de winkelier een geschikte vervanging uitzoeken.
Of ze zelf gaat of niet, de vraag blijft of de garantie het dekt.

quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 21:32 schreef Gravedigger het volgende:
En bij het wegbrengen heb je niet expliciet vermeld dat je dezelfde kleur montuur terug wou?
Ja, is toen vermeld. Reden van het toch meenemen van dit 'vervangende' montuur is dat die man zei dat het originele montuur er niet meer was. Dan wil ik op z'n minst dit montuur even laten zien.
pi_114034919
De garantie dekt een reparatie of vervanging. Het montuur ia vervangen en door jou (morrend) geaccepteerd. Dus heeft HA aan zijn verplichtingen voldaan.
pi_114034993
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 21:54 schreef Gravedigger het volgende:
De garantie dekt een reparatie of vervanging. Het montuur ia vervangen en door jou (morrend) geaccepteerd. Dus heeft HA aan zijn verplichtingen voldaan.
Maar het is niet mijn bril, en ook niet op mijn naam vervangen. Ook niet door mij geaccepteerd in de volle zin. Weegt dat allemaal niet mee?
pi_114035169
Nee. Hier zijn 2 partijen bij betrokken. HA en jij. Jij bent quasi opgetreden als gemachtigde van je vriendin.
pi_114035344
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 21:57 schreef Gravedigger het volgende:
Nee. Hier zijn 2 partijen bij betrokken. HA en jij. Jij bent quasi opgetreden als gemachtigde van je vriendin.
Okay, pijnlijke shit, en blijkbaar mijn fout. Dat wordt dokken voor een nieuwe bril.

Thanks anyway!
pi_114035470
Neem dan wel je vriendin mee *)
pi_114036436
Will do!
  dinsdag 10 juli 2012 @ 23:00:27 #19
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_114038778
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 22:00 schreef Bot13 het volgende:

[..]

Okay, pijnlijke shit, en blijkbaar mijn fout. Dat wordt dokken voor een nieuwe bril.

Thanks anyway!
Ik zou toch proberen het gesprek nog eens met ze aan te gaan. Wie weet blijken ze morgen welwillend om je vriendin een andere bril te laten uitzoeken als de originele niet meer leverbaar is.

HA moet het defect oplossen en als dat niet kan, dan het defecte product vervangen door een zelfde of (als dat niet mogelijk is) een vergelijkbare.

Dat 'vergelijkbare' is in deze een beetje lastig. Want je zit niet alleen met specificaties, maar ook met smaak. Ik kan me zomaar voorstellen dat HA op zoek gaat naar 'vergelijkbaar' in de zin dat de nieuwe bril op de oude lijkt en de glazen kunnen worden overgezet.

Je zult beslist niet de eerste zijn waar dit gebeurt. Misschien kom je er wel op uit dat je tegen een sterk gereduceerd tarief een heel ander model krijgt met nieuwe glazen :)
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_114067120
Denk dat je het inderdaad wel kunt vergeten, maar dat is eigenlijk ook niet zo gek. Want HA is en blijft een prijsstunter, en men verwacht bij de Aldi ook niet de zelfde kwaliteit als bij een AH. Dus waarom veracht je dat dan wel van een HA?

Ik denk dat je al blij mag zijn dat je gratis een vervangend montuur hebt gekregen, dat de zelfde kleur niet meer leverbaar is/was kan die beste man ook niks aan doen.

Volgende keer misschien toch beter een "normale" opticien opzoeken? Want die hebben vaak ook wel een budget lijn voor mensen met een kleinere portemonnee maar de service is over het algemeen een stuk beter.
  Moderator woensdag 11 juli 2012 @ 19:06:48 #21
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_114074959
Maar waarom kan TS zelf deze beslissing niet nemen? En heeft hij daar zijn vriendin voor nodig?

OT: teruggaan, uitleggen en mogelijkheden bespreken.
pi_114075119
Heb zelf de opticien niet uitgezocht, de bril is niet van mij en kwam bij de HA vandaan. Inmiddels is er geregeld dat er een ander montuur uitgezocht kan worden. Thanks voor de adviezen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')