Niet opgelost, dan weet ik nog niet of het onder de garantie valt. En dat andere ga ik niet op reageren, je weet niks van de situatie.quote:
Dat is logisch, maar dat is niet het probleem. Snap zelf ook wel hoe een montuurtje uitzoeken werkt. De vraag is of de fout van die kerel bij Hans Anders er voor zorgt dat er nog steeds aanspraak gemaakt kan worden op de garantie, ook al is de bril "gerepareerd".quote:Op dinsdag 10 juli 2012 21:06 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Het is een vraag.
Is toch logisch dat jouw vriendin meegaat zodat zij kan aangeven welk montuur wel naar haar smaak is.
Het is meer dan alleen dezelfde kleur die anders is.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 21:18 schreef jeroen25 het volgende:
Welke fout heeft Hans Anders gemaakt?
Ze hebben jou een zelfde montuur in een andere kleur aangeboden en jij hebt dat meegenomen.
Laat je vriendin dit lekker zelf regelen.
Dat gaat vlotter en jij hebt geen gedoe.
De fout is het bestellen van zo'n montuur op "goed geluk" dat het wel goed zou zijn. Da's niet waar garantie voor staat, of zie ik dat verkeerd? Ik wil weten of ze verplicht zijn om hetzelfde te leveren wat stuk ging.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 21:18 schreef jeroen25 het volgende:
Welke fout heeft Hans Anders gemaakt?
Ze hebben jou een zelfde montuur in een andere kleur aangeboden en jij hebt dat meegenomen.
Ook als ze zelf gaat, of ik vader Abraham er op afstuur, blijft de kwestie van de garantie staan.quote:Laat je vriendin dit lekker zelf regelen.
Dat gaat vlotter en jij hebt geen gedoe.
Hoe weet jij dat ze dat "op goed geluk" hebben gedaan?quote:Op dinsdag 10 juli 2012 21:25 schreef Bot13 het volgende:
De fout is het bestellen van zo'n montuur op "goed geluk" dat het wel goed zou zijn. Da's niet waar garantie voor staat, of zie ik dat verkeerd? Ik wil weten of ze verplicht zijn om hetzelfde te leveren wat stuk ging.
Als ze zelf gaat dan kan ze direct met de winkelier een geschikte vervanging uitzoeken.quote:Ook als ze zelf gaat, of ik vader Abraham er op afstuur, blijft de kwestie van de garantie staan.
Ja dat zijn ze.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 21:25 schreef Bot13 het volgende:
Ik wil weten of ze verplicht zijn om hetzelfde te leveren wat stuk ging.
Klopt, maar daar is ook alles mee gezegd... Is ook geen contact opgenomen toen dit andere montuur besteld werd. Dan is het op goed geluk dat je klanten daar genoegen mee nemen.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 21:31 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Hoe weet jij dat ze dat "op goed geluk" hebben gedaan?
Het montuur zal toch bij de vorm van de glazen moeten passen?
Of ze zelf gaat of niet, de vraag blijft of de garantie het dekt.quote:Als ze zelf gaat dan kan ze direct met de winkelier een geschikte vervanging uitzoeken.
Ja, is toen vermeld. Reden van het toch meenemen van dit 'vervangende' montuur is dat die man zei dat het originele montuur er niet meer was. Dan wil ik op z'n minst dit montuur even laten zien.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 21:32 schreef Gravedigger het volgende:
En bij het wegbrengen heb je niet expliciet vermeld dat je dezelfde kleur montuur terug wou?
Maar het is niet mijn bril, en ook niet op mijn naam vervangen. Ook niet door mij geaccepteerd in de volle zin. Weegt dat allemaal niet mee?quote:Op dinsdag 10 juli 2012 21:54 schreef Gravedigger het volgende:
De garantie dekt een reparatie of vervanging. Het montuur ia vervangen en door jou (morrend) geaccepteerd. Dus heeft HA aan zijn verplichtingen voldaan.
Okay, pijnlijke shit, en blijkbaar mijn fout. Dat wordt dokken voor een nieuwe bril.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 21:57 schreef Gravedigger het volgende:
Nee. Hier zijn 2 partijen bij betrokken. HA en jij. Jij bent quasi opgetreden als gemachtigde van je vriendin.
Ik zou toch proberen het gesprek nog eens met ze aan te gaan. Wie weet blijken ze morgen welwillend om je vriendin een andere bril te laten uitzoeken als de originele niet meer leverbaar is.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 22:00 schreef Bot13 het volgende:
[..]
Okay, pijnlijke shit, en blijkbaar mijn fout. Dat wordt dokken voor een nieuwe bril.
Thanks anyway!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |