quote:
Op dinsdag 10 juli 2012 21:06 schreef Jill-RMC het volgende:Ik snap het niet helemaal. Ik neem aan dat je gewoon je hypotheekbedrag iedere maand moet gaan betalen, zoals iedereen met een hypotheek. Plus dat er een bedrag in je bouwdepot zit, waarvoor je rekeningen van bv een aannemer moet indienen om dat geld eruit te krijgen.
Voor de duidelijkheid; het is een nieuwbouw woning die nog gebouwd moet worden

. Dan zit er dus geld in een bouwdepot waarover je dus een rente ontvangt (het is tenslotte nog niet gebruikt), maar je betaalt ook rente omdat het bedrag ook niet meer in bezit is van de hypotheekverstrekker.
Echter zodra er geld uit dit bouwdepot verdwijnt doordat de aannemer betaald moet worden (delen van de woning af) zal ik ook een deel moeten gaan betalen aan hypotheekrente. Dit zal telkens hoger worden zodra er meer van de woning af is. Ik ontvang tenslotte minder rente over mijn bouwdepot, terwijl ik wel de rente over mijn totale leenbedrag gewoon moet doorbetalen.
Ik vraag me alleen af hoe die rente bij het bouwdepot betaald wordt. Wordt dit dus verrekend met de hypotheekrente, of wordt dit (zoals hierboven gezegd) gewoon op je rekening gestort?