abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114016973
Beste mensen,

Ik ben afgelopen jaar begonnen aan een studie Economie & Bedrijfskunde aan de UVA, maar ben hier in januari mee gekapt. De reden hiervoor was dat ik er te weinig aan gedaan heb en hierdoor wiskunde en statistiek 1 niet gehaald heb (wat bindend was). Verder vond ik vakken als micro-economie ook vrij kut en nutteloos. Het enige echte bedrijfskundevak wat ik heb gehad was marketing en dit sprak me daarentegen wel aan.
Nu zit ik er over te denken om dit jaar de studie Bedrijfskunde aan de VU te beginnen. Mijn grootste struikelblok was wiskunde en ik vroeg me af of het niveau van wiskunde aan de VU te vergelijken is met dat op de UVA. Op de UVA bestond 25% van het eerste jaar uit wiskunde & statistiek en ik geloof dat dit op de VU al een heel stuk minder is.
Zijn er mensen die hier beide studies hebben gedaan of alleen bedrijfskunde en mij hier wat over kunnen vertellen?
pi_114023084
http://www.feweb.vu.nl/nl(...)erste-jaar/index.asp

Niveau zal wel vergelijkbaar zijn.

Als je Bedrijfskunde echt wilt doen, moet je maar moeite doen voor je wiskunde.
pi_114023432
Een van de redenen dat Bedrijfskunde bij mij is afgevallen.
We conservatives don't have a corner on saying 'no'. We're just the ones who say it when it's the right thing to say.
  dinsdag 10 juli 2012 @ 19:16:53 #4
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_114025923
Ik zou gewoon HBO communicatie gaan doen als je geen zin hebt om statistiek onder de knie te krijgen. Ik zou deze zomer gaan oefenen met de statistiekopdrachten die je voor je vorige studie kreeg, en als je het dan aan de einde van de zomer nog niet kan, dan zou ik naar het HBO gaan want dan is het gewoon te hoog gegrepen.
  woensdag 11 juli 2012 @ 12:21:35 #5
371388 burtje
Best wel zinin joh.
pi_114055375
Bedrijfskunde = statistiek en wiskunde.
Alle bedrijven draaien uiteindelijk om de cijfers weet je...
pi_114108062
Als je wiskunde in het eerste jaar niet haalt mag je niet verder bij het VU.
Overigens zijn de docenten daar ook compleet kut. Het zijn gewoon studenten die alleen de antwoorden geven. Ik had zelf toen ik er nog studeerde een lulletje dat trillend voor de klas stond en geen woord durfde te zeggen.

Ik denk dat je beter een andere studie moet gaan kiezen want de vakken bij het VU zijn echt 50% alleen wiskunde en statistiek.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')