abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114006647
Al zo'n 15 jaar shop ik online, vroeger onder rembours, tegenwoordig meestal met iDeal. Nog nooit is er iets mis gegaan, echter, het kan natuurlijk wel.

Ik wil een nieuwe telefoon kopen. De shop wekt bij mij enig wantrouwen op. Allereerst omdat de site barstensvol spelfouten zit en er vrij onprofessioneel uit ziet. Tevens zijn er geen KVK gegevens en is de whois op de domeinnaam afgeschermd. Daarnaast kan ik geen enkele ervaring, referentie of wat dan ook vinden, ondanks dat de shop ruim een jaar bestaat. De verkoper antwoordt daarnaast ook nog eens met een Gmail-adres en de prijzen liggen voor dit toestel 25% lager dan bij de concurrentie. Echter een groot deel van de andere toestellen zijn wel ongeveer gelijk als aan de concurrentie geprijsd.

Niet doen is mijn eerste ingeving. Paypal biedt louter schijnveiligheid, onder rembours kan er een baksteen verzonden worden en met iDeal heb je geen poot om op te staan. Aangezien de shop een stuk goedkoper is en ik drie telefoons wil bestellen, scheelt het al snel zo'n 150 euro. Okay, geen vetpot, maar wel de moeite.

Is er een betalingsmogelijkheid (buiten ophalen, maar dat is 200 KM rijden en dan nog terug), die wel enige veiligheid of garantie biedt? Vroeger had je een bedrijf dat de betaling en de bestelling in ontvangst nam, de betaling werd pas doorgestuurd wanneer de bestelling in orde was en visa versa. Maar zoiets bestaat volgens mij niet meer..
pi_114006843
CreditCard.
pi_114006989
Die heb ik niet, maar kan ik eventueel wel lenen. Dit lijkt mij echter iets dat je niet aan een potentieel oplichter wilt geven toch?
pi_114006992
Als je het niet vertrouwt gewoon niet doen en maar wat meer betalen.
  dinsdag 10 juli 2012 @ 12:35:05 #5
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_114007079
Wat is er onveilig aan Paypal? Ze leggen de bewijslast bij de verkoper voor zover ik weet. Ik heb meermaals succesvol mijn geld teruggekregen.
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
pi_114007099
Is dit een vraag als in "hey bestaat dit?"of wil je serieus zaken doen met die oplichter?
  Moderator / Redactie FP dinsdag 10 juli 2012 @ 12:39:48 #7
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_114007353
Als je hier intrapt, dan mag je bij voorbaat al onder curatele worden gesteld. Sorry hoor maar zelfs een blind paard kan zien dat dit een oplichter is.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_114007369
@Flurry

1. Je krijgt het geld louter terug, wanneer het daadwerkelijk op de rekening van de houder staat. Wanneer deze dit direct heeft overgemaakt op zijn eigen rekening kun je naar het geld fluiten. Paypal betaalt geen cent zelf.

2. Als ik de ervaringen op het web lees, dan legt Paypal inderdaad de bewijslast bij de verkoper, echter een bonnetje met een verzonden baksteen is voldoende.

@Plantagehouder

Neen, zo goedkoop is het nu ook weer niet. Daarnaast heb ik een vermoeden dat het een oplichter zou kunnen zijn, wat het natuurlijk nog geen oplichter maakt.
  Moderator / Redactie FP dinsdag 10 juli 2012 @ 12:41:20 #9
Brabo Bastard
pi_114007461
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 12:39 schreef mikske het volgende:
@Flurry

1. Je krijgt het geld louter terug, wanneer het daadwerkelijk op de rekening van de houder staat. Wanneer deze dit direct heeft overgemaakt op zijn eigen rekening kun je naar het geld fluiten. Paypal betaalt geen cent zelf.

2. Als ik de ervaringen op het web lees, dan legt Paypal inderdaad de bewijslast bij de verkoper, echter een bonnetje met een verzonden baksteen is voldoende.

@Plantagehouder

Neen, zo goedkoop is het nu ook weer niet. Daarnaast heb ik een vermoeden dat het een oplichter zou kunnen zijn, wat het natuurlijk nog geen oplichter maakt.
Weet dat je hier in Nederland in ieder geval bij de KvK moet zijn ingeschreven om überhaupt handel te mogen drijven. Staat hij niet in KvK, dan zou ik er omheen sturen.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
pi_114007581
Veilig online betalen bestaat.
Zolang je maar bij gerenommeerde webshops iets koopt.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  dinsdag 10 juli 2012 @ 12:43:29 #11
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_114007588
Welke site gaat het dan over?
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
pi_114007749
@El_thijs

Intrappen ben ik niet van plan. Daarom vroeg ik mij ook af of er een veilige manier is, bijvoorbeeld zoals in mijn laatste alinea beschreven. Een derde partij die e.e.a. controleert.

KVK klopt, ik kan het niet vinden, maar mogelijk is dit een van de zoveel sites en opereert het bedrijf onder een eigen naam. Ik zal anders de KVK eens vragen.

@Kapt-Ruigbaard
Daar heb je gelijk in, daarom heb ik tot dusver nog nooit last gehad denk ik. :)

@Flurry

Dat post ik nu niet, de potentiele oplichter is nog geen oplichter en zo komt hij anders wel in de zoekresultaten naar boven drijven.
pi_114007785
Ik zou het niet online bestellen en betalen, als ik jou was. Tenminste, niet bij die webshop.
Als je de telefoon echt daar wilt kopen, en je 150 euro daarmee bespaart, dan loont zicheven op en neer rijden wel. De benzinekosten zijn echt geen 150 euro, voor 400km.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_114008130
Stel anders voor om het op te halen, een echte oplichter zal hier snel omheen draaien en dan weet je al voldoende.
  Moderator / Redactie FP dinsdag 10 juli 2012 @ 12:53:37 #15
Brabo Bastard
pi_114008159
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 12:46 schreef mikske het volgende:
@El_thijs

Intrappen ben ik niet van plan. Daarom vroeg ik mij ook af of er een veilige manier is, bijvoorbeeld zoals in mijn laatste alinea beschreven. Een derde partij die e.e.a. controleert.

KVK klopt, ik kan het niet vinden, maar mogelijk is dit een van de zoveel sites en opereert het bedrijf onder een eigen naam. Ik zal anders de KVK eens vragen.

Zorg dat je de statutaire naam te pakken krijgt. En meestal als je op de naam van het bedrijf zoekt, vind je ook de andere namen die erbij horen. Vind je niets, dan zou ik er nogmaals met een wijde boog omheen gaan.
"Omae wa mou shindeiru."
pi_114009670
Bedankt voor de replies mensen. Ik heb voor een bedrag van bijna 800 euro (er kwamen nog wat accessoires e.d. bij) geen zin om risico te lopen. Ik betaal wel wat meer elders. Heb toevallig een goedkope shop net gevonden. Met thuiswinkel keurmerk, KVK, BTW en telefoonnr. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')