abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator maandag 9 juli 2012 @ 22:14:11 #1
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_113989297

quote:
Tijdens de Ronde van Frankrijk zoekt Karl Vannieuwkerke elke avond een idyllisch plekje uit voor Tour 2012 – Vive le vélo. Samen met zijn gasten blikt hij terug op de voorbije Tourdag en blikt hij vooruit op wat komen gaat.

Dit jaar verwacht hij onder meer Guy Verhofstadt, Wim Opbrouck, Martin Heylen, Johan Heldenbergh, Linda De Win, Rudi Vranckx, Johny Vansevenant, Luc Van Lierde, Filip Meirhaeghe, Gert Verheyen, Paul Van den Bosch en Guga Baùl.

Lieven Van Gils nestelt zich ondertussen in de Tourkaravaan en haalt op zijn beurt wielrenners, ploegleiders en ander mooi wielervolk naar de duplex van Tour 2012 voor hun visie op het verloop van de Tour. Aan het einde van het gesprek vraagt hij hen hun handtekening te plaatsen op de presentatietafel. Die wordt aan het einde van de Ronde van Frankrijk geveild ten voordele van Make-A-Wish, een organisatie die de hartenwensen vervult van kinderen met een levensbedreigende ziekte.

Tour 2012, vanaf vrijdag 29 juni
De tafel:

quote:
De leerlingen van het vijfde jaar Houttechnieken van het VTI in Torhout maken de tafels voor Tour 2012, Vive le vélo. Karl Vannieuwkerke en Guga Baùl gingen het goede nieuws persoonlijk melden. De twee winnende tafels bevatten in het midden de spaken van wielen. In die wielen zijn de kleuren van de leiderstruien van de Ronde van Frankrijk gebruikt. In het kleine model zitten 21 zwaluwstaartverbindingen, net zoveel als het aantal ritten van de Tour. Het grote model bevat 28 verbindingen en herinnert aan het aantal slachtoffers van het busongeval in Zwitserland.

Leerling Aaron Van der Cruyssen, die het basisidee voor de tafel bedacht, kon het bijna niet geloven: "Dertien weken geleden begonnen we aan dit ambitieuze project en vandaag werden we compleet verrast toen Karl Vannieuwkerke onze speelplaats kwam opgereden om ons uit te roepen tot winnaars. Een fantastisch moment; ik kon het niet geloven maar het is waar."

Lieven Van Gils zal opnieuw alle gasten vragen om hun handtekening te zetten op de tafel en op een wielertruitje. De kijkers kunnen een sms sturen en zo iedere dag het gehandtekend truitje winnen. Onder alle verstuurde sms’en wordt op het einde van de Tour een winnaar geloot. Die wint de gehandtekende Tourtafel en een ticket naar de aankomst op de Champs-Elysées. Een sms kost 1 euro en wordt integraal gestort aan Make-A-Wish, vorig jaar was de opbrengst maar liefst 227.590 euro.
Het uitzenduur:
Rond de klok van tien uur 's avonds op één (de Belgische tv voor Nederlanders die niet met de zender vertrouwd zijn.) Een heruitzending zal normaal gezien de ochtend van de dag erna plaatshebben.

De gasten:

Een gastenlijst per dag is er nog niet, maar ondermeer de volgende gasten zouden al komen:

Wim Opbrouck
Martin Heylen
Johan Heldenbergh
Linda De Win
Rudi Vranckx
Johny Vansevenant
Luc Van Lierde
Filip Meirhaeghe
Gert Verheyen
Paul van den Bosch
Guga Baùl
Guy Verhofstadt

Dagschema:

• Vrijdag 29 juni:
• Zaterdag 30 juni:
• Zondag 1 juli:
• Maandag 2 juli:
• Dinsdag 3 juli:
• Woensdag 4 juli:
• Donderdag 5 juli:
• Vrijdag 6 juli:
• Zaterdag 7 juli:
• Zondag 8 juli:
• Maandag 9 juli:
• Dinsdag 10 juli:
• Woensdag 11 juli:
• Donderdag 12 juli:
• Vrijdag 13 juli:
• Zaterdag 14 juli:
• Zondag 15 juli:
• Maandag 16 juli:
• Dinsdag 17 juli:
• Woensdag 18 juli:
• Donderdag 19 juli:
• Vrijdag 20 juli:
• Zaterdag 21 juli:
• Zondag 22 juli:

Nuttige links:

http://www.een.be/programmas/tour
https://twitter.com/Vannieuwkerke
http://www.facebook.com/vivelevelo
http://www.sporza.be/cm/sporza/wielrennen/Tour/vivelevelo
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
pi_113989621
Dubbel ^O^
Trots shetlandmens
When in doubt, just add glitter
Happy little sushi roll
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')