abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_113985699

League of Legends

League of Legends EU

League of Legends (LoL) is een arena multiplayer spel waarin twee teams het tegen elkaar op nemen met als doel elkaars Kasteel te vernietigen.

Klinkt saai en makkelijk, is dat zo?

Nee.

Je moet een weg naar je vijand vrij maken, om zo bij de basis te kunnen komen en zo de Nexus te vernietigen, lees een stukje verder.

Het draait om twee teams, elk bestaande uit 5 Champions die elkaars Nexus moeten zien te vernietigen.
Dit is kan alleen gebeuren als er één van de drie Lanes vrij is gemaakt van de Turrets en de Inhibitor die het verdedigen tegen Minions en vijandelijke Champions.

Nu vraag je je misschien af wat is een Nexus, een Inhibitor en een Minion?

Champion = Een Champion is een held die je kiest om mee te strijden, er zijn verschillende varianten en types, denk aan een Tank, een Damage Dealer, een Support
Minion/Creep = Een hersenloze strijder die tot de dood de Lane aanvalt met de Turrets en de Champions die het verdedigen totdat de vijandelijke Inhibitor is vernietigt.
Turret = Kanon dat de Lane verdedigt tegen Champions en Minions.
Nexus = Een groot crystal in het midden van het kasteel, hier spawnen de minions uit, deze wil je dus verdedigen en die van de vijand vernietigen.
Inhibitor = Een crystal dat de Nexus beschermd, deze word weer beschermd door de Turrets.
Jungle/Forrest = Gebied tussen de Lanes waar monsters zitten die exp, gold en een tijdelijke kracht bonus geven.
Map/Arena = Veld waar je in strijdt.

Nou, hoe gaat dit te werk dan?
Als volgt;

Je hebt een Map/Arena;

Summoners Rift een 5v5 map.

SPOILER: Jungle!
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zoals je ziet zijn er 3 banen (Lanes) met daarin wat blauwe/paarse stippen(Turrets).
Elke lane heeft 3 Allied Turrents en 3 Enemy Turrents.

Elke Lane heeft dezelfde volgorde waarin de turrets moeten worden vernietigt, van buiten naar binnen ( dus van uit het midden naar de basis toe ).
Elke Lane heeft een Inhibitor die de Turrets van de Nexus beschermen tegen schade, deze Turrets beschermen weer de Nexus tegen schade.

De volgorde is dus; Turret 1, Turret 2, Turret 3, Inhibitor, Nexus Turret A, Nexus Turret B, en uiteindelijk de Nexus zelf.

De 2 turrets bij de Nexus en de Nexus zelf kunnen alleen aangevallen worden wanneer 1 van de 3 inhibitors vernietigd is.

Ok leuk, en die Champions, zitten er ook tieten bij?

Ja zeker! Heel veel tieten, want Riot ( de makers ) die houden van dikke tieten!
Er zijn dus veel Champions en ongeveer elke 2-3weken komt er een nieuwe bij.

Er zijn er op het moment (25-06-2012) 99 Champions waar uit je kunt kiezen.
Keuze genoeg dus.

Nu weet je een beetje over LoL en hoe het werkt;

Wil je het zelf proberen?

League of Legends EU

Vids

uitleg over turrets

Cinematic trailer

Dominion trailer (nieuwe gamemode)

Meer uitleg over minions/creatures

Community site links

Own3d Site met streams.
Twitch Site met streams.

CLGaming NA Top Tier ( High ELO ) team met links naar Live streams van matches etc, ook grappig forum.

Solomid Community site met handige info, tournaments etc

Lolstatistics Site waarop je scores van spelers en statistieken van Champions kunt vinden

Championselect Site met counterpicks

Groepschat:
Voor FOK!kers is er een ingame chatkanaal FOK aangemaakt. In dit kanaal zijn je medefokkers te vinden en kun je makkelijk een premade of duo-queue afspreken zonder dat je iedereen via de friendslist individueel hoeft aan te spreken om dit te organiseren. Rechtsboven via het opties-icoontje in het chatvenster kun je autojoin aanzetten zodat het kanaal standaard opent bij het opstarten van het spel.

Teamspeak 3:
Voor FOK!kers die willen praten met andere FOK!kers tijdens het Gamen is het mogelijk om onze Teamspeak3 server te joinen.
Server: ts3.mrmanuel.nl:1337
Vraag om het FOK! lidmaatschap aan MrManuel!

Ingame name van FOK!kers

FOK!ker: Albert86
Naam ingame EU: Metalfreak86

FOK!ker: backgammon
Naam ingame EU: Subligar

FOK!ker: Thormodo
Naam ingame EU: Thormodo

FOK!ker: nyny83
Naam ingame EU: PublicPervert
Naam ingame US: WeakAndPowerless

FOK!ker: Salamando
Naam ingame EU: Salamand0

FOK!ker: Fruitsalade
Naam ingame EU: Jaiba

FOK!ker: Necrodeath
Naam ingame EU: Nerkhan

FOK!ker: MrManuel
Naam ingame EU: Melfino
Naam Ingame US: Melfino

FOK!ker: Zeroku
Naam ingame EU: HEER Jeffrey ( :') )

FOK!ker: Silv
Naam ingame EU: SlLV (kleine L gevolgd door hoofdletter L)

FOK!ker: Adames
Naam ingame US: Klara de Koe

FOK!ker: daankes
Naam ingame EU: Vraatje
Naam Ingame US: Vraatjuh

FOK!ker: Skweezer
Naam ingame EU: skz (30)
Naam ingame EU: skwzaR (13)
Naam Ingame US: skwzR (30)

FoK!ker: Waywardone
Naam ingame EU: Voarex

FOK!ker: jespertje
Naam ingame EU: jespertje

FOK!ker: Keselo
Naam ingame EU: Lujan
Naam Ingame US: Lujan

FOK!ker: Nystiq
Naam ingame EU: Nystiq

FOK!ker: Xa1pt
Naam Ingame EU: Xaipt

FOK!ker znarch
Naam Ingame EU: karaqz

FOK!ker: Beardslasher
Naam ingame EU: Solyl
Naam Ingame US: Solyl

FOK!ker: Tjado
Naam ingame EU: Tjado

FOK!ker: flipp.
Naam ingame EU: Destregan

FOK!ker: X_FoutBijRegistratie
Naam ingame EU: Nraz

FOK!ker: Dekkered
Naam ingame EU: levines

FOK!ker: TwenteFC
Naam ingame EU: DirkZz

FOK!ker: ezelbayraktar
Naam ingame EU: Wh1tefall

FOK!ker: replay11nl
Naam ingame EU: iReplay

FOK!ker: Oplosthee
Naam ingame EU: Oploskoffie

FOK!ker: Cocotrimonium
Naam ingame EU: Nymphalidea

FOK!ker: tankless
Naam ingame EU: tanklessgunit(lvl 30)

FOK!ker: J95
Naam ingame EU: Jordykruse1

FOK!ker: Chocolatebear
Naam ingame EU: Isidoor

FOK!ker: tdrone
Naam ingame EU: tdrone

FOK!ker: Xetran
Naam ingame EU: XoxoXetran

FOK!ker: Cornelis83
Naam ingame EU: Avaressa

FOK!ker: Robbiee
Naam ingame EU: SharliesTeens

FOK!ker: Toverbami
Naam ingame EU: Snauser

FOK!ker: Xanarot
Naam ingame EU: Xanarot

FOK!ker: DjNivek
Naam ingame EUNE: Grumpmeister

FOK!ker: tomy800
Naam ingame EU: TomNeD

Wil je in de OP stuur me dan een PM in dit formaat;

FOK!ker: (je fok naam)
Naam ingame EU: (EU Nickname)
Naam Ingame US: (US Nickname)
pi_113985936
Gg easy
pi_113986063
Het moet dus #65 zijn, ik kan het niet meer veranderen vanaf mn telefoon :P
pi_113986186
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 19:40 schreef Skillstorm het volgende:

[..]

Het is laf en toont dat je geen ruggengraat hebt.

Ik neem ook aan dat iedereen die easy zegt (en het meent) gewoon sociaal beperkt is tot Xbox Live kid- niveau.

Het laat ook zien dat je zelfvertrouwen door de grond heen is.
Het is juist net andersom. Grappig hoe jij je eigen gevoelens aan de 'trolls' toeschrijft. :P

[ Bericht 0% gewijzigd door dustbrain op 09-07-2012 21:24:16 ]
We're slowly approaching inevitable death.
pi_113986350
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 21:14 schreef dustbrain het volgende:

[..]

Het is juist net andersom. Grappig hoe jij je eigen gevoelens aan de 'trolls' toe schrijft. :P
Ik snapte die reactie ook niet helemaal. Over misplaatste aannames gesproken..
pi_113986976
Waarom zou het andersom zijn?

Het is ten eerste gewoon onwijs laf, er zijn geen gevolgen. (behalve een miezerige report)

Ten tweede ben je dan ook echt sociaal beperkt, als jij je kick moet krijgen van mensen die daar over ragen, dan is er iets goed mis.

En ten derde is er ook iets mis met je zelf vertrouwen als je de behoefte hebt om telkens easy te zeggen, een zelfvertrouwen boost is het voor die mensen.

Dat jij nou denkt dat ik mijn gevoelens projecteer is mij een raadsel.
pi_113987711
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 21:28 schreef Skillstorm het volgende:
Waarom zou het andersom zijn?

Het is ten eerste gewoon onwijs laf, er zijn geen gevolgen. (behalve een miezerige report)

Ten tweede ben je dan ook echt sociaal beperkt, als jij je kick moet krijgen van mensen die daar over ragen, dan is er iets goed mis.

En ten derde is er ook iets mis met je zelf vertrouwen als je de behoefte hebt om telkens easy te zeggen, een zelfvertrouwen boost is het voor die mensen.

Dat jij nou denkt dat ik mijn gevoelens projecteer is mij een raadsel.
Je projecteert ze wel degelijk. Je denkt het motief te weten achter een troll die 'gg easy' schrijft. Je neemt aan dat hij er zelfvertrouwen en een kick van krijgt en er behoefte aan heeft. Je verdere beschrijvingen zijn je eigen mening die je als feit probeert te brengen.

Mijn motief om heel soms 'gg easy' te zeggen is omdat ik dat potje flink was ingemaakt. Soms heb ik een triljoen deaths met maar een paar kills en win dan alsnog dankzij het team. Dan vind ik een 'gg easy' wel een sarcastische samenvatting van hoe ik de game ervaren heb.

Mensen die hierom gaan janken en met domme ongefundeerde aannames komen zijn pas zielig, onzeker en sociaal beperkt. Ze hechten namelijk erg veel waarden aan hoe de tegenstander het spel beschrijft. Lachwekkend maar ook wel een beetje zielig.
pi_113987900
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 21:40 schreef dustbrain het volgende:

[..]

Je projecteert ze wel degelijk. Je denkt het motief te weten achter een troll die 'gg easy' schrijft. Je neemt aan dat hij er zelfvertrouwen en een kick van krijgt en er behoefte aan heeft. Je verdere beschrijvingen zijn je eigen mening die je als feit probeert te brengen.

Mijn motief om heel soms 'gg easy' te zeggen is omdat ik dat potje flink was ingemaakt. Soms heb ik een triljoen deaths met maar een paar kills en win dan alsnog dankzij het team. Dan vind ik een 'gg easy' wel een sarcastische samenvatting van hoe ik de game ervaren heb.

Mensen die hierom gaan janken en met domme ongefundeerde aannames komen zijn pas zielig, onzeker en sociaal beperkt. Ze hechten namelijk erg veel waarden aan hoe de tegenstander het spel beschrijft. Lachwekkend maar ook wel een beetje zielig.
Ik maak aannames ja, ik zie daar geen problemen in. Dit betekent niet dat het linea recta te linken is aan mijn eigen gevoelens. Ik weet werkelijk niet waar je jij over praat. Die link heb je niet duidelijk uitgelegd. Natuurlijk probeer ik mijn mening als feit over te brengen, dit doen vele mensen, het is natuurlijk.

Als er 2 teams hard aan elkaar gewaagd zijn en het is een 50 min potje oid, dan vind ik het niet gepast om easy te zeggen. Als het als grapje bedoeld is laat het dan weten, met een :P smiley of wat dan ook.

En ja, ik vind het niet gepast, ik uit dat, dat betekent dat ik voor mijzelf op kom, niet dat ik onzeker of zielig ben. Jouw logica is ver te zoeken imo.
  maandag 9 juli 2012 @ 21:53:29 #9
362982 Jachtgeweer
Le toutre de droef.
pi_113988301
Easy jongens.
Vrouwen moet je behandelen als een jachtgeweer, voorover knikken en helemaal vol laden.
Mannen rijpen als wijn en vrouwen verzuren als melk.
"I am not a puppet. I was not made by the West to go to the West or to any other country." - Bashar al-Assad
pi_113988334
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 21:53 schreef Jachtgeweer het volgende:
Easy jongens.
Haha, :P Maar nee, ik ben niet boos. Snap alleen zijn mening niet.
pi_113990382
Maokai, wat een toffe champion is het toch eigenlijk. Heerlijk tanky, de enemy team net kon geen deukje in me krijgen, en toch mij focussen terwijl mijn team hun vrij kon dpsen. Zit nu erg te twijfelen om hem normaal te halen, ipv wachten op een sale :')
  maandag 9 juli 2012 @ 22:41:02 #12
362982 Jachtgeweer
Le toutre de droef.
pi_113990854
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 22:34 schreef DjNivek het volgende:
Maokai, wat een toffe champion is het toch eigenlijk. Heerlijk tanky, de enemy team net kon geen deukje in me krijgen, en toch mij focussen terwijl mijn team hun vrij kon dpsen. Zit nu erg te twijfelen om hem normaal te halen, ipv wachten op een sale :')
Gewoon kopen met riot points jonge, aftikken dat geld.
Vrouwen moet je behandelen als een jachtgeweer, voorover knikken en helemaal vol laden.
Mannen rijpen als wijn en vrouwen verzuren als melk.
"I am not a puppet. I was not made by the West to go to the West or to any other country." - Bashar al-Assad
pi_113991523
Leesvoer voor de AD carries onder ons: http://www.reignofgaming.(...)ster-vs-last-whisper
Vicariously I live while the whole world dies
  maandag 9 juli 2012 @ 22:52:34 #14
107445 Jajong
Hadouken!
pi_113991566
TL/DR als ze meer dan 30 armor kopen is een Last Whisper beter (volgens hem)
[i]Doordeweeks werken, in het weekend aan de coke[/i]
The Ultimate Predictor 2011/2012 Champ!
pi_113991709
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 22:34 schreef DjNivek het volgende:
haha zat ik ook al te spelen maar dan AP, echt lachen maar als full ap ging ik echt te snel dood :') volgend potje doe ik hem eens tanky.
pi_113991717
quote:
7s.gif Op maandag 9 juli 2012 22:52 schreef Jajong het volgende:
TL/DR als ze meer dan 30 armor kopen is een Last Whisper beter (volgens hem)
als 3de item (na dorans + ie) ja.
pi_113991884
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 21:44 schreef Skillstorm het volgende:

[..]

Ik maak aannames ja, ik zie daar geen problemen in. Dit betekent niet dat het linea recta te linken is aan mijn eigen gevoelens. Ik weet werkelijk niet waar je jij over praat. Die link heb je niet duidelijk uitgelegd. Natuurlijk probeer ik mijn mening als feit over te brengen, dit doen vele mensen, het is natuurlijk.

Als er 2 teams hard aan elkaar gewaagd zijn en het is een 50 min potje oid, dan vind ik het niet gepast om easy te zeggen. Als het als grapje bedoeld is laat het dan weten, met een :P smiley of wat dan ook.

En ja, ik vind het niet gepast, ik uit dat, dat betekent dat ik voor mijzelf op kom, niet dat ik onzeker of zielig ben. Jouw logica is ver te zoeken imo.
Het gaat om het feit dat ze ongefundeerd zijn. Als je een hele reeks van motieven uit je aars trekt lijkt het alsof je jezelf projecteert.
pi_113992019
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 22:57 schreef dustbrain het volgende:

[..]

Het gaat om het feit dat ze ongefundeerd zijn. Als je een hele reeks van motieven uit je aars trekt lijkt het alsof je jezelf projecteert.
Oh nee, ik trek ze echt niet uit de lucht, heb het vaak genoeg gezien. Kan wel begrijpen nu dat je dat kan denken, ik rage ook niet over easy, ik zeg juist tegen die personen dat ze dat niet moeten doen.
  maandag 9 juli 2012 @ 23:00:08 #19
107445 Jajong
Hadouken!
pi_113992049
Zzzz gaat 't hier nou 6uur later nog steeds over?
[i]Doordeweeks werken, in het weekend aan de coke[/i]
The Ultimate Predictor 2011/2012 Champ!
pi_113992202
13.5 uur zelfs :')
pi_113992489
quote:
7s.gif Op maandag 9 juli 2012 22:54 schreef Xetran het volgende:

[..]

haha zat ik ook al te spelen maar dan AP, echt lachen maar als full ap ging ik echt te snel dood :') volgend potje doe ik hem eens tanky.
Ik speel hem als Jungler, super om mee te ganken met z'n root en knockback :)
pi_113992626
Daar is ie ook voor bedoeld... maokai IS the jungle... :P
pi_113992802
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 23:10 schreef nyny83 het volgende:
Daar is ie ook voor bedoeld... maokai IS the jungle... :P
Hij is er sowieso op z'n sterkst ja :). Aankomende week ga ik denk ik wat Nautilus proberen te junglen. Ik heb em al sinds level..2-3, maar door gebrek aan masteries was de jungle lastig te doen. Gisteren/eergisteren een paar potjes als hem gedaan, en toen verliep het redelijk vlekkeloos, had niet al mijn pots nodig om de jungle te 'clearen'.
pi_113993193
Als ik Moakai zie en daarna een ping op de mini map denk ik direct:

Our sacred grove is being desecrated!

:') maar dat kan aan mij liggen natuurlijk
pi_113993238
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 23:13 schreef DjNivek het volgende:

[..]

Hij is er sowieso op z'n sterkst ja :). Aankomende week ga ik denk ik wat Nautilus proberen te junglen. Ik heb em al sinds level..2-3, maar door gebrek aan masteries was de jungle lastig te doen. Gisteren/eergisteren een paar potjes als hem gedaan, en toen verliep het redelijk vlekkeloos, had niet al mijn pots nodig om de jungle te 'clearen'.
Nautilus is imo gewoon OP. Hij heeft nog meer CC als Alistar, is tankier (als je de ult niet meerekent van Ali) en ook nog veel meer damage. Ik kan er alleen niet goed mee omgaan :+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')