abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 9 juli 2012 @ 13:21:56 #1
69870 x-tremed
Chromakeyer
pi_113965186
Voor een groot festival binnenkort hebben wij een nieuw product ontwikkeld waarbij auto's van bezoekers zodra ze het terrein oprijden automatisch op de foto worden gezet. Deze foto zal door middel van ANPR software (kentekenherkenning) worden gekoppeld aan het kenteken.

De bezoekers krijgen vervolgens bij de entree een print van deze foto en kunnen via een website aan de hand van het kenteken de fictieve flitsfoto opvragen.

Nu is mijn vraag hoe dit precies zit met de wet op privacy aangezien ik las dat een kenteken valt onder een persoonsgegeven. De bestandsnamen van de foto worden automatisch hernoemd naar het kenteken. AA-BB-01 zal bijv. aabb01.jpg worden en bij het invoeren van dit kenteken zal het betreffende jpg bestand worden getoond. Er is dus in bepaalde mate sprake van een database met kentekens.

In de huisregels van het evenement staat het volgende:
quote:
- Camera's waken over jouw en onze veiligheid. Op diverse plaatsen op het festivalterrein hangen camera's. Een ieder die ons evenement bezoekt stemt toe in het maken van opnames. Bij calamiteiten kunnen deze opnames als ondersteunend materiaal getoond worden aan overheidsinstanties.
- Tijdens het festival zullen foto’s & opnames gemaakt worden ten behoeve van promotie doeleinden. Een ieder die ons evenement bezoekt gaat hier mee akkoord.
The truth is rarely pure and never simple.
Op zondag 19 december 2010 18:43 schreef Netsplitter het volgende:
x-tremed: 48 uur wegens klote links.
  maandag 9 juli 2012 @ 13:26:49 #2
69870 x-tremed
Chromakeyer
pi_113965300
Toevoeging:

sprake van een database als in een SQL database oid is er neit, het systeem kijkt enkel of aabb01.jpg voorkomt in de map met alle foto's.
Deze map zelf is niet toegankelijk voor gebruikers in de zin van dat ze een directory list kunnen opvragen. Het is dus niet mogelijk om alle kentekens in 1x op te vragen.
We willen dit op meerdere evenementen inzetten maar de foto's worden ook niet gekoppeld aan een bepaald evenement/locatie.
pi_113965416
Dit topic had je toch al eens geopend, of althans over dit idee?
  maandag 9 juli 2012 @ 13:32:10 #4
69870 x-tremed
Chromakeyer
pi_113965488
heb wel een keer stukje erover geplaatst van eerste evenement waar we het hebben toegepast maar niet de vraagstelling mbt privacy wetgeving - Pimp *hier* met je fotografische (gepubliceerde) successen!!
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 9 juli 2012 @ 13:38:59 #5
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_113965708
Ik neem aan dat als het evenement afgelopen is dat de gegevens verwijderd worden?
Anders moet je gaan voldoen aan de wettelijke voorwaarden van het CPB geloof ik.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  maandag 9 juli 2012 @ 13:41:01 #6
69870 x-tremed
Chromakeyer
pi_113965781
Idee is dat mensen nog enige tijd na het evenement hun foto kunnen opvragen via de website aan de hand van het kenteken.
Wellicht een goede optie om een formulier in te bouwen waarmee mensen direct kunnen verzoeken hun foto te verwijderen uit het systeem?
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 9 juli 2012 @ 13:45:07 #7
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_113965920
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  maandag 9 juli 2012 @ 14:00:31 #8
379442 dr.Bellows
not a one trick pony
pi_113966443
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 13:41 schreef x-tremed het volgende:
Idee is dat mensen nog enige tijd na het evenement hun foto kunnen opvragen via de website aan de hand van het kenteken.
Wellicht een goede optie om een formulier in te bouwen waarmee mensen direct kunnen verzoeken hun foto te verwijderen uit het systeem?
Alleen hoe bepaal je dan dat iemand daadwerkelijk eigenaar van het betreffende voertuig is? Een kopie van het eigendomsbewijs laten tonen ofzo? Ik kan me niet voorstellen wat je met een foto van iemand anders kenteken moet, maar goed, regeltjes, he....
Op dinsdag 2 oktober 2012 14:27 schreef tong80 het volgende: _O_ :P
  maandag 9 juli 2012 @ 14:05:50 #9
69870 x-tremed
Chromakeyer
pi_113966631
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 14:00 schreef dr.Bellows het volgende:

[..]

Alleen hoe bepaal je dan dat iemand daadwerkelijk eigenaar van het betreffende voertuig is? Een kopie van het eigendomsbewijs laten tonen ofzo? Ik kan me niet voorstellen wat je met een foto van iemand anders kenteken moet, maar goed, regeltjes, he....
Dat is dan idd weer een punt wat voor ons niet controleerbaar is.
Het gaat puur om foto's met fun-gehalte, ze worden geplaatst als zgn. flitsfoto met een niet-reeele snelheidsoverschrijding en ook is direct te zien dat het niet een echte flitsfoto is.

Ik zal de PDF van Netsplitter eens doornemen maar ben bang dat ook voor zo iets je dus gewoon bij het CBP een melding moet doen van je registratie.
  maandag 9 juli 2012 @ 14:53:33 #10
69870 x-tremed
Chromakeyer
pi_113968434
Ik ga er gemakshalve vanuit dat enkel middels opt-in personen toestemming kunnen geven tot verwerking van hun persoonsgegevens en niet van opt-out?

Zou het dan in dit geval voldoende zijn om op url.nl/activatie een formulier te maken waar bezoekers hun kenteken kunnen invullen + persoonsgegevens (naam+contactgegevens) en middels dat formulier toestemming geven tot publicatie van hun kenteken via de website ?
De gegevens van het formulier zullen dan tezamen met IP adres (ivm voorkomen misbruik) van de afzender worden opgeslagen in een versleuteld bestand op een afgeschermde locatie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')