Dat is voor buiten Europaquote:Op maandag 9 juli 2012 07:46 schreef Miendientje het volgende:
Dat je tegenwoordig niet meer zomaar in het buitenland kan pinnen is best uitgebreid in het nieuws geweest de laatste tijd. Is om skimmen tegen tegen te gaan omdat die ook altijd in het buitenland pinnen. Je had het geloof ik van te voren door moeten geven tenzij je in de laatste periode al in het buitenland was geweest, dan kun je automatisch pinnen.
Ja, buiten Europa. Duitsland moet geen probleem zijn.quote:Op maandag 9 juli 2012 07:46 schreef Miendientje het volgende:
Dat je tegenwoordig niet meer zomaar in het buitenland kan pinnen is best uitgebreid in het nieuws geweest de laatste tijd. Is om skimmen tegen tegen te gaan omdat die ook altijd in het buitenland pinnen. Je had het geloof ik van te voren door moeten geven tenzij je in de laatste periode al in het buitenland was geweest, dan kun je automatisch pinnen.
Op de achterkant van je rabopas staat het telefoonnummer van interhelp, die zijn 24/7 bereikbaar, en juist voor dit soort voorvallen. Daar kan je al je vragen in de OP gewoon stellen en krijg je antwoordquote:Op maandag 9 juli 2012 07:48 schreef Nanoeef het volgende:
Ik weet dat je niet meer buiten de EU zomaar kunt pinnen,maar Duitsland zou toch echt geen problemen moeten geven. Maar het kan idd. door het skimmen komen,ik zal het over enkele uren weten. Het is wel belachelijk dat je anno 2012 je bankzaken alleen van maandag tot vrijdag kunt regelen,en dat er niemand van de Rabobank bereikbaar is. Alsof mensen in de weekenden niet moeten leven?
Dit is 100% voor landen buiten Europa. Daarnaast staat je pas standaard "aan" als je deze de afgelopen twee jaar buiten Europa hebt gebruikt.quote:Op maandag 9 juli 2012 08:50 schreef A-mineur het volgende:
Naar mijn weten heb ik maanden terug een brief gehad dat pinnen in het buitenland niet mogelijk is standaard (vanwege skimmen enzo) maar dat je dit aan kan zetten in je rabo internetbankieren.,
Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik in het buitenland nagenoeg alles betaal met mijn creditcard. Ook omdat alle aankopen direct verzekerd zijn (ok voor eten enz overbodige bijkomstigheid) omdat dat altijd kan. Hoef ik er niet bij na te denken. Alleen los geld pinnen doe ik met mijn gewone pas.quote:Op maandag 9 juli 2012 09:56 schreef ondeugend het volgende:
Bij supermarkten in Duitsland merk ik geregeld dat er met een gewone bankpas niet betaald kan worden. Geld opnemen uit de automaat is geen probleem.
Zou wel stoer zijn als het eten wat je in het buitenland koopt met je creditcard en je vindt het niet te pruimen dat je dan je geld terug kan claimen.quote:Op maandag 9 juli 2012 10:02 schreef BrandX het volgende:
[..]
Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik in het buitenland nagenoeg alles betaal met mijn creditcard. Ook omdat alle aankopen direct verzekerd zijn (ok voor eten enz overbodige bijkomstigheid) omdat dat altijd kan. Hoef ik er niet bij na te denken. Alleen los geld pinnen doe ik met mijn gewone pas.
Nou ja dat niet eens.quote:Op maandag 9 juli 2012 10:02 schreef BrandX het volgende:
[..]
Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik in het buitenland nagenoeg alles betaal met mijn creditcard. Ook omdat alle aankopen direct verzekerd zijn (ok voor eten enz overbodige bijkomstigheid) omdat dat altijd kan. Hoef ik er niet bij na te denken. Alleen los geld pinnen doe ik met mijn gewone pas.
Een speciale reden?quote:Op maandag 9 juli 2012 10:06 schreef Jellereppe het volgende:
Je kan bij een andere filiaal wel geld afhalen met een ID. Het is wel omslachtig. Ze nemen eerst contact op met jouw filiaal en je moet een speciale reden hebben.
Prima reden lijkt mequote:Op maandag 9 juli 2012 10:08 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Een speciale reden?
Zoiets als: goh, mijn pincode is geblokkeerd en ik wil bij mijn geld kunnen?1
Nou ja, je hebt een punt. Laten we het houden op een goede reden.quote:Op maandag 9 juli 2012 10:08 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Een speciale reden?
Zoiets als: goh, mijn pincode is geblokkeerd en ik wil bij mijn geld kunnen?1
Nee hoor, mijn pinpas was ook geblokkeerd en ik werk toevallig in een gebouw waar de Rabobank ook zit maar ik werd niet geholpen, ik moest perse naar mijn eigen bank, waardoor ik een paar uur vrij moest nemen van mijn werk.quote:
Is mij bij de Rabobank ook precies zo overkomen. Moest idd mijn bank bellen. De bank gaf aan dat bij een of andere benzinepomp waar ik getankt had ze geprobeerd hadden de pas te skimmen.quote:Op maandag 9 juli 2012 10:53 schreef fruityloop het volgende:
Het kan zijn dat je je pas recent hebt gebruikt, in een pin-automaat welke voorzien is van skim-apparatuur. Dan worden alle pasjes die er recent in gebruikt zijn, uit voorzorg geblokkeerd. Is mij in het verleden eens gebeurd bij de ABN.
Wat een moeilijk gedoe. Als ze even jouw ID naar je eigen bank sturen dan moet het geen probleem zijn.quote:Op maandag 9 juli 2012 10:43 schreef macca728 het volgende:
[..]
Nee hoor, mijn pinpas was ook geblokkeerd en ik werk toevallig in een gebouw waar de Rabobank ook zit maar ik werd niet geholpen, ik moest perse naar mijn eigen bank, waardoor ik een paar uur vrij moest nemen van mijn werk.
Terwijl ze mijn pas en ID wisten. naam ingetikt oh nee meneer u moet bij uw eigen vestiging zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |