abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_113964857
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 12:38 schreef tennisster198 het volgende:

[..]

Iedereen start inderdaad met een ranking van 9. Met een ranking van 9 kun je meedoen aan toernooien in de 9 (zijn er inderdaad niet veel), in de 8 en in de 7. Twee niveaus hoger dan wat er op je pasje staat mag, daarboven niet.

Maar trek je niet teveel aan van de rankings, want het zegt niet altijd even veel. Bovendien kun je erg snel stijgen of dalen.

Hoelang een aanvraag bij de knltb duurt weet ik niet. Het kan ook absoluut halverwege het seizoen hoor. Lekker aanvragen dus! :)
Volgens mij mag je als 9 gewoon mee doen aan een 5 toernooi hoor. Of je dat zou willen is een ander geval. Het gebeurt nog eens dat je als "herintreder: weer met nivo 9 begint terwijl je vroeger 4 was o.i.d. En dan heb je niets te zoeken in een 7 toernooi.
pi_113965889
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 13:10 schreef Thirty5 het volgende:

[..]

Volgens mij mag je als 9 gewoon mee doen aan een 5 toernooi hoor. Of je dat zou willen is een ander geval. Het gebeurt nog eens dat je als "herintreder: weer met nivo 9 begint terwijl je vroeger 4 was o.i.d. En dan heb je niets te zoeken in een 7 toernooi.
Veel toernooien hebben gewoon in het reglement staan niet hoger dan 2 op je pasje. Uitzonderingen bestaan daar wel als je actuele rating niet meer klopt met je pasje, kan je gewoon een mail sturen, dan bepaald bondsgedeleerde.
Maar als het niet in het reglement staat mag je je ook als 8 inschrijven in de 4 of 5.

Was bij ons vorig jaar gebeurd. Zo'n mafkees van onze club die echt denkt dat hij met 38 jaartjes oud Wimbledon nog gaat halen. Hij komt vaak met albert heijn tas vol met ballen en gaat dan 2 uur lang serveren oefenen.
Of met 1 van zijn maatjes continu een uur lang dezelfde bal half court over het net pissen.
Maar hij had zich dus voor de 4 en 5 ingeschreven. En verloor in de 5 met 6-0 6-1 en in de 4 met 6-1 6-1. Z'n tegenstanders dachten echt, wtf moet ik hiermee.
Dit jaar is voor ons open toernooi voor de enkel veranderd naar actuel rating. :P
  † In Memoriam † maandag 9 juli 2012 @ 16:40:33 #28
21636 Feestkabouter
pi_113972887
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 12:56 schreef Afhaalchinees het volgende:
Thanks norrage en tennisster

Ik zie wel op de knltb site staat dat je lid moet zijn van een vereniging om knltb lid te zijn. Ik heb alleen geen zin om 200+ euro neer te leggen aan contributie voor minder dan een half seizoen.
er zijn zat clubs waar je minder betaalt als je later in het jaar lid wordt, en er zijn ook clubs waar je bijv ook daglid kunt worden (mag je alleen doordeweeks overdag spelen, wordt voornamelijk door oudjes gebruikt).
bij ons geldt beide (als ik me niet vergis): dus je zou voor 75% van de jaarprijs daglid kunnen worden, dan ben je volgens mij een kleine 60 euro kwijt.
  † In Memoriam † maandag 9 juli 2012 @ 16:49:00 #29
21636 Feestkabouter
pi_113973284
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 11:57 schreef Norrage het volgende:

[..]

Oog in al zit er niet meer. Die zit nu gewoon bij oog in al _O- snap niet dat ze daar uberhaupt 2 banen hadden liggen en dat nog Oog in Al noemden ook _O-

Volgens mij is Oog In Al opgegaan in Vechtlust, meen ik eerder te hebben gehoord.
Als ik nu kijk bij de KNLTB zie ik Oog In Al er niet eens meer tussen staan.
En zij hadden toch 3 banen?
Wel vreemd dat ze Oog In Al heetten terwijl de club in Zuilen zat, maar misschien is de club wel ooit in Oog In Al begonnen en zijn ze om wat voor reden dan ook verhuisd.
  † In Memoriam † maandag 9 juli 2012 @ 16:52:55 #30
21636 Feestkabouter
pi_113973481
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 11:19 schreef Salamando het volgende:

[..]

Als ik dat al zie schrijf ik me automatisch niet in, onzin vind ik dat :').
meestal staat het niet in het reglement.

op zich (omdat ik veel toernooien speel en het dus wel eens meemaak) ben ik wel gewend aan de 2-2 als beginstand en de STB als 3e set, maar bij deuce meteen het winnende punt heb ik nog nooit meegemaakt, en daar zal ik me ook nooit aan conformeren.
op zich is de telling met 2-2 en de STB een officieel gebeuren (er liggen regels voor vast bij de KNLTB), maar ik kan me niet voorstellen dat dat winnende punt bij deuce ook werkelijk in die regels staat.
pi_113973581
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 16:40 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]

er zijn zat clubs waar je minder betaalt als je later in het jaar lid wordt, en er zijn ook clubs waar je bijv ook daglid kunt worden (mag je alleen doordeweeks overdag spelen, wordt voornamelijk door oudjes gebruikt).
bij ons geldt beide (als ik me niet vergis): dus je zou voor 75% van de jaarprijs daglid kunnen worden, dan ben je volgens mij een kleine 60 euro kwijt.
Thanks, ja ik ga wel ff naar de club om te vragen wat mogelijk is.
pi_113973711
eerste partij in HE4 gewonnen met 61 61. Zo tegen een 3,5. ;(
pi_113973730
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 16:52 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]

meestal staat het niet in het reglement.

op zich (omdat ik veel toernooien speel en het dus wel eens meemaak) ben ik wel gewend aan de 2-2 als beginstand en de STB als 3e set, maar bij deuce meteen het winnende punt heb ik nog nooit meegemaakt, en daar zal ik me ook nooit aan conformeren.
op zich is de telling met 2-2 en de STB een officieel gebeuren (er liggen regels voor vast bij de KNLTB), maar ik kan me niet voorstellen dat dat winnende punt bij deuce ook werkelijk in die regels staat.
Officiele regeling is ook beslissende stand op deuce, maar de meeste toernooileidingen weten dat zelf niet eens :D Of ze willen het niet weten, want het is superkut.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  † In Memoriam † maandag 9 juli 2012 @ 17:00:32 #34
21636 Feestkabouter
pi_113973833
effe wat anders: recht op de vrouw spelen in de GD5, mag dat?

op zich is het nooit mijn doel om recht op de man af te spelen........ maar het wil nog wel eens gebeuren dat de bal wel recht op de netspeler afgaat.
gisteren was de 2e service van de dame tegenover ons erg zwak, dus ik flink naar voren en direct langs de kerel vlammen. had hij geen enkel probleem mee.
vrij veel ballen vlot/strak/redelijk hard langs de dame gespeeld als zij aan het net stond, en 2 gingen direct op haar af (waarvan ze er 1 trouwens direct netjes afmaakte). zoals gezegd: is niet mijn bedoeling, maar kan gebeuren.

na de wedstrijd noemde ze mij een echte op-de-man-speler.
nou snap ik dat het psychologisch zo werkt dat je de 20 ballen die ik netjes langs haar sla helemaal vergeet als je 2 keer schrikt van een bal die recht op je af komt.
de discussie over die aantallen heb ik niet gevoerd (zinloos)....... maar ik vraag me nu wel af: we spelen niet meer in de 7 en ook niet meer in de 6. als zij een bal lekker kreeg kon ze enorm uithalen. moet ik haar nou gaan sparen als we in de 5 spelen en zij gaat direct aan het net staan?
  maandag 9 juli 2012 @ 18:14:41 #35
202930 Salamando
Altijd sarcastisch
pi_113976853
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 17:00 schreef Feestkabouter het volgende:
effe wat anders: recht op de vrouw spelen in de GD5, mag dat?

op zich is het nooit mijn doel om recht op de man af te spelen........ maar het wil nog wel eens gebeuren dat de bal wel recht op de netspeler afgaat.
gisteren was de 2e service van de dame tegenover ons erg zwak, dus ik flink naar voren en direct langs de kerel vlammen. had hij geen enkel probleem mee.
vrij veel ballen vlot/strak/redelijk hard langs de dame gespeeld als zij aan het net stond, en 2 gingen direct op haar af (waarvan ze er 1 trouwens direct netjes afmaakte). zoals gezegd: is niet mijn bedoeling, maar kan gebeuren.

na de wedstrijd noemde ze mij een echte op-de-man-speler.
nou snap ik dat het psychologisch zo werkt dat je de 20 ballen die ik netjes langs haar sla helemaal vergeet als je 2 keer schrikt van een bal die recht op je af komt.
de discussie over die aantallen heb ik niet gevoerd (zinloos)....... maar ik vraag me nu wel af: we spelen niet meer in de 7 en ook niet meer in de 6. als zij een bal lekker kreeg kon ze enorm uithalen. moet ik haar nou gaan sparen als we in de 5 spelen en zij gaat direct aan het net staan?
Minder huilen en meer spelen, als je van achteruit slaat is het free for all, als ik een kortere bal krijg dan ga ik hem niet tussen de ogen mikken van de tegenstander, maar als ik hem perongeluk raak kan ik er niet wakker om liggen. Zolang je niet met mach 3 op me gaat lopen smashen hoor je mij niet klagen.
Op donderdag 20 mei 2010 10:53 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:
Salamando is beter :@
  † In Memoriam † maandag 9 juli 2012 @ 19:18:55 #36
21636 Feestkabouter
pi_113979913
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 18:14 schreef Salamando het volgende:

[..]

Minder huilen en meer spelen, als je van achteruit slaat is het free for all, als ik een kortere bal krijg dan ga ik hem niet tussen de ogen mikken van de tegenstander, maar als ik hem perongeluk raak kan ik er niet wakker om liggen. Zolang je niet met mach 3 op me gaat lopen smashen hoor je mij niet klagen.
en maak je nog een onderscheid tussen de dame en de heer in een GD?
  maandag 9 juli 2012 @ 19:21:14 #37
202930 Salamando
Altijd sarcastisch
pi_113980060
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 19:18 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]

en maak je nog een onderscheid tussen de dame en de heer in een GD?
Speel ik nooit, maar in principe zie ik dat vanaf niveau 5 in principe niet meer.
Op donderdag 20 mei 2010 10:53 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:
Salamando is beter :@
pi_113980243
Gewoon op de vrouw pompen als die een stuk minder is.
pi_113981795
Ik speel vaak GD7 en hou echt niet in hoor. ;)
Gewoon vol langs of per ongeluk op de dame aan het net. :)
pi_113991779
Even vernederd in de HE4. Had sowieso al niet gedacht dat ik ging winnen(3,5) maar een beetje meer tegenstand had wel gemogen, 3x niks.
  maandag 9 juli 2012 @ 23:33:32 #41
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_113994095
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 11:57 schreef Norrage het volgende:

[..]

Oog in al zit er niet meer. Die zit nu gewoon bij oog in al _O- snap niet dat ze daar uberhaupt 2 banen hadden liggen en dat nog Oog in Al noemden ook _O-

Vechtlust speelt nu echt niet hoog meer. Het heeft echt verschrikkelijk veel 5jes en 6jes, en de toss is dan ook fantastisch (12 banen vol, met tenminste de helft gevuld met mijn niveau...dat zie je niet vaak met toss, wat vaak aan oude mannetjes die 8 zijn is besteed).

Er lopen echt een handvol 4tjes rond, en slechts 1 3tje geloof ik.
Even opgezocht. Ik ken nog wat mensen die in het eerste heren team op zaterdag spelen. :)

Oog in Al ligt nu dus in Oog in Al :P
Was altijd ook wel een leuk toernooi. Vereniging van iets van 100 man die een toernooi op 12 banen organiseerden. Hun banen lagen dan ook nog ergens tussen de bomen naast de parkeerplaats. Was wel grappig :D
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  † In Memoriam † dinsdag 10 juli 2012 @ 01:46:19 #42
21636 Feestkabouter
pi_113998600
en waar in Oog In Al ligt hun club dan nu?
ik kan op de interwebs echt niks vinden over een andere locatie dan die bij Vechtlust.
en zoals gezegd: op de KNLTB-site staat de club ook niet meer genoemd.

edit: er is geen TV Oog In Al meer, is per 1 januari 2009 samengegaan met (opgegaan in) Vechtlust.
pi_114000449
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 23:33 schreef Komakie het volgende:

[..]

Even opgezocht. Ik ken nog wat mensen die in het eerste heren team op zaterdag spelen. :)

Oog in Al ligt nu dus in Oog in Al :P
Was altijd ook wel een leuk toernooi. Vereniging van iets van 100 man die een toernooi op 12 banen organiseerden. Hun banen lagen dan ook nog ergens tussen de bomen naast de parkeerplaats. Was wel grappig :D
Die toernooiweek is nu ook door vechtlust 'ingepikt'. Er is dan een 25+ dubbel toernooi. Vechtlust heeft nu dus 2 open toernooien.
pi_114013431
Trouwens, dat 25+, is dat de minimumleeftijd ofzo :@
  † In Memoriam † dinsdag 10 juli 2012 @ 15:08:19 #45
21636 Feestkabouter
pi_114014497
ja....... je doet niet zo vaak aan toernooien mee?
er wordt heel vaak 17+ of 18+ of 25+ aangegeven.
als het niet wordt aangegeven heb je (vooral in de vakantietijd) ook de kans om pubers tegen te komen.
en regelmatig is er (als er bijvoorbeeld in de 7 en de 6 geen minimumleeftijd geldt) ook een 35+.
ik enkel graag, afhankelijk van het toernooi doe ik mee in de HE6 en de HE5, maar soms ook in de HE5 35+ en de HE6 (in de 5 speel ik dan wat minder graag tegen de jonkies als ik de kans krijg, maar in de 6 vind ik het geen probleem).
pi_114014817
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 15:08 schreef Feestkabouter het volgende:
ja....... je doet niet zo vaak aan toernooien mee?
er wordt heel vaak 17+ of 18+ of 25+ aangegeven.
als het niet wordt aangegeven heb je (vooral in de vakantietijd) ook de kans om pubers tegen te komen.
en regelmatig is er (als er bijvoorbeeld in de 7 en de 6 geen minimumleeftijd geldt) ook een 35+.
ik enkel graag, afhankelijk van het toernooi doe ik mee in de HE6 en de HE5, maar soms ook in de HE5 35+ en de HE6 (in de 5 speel ik dan wat minder graag tegen de jonkies als ik de kans krijg, maar in de 6 vind ik het geen probleem).
Nee, ik wil juist met toernooien mee gaan doen, ik heb nog nooit een toernooi gedaan :P Ben een beetje aan het orienteren. En ik zie ook toernooien met 70+ 80+ 90+, leek me sterk dat die mensen van 90 nog tennissen.

Ik zie nu ook dat dat veteranentoernooien zijn :@

Ik heb op de club gevraagd of ik midden in het seizoen nog kan beginnen zonder de volle contributie te betalen.

Afgelopen zondag nog ff getenisst met als aflsuiting 1 set tegen iemand met een 6 op zijn pas. 7-5 verloren dus dat ging best redelijk voor iemand zonder wedstrijd- en toernooiervaring.
  † In Memoriam † dinsdag 10 juli 2012 @ 16:08:10 #47
21636 Feestkabouter
pi_114017167
oh jij was ook degene die halverwege het seizoen ergens lid wilde worden. dat verklaart ook dat je nog geen toernooien hebt gespeeld.
70+ en 80+ komt nog best wel eens voor (90+ heb ik persoonlijk nog nooit gezien). ik heb de ambitie om over dik 40 jaar nog eens Nederlands kampioen in de 80+ te worden :-P

wedstrijden zijn leuk, vooral ook omdat elke wedstrijd weer anders is. als je alleen maar met een tennismaatje speelt (dus steeds hetzelfde spel) dan gaat er een wereld voor je open, qua hoe verschillend wedstrijden kunnen verlopen, hoe verschillend iedereen kan spelen. en dan krijg je de uitdaging om dat allemaal mentaal aan te kunnen!
pi_114019469
25+ toernooien vind ik vaak het leukst. Heb ook wel toernooien mee gemaakt waar je eerst door zo'n jong kereltje van de baan geveegd wordt en dat hij daarna gaat schommelen. Daarom ben ik ook overgestapt van de zondag naar de zaterdag competitie, die is 18+.
pi_114021166
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 16:51 schreef Thirty5 het volgende:
25+ toernooien vind ik vaak het leukst. Heb ook wel toernooien mee gemaakt waar je eerst door zo'n jong kereltje van de baan geveegd wordt en dat hij daarna gaat schommelen. Daarom ben ik ook overgestapt van de zondag naar de zaterdag competitie, die is 18+.
Net als Nadal - Rosol bedoel je? :P

Verder heb ik enorm zin om voor het echie te gaan spelen. Ik ben enorm fanatiek in alles en gewoon de bal overslaan ben ik wel klaar mee. Mijn doelstelling is om 7 te worden in een jaar :P
pi_114022604
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 17:27 schreef Afhaalchinees het volgende:

[..]

Net als Nadal - Rosol bedoel je? :P

Verder heb ik enorm zin om voor het echie te gaan spelen. Ik ben enorm fanatiek in alles en gewoon de bal overslaan ben ik wel klaar mee. Mijn doelstelling is om 7 te worden in een jaar :P
Toch aardig van je, dat je me vergelijkt met Nadal. Maar ik ben geen doping gebruiker zoals hij. Dus ben nog net niet zo goed.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')