abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 3 oktober 2012 @ 15:25:04 #201
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_117548489
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 15:08 schreef motorbloempje het volgende:
Ja.. :') daarom vind ik 't ook zo'n vervelende standaardbegroeting. Want het enige wat je kunt nuanceren is 'not-too-bad', maar érger dan dat kan het niet met je zijn bij een gespreksopening :P
"Not too bad" is hetzelfde ongeveer als "all right". Het gaat veel meer om de lichaamstaal en hoe je het zegt. Als je het neergeslagen zegt met een neergeslagen lichaamstaal dan is het hun keus om er verder in door te gaan of niet.

Als 2 mensen tegen elkaar botsen zeggen ze allebei "sorry" en dat is ook lang niet altijd gemeend. In NL geven ze die andere persoon een vuile blik. Dan weet ik wel wat ik liever heb.

Een vriendin uit het noorden vond de mensen in het zuiden maar onbeschoft. Als ze er langs willen zeggen ze in het zuiden alleen maar "Excuse me" en niet "Excuse me please". The nerve! In NL zucht je luid en duw je jezelf erlangs.
reset
pi_117548590
Ja, het eeuwige ge'sorry' is ook wennen, maar dat gaat me inmiddels wel goed af. :')

En ik gilde eergisteren bij 't hardlopen nog "EXCUSE ME!!!!" toen ik er langs wilde :') :@

Ach, overall kan ik me prima redden en ik doe gewoon 'lekker mee', maar het is soms wel echt even op de tanden bijten :P Ik ben sowieso echt HEEL direct, zelfs voor 'n Nederlandse :@
Ja doei.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 17:24:28 #203
111528 Viajero
Who dares wins
pi_117553042
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 15:08 schreef motorbloempje het volgende:
Ja.. :') daarom vind ik 't ook zo'n vervelende standaardbegroeting. Want het enige wat je kunt nuanceren is 'not-too-bad', maar érger dan dat kan het niet met je zijn bij een gespreksopening :P
hehe, je moet jezelf afleren het als een echte vraag te zien. Niemand is geinteresseerd in je antwoord, zolang het maar gewoon de standaard (good/not bad/how are you) is. Als je daarvan afwijkt, bijvoorbeeld door het als een vraag te zien en eerlijk te antwoorden, dan gaan ze ervanuit dat je geestelijk niet helemaal in orde bent.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 17:25:14 #204
111528 Viajero
Who dares wins
pi_117553069
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 15:27 schreef motorbloempje het volgende:
Ja, het eeuwige ge'sorry' is ook wennen, maar dat gaat me inmiddels wel goed af. :')

En ik gilde eergisteren bij 't hardlopen nog "EXCUSE ME!!!!" toen ik er langs wilde :') :@

Ach, overall kan ik me prima redden en ik doe gewoon 'lekker mee', maar het is soms wel echt even op de tanden bijten :P Ik ben sowieso echt HEEL direct, zelfs voor 'n Nederlandse :@
Hehe, ik doe het "sorry" zelfs als ik in Nederland ben, wat soms ook vreemde blikken oplevert. :)
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_117553339
Hm, ik zie al die problemen nooit zo. Niet op werk, en ook in het dagelijks leven vind ik niks vreemds aan de omgangsnormen. Misschien ben ik er aan gewend, maar ik kan me ook niet herinneren dat ik het ooit vreemd vond.

Qua werk kan ik me wel voorstellen dat het voor mij anders is, omdat 50% van het kantoor buitenlands is.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_117567611
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 17:31 schreef Bajskorv het volgende:
Qua werk kan ik me wel voorstellen dat het voor mij anders is, omdat 50% van het kantoor buitenlands is.
Bij mij 90% ofzo dus ik merk er idd ook weinig van. :)

In Ierland was die "How are you?" cultuur er ook al, met als verschil dat ze niet eens tijd gaven om erop te antwoorden, wel zo handig.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  donderdag 4 oktober 2012 @ 00:19:34 #207
277627 Seven.
We are Borg.
pi_117574242
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 17:31 schreef Bajskorv het volgende:
Hm, ik zie al die problemen nooit zo. Niet op werk, en ook in het dagelijks leven vind ik niks vreemds aan de omgangsnormen. Misschien ben ik er aan gewend, maar ik kan me ook niet herinneren dat ik het ooit vreemd vond.

Qua werk kan ik me wel voorstellen dat het voor mij anders is, omdat 50% van het kantoor buitenlands is.
Ik vind het geen vreemde omgangsvorm an sich, maar ik merk gewoon dat het me niet natuurlijk afgaat. Ergens vind ik die beleefdheid wel prettig, omdat het me bewuster maakt van mijn omgangsvormen (en die kunnen zeker een duwtje in de juiste richting gebruiken). Ik kan er, in tegenstelling tot de omgangsvormen in Belgie, moeilijk aan wennen. Aangezien ik het hele emigreren verhaal al eens gedaan heb, had ik verwacht dat dit me ook wel makkelijk af zou gaan. Belgie is trouwens ook een totaal andere cultuur. Maar ik heb hier een paar veranderingen, niet alleen emigreren.

-Van studentenleventje naar werkend leven met gezin en alles erop en eraan.
-Van hoofdstad naar provinciestad.

Denk dat die twee veranderingen net zo hard meespelen in de wat moeilijkere overgang.
Resistance is futile.
pi_117575735
In Amerika is het allemaal nog x3 erger dus het kan altijd erger ;)
  donderdag 4 oktober 2012 @ 07:49:04 #209
208890 June.
Seriously?
pi_117576990
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 17:31 schreef Bajskorv het volgende:
Hm, ik zie al die problemen nooit zo. Niet op werk, en ook in het dagelijks leven vind ik niks vreemds aan de omgangsnormen. Misschien ben ik er aan gewend, maar ik kan me ook niet herinneren dat ik het ooit vreemd vond.

Qua werk kan ik me wel voorstellen dat het voor mij anders is, omdat 50% van het kantoor buitenlands is.
Ik vond dat toen ook nooit zo'n probleem, vond het wel leuk eigenlijk :P . Secretaresse die je aanspreekt met "dear" en "my love" O+ En nu ik weer terugben in NL zeg ik nu ook sorry als ik tegen iemand aanbots ofzo.

En op dat how are you zei ik altijd gewoon "I'm all right, thanks" oid. Maar goed, ik was zowat de enige 'buitenlander' dus dat maakt het misschien ook wel weer wat anders.
Shine bright like a diamond.
  woensdag 10 oktober 2012 @ 14:37:51 #210
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_117813904
Iets dat ik in NL nooit zag: 2e hands koelkastenverkopers op straat. :D


Deze komt van fb met een hele slimme naam.
reset
pi_117814185
Hopen dat je er geen misser koopt :')
Ja doei.
  woensdag 10 oktober 2012 @ 15:00:20 #212
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_117814714
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 14:44 schreef motorbloempje het volgende:
Hopen dat je er geen misser koopt :')
Haha ik denk dat ze refereren aan Selfridges; het grote luxe warenhuis in Londen.

Koelkasten zijn nieuw al vrij goedkoop en ik vertrouw dit soort niet zo. Wat zouden ze hier kosten? £20?

Ze komen ook het meeste voor in de buurten die veel gebraden kippewinkels hebben. :P
reset
pi_117886942
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 17:31 schreef Bajskorv het volgende:
Hm, ik zie al die problemen nooit zo. Niet op werk, en ook in het dagelijks leven vind ik niks vreemds aan de omgangsnormen. Misschien ben ik er aan gewend, maar ik kan me ook niet herinneren dat ik het ooit vreemd vond.

Qua werk kan ik me wel voorstellen dat het voor mij anders is, omdat 50% van het kantoor buitenlands is.
Ik merk dat ook niet zo eigenlijk... Vind het vrij normaal. Ik kom uit het zuiden en vond dat directe Nederlandse altijd juist heel vervelend toen ik in de randstad werkte, daar voelde ik me altijd een buitenstaander. Hier voel ik me prima thuis, moet ik zeggen :)
all your heroes are whores
pi_117887020
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 20:10 schreef EvdK87 het volgende:
Allereerst bedankt voor de reacties.

Omdat ik daar een adres heb om te wonen hoop ik een fatsoenlijke te vinden. Dat het niet makkelijk zal zijn had ik zelf ook al door, maar ik ben niet het type dat snel opgeeft gelukkig.

[..]

Bedankt voor je advies, ik zal er zeker wat mee gaan doen.

[..]

Problemen? Ik heb geen problemen.. Een vluchtroute uit me huidige woonsituatie was ik ook niet naar opzoek. Ik ben wel bereid om hier alles op te geven en daar aan de slag te gaan. Samen met me vriend. Het enige probleem wat ik dan oplos is het elkaar niet meer zien. Een terugval netwerk voor als het eventueel fout zal gaan (wat natuurlijk altijd kan gebeuren) heb ik. Na mijn baan en vast contract heb ik eigenlijk niets te verliezen.

We kennen elkaar al drie jaar en we zijn nu een jaar 'officieel' samen.
Het was eerst de bedoeling dat hij naar Nederland zou komen, maar door omstandigheden gaat dit niet door.

Misschien egoïstisch ( en stom) om nooit gedacht te hebben dat de mogelijkheid er zou zijn dat ik zou gaan verhuizen, maarja daarom ben ik op onderzoek uit. Ik heb hier een profiel aangemaakt voor advies, zodat ik me beter kan voorbereiden om daadwerkelijk de stap te maken.

Mijn Engels is sociaal, zakelijk en schriftelijk (ook zakelijk) goed. Perfectie is bijna niet na te streven, zelfs mijn Nederlands is niet uitmuntend.

En gefeliciteerd met je Kersbaantje :D
Ik snap niet waarom sommigen zo neerbuigend doen als iemand hier om advies komt vragen. Wij weten je precieze achtergrond niet (afgezien van wat je hier post), dus kunnen je alleen op basis daarvan advies geven, toch? En je eventueel wijzen op mogelijke valkuilen, dingen waar je misschien niet aan hebt gedacht etc. Maar sommige reacties op de andere poster die met d'r 'kids' wou verhuizen, gingen wel een beetje ver. Proberen volgens mij mensen vooral NIET naar de UK te laten komen :P En dan bedoel ik niet het realistische advies, maar gewoon de neerbuigende toon.
all your heroes are whores
pi_117992718
Liever wat cynisch en dat er vervolgens een ietwat rooskleuriger antwoord komt dan dat er weer een droom kapot gaat. Lees regelmatig op van die 'emigratieforums' waar mensen informatie komen zoeken over emigreren naar een bepaald land of gewoon 'emigreren omdat alles in Nederland kut is' en zie dan mensen zonder ook maar enige vorm van realiteitszin de koffers pakken óf ze komen nooit meer terug na hun openingspost waar wat (kritische) vragen op kwamen.

Nu is verhuizen naar het VK niet een stap zoals verhuizen naar Australië, Brazilië of China en is alles een stuk beter te behappen, maar 'denken dat alles er beter gaat zijn' en dat soort dingen.. dat ligt nog altijd aan je eigen instelling én aan de kansen die je ervaring en opleiding je kunnen bieden. Heb zelf Nederland verlaten met een zeer positief gevoel en zou dan ook zeker best nog wel eens terug willen verhuizen, maar voorlopig hebben we het hier naar ons zin. Problemen ontvluchten in het buitenland is volgens mij het domste wat je kunt doen, vandaar mijn kritische vraagstellingen.
Ja doei.
  maandag 15 oktober 2012 @ 12:52:08 #216
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_117993847
Zelfs als je emigratie niet verloopt zoals je gedacht had dan leer je er iig van toch? Je hebt NL toch altijd als vangnet.

Mensen komen en gaan in KAA, maar een aantal blijft.
reset
pi_117994118
Ja, maar het kán een zeer dure leerschool zijn, wat ook weer zonde is ;)
Ja doei.
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 00:22:11 #218
277627 Seven.
We are Borg.
pi_118025348
Ik vind de naiviteit soms gewoon tenenkrommend, dat is alles.

Iemand die serieus de vraag stelt hoe het hier is, daar heb ik geen moeite mee. Maar een bijstandsmoeder die van plan lijkt te zijn om met d'r kinderen bij vrienden te gaan wonen.. noem me bevooroordeeld maar dan ben ik liever eerlijk dan dat ik het naieve sprookje in stand hou.

En, dit is fok natuurlijk, de enige plek in UK waar ik ongestoord NL kan zijn! :P

Even serieus, iedereen is welkom maar met een gedegen plan wat achtergrondvragen stellen zoals ik een jaar geleden deed, roept hele andere en serieuze reacties op.
Resistance is futile.
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 00:58:38 #219
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_118026060
Voordat ik emigreerde had ik nauwelijks een plan. Ik wist ook pas een week van tevoren dat ik ging emigreren. Ik zou in London een contract van een maand krijgen, maar heb in NL wel alles meteen verhuisd en m'n woning opgezegd. Ruim 12 jaar later zit ik er nog steeds. Geen kinderen, maar zeker geen gedegen plan, sterker nog ik had geen plan. Ik was wel vol avontuur en dat is heel belangrijk.0

Soms moet je de sprong gewoon wagen. Weinig geld, kleine kans op een goed inkomen, kinderen... maar wel een vriendengroep; een begin. Zo ver van Nederland zit je ook weer niet mocht je terug moeten.

Sommige mensen zijn jaren aan het plannen en sommige niet. Van de eerste groep blijven mensen soms minder lang geëmigreerd dan ze ervoor hebben gepland. Van de tweede groep zijn er mensen die nog steeds in het buitenland wonen en vice versa. Ik vind het jammer dat de eerste groep die alles tot in het detail heeft geregeld zo moeilijk doet over de tweede groep en al zowat weet dat het zal mislukken zonder de voorbereiding die ze zelf hebben genomen. Dat vind ik tenenkrommend op het Calvinistische af.

Het zal voor iedereen anders zijn, maar wie niet waagt wie niet wint. Who dares wins.
reset
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 09:56:20 #220
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_118029266
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 14:37 schreef Individual het volgende:
Iets dat ik in NL nooit zag: 2e hands koelkastenverkopers op straat. :D

[ afbeelding ]
Deze komt van fb met een hele slimme naam.
Er zijn ook fysieke winkels met die naam, ik ben er al twee of drie tegen gekomen in Londen. :')

"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_118029403
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 00:58 schreef Individual het volgende:
Voordat ik emigreerde had ik nauwelijks een plan. Ik wist ook pas een week van tevoren dat ik ging emigreren. Ik zou in London een contract van een maand krijgen, maar heb in NL wel alles meteen verhuisd en m'n woning opgezegd. Ruim 12 jaar later zit ik er nog steeds. Geen kinderen, maar zeker geen gedegen plan, sterker nog ik had geen plan. Ik was wel vol avontuur en dat is heel belangrijk.0

Soms moet je de sprong gewoon wagen. Weinig geld, kleine kans op een goed inkomen, kinderen... maar wel een vriendengroep; een begin. Zo ver van Nederland zit je ook weer niet mocht je terug moeten.

Sommige mensen zijn jaren aan het plannen en sommige niet. Van de eerste groep blijven mensen soms minder lang geëmigreerd dan ze ervoor hebben gepland. Van de tweede groep zijn er mensen die nog steeds in het buitenland wonen en vice versa. Ik vind het jammer dat de eerste groep die alles tot in het detail heeft geregeld zo moeilijk doet over de tweede groep en al zowat weet dat het zal mislukken zonder de voorbereiding die ze zelf hebben genomen. Dat vind ik tenenkrommend op het Calvinistische af.

Het zal voor iedereen anders zijn, maar wie niet waagt wie niet wint. Who dares wins.
Idem. Ik kreeg een baan, en dat was het. Ging naar Londen met een grote koffer en een slaapplek bij iemand op de bank. Na een week heb je een flatje, en begin je met werk. De rest stelt weinig voor. Verzekeringen, etc is iets waar ik jaren later over na begon te denken.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 11:18:05 #222
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_118031118
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 09:56 schreef Jabberwocky het volgende:

[..]

Er zijn ook fysieke winkels met die naam, ik ben er al twee of drie tegen gekomen in Londen. :')

[ afbeelding ]
Hoeveel gebradenkippewinkels zijn er in diezelfde straat? :P

Misschien heb ik die SellFridges hiervoor wel gezien, maar nooit echt op de naam gelet. Ze vallen mij vooral op als ze op de stoep staan. Kan me niet herinneren dat ze dat in Nederland deden en ik heb veel tijd besteed in Rotterdam, Amsterdam en Leiden.
reset
pi_118033835
Jullie hadden dus wel een fatsoenlijk baan op je wachten en als ik me niet vergis verder prima qualificaties en geen kinderen. Dat is heel wat anders dan ergens heen gaan en wel zien hoe het loopt en wellicht via vrienden wel een baantje kunnen regelen.
Ja doei.
pi_118034176
quote:
3s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 12:48 schreef motorbloempje het volgende:
Jullie hadden dus wel een fatsoenlijk baan op je wachten en als ik me niet vergis verder prima qualificaties en geen kinderen. Dat is heel wat anders dan ergens heen gaan en wel zien hoe het loopt en wellicht via vrienden wel een baantje kunnen regelen.
Natuurlijk, ik zeg ook nergens dat dat hetzelfde is.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_118034307
Weet iemand hier trouwens hoe het zit met koophuizen die voor 75% van jou zijn (je betaalt dan ook 75% van de waarde van de woning) en 25% van een corporatie? Als je uiteindelijk de woning verkoopt dan gaat wederom 25% van de verkoopwaarde naar de corporatie en dergelijken, maar vraag me af of je daar armlastig voor moet zijn of niet.

We gaan binnenkort verhuizen en gaan hoogstwaarschijnlijk huren, maar hebben ook een aantal fatsoenlijke en betaalbare koopwoningen gezien, oa. met die regeling. :)
Ja doei.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')