abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_113940415
Hallo allemaal,

Mijn naam is Siham en ik ben op dit moment bezig met mijn afstudeerscriptie voor de opleiding Business Studies aan de UvA. Hiervoor doe ik onderzoek naar een nieuwe ontwikkeling in de banken sector en hoe consumenten hierop reageren.

Om dit te onderzoeken heb ik een korte enquête gemaakt en het duurt maximaal 10 minuten om deze in te vullen.

De link: http://www.thesistools.com/web/?id=285414

Alvast bedankt voor je hulp! And if I can return a favor dan hoor ik het graag!

Groetjes Siham
pi_113944303
10 minuten vind ik best lang voor 'n enquête. Tevens schopje naar WGR voor de respondenten.
Ja doei.
pi_113945938
Apart dat de eerste 3 vragen al zijn ingevuld voor je.
Verder vind ik het eigenlijk een slechte zaak dat je je alleen richt op de meerkeuze vragen zonder de redenatie van mensen erbij te betrekken. Hierdoor moet je zelf bedenken waarom mensen op een bepaalde manier antwoorden.
  zondag 8 juli 2012 @ 21:56:43 #4
57086 Allantois
Vis een optie?
pi_113945949
Misschien moet je je enquête even checken op taalfouten...
Je moet pas oversteken als er niets aankomt.
pi_113945974
Het is ook echt MAX 10 minuten, dat verschilt een beetje per persoon denk ik.

Ik ben hier redelijk nieuw, dus 'schopje naar WGR'.... zegt mij even niets ?
pi_113946004
taalfouten zoals?
pi_113946036
quote:
15s.gif Op zondag 8 juli 2012 21:57 schreef Student_sisi het volgende:
Het is ook echt MAX 10 minuten, dat verschilt een beetje per persoon denk ik.

Ik ben hier redelijk nieuw, dus 'schopje naar WGR'.... zegt mij even niets ?
Alle topics worden in subcategorien opgedeeld. Je topic is nu verplaatst naar het deel over werk, geldzaken en recht.
  zondag 8 juli 2012 @ 22:03:26 #8
57086 Allantois
Vis een optie?
pi_113946341
Je hebt trouwens ook veel samengestelde stellingen, waarvan ik het met het eerste deel anders van mening ben dan van het tweede.

Een bank heeft een vertrouwd gevoel, niet vertrouwt.
pi_113946416
@Snabbi: volgens mij is dat een bug, ik kon het niet zo snel fixen, maar ik nam aan dat mensen het wel snel zouden zien dat ze hun eigen antwoord alsnog konden aanklikken.
Verder is de structuur van dit onderzoek niet opgebouwd zoals je voorsteld. Dit hoeft niet per se 'een slechte zaak' te zijn zoals je zegt, het is gewoon een andere aanpak dan die je misschien zelf zou kiezen.

@Allantois: enquete is meerdere malen nagekeken dus ik ben benieuwd welke fouten je hebt gevonden
pi_113946539
Om te beginnen is het enquête, met een ^.
Ja doei.
  zondag 8 juli 2012 @ 22:07:21 #11
57086 Allantois
Vis een optie?
pi_113946572
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2012 22:04 schreef Student_sisi het volgende:
@Snabbi: volgens mij is dat een bug, ik kon het niet zo snel fixen, maar ik nam aan dat mensen het wel snel zouden zien dat ze hun eigen antwoord alsnog konden aanklikken.
Verder is de structuur van dit onderzoek niet opgebouwd zoals je voorsteld. Dit hoeft niet per se 'een slechte zaak' te zijn zoals je zegt, het is gewoon een andere aanpak dan die je misschien zelf zou kiezen.

@Allantois: enquete is meerdere malen nagekeken dus ik ben benieuwd welke fouten je hebt gevonden
Vraag 5
pi_113947133
In vraag 1 verwijs je naar Rabobank als 'iemand' en in vraag 2 naar 'het'. Komt erg raar en inconsistent over...
Ja doei.
pi_113947158
Yes absoluut, enquete is met een dakje op de e. Helaas pakt thesistools dit niet mee in de eind versie. U can try it :)

Allantois: Goed oog heb je voor het Nederlands. Dit is idd een stomme d/t fout

Wat de samenstelling van de vragen betreft, hier kan ik niets aan veranderen. Deze vragen zijn uit wetenschappelijke artikelen genomen en waarvan bewezen is dat ze hetgeen meten wat ze zouden moeten meten. Voor een WO scriptie is het ook niet toegestaan om je eigen vragen te 'verzinnen'. Waarvan ik zou denken dat ze eventueel wel goed zouden zijn om je uiteindelijke onderzoeksvraag en hypotheses te kunnen beantwoorden.
pi_113947298
Stel je voor je respondenten een artikel o.i.d. met je bevindingen ter beschikking indien gewenst?
pi_113947470
Ik voel me vereerd dat mensen mijn eindscriptie willen lezen ;), ik heb al meerdere aanvragen gehad. Als je me hier een PM stuurt dan hou ik je op de hoogte !

Verder wil ik zeggen: Wow, deze site werkt echt heel snel hihi. Het aantal respondenten stijgt gelijk!
  zondag 8 juli 2012 @ 22:33:15 #16
79128 HarryP
mijnCV.com
pi_113948050
Ingevuld.
Maar een aantal jaar geleden hebben de banken al een keer gevraagd of de overheid mee wilde sponsoren aan de halal hypotheek. Maar als je geen rente betaald ook geen HRA.
En dan worden de halal hypotheken weer erg duur en de moslims meteen een stuk "minder gelovig".
pi_113948621
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2012 22:33 schreef HarryP het volgende:
Ingevuld.
Maar een aantal jaar geleden hebben de banken al een keer gevraagd of de overheid mee wilde sponsoren aan de halal hypotheek. Maar als je geen rente betaald ook geen HRA.
En dan worden de halal hypotheken weer erg duur en de moslims meteen een stuk "minder gelovig".
Waarom zou de overheid dat sponsoren?
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_113949141
@harryp: Thanks!

Ik denk niet dat het een geval is van 'minder gelovig', dit schetst de situatie veel te zwart wit. (Commercieel) Islamitisch bankieren bestaat in het Midden Oosten veel langer, maar dit neemt niet weg dat het in alle aspecten nog in de kinderschoenen staat. Afgezien van het feit dat het een dienst is die moslims zou moeten aanspreken, is het ook een super nieuw product. Zoals bij alle nieuwe producten, zijn er vaak meerdere versies en updates voordat het geperfectioneerd is. The 'early adopters' lopen dus altijd het meeste risico om tegen 'problemen' e.d. aan te lopen. Wanneer het om je huis gaat of grote bedragen zoals hypotheken of leningen, dan zal iedereen zich wel een keer of 2 bedenken voordat ze een extra risico willen aannemen. Vooral wanneer de regelgeving het niet erkend als een legitiem vorm van bankieren en je geen enkele bescherming zal bieden...
pi_113949290
Ik denk dat hij met 'sponsoren', de hypotheekrenteaftrek bedoeld zoals we deze tegenwoordig kennen.

Aangezien er bij Islamitisch bankieren geen rente wordt gevraagd, zul je deze dus ook niet aan kunnen geven bij de belasting.
pi_113949330
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2012 22:57 schreef Student_sisi het volgende:
Ik denk dat hij met 'sponsoren', de hypotheekrenteaftrek bedoeld zoals we deze tegenwoordig kennen.

Aangezien er bij Islamitisch bankieren geen rente wordt gevraagd, zul je deze dus ook niet aan kunnen geven bij de belasting.
Dus valt er niks te sponsoren.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_113949728
Niet op de manier zoals we die kennen, nee. Er zal dan op een innovatieve manier bedacht moeten worden hoe klanten van een Islamitische bank van dezelfde rechten kunnen profiteren als bij elke andere bank. Mooie uitdagingen voor alle accountants.

Ik wil hierbij toevoegen dat je als klant van Islambanken op de eindstreep niet goedkoper uit zal komen als iemand die wel rente moet betalen. Banken mogen uiteraard winst maken, dat het niet onder de noemer 'rente' valt, betekent niet dat er andere constructies zijn om alsnog dezelfde inkomsten te generen uit een lening.
pi_113950008
* Voor degenen die zich afvragen waarom er geen rente gevraagd mag worden, de volgende basisregel heeft hiertoe geleid: Geld kan op zichzelf geen geld maken.

Er moeten handelingen verricht worden, in de breedste zin van het woord, om hiervoor geld te ontvangen. Er moet een bepaalde meerwaarde gecreeërd worden waarvoor de (bank) klant extra zou moeten betalen.
pi_113950584
In hoeverre kan het eventuele islamitisch bankieren van een organisatie als Rabobank halal beschouwd worden wanneer de rest van de organisatie haram is? Dat is zoiets als je je halal kippetje naast mijn varkenslapje op de grilplaat legt en je de sappen ziet vermengen. Hoe halal is je kip nog?
pi_113951040
Inderdaad, dat zijn enkele bedenkingen die bij dit onderwerp komen kijken. Rabobank zal dan allebei de geldstromen apart onderbrengen en investeren bijvoorbeeld.
Is dit een kans of gewoon super onpraktisch? Is hier uberhaupt wel vraag naar of moet Rabobank beter zijn geld ergens stoppen waar ze wel erg goed in kunnen zijn? Wil Rabobank hier alsnog mee doorgaan, omdat het hun misschien op een ander gebied verder helpt.... Dit zijn allemaal strategische vraagstukken en een richting die elke bank voor zichzelf zal moeten bepalen adv beschikbare gegevens en onderzoeken (zoals de mijne
pi_113951059
;)

moest er nog achter
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')