abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_113931922
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2012 17:08 schreef igottagun het volgende:
Beste TS, met formatteren WIS/DELETE/VERBRAND/SATAN/VERPULVER/VERNIETIG je alles wat op je schijf staat.
Dat is dus niet waar.... zelfs met harde format zijn er nog methoden om data te recoveren...
Maar of het het geld en de tijd waard is....
pi_113932010
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2012 17:08 schreef igottagun het volgende:
Beste TS, met formatteren WIS/DELETE/VERBRAND/SATAN/VERPULVER/VERNIETIG je alles wat op je schijf staat.
Met formatteren (snel) schrijf je een nieuwe inhoudsopgave weg op de harddisk.
Met formatteren (langzaam) doe je nog een leestest van iedere sector voor je een nieuwe inhoudsopgave op de harddisk wegschrijft.

Er is dan nog niets weg, al lijkt dat op dat moment wel zo te zijn.

TS heeft echter al bestanden over de oude bestanden heen geschreven.
Dan wordt recoveren lastig, aangezien oude bestanden dan alleen zijn terug te halen van de delen die nog niet zijn overschreven met nieuwe bestanden.

Overschrijven is te vergelijken met "vullen met nullen", behalve dat bij vullen met nullen gegarandeerd alles weg is en bij overschrijven vaak deels bestanden weg zijn, afhankelijk van hoeveelheid data.
pi_113932069
@Magnet dat hele verhaal met sectoren, daar heeft de TS een week voor nodig om het te ontcijferen laat staan begrijpen.
pi_113932150
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2012 17:12 schreef igottagun het volgende:
@Magnet dat hele verhaal met sectoren, daar heeft de TS een week voor nodig om het te ontcijferen laat staan begrijpen.
Ik reageerde op jou, niet op TS.
Als jij incomplete / invalide informatie verstrekt kan je er op rekenen dat het gecorrigeerd wordt.

Als ik de reacties van TS lees: breng die schijf morgen naar een bedrijf (of persoon) met verstand van data-recovery en blijf er nu verder af.

Het wordt niet erger of beter als je de schijf nu een dag met rust laat maar als je er mee bezig gaat betwijfel ik of het beter wordt.
  zondag 8 juli 2012 @ 17:15:21 #30
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_113932193
Heb je ook geen kopieën van die foto's op facebook etcetera staan? Of bij je schoonmoeder, je kan toch niet de enige zijn met die foto's?
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
pi_113932342
Tjongejonge Magnet ouwe lul, dan doe ik het wel.

Beste d-18, even opletten, ja hierzo deze tekst!

Formatteren is dingen verwijderen, dat heb je tot tweemaal toe gedaan, ojee, nu is alles weg!
Kunnen we het nog terug krijgen? :'( heel misschien! Met allemaal programmatjes kun je een deel misschien nog terug krijgen, en die zijn allemaal al gepost op pagina 1 van je topic, mooi he? :D De kans is alleen heel errug kleinnn... :'(

Dus wat hebben we geleerd? Niet formatteren! :D en succes met het terughalen met van die mooie programmatjes! :)
  zondag 8 juli 2012 @ 17:24:49 #32
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_113932598
Nerd fight :')
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
pi_113932612
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2012 17:18 schreef igottagun het volgende:
Tjongejonge Magnet ouwe lul, dan doe ik het wel.

Beste d-18, even opletten, ja hierzo deze tekst!

Formatteren is dingen verwijderen, dat heb je tot tweemaal toe gedaan, ojee, nu is alles weg!
Kunnen we het nog terug krijgen? :'( heel misschien! Met allemaal programmatjes kun je een deel misschien nog terug krijgen, en die zijn allemaal al gepost op pagina 1 van je topic, mooi he? :D De kans is alleen heel errug kleinnn... :'(

Dus wat hebben we geleerd? Niet formatteren! :D en succes met het terughalen met van die mooie programmatjes! :)
Formatteren haalt, nogmaals, geen data weg. Het overschrijft alleen de index.
Data is dan 99% terug te halen, op 2 mapjes na die iets kunnen overschrijven:
- Recycle.Bin
- System Volume Information
Hier staan vaak een paar bestandjes in die over oude data kunnen worden geschreven. Veel is het niet maar het kan net zorgen dat je die ene % niet terug kan halen.

Dat d18 zijn data niet kan terughalen komt niet door het formatteren maar door het plaatsen van nieuwe data over de geformatteerde schijf.

Kan je lang en breed over lullen, maar zo is het.

Nogmaals formatteren is nutteloos maar zal ook weinig extra schade veroorzaken.

@TS: leg die schijf aan de kant en laat iemand anders er naar kijken, met verstand van zaken.
pi_113932680
quote:
13s.gif Op zondag 8 juli 2012 17:24 schreef MPC60 het volgende:
Nerd fight :')
Ik win toch, ben een ouwe lul :)
Heb nog met debug oude RLL en MFM harddisks geformatteerd, mij krijg je niet gek :P
  dinsdag 10 juli 2012 @ 15:01:26 #35
374545 d-18
Be Yourself
pi_114014152
Wie weet een goede bedrijf in regio Zuid Holland? Graag in Leiden :D
Me Agens The World
  donderdag 12 juli 2012 @ 01:37:04 #36
374545 d-18
Be Yourself
pi_114093725
Als alle eerste wil ik jullie echt hartelijk bedanken voor jullie hulp!!! Ik naar jullie geluisterd een deed dat wat jullie me hebben gezegd!! Ik heb lang op internet gezocht naar goede recovery programma's ik heb gelukkig een deel van me bestanden terug!

Nogmaals Bedankt!
Me Agens The World
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')