abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_113910672
Ik wil een cadeautje bestellen en ik wil dat betalen via mijn account op Paypal. Er staat momenteel geen saldo op mijn account, maar mijn bankrekening is gekoppeld aan mijn account op Paypal, dus in principe schrijft Paypal het bedrag dan automatisch van mijn gekoppelde bankrekening af. Tot dusver geen probleem. Ik wil dat cadeautje het liefst nu nog bestellen omdat er maar een exemplaar van is gemaakt en ik een stukje zekerheid wil hebben dat het niet voor mijn neus wordt verkocht, maar het feit is dat ook het saldo op mijn lopende bankrekening niet toereikend is. Mijn loon wordt overigens aanstaande dinsdag overgemaakt, dus het is niet zo dat ik een poosje moet wachten voordat ik weer geld tot mijn beschikking heb.

Om tot de moraal van het verhaal te komen.

Kan Paypal ook het totaalbedrag afschrijven van mijn gekoppelde bankrekening als het saldo van mijn lopende bankrekening niet toereikend is? Of is automatische afschrijving dan ook niet mogelijk?
pi_113911264
Alleen als je rood kan staan. Anders wordt je paypal transactie terug gedraaid en dus geweigerd.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_113913114
Ik kan niet rood staan maar paypal zorgt er gewoon voor dat ik in de min ga
pi_113917390
Bij mijn rekening (Rabobank) is het inderdaad zo dat automatische incassos gewoon worden afgeschreven, ook al is het saldo ontoereikend. En dat terwijl ik geen krediet op mijn betaalrekening heb, dus roodstand zou in principe niet mogelijk moeten zijn. Ik neem aan dat er wel een limiet aan zit, maar geen idee hoe hoog die is. Voel ook geen behoefte om dat uit te vinden :P

Overigens, voordat Paypal de incasso doet is het waarschijnlijk allang dinsdag geweest. Duurt altijd even.
"You wanna be bald? Do what I did: wait a while. In the meantime, there is no excuse for running around looking like a freshly circumcised dick."
pi_113917408
Waarom staan er zoveel mensen rood? jezus zeg. xD

Maar volgens mij kan het als het goed is wel.

Maar ja of het wenselijk is..
pi_113917438
Bij mij (ING, geen krediet) wordt de overschrijving dan niet gedaan en wordt er overgeschakeld op mijn creditcard.
pi_113919278
Ik heb ook de Rabobank en het is wel vaker voorgekomen dat een automatische incasso werd gedaan en ik even in de rode cijfers kwam te staan. En ik kan in principe ook niet rood staan, want heb geen krediet of iets ingesteld dat ik rood kan staan.

Ik dacht dat Paypal direct het bedrag van mijn bankrekening afschrijft en de verkoper direct wordt betaald, maar dat is dus niet zo?
pi_113919542
Volgens mij betaalt paypal eigenlijk vooruit, waarna ze het van je rekening "claimen".

Tenminste een (ver)kopende partij zal nooit en te nimmer je betaalgegevens onder ogen krijgen.
Die info krijgen ze niet.

Dus ik denk dat het zo gaat.

Maar goed ik weet het ook niet 100% zeker.
Ik ontvang tot nu toe alleen maar betalingen en dat komt eerst op mn paypal saldo.
pi_113919744
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2012 12:16 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Volgens mij betaalt paypal eigenlijk vooruit, waarna ze het van je rekening "claimen".

Tenminste een (ver)kopende partij zal nooit en te nimmer je betaalgegevens onder ogen krijgen.
Die info krijgen ze niet.

Dus ik denk dat het zo gaat.

Maar goed ik weet het ook niet 100% zeker.
Ik ontvang tot nu toe alleen maar betalingen en dat komt eerst op mn paypal saldo.
Hoe denk je dan dat het gaat?

Dat Paypal de koper eerst betaald en daarna pas het bedrag van mijn saldo of gekoppelde bankrekening afschrijft?
pi_113920139
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2012 12:23 schreef Hersenspinseltje het volgende:

[..]

Dat Paypal de koper eerst betaald en daarna pas het bedrag van mijn saldo of gekoppelde bankrekening afschrijft?
Nou ja dat idee heb ik altijd bij paypal als ik eerlijk ben.
Als ik zie hoe traag ze het altijd afschrijven ook van bijv. mn creditcard destijds. (recentelijk verwijderd want te duur allemaal)

Dus een onmiddelijk afschrijving is het eigenlijk sowieso niet.
Maar de winkel of verkoper etc word altijd wel meteen betaald.
pi_113921180
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2012 12:23 schreef Hersenspinseltje het volgende:

[..]

Ja. Ik heb zelfs al een paar keer gehad dat een bestelling al verzonden was voordat Paypal het bedrag van mijn rekening had gehaald. Dat zou een verkoper niet doen als ze nog op het geld moesten wachten.
pi_113923632
Dus in principe zou ik het cadeautje vandaag nog kunnen bestellen en dan ontvangt de verkoper het geld via Paypal direct? En dan wordt het morgen of dinsdag bijvoorbeeld pas daadwerkelijk van mijn gekoppelde bankrekening afgeschreven?
  zondag 8 juli 2012 @ 16:06:48 #13
256628 pussywillow
Is it safe?
pi_113929210
Inderdaad.

Sowieso, wat is het ergste dat er kan gebeuren? Hooguit kan Paypal niet afschrijven, dan zullen ze het ongetwijfeld later nog een keer proberen of je vriendelijk verzoeken het handmatig over te maken. Gewoon bestellen dus :P
"You wanna be bald? Do what I did: wait a while. In the meantime, there is no excuse for running around looking like a freshly circumcised dick."
  zondag 8 juli 2012 @ 16:15:20 #14
163488 RubenSosa
Sierd de Vos = BAAS (KOEKOEK!)
pi_113929533
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2012 16:06 schreef pussywillow het volgende:
Inderdaad.

Sowieso, wat is het ergste dat er kan gebeuren? Hooguit kan Paypal niet afschrijven, dan zullen ze het ongetwijfeld later nog een keer proberen of je vriendelijk verzoeken het handmatig over te maken. Gewoon bestellen dus :P
Dat is de juiste instelling! :{w
Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.
  zondag 8 juli 2012 @ 20:37:17 #15
256628 pussywillow
Is it safe?
pi_113941400
In dit geval is daar, wat mij betreft, niks mis mee.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')