abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zaterdag 14 juli 2012 @ 11:15:12 #51
39237 crew  H_T
2733
pi_114188613
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juli 2012 12:46 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

thermostaat er uit halen
Dat stelden enkele Groningse autocrossers ook al voor, maar zij konden de thermostaat niet vinden. Zij vermoedden dat die op een redelijk lastige plek op onze boxermotor te vinden is. Ze hebben de koelventilatoren nu rechtstreeks op de accu aangesloten en dat werkt perfect! Bij lang parkeren moet het alleen losgekoppeld worden, maar dat is zo gebeurd.
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  zondag 15 juli 2012 @ 13:40:17 #52
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_114226350
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 09:05 schreef Hawaii_Tim het volgende:
We hebben Dresden bereikt en zijn nu op weg naar Krakow. We hebben meermaals de kachel vol aan gehad om overkoken van de motor te voorkomen en zijn nu aan de tweede multiriem bezig
En het is te gek :)
Kan ik me alleen maar bij aansluiten. Best gezellige files ook gehad nog :D.
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 14:37 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Ik heb de Polski Fiat van Dingest (geloof ik) van dichtbij mogen aanschouwen. Mikkie en zijn team heb ik sinds maandag al niet meer gezien
Oja, die heb ik inderdaad in Krakow op de finishlocatie in de rij voor het eten nog even gesproken, maar wie nou wie is? :P We zijn elkaar later nog wel tegengekomen toch? Wij moesten vooral in Polen, Tsjechië en Slowakije rustig aan doen ivm onze brakke vering en de slechte wegen.

Al met al zelf geen enkel probleem gehad. Wel heeft de auto het erg zwaar gehad, maar we hebben onderweg niets hoeven vervangen. Misschien volgend jaar weer, maar dan wel met een kleiner team (met vier man rij je relatief weinig) en een 'betere' auto: eentje die de slechte wegen wat beter kan doorstaan. En misschien een hotel, want de overnachtingsplaatsen waren erg tricky... heb in Kroatië meerdere tenten zien wegwaaien. En we misten stroomvoorziening op de camping, waardoor onze muziekvoorziening ruk was en de bierkoeling ook :P
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_114226613
Op de noodreparatie vanwege de defecte dynamo na, heeft de polizwei-coupé geen kik gegeven. Nu heeft 'ie (of is het een zij?) wat TLC en nieuwe banden nodig. Wat mij betreft volgend jaar weer en met dezelfde auto, de reacties onderweg op zowel de auto, als zijn uitdossing waren erg gaaf. De vier aanhoudingen vanwege de uitdossing ook! :P
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  zondag 15 juli 2012 @ 13:49:50 #54
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_114226698
Ik heb afgelopen Zaterdag Team Plan B gespot in hun Volvo op de A67 Venlo/EIndhoven om 05:00 uur s'nachts, ze haalde mijn in.. :)

Wilde ik ff laten weten.. :P
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
  zondag 15 juli 2012 @ 14:03:41 #55
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_114227201
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 13:47 schreef DDDDDaaf het volgende:
Op de noodreparatie vanwege de defecte dynamo na, heeft de polizwei-coupé geen kik gegeven. Nu heeft 'ie (of is het een zij?) wat TLC en nieuwe banden nodig. Wat mij betreft volgend jaar weer en met dezelfde auto, de reacties onderweg op zowel de auto, als zijn uitdossing waren erg gaaf. De vier aanhoudingen vanwege de uitdossing ook! :P
Vier keer aangehouden ja? :D Hoe is dat gegaan? Nog gedoe gehad, of vooral bewondering? :P
Wij zijn geen enkele keer van de weg geplukt. Misschien volgens jaar ook meer eens met twee man gaan, en dan een dikke bak maken.
Zerg schreef:
  zondag 15 juli 2012 @ 14:05:42 #56
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_114227282
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 13:47 schreef DDDDDaaf het volgende:
Ik heb die Audi van jullie helaas nog niet zien rijden hier in de regio.. :)
  zondag 15 juli 2012 @ 14:18:27 #57
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_114227732
CR_ScoobySnacks twitterde op zondag 15-07-2012 om 14:07:40 Vanavond hopelijk tusse 9 a 10 de aankomst op het stationsplein in Roermond #carbagerun reageer retweet
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zondag 15 juli 2012 @ 15:43:19 #58
39237 crew  H_T
2733
pi_114230786
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 13:40 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Kan ik me alleen maar bij aansluiten. Best gezellige files ook gehad nog :D.
Zeker :Y
quote:
[..]

Oja, die heb ik inderdaad in Krakow op de finishlocatie in de rij voor het eten nog even gesproken, maar wie nou wie is? :P We zijn elkaar later nog wel tegengekomen toch? Wij moesten vooral in Polen, Tsjechië en Slowakije rustig aan doen ivm onze brakke vering en de slechte wegen.

Al met al zelf geen enkel probleem gehad. Wel heeft de auto het erg zwaar gehad, maar we hebben onderweg niets hoeven vervangen. Misschien volgend jaar weer, maar dan wel met een kleiner team (met vier man rij je relatief weinig) en een 'betere' auto: eentje die de slechte wegen wat beter kan doorstaan. En misschien een hotel, want de overnachtingsplaatsen waren erg tricky... heb in Kroatië meerdere tenten zien wegwaaien. En we misten stroomvoorziening op de camping, waardoor onze muziekvoorziening ruk was en de bierkoeling ook :P
Ja, woensdagavond of donderdag heb ik je auto weer gespot, ook bij de finish op de vrijdag. Zijn jullie de Sloveense berg nog een beetje goed overkomen? Dat ging bij ons eigenlijk zonder een centje pijn :)

Van de campings vond ik het vooral prettig dat ze direct bij de finish gesitueerd zijn. Finishen, formulier inleveren, tentje opzetten en klaar. De omstandigheden om je tent in op te zetten waren soms wel wat lastig. In Polen heb ik mijn tent op wat van dat hoge struikgewas neergezet met het idee dat die wel platgedrukt worden op het moment dat ik er in zou gaan slapen. Bleek te kloppen :P. In Kroatië was de bodem te hard om haringen de grond in te krijgen, terwijl die eigenlijk wel prettig waren geweest. Dat het zo hard waaide ligt niet aan de camping, maar het was wel even spannend of de tent het zou houden. Ik denk dat ik volgende keer opnieuw voor campings ga, maar misschien niet de officiële CR-campings.
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  zondag 15 juli 2012 @ 15:50:09 #59
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_114231046
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 15:43 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

Zeker :Y

[..]

Ja, woensdagavond of donderdag heb ik je auto weer gespot, ook bij de finish op de vrijdag. Zijn jullie de Sloveense berg nog een beetje goed overkomen? Dat ging bij ons eigenlijk zonder een centje pijn :)

Van de campings vond ik het vooral prettig dat ze direct bij de finish gesitueerd zijn. Finishen, formulier inleveren, tentje opzetten en klaar. De omstandigheden om je tent in op te zetten waren soms wel wat lastig. In Polen heb ik mijn tent op wat van dat hoge struikgewas neergezet met het idee dat die wel platgedrukt worden op het moment dat ik er in zou gaan slapen. Bleek te kloppen :P. In Kroatië was de bodem te hard om haringen de grond in te krijgen, terwijl die eigenlijk wel prettig waren geweest. Dat het zo hard waaide ligt niet aan de camping, maar het was wel even spannend of de tent het zou houden. Ik denk dat ik volgende keer opnieuw voor campings ga, maar misschien niet de officiële CR-campings.
De officiële waren eigenlijk niet berekend op deze hoeveelheid. Daardoor te weinig plek of te matige omstandigheden. Inderdaad spannend in Kroatië. Ben een ervaren kampeerder en je weet dat de tent het wel kan doorstaan, mits goed afgespannen, maar dat kon nu dus niet...best vervelend.
Ook twee keer in de regen moeten opbouwen, da's altijd balen.

We hebben de berg met moeite gehaald. In de 1 naar boven en naar beneden. Nog de nodige coaching over bergrijden moeten geven dus werd nog behoorlijk warm :% De tweede berg hebben we geskipt. Passagier was behoorlijk misselijk en bovendien wilden we de auto heel houden, die had het zwaar genoeg met 17% helling tot op 1.600m. Daardoor wel nog een stukje door Italië gereden: weer een extra land erbij! :D.

Gaan jullie volgend jaar weer?
Zerg schreef:
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zondag 15 juli 2012 @ 15:53:05 #60
39237 crew  H_T
2733
pi_114231143
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 15:50 schreef Mikkie het volgende:

[..]

De officiële waren eigenlijk niet berekend op deze hoeveelheid. Daardoor te weinig plek of te matige omstandigheden. Inderdaad spannend in Kroatië. Ben een ervaren kampeerder en je weet dat de tent het wel kan doorstaan, mits goed afgespannen, maar dat kon nu dus niet...best vervelend.
Ook twee keer in de regen moeten opbouwen, da's altijd balen.

We hebben de berg met moeite gehaald. In de 1 naar boven en naar beneden. Nog de nodige coaching over bergrijden moeten geven dus werd nog behoorlijk warm :% De tweede berg hebben we geskipt. Passagier was behoorlijk misselijk en bovendien wilden we de auto heel houden, die had het zwaar genoeg met 17% helling tot op 1.600m. Daardoor wel nog een stukje door Italië gereden: weer een extra land erbij! :D.

Gaan jullie volgend jaar weer?
Mooi dat jullie het nog gehaald hebben :). Ik wil morgen zeker weer, maar weet nog niet in welke samenstelling en zo. Je hebt namelijk best een punt dat je met drie of vier chauffeurs weinig rijtijd hebt. Het is wel weer mooi dat je de kosten wat beter kunt verdelen. De wintereditie sla ik in elk geval over, ik geef dan liever geld uit aan een skivakantie :)
Ik ben de kleur MAGENTA
  zondag 15 juli 2012 @ 16:00:25 #61
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_114231389
Same here. Het valt ook in dezelfde periode.
Kosten spelen zeker wel mee. Anderzijds: als je met twee gaat, kun je weer een ander soort auto kopen die wellicht iets zuiniger is, dus dat scheelt weer. Onze bak slurpte soms behoorlijk (was natuurlijk ook flink beladen), dus dan gaat het hard. En ach, duur is het toch wel, of het nou 200 euro meer of minder kost. Dan heb ik misschien voor dat extra geld liever wat extra luxe (zoals een hostel ofzo). Nu waren we voor de camping bijna niets kwijt, maar had je ook weinig. Als gevolg koop je veel daar en onderweg, en wordt 't alsnog prijzig. Neem je een koelbox mee, zet je die 's avonds op de hotelstroom en doe je even gauw boodschappen, dan heb je overdag meer tijd voor ontspanning.
Zerg schreef:
pi_114234748
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 14:03 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Vier keer aangehouden ja? :D Hoe is dat gegaan? Nog gedoe gehad, of vooral bewondering? :P
Wij zijn geen enkele keer van de weg geplukt. Misschien volgens jaar ook meer eens met twee man gaan, en dan een dikke bak maken.
Uiteraard ging iedere aanhouding met een strenge blik gepaard, maar volgens mij wilden de Duitse, Poolse, Kroatische en Oostenrijkse agenten en agentes gewoon onze auto van dichtbij bekijken. Alhoewel je zelfs voor oranje zwaailichten een ontheffing zou moeten hebben, volstond het om plechtig te beloven ze niet te gebruiken op de openbare weg. :P

Ik denk dat de reactie van de garagehouders in de voormalige DDR en de agenten in Hannover op onze auto en de carbagerun voldoende zegt over waarom we niet één boete hebben gekregen: "Jullie Nederlanders sporen to-taal niet, maar wát een briljant idee!
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zondag 15 juli 2012 @ 17:42:52 #63
39237 crew  H_T
2733
pi_114235934
quote:
1s.gif Op zondag 15 juli 2012 17:15 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Ik denk dat de reactie van de garagehouders in de voormalige DDR en de agenten in Hannover op onze auto en de carbagerun voldoende zegt over waarom we niet één boete hebben gekregen: "Jullie Nederlanders sporen to-taal niet, maar wát een briljant idee!
:D Ik heb ook meermaals uitgelegd wat er nu eigenlijk precies aan de hand was. De een begreep de lol ervan wat beter dan de ander :).

Overigens heb ik in Polen, Hongarije en Kroatië een inboorling gesproken die Nederlands sprak :o !
Ik ben de kleur MAGENTA
  zondag 15 juli 2012 @ 17:43:49 #64
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_114235973
Prachtig toch. Dat is ook hoe het zou moeten zijn. Natuurlijk weet iedereen van de deelnemers dat het niet toegestaan is, maar de boel valt zodanig op dat je ook rekent op wat clementie van de dienders. Ook bij de grensovergang naar Kroatië niets te horen gekregen?

Ik heb stiekem wel jeuk om volgend jaar met een tweemansteam terug te komen. Mijn idee is namelijk dat wanneer je met twee bent, je wat sneller aansluiting zoekt bij andere teams en je daardoor veel mensen leert kennen. Of je moet vrouw zijn, dan werkt dat ook :P
Zerg schreef:
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zondag 15 juli 2012 @ 17:54:27 #65
39237 crew  H_T
2733
pi_114236400
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 17:43 schreef Mikkie het volgende:
Ik heb stiekem wel jeuk om volgend jaar met een tweemansteam terug te komen. Mijn idee is namelijk dat wanneer je met twee bent, je wat sneller aansluiting zoekt bij andere teams en je daardoor veel mensen leert kennen. Of je moet vrouw zijn, dan werkt dat ook :P
Het gaat waarschijnlijk wel helpen, maar als je met meer bent kan je natuurlijk ook gewoon met andere teams gaan praten. Iedereen die ik gesproken heb was hartstikke vriendelijk en een gesprekje is zo begonnen: gewoon vragen hoe de dag is gegaan en of de auto nog problemen heeft gehad :P
Ik ben de kleur MAGENTA
  zondag 15 juli 2012 @ 17:56:27 #66
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_114236495
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 17:54 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

Het gaat waarschijnlijk wel helpen, maar als je met meer bent kan je natuurlijk ook gewoon met andere teams gaan praten. Iedereen die ik gesproken heb was hartstikke vriendelijk en een gesprekje is zo begonnen: gewoon vragen hoe de dag is gegaan en of de auto nog problemen heeft gehad :P
Yeah I know, dat heb ik ook zeker gedaan en daardoor nog best wat mensen gesproken, maar toch :+ Ik heb ook geen onvriendelijke mensen gesproken en eigenlijk altijd wel even gelachen en gebabbeld met anderen, al weet ik van niemand een naam en ken ik de helft van de auto's nog niet.

Wel hoorde ik geruchten dat ze misschien volgend jaar willen gaan uitbreiden naar 1.000 teams, dan haak ik af.
Zerg schreef:
pi_114236988
Bij ons is twijfel ontstaan over met welke auto we volgend jaar mee zouden willen doen, ik zie het zelf wel zitten om de Audi te houden en er lekker op ons gemak een jaar lang aan te kunnen sleutelen.

Door het dynamo-avontuur kwamen we uren later als de rest aan bij de Duits/Poolse grens, waar op dat moment zowel een Duits, als een Pools politiebusje stond. Één van de Poolse agenten reed zelf een 2.3 liter Audi Coupé en vroeg bijna verlegen of 'ie een foto van onze Polizwei-Audi mocht maken. De Duitse agenten vertelden dat de massa van 500 auto's 's middags al gepasseerd was en vroegen hoe het kwam dat wij zoveel vertraging opgelopen hadden en of we niet te veel problemen met de wagenuitdossing hadden ondervonden in Duitsland. Ik zat zelf achter het stuur toen de Kroatische politie ons de vluchtstrook op dirigeerde en ik meende al meteen te zien dat de agente een behoorlijke smile op d'r gezicht had. Voor de vorm keken ze beiden nors toen ze om onze papieren vroegen, maar aan de telefoon en portofoon in hun dienstwagen hadden ze weer een glimlach op hun gezicht. Die verdween echter snel toen twee zojuist gearriveerde, hoger in rang staande, agenten hun (waarschijnlijk) vermanend toespraken, waarna we onze papieren terugkregen. Vergezeld van excuses dat we zo lang moesten wachten, de twee hogere agenten vroegen ons vervolgens waar we nu precies aan deel namen en wens ten ons een goede verdere reis. :P
  zondag 15 juli 2012 @ 18:25:27 #68
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_114237509
We hebben inderdaad ook de nodige vragen gekregen bij pompstations en in de file wat al die mongolen in die rare auto's toch aan het doen waren :D. Wel tof, al die positieve reacties!

Zo'n Audi Coupé is natuurlijk wel een heerlijke bak om mee te rijden. Ik ga me er nog eens goed op bezinnen, eens kijken wie er een jaartje mee wil en dan misschien ook wel bijtijds zo'n bak kopen. Lekker bijklussen in de loop van de tijd, terwijl ie geschorst ergens staat. Klinkt prima.
Zerg schreef:
pi_114239752
In oost-Duitsland stond een Wartburg 1.3 Tourist bij de eerste garage waar we aan kwamen, dat lijkt me ook een gave Carbagerunwagen. Maar misschien is dat dan wel weer zonde van een dergelijke auto, het is niet dat er daar nog erg veel van over zijn. Bij die garage stonden ook nog flink wat van die levensgrote IFA vrachtwagens uit de voormalige DDR, daar zijn er wél nog heel erg veel van en met een vrachtwagen deelnemen is weer eens wat anders... :P
  zondag 15 juli 2012 @ 19:33:38 #70
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_114239930
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 19:28 schreef DDDDDaaf het volgende:
In oost-Duitsland stond een Wartburg 1.3 Tourist bij de eerste garage waar we aan kwamen, dat lijkt me ook een gave Carbagerunwagen. Maar misschien is dat dan wel weer zonde van een dergelijke auto, het is niet dat er daar nog erg veel van over zijn. Bij die garage stonden ook nog flink wat van die levensgrote IFA vrachtwagens uit de voormalige DDR, daar zijn er wél nog heel erg veel van en met een vrachtwagen deelnemen is weer eens wat anders... :P
Wel wat anders, maar bovenal wat duurder. Je betaalt je blauw aan brandstof.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  zondag 15 juli 2012 @ 19:34:45 #71
334225 Driftkikkerrrrr
100% failure in 72 hours.
pi_114239970
Super ervaring dit. Volgend jaar wil ik sowieso weer. Ik heb dingest meerdere keren zien rijden, net als de Polizwei wagen. Mikkie met z'n rijkspolitie bak heb ik geloof ik één keer gespot bij een tankstation, maar toen ik naar buiten wilde gaan om ze aan te spreken reden ze net weg met Hawai 5o door de speakers. _O-

Ik ben nu bezig met het uploaden van de foto's!
This conversation can serve no purpose anymore. Goodbye.
  zondag 15 juli 2012 @ 19:37:44 #72
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_114240081
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 19:34 schreef Driftkikkerrrrr het volgende:
Super ervaring dit. Volgend jaar wil ik sowieso weer. Ik heb dingest meerdere keren zien rijden, net als de Polizwei wagen. Mikkie met z'n rijkspolitie bak heb ik geloof ik één keer gespot bij een tankstation, maar toen ik naar buiten wilde gaan om ze aan te spreken reden ze net weg met Hawai 5o door de speakers. _O-

Ik ben nu bezig met het uploaden van de foto's!
Volgens mij is dat iemand anders, want ik was niet van de Rijkspolitie :+. Is wel een andere user hier. Die heb ik nog gesproken, volgens mij op de vertrekdag en onderweg nog eens!
Zerg schreef:
  zondag 15 juli 2012 @ 19:43:30 #73
334225 Driftkikkerrrrr
pi_114240310
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 19:37 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Volgens mij is dat iemand anders, want ik was niet van de Rijkspolitie :+. Is wel een andere user hier. Die heb ik nog gesproken, volgens mij op de vertrekdag en onderweg nog eens!
Dan vergis ik mij, met welke auto was jij dan?
  zondag 15 juli 2012 @ 19:46:33 #74
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_114240417
Zie DM!
Zerg schreef:
  zondag 15 juli 2012 @ 20:23:08 #75
334225 Driftkikkerrrrr
pi_114242007
Zo, hier de foto's die wij hebben gemaakt, beetje een mix tussen verschillende camera's, dus de een is wat beter gelukt dan de ander. :P

We beginnen met een foto van de intro dag:

En hier gaan we, vanuit Hardenberg!

Deze is voor Dingest!

Geen oog dichtgedaan hier, er bleven maar mensen op hun bek gaan over al die scheerlijnen. :')

Kwamen ook nog een groep motorrijders tegen onderweg.

In sommige dorpen werden we werkelijk als helden binnengehaald. Heel erg vet!

Dat feest op die pont naar het eiland! _O_

We waren verkeerd gereden, toen maar even wat foto's van de auto gemaakt.

Die Thunderbird was ook echt te vet voor woorden, alleen jammer dat ie niet harder dan 80 kon. :*

:9

Deze was in de bergen helaas tegen een tegemoetkomende cementwagen gereden.

Sommige bleven zelfs tot aan de prijsuitreiking in hun rol.

En op de terug weg kwamen we BlingBlingBMW nog tegen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')