Jep.quote:Op zondag 8 juli 2012 14:44 schreef Blester het volgende:
[..]
Jij denkt dat de banden e.d. uit de fabriek allemaal gemaakt zijn voor 90 km/h?
Maar natuurlijk.quote:Jij denkt ook dat je remweg niet veel langer gaat worden?
Nope. Maar weet niet zeker of dit ook geldt voor een scooter waar niet aan gesleuteld is. Maar goed mogelijk van niet.quote:Jij denkt nog steeds mooi verzekerd te zijn wanneer jij een kind met 90 km/h aanrijdt?
Dat klopt, vanuit de fabriek lopen ze altijd rond de 55 tot 60, daar heb je helemaal gelijk in. Alleen een beetje dealer zet hem weer terug naar de normale snelheid.quote:Op zondag 8 juli 2012 14:45 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
Dat is een modificatie die volgens mij door de importeur wordt geregeld. De fabriek levert geen scooters die 45 rijden.
Maar er worden in Nederland ook scooters geleverd die feitelijk te snel gaan. Is een bekend fenomeen.
Jij snapt het verschil niet tussen een constructiesnelheid en een maximum toegestane snelheid.quote:Op zondag 8 juli 2012 14:47 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
Jep.
[..]
Maar natuurlijk.
[..]
Nope.
Maar je kunt ook niet zomaar overal je gas opendraaien. Doe je in een auto ook niet he?
Dus wat jou betreft kun je een snorfiets (25 KM/h max) ook gewoon 90 laten lopen zonder daar problemen mee te krijgen qua onderdelen die ermee stoppen?quote:Op zondag 8 juli 2012 14:47 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
Jep.
[..]
Maar natuurlijk.
[..]
Nope.
Maar je kunt ook niet zomaar overal je gas opendraaien. Doe je in een auto ook niet he?
De "normale" snelheid van een fatsoenlijke scooter uit de fabriek ligt veel hogerquote:Op zondag 8 juli 2012 14:47 schreef Blester het volgende:
[..]
Dat klopt, vanuit de fabriek lopen ze altijd rond de 55 tot 60, daar heb je helemaal gelijk in. Alleen een beetje dealer zet hem weer terug naar de normale snelheid.
Ik snap het primaquote:Op zondag 8 juli 2012 14:47 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
Jij snapt het verschil niet tussen een constructiesnelheid en een maximum toegestane snelheid.
Als je scooter 80 kan en je maakt een ongeluk met 30 ben je net zo goed niet verzekerd.
Ligt aan de onderdelen he?quote:Op zondag 8 juli 2012 14:48 schreef Blester het volgende:
[..]
Dus wat jou betreft kun je een snorfiets (25 KM/h max) ook gewoon 90 laten lopen zonder daar problemen mee te krijgen qua onderdelen die ermee stoppen?
Dit, ze kunnen aan de remweg zien hoe hard jij hebt gereden, als dit sneller is dan 45 KM/h + correctie kun je de verzekering gewoon vergeten.quote:Op zondag 8 juli 2012 14:51 schreef sinepedraap het volgende:
Hetzelfde geld trouwens voor auto's. Doe je aanpassingen aan de motor dan moet je dat in veel gevallen aangeven en opnieuw laten keuren. Je kan hem niet opvoeren en niks laten horen want het kan zijn dat je verzekering dan niet meer geldig is als er ooit na een ongeluk een technisch onderzoek plaatsvindt.
Nee JIJ snapt het nietquote:
Ja, maar je vertelt niet echt iets nieuws.quote:Op zondag 8 juli 2012 14:52 schreef Blester het volgende:
[..]
Dit, ze kunnen aan de remweg zien hoe hard jij hebt gereden, als dit sneller is dan 45 KM/h + correctie kun je de verzekering gewoon vergeten.
Het is dan fraude. Je premie is gebaseerd op de specificaties.quote:Op zondag 8 juli 2012 14:52 schreef Blester het volgende:
[..]
Dit, ze kunnen aan de remweg zien hoe hard jij hebt gereden, als dit sneller is dan 45 KM/h + correctie kun je de verzekering gewoon vergeten.
"Scooters zoals je ze in Nederland koopt zijn doorgaans NIET hetzelfde als wat een fabrikant levert.quote:Op zondag 8 juli 2012 14:53 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
Nee JIJ snapt het niet
Je hebt geen flauw idee eerlijk gezegd. Scooters zoals je ze in Nederland koopt zijn doorgaans NIET hetzelfde als wat een fabrikant levert.
Het ligt dus aan de onderdelen van de scooter wat ie wel of niet kan hebben
Probleem is dat je er vanuit gaat dat je nooit een ongeluk zult krijgen.quote:Op zondag 8 juli 2012 14:53 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
Nee JIJ snapt het niet
Je hebt geen flauw idee eerlijk gezegd. Scooters zoals je ze in Nederland koopt zijn doorgaans NIET hetzelfde als wat een fabrikant levert.
Het ligt dus aan de onderdelen van de scooter wat ie wel of niet kan hebben
Simpelweg onzin, het spijt mequote:Op zondag 8 juli 2012 14:56 schreef Blester het volgende:
[..]
"Scooters zoals je ze in Nederland koopt zijn doorgaans NIET hetzelfde als wat een fabrikant levert.
"
Je blijft steeds met dezelfde argumenten komen, het is waar dat ze die dingen in China etc. lekker 55-60 laten lopen. Deze scooters gaan per boot naar Rotterdam, daar worden ze verstuurd naar de dealer waar jij ze nieuw koopt. Deze dealer zet de maximale snelheid van 55-60 km weer terug naar 45 KM/h en op dat moment mag de klant deze pas kopen.
Of je nou een Yamaha hebt of een ander merk, dat maakt niets uit. Ze zijn er niet voor gemaakt.
1. Je hebt het topic niet gelezen.quote:Op zondag 8 juli 2012 15:05 schreef rickyszz het volgende:
Wie zegt dat we met 90 km/h door de stad heenrijden
Dat doe je met de auto toch ook niet?
Ik heb juist de prop eruit gehaald zodat ik minder vaak hoeft te schakelen
Maakt dat ding ook zo'n godstyfusherrie als een naaimachine op kerosine?quote:Op zondag 8 juli 2012 15:05 schreef rickyszz het volgende:
Wie zegt dat we met 90 km/h door de stad heenrijden
Dat doe je met de auto toch ook niet?
Ik heb juist de prop eruit gehaald zodat ik minder vaak hoeft te schakelen
Tsjah daar zit ook wat in ja.quote:Op zondag 8 juli 2012 15:00 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Probleem is dat je er vanuit gaat dat je nooit een ongeluk zult krijgen.
Of je nu goed oplet of niet, dat kan altijd gebeuren en dan ben je us niet verzekerd.
De kans is misschien niet zo groot, maar wel aanwezig en dat risico moet e niet willen lopen. Niet voor jezelf, of voor andere weggebruikers.
Laat maar jongen, je komt niet met argumenten, je zegt alleen maar dat het allemaal niet klopt en dat jij het beter weet. Dan ben ik bij deze klaar met je. Als jij een keer een ongeluk maakt met je scooter wil ik dus geen topic zien op het forum, als je nog wel leeft hebben we het dan overquote:Op zondag 8 juli 2012 15:04 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
Simpelweg onzin, het spijt me
Laten we het eens over Italie gaan hebben. Niet over China.
Je hebt gelijk, het ding zelf is er wel voor gemaakt.quote:Op zondag 8 juli 2012 15:04 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
Simpelweg onzin, het spijt me
Laten we het eens over Italie gaan hebben. Niet over China.
Ok.quote:Op zondag 8 juli 2012 15:06 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
1. Je hebt het topic niet gelezen.
2. Je bent heel dom
3. Je bent een troll
Nee dat zijn wcpotten oftewel: Scootersquote:Op zondag 8 juli 2012 15:06 schreef tomaat52 het volgende:
[..]
Maakt dat ding ook zo'n godstyfusherrie als een naaimachine op kerosine?
Nee, dat is niet cru. Als jij de boel belazerd en je dus niet aan de wet houdt heb je geen recht op het geld.quote:Op zondag 8 juli 2012 15:07 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
Tsjah daar zit ook wat in ja.
Maar als ik ergens normale snelheid rijd en ik maak een ongeluk vind ik het ook weer een beetje cru om dan te zeggen "u bent niet verzekerd".
Wat dat aangaat lijkt het leed van mijn eventuele slachtoffer eigenlijk niemand te interesseren.
Maar je hebt zeker een punt hoor.
Als je te hard gaat ga je te hard. Helemaal eens.quote:Op zondag 8 juli 2012 15:07 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, het ding elf is er wel voor gemaakt.
Echter zijn de regels hier niet dat je er zo hard mee mag als je kan. Dat geldt ook voor auto's, over het algemeen kun je daarmee ook wel wat harder dan toegestaan, echter mag dat dus niet.
Wat maakt het dan verder nog uit?
De gemiddelde (fatsoenlijke) scooter die uit het buitenland naar nederland geimporteerd word loopt nog 80-90 als ze nederland binnenkomen. Hierna word door de importeur de motor zo aangepast dat de brommer 55-60 rijdt.quote:Op zondag 8 juli 2012 14:56 schreef Blester het volgende:
[..]
"Scooters zoals je ze in Nederland koopt zijn doorgaans NIET hetzelfde als wat een fabrikant levert.
"
Je blijft steeds met dezelfde argumenten komen, het is waar dat ze die dingen in China etc. lekker 55-60 laten lopen. Deze scooters gaan per boot naar Rotterdam, daar worden ze verstuurd naar de dealer waar jij ze nieuw koopt. Deze dealer zet de maximale snelheid van 55-60 km weer terug naar 45 KM/h en op dat moment mag de klant deze pas kopen.
Of je nou een Yamaha hebt of een ander merk, dat maakt niets uit. Ze zijn er niet voor gemaakt.
Wat voor argument wil je dan?quote:Op zondag 8 juli 2012 15:07 schreef Blester het volgende:
[..]
Laat maar jongen, je komt niet met argumenten, je zegt alleen maar dat het allemaal niet klopt en dat jij het beter weet. Dan ben ik bij deze klaar met je. Als jij een keer een ongeluk maakt met je scooter wil ik dus geen topic zien op het forum, als je nog wel leeft hebben we het dan over
Er zit toch een geel brommerkenteken op? Er verandert geen drol. Je bent ook op een schakel niet verzekerd. Sterker nog: een schakel heeft vanwege die regel heel veel nadelen. Omdat je hem in de hoogste versnelling door kan trekken dat je een snelheid haalt die je niet normaal kan rijden maar wel op de testbank. Dus moet je met een normaal toerental eigenlijk maar 40 rijden.quote:Op zondag 8 juli 2012 15:07 schreef rickyszz het volgende:
[..]
Ok.
[..]
Nee dat zijn wcpotten oftewel: Scooters
Er zijn zat schakelbrommers die als een opgevoerde naaimachine klinken.quote:Op zondag 8 juli 2012 15:07 schreef rickyszz het volgende:
[..]
Ok.
[..]
Nee dat zijn wcpotten oftewel: Scooters
Maar waarom zou een auto die 50 rijdt wel verzekerd zijn en een scooter niet? Is dat naar het slachtoffer toe wel eerlijk dan?quote:Op zondag 8 juli 2012 15:08 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
Nee, dat is niet cru. Als jij de boel belazerd en je dus niet aan de wet houdt heb je geen recht op het geld.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |